לא אנסה לרדת לעומק המספרים ולמצוא תובנות מרחיקות-לכת. נהפוך הוא. הפוסט הזה הוא רענון עבור חובבי תעופה ועדכון לגבי פעילותן של שלוש בריתות התעופה הקיימות: וואן-וורלד, סקיי וסטאר.

מטרתן של בריתות התעופה היא כפולה: ראשית – להציע ערך מוסף לנוסעים בצורת שת״פים רחבים בין החברות בברית, העברת נוסעים וכבודה בין טיסות והכרה בנוסעים תכופים. שנית – לקדם את פעילותן של כלל החברות בברית ע״י מיסוד התקשורת ביניהן, בניית כלים ייעודיים עבור החברות ועבור נוסעיהן ואכיפת סטנדרטיזציה בעלת ערכים שיווקיים ואחרים.

בהופעה לפי מספר חברות התעופה השותפות:

ברית סטאר (Star Alliance)

מספר חברות תעופה: 26, לא כולל חברות-בנות ושותפות אחרות

יעדים ברחבי העולם: כ-1,250

המראות יומיות: מעל ל-19,000

מספר נוסעים שנתי: קרוב ל-800 מיליון

חברות תעופה מובילות: יונייטד, לופטהנזה, סינגפור איירליינס וטורקיש

חברות תעופה שהצטרפו ב-2019: אין

חברות תעופה שעזבו ב-2019: אדריה איירוויס (חדלה פעילות)

מועד הקמה: מאי 1997

משרדים ראשיים: שדה התעופה של פרנקפורט (FRA)

ברית סטאר היא הברית הגדולה בעולם בבחינת מספר חברות תעופה שותפות וכנגזרת גם בבחינת מספר היעדים שהיא משרתת (בקרוב ל-200 מדינות בעולם!). גם בנתב״ג לברית יש נוכחות משמעותית במיוחד עם חברות תעופה רבות שמפעילות למעלה מ-10 טיסות שבועיות לת״א, וביניהן: טורקיש, יונייטד, סוויס, לופטהנזה, אתיופיאן, אוסטריאן, איג׳יאן ובקרוב גם טאפ. לצערנו הרב הברית לא מפעילה טרקלין ייעודי בנתב״ג.

סטטוס גבוה במועדון של אחת השותפות בברית מתורגם לאחד משני סטטוסים גבוהים של הברית: גולד וסילבר. למידע נוסף בעניין זה לחצו כאן. סטטוס סילבר הוא אנמי לחלוטין ולמעשה ריק מהטבות למעט קדימות ברשימות המתנה לטיסות (הטבה זניחה לחלוטין ש-99% מהנוסעים לעולם לא ישתמשו בה). סטטוס גולד, לעומת זאת, כולל סל הטבות בריא לרבות מסלולים מהירים לבידוק ביטחוני בשדות תעופה נבחרים, כניסה לטרקליני מחלקת העסקים או טרקלינים מקבילים לפני כל המראה של הברית, עלייה מוקדמת למטוס, היתר כבודה משופר בכל טיסה של הברית, צ׳ק-אין בדלפקי מחלקת העסקים ועוד. כאמירה כללית ברית סטאר היא לא המתקדמת ביותר מבחינת ההטבות שהיא מציעה לנוסעים תכופים.

ברית סקיי (SkyTeam Alliance)

מספר חברות תעופה: 19, לא כולל חברות-בנות ושותפות אחרות

יעדים ברחבי העולם: כ-1,150

המראות יומיות: מעל ל-14,500

מספר נוסעים שנתי: מעל ל-630 מיליון

חברות תעופה מובילות: דלתא, אייר-פראנס, ק.ל.מ, צ׳יינה איסטרן וקוריאן

חברות תעופה שהצטרפו ב-2019: אין

חברות תעופה שעזבו ב-2019: צ׳יינה סאות׳רן

מועד הקמה: יוני 2000

משרדים ראשיים: שדה התעופה של אמסטרדם (AMS)

ברית סקיי נחשבת ע״י רבים לברית המשעממת ביותר מבין השלוש. כמובן שיש לה נוכחות משמעותית וכמובן ששותפות בה גם חברות תעופה מצוינות – ובכל זאת יש בה משהו אפור למדי וחסר מעוף. לברית יש נוכחות טובה בנתב״ג עם חברות תעופה כמו דלתא, אייר-פראנס, ק.ל,מ, אייר-אירופה, קוריאן ועוד.

סטטוס גבוה במועדון של אחת השותפות בברית מתורגם לאחד משני סטטוסים גבוהים של הברית: עילית ועילית-פלוס. למידע נוסף בעניין זה לחצו כאן. הברית מפעילה מגוון שירותים תחת מיתוג ״SkyPriority״ שתכליתו להדגיש את הקדימות שמקבלים הנוסעים התכופים של הברית בכל שלבי הנסיעה. בניגוד לברית סטאר, שנותנת אפקטיבית אפס הטבות לבעלי הסטטוס הנמוך בברית (סילבר), ברית סקיי נותנת הטבות משמעותיות גם לבעלי סטטוס עילית: היתר כבודה משופר, צ׳ק-אין בדלפקי מחלקת העסקים או דלפקי פריוריטי, מושבים מועדפים, עלייה מוקדמת למטוס ועוד. בעלי סטטוס עילית-פלוס זוכים להטבות נוספות כמו כניסה לטרקליני מחלקת העסקים, מסלולים מהירים לבידוק הביטחני היכן שקיימים ועוד.

ברית וואן-וורלד (OneWorld Alliance)

מספר חברות תעופה: 13, לא כולל חברות-בנות ושותפות אחרות

יעדים ברחבי העולם: כ-1,000

המראות יומיות: מעל ל-12,700

מספר נוסעים שנתי: מעל ל-530 מיליון

חברות תעופה מובילות: אמריקן, בריטיש, קתאי, קטאר איירוויס, קוונטס וג׳אל

חברות תעופה שהצטרפו ב-2019: אין

חברות תעופה שעזבו ב-2019: אין

מועד הקמה: פברואר 1999

משרדים ראשיים: מנהטן, ניו-יורק

ברית וואן-וורלד נחשבת ע״י רבים, וגם בעיניי, כברית הטובה ביותר במובנים רבים. כלומר, איכות מעל כמות. בכל זאת שותפות בה שורה של חברות תעופה מעולות שחלקן מתחרות על תואר חברת התעופה הטובה בעולם בדירוגים השונים. הנוכחות של הברית בנתב״ג נמוכה ביחס לבריתות האחרות, אומנם, ועדיין ישנן עשרות המראות יומיות במצטבר עם חברות התעופה קתאי, בריטיש, איבריה, פינאייר, רויאל ג׳ורדניאן, לאטאם ובקרוב גם S7 ואמריקן. באופן מעניין שתיים מהשותפות בברית – בריטיש ולאטאם – הן חברות התעופה היחידות בנתב״ג שעושות מאמץ לספק לנוסעיהן טרקלין ייעודי ופרטי (טרקלין דן-פלוס וטרקלין דן החדש בזרוע E).

סטטוס גבוה במועדון של אחת השותפות בברית מתורגם לאחד משלושה סטטוסים גבוהים של הברית: רובי (אדום), ספיר (כחול) ואמרלד (ירוק). למידע נוסף בעניין זה לחצו כאן. בדומה לברית סקיי גם ברית וואן-וורלד נותנת הטבות שימושיות לבעלי הסטטוס הנמוך שלה, רובי, והם זכאים לצ׳ק-אין בדלפקי מחלקת העסקים וחלק מחברות התעופה בברית אף נותנות להם גישה למושבים מועדפים ללא תשלום. בעלי סטטוס ספיר נהנים מסל הטבות משמעותי יותר, המקביל לזה של סטטוס גולד בברית סטאר, ובין השאר כולל כניסה לטרקליני מחלקת העסקים לפני כל טיסה, היתר כבודה מוגדל, מושבים מועדפים, עלייה מוקדמת למטוס ועוד. בעלי סטטוס אמרלד, הגבוה ביותר, מקבלים יותר הטבות בברית לעומת כל סטטוס אחר שמציעות הבריתות האחרות ובין השאר זכאים להיכנס לטרקליני המחלקה הראשונה של כל חברות התעופה בברית לפני כל טיסה (למעט מקרים מיוחדים, ומדובר בהטבה ייחודית לברית זו).

7 תגובות

  1. Gabriel

    תודה רבה! פוסט מועיל במיוחד
    אשמח אם תוכל לכתוב בקצרה את החברה הטובה ביותר בברית להשגת סטטוס לנוסעים פחות מתמידים (דוגמת אג׳יאן בסטאר)

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      זו שאלה קשה. אם המטרה היחידה היא סטטוס גבוה במהירות – ובאמת תוך התעלמות מוחלטת מכל המאפיינים האחרים – אז ייתכן שהבחירה תהיה במועדוני תעופה של חברות תעופה מדרג ב׳. למשל, גם מועדון התעופה של איג׳יפט-אייר הוא די אטרקטיבי בבחירת המסלול לסטטוס גבוה – אבל אני לא יכול להמליץ עליו כי מבחינות אחרות הוא נוראי.

      בשקלול כל הדברים המועדונים המומלצים לנוסעים מזדמנים –

      Miles+Bonus (איג׳יאן, ברית סטאר)
      SkyMiles (דלתא, ברית סקיי)
      Executive Club (בריטיש, ברית וואן-וורלד)

      הגב
  2. מני

    האם אתה רואה טת ווירג'ין אטלנטיק מצטרפת לברית כלשהי?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      בשלב זה – לא. אם כן אז לברית סקיי, בגלל שכבר יש לה שת״פ צמוד עם דלתא.

      הגב
  3. סיכום חדשות ומבצעים מהשבוע האחרון - FlyingOut

    […] יצאה הודעה רשמית לתקשורת, אם כי הידיעה הזאת אינה חדשה. בכל מקרה, מדובר בתוספת משמעותית לברית כשחברת התעופה המרוקנית נותנת חשיפה מצוינת ליעדים באפריקה ובאגן הים-התיכון. רויאל אייר-מארוק, אגב, מפעילה מספר מטוסים חדישים עם מחלקת עסקים מצוינת ששוווה לנסות. כפי שכתבתי בפוסט השבוע – בעיניי זוהי הברית הטובה ביותר לנוסעים תכופים. […]

    הגב
  4. שניאור

    תודה על הסקירה, רק רוצה להעיר שחברת טאפ פעילה כבר כיום בנתב"ג עם טיסה יומית לליסבון

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      ״חברות תעופה רבות שמפעילות למעלה מ-10 טיסות שבועיות לת״א…״. טאפ עדיין לא נכנסת לחבורה הזאת, ונכון שהיא מפעילה כרגע טיסה יומית.

      הגב

השאר תגובה