הערה מקדימה: לא נתבקשתי לכתוב על ההצעה החדשה, מצד אמקס או ׳טיסות סודיות׳, ואני כותב עליה משום שאני מאמין בכדאיותה. בפוסט זה מופיעים קישורים אבל הם לא מספקים תגמול לבלוג.


הדרך שלי עם כרטיסי אשראי

בשנים האחרונות, באופן עקבי, אני מחזיק כ-10 כרטיסי אשראי בכל עת. יש לי או היו לי את כל החשודים המידיים: אמקס פלטינום, פלייקארד, מולטי-פלטינום, הכרטיס הממותג של M&M ועוד. את מרבית האחרונים שהגיעו לשוק כבר לא הוצאתי מסיבות שונות.

במשך שנים הכרטיס המועדף עלי היה המולטי-פלטינום של לאומיקארד (שהיום נקרא מולטי-עזריאלי והחברה נקראת מקס). הכרטיס היה חינמי עבורי, היו לו הטבות שימושיות והוא הציע צבירת נקודות ביחס גבוה למועדון MileagePlus (יונייטד). אבל אז התנאים השתנו משמעותית לרעה. מהר מאוד מצאתי את עצמי עם כרטיס הפלטינום של אמקס שמאז, בקיץ 2017, הפך לכרטיס העיקרי שלי.

כרטיס הפלטינום של אמקס הוא כרטיס יקר מאוד במובנים ישראלים, עם דמי שימוש חודשיים של קרוב ל-100 ש״ח, אבל הוא גם עמוס בהטבות בעלות ערך לנוסעים תכופים: סטטוסים גבוהים, גישה לתעריף ה-FHR, שירות לקוחות ברמה גבוהה ושירות קונסיירג׳, הטבות מזדמנות אטרקטיביות מאוד וגם צבירת נקודות ומימוש נקודות ביחס מועדף. עד לאחרונה נהגתי לומר שכרטיס הפלטינום הוא לא כרטיס טוב לצבירת נקודות – והוא בעצם כדאי בזכות כל שאר היתרונות וההטבות שלו – אבל לאחרונה, ובין השאר בזכות אתר ExpressFly, למדתי שהכרטיס הזה גם איכותי מאוד בגזרת הנקודות ואף אפשר לומר שהוא נותן החזר גבוה יותר להוצאה מכל כרטיס אחר (לענפים לא-מוחרגים).

איפה החיסרון של כרטיס הפלטינום? בעמלת המרת מט״ח גבוהה להחריד שהופכת אותו ללא-כדאי לשימוש בחו״ל או לרכישות במט״ח באינטרנט. חבל מאוד, ובפרט כי נוסעים תכופים מוציאים סכומים גבוהים במטבעות זרים באופן שיגרתי.

אגב, רבים נוהגים לנפנף בטיעון אחר נגד כרטיסי אמקס: שהם לא מתקבלים בבתי-עסק רבים בעולם. הטיעון הזה בעיקר נכון אם אתם נוסעים למדינות חלשות כמו קמבודיה, זימבבואה או פרו אבל לא כ״כ נכון אם אתם נוסעים למדינות מתקדמות כמו ארה״ב, יפן או אוסטרליה. במדינות מערביות, כולל ישראל, כרטיסי אמקס מתקבלים ברוב המוחלט של בתי-העסק. לא בכולם, אומנם, ולכן מומלץ להחזיק בארנק לפחות כרטיס אחד נוסף מהמותגים ויזה או מאסטרכארד, אבל כאמירה כללית אפשר להסתדר בלי בעיה עם כרטיס אמקס. זה הניסיון שלי.

הצעה חדשה לקהילת ׳טיסות סודיות׳

על הקהילה הענקית הזאת אני לא צריך להסביר. בפרט לקוראיי הבלוג. אז רק אדגיש: ההצעה החדשה זמינה לכל מי שמבקש, כביכול בהיותו חבר בקהילה, אבל אין צורך בפעולה אקטיבית כלשהי כמו רישום בקהילה או הצטרפות לדף פייסבוק. פשוט להיכנס לקישור הייעודי לאתר אמקס.

ההצעה בתוקף עד ה-9 לפברואר בלבד.

להזמנת הכרטיס באתר אמקס
– – –

אילו הטבות כוללת ההצעה של ׳טיסות סודיות׳? 

  • ההטבה העיקרית: עמלת המרת מט״ח של 1% בלבד. אין בישראל אף כרטיס אשראי פומבי ללקוחות פרטיים שמציע עמלת המרה נמוכה יותר. הטבה זו לבדה, בעיניי, מצדיקה את החזקת הכרטיס לטובת שימושים בחו״ל ורכישות באינטרנט.
    – – –
  • פטור מדמי שימוש לשנה הראשונה. לאחר מכן דמי השימוש יהיו ע״פ תעריפון אמקס, וכל אחד מוזמן לנסות את מזלו עם הטבות שימור. סביר בעיניי שאמקס תסכים להשאיר את הכרטיס חינמי ללקוחות פעילים – אבל YMMV.
    – – –
  • מתנת הצטרפות: 1,000 נקודות אמקס לאחר חיוב של 5,000 ש״ח במסגרת 60 ימים ראשונים מהוצאת הכרטיס. מתנת ההצטרפות משווקת כ-״50$ לשימוש באתר ExpressFly״ (עליו כתבתי לאחרונה) כי יחס ההמרה של הכרטיס אפקטיבית ממיר 1,000 נקודות ל-50$ הנחה, אבל בפועל תוכלו לעשות עם הנקודות מה שתרצו. הנקודות אמורות להיכנס לחשבון בסוף חודש אפריל.
    – – –
  • יחס מימוש נקודות משופר באתר ExpressFly. כלומר, הלכה למעשה, מדובר בהחזר גבוה יותר להוצאה למי שיממש נקודות באפיק זה (לעומת המרת נקודות למועדוני לקוחות).
    – – –
  • מנוי בסיסי של פריוריטי-פאס ללא כניסות בחינם. זו לא הטבה משמעותית, והיא ניתנת ללקוחות רבים, אבל אני מציין אותה בכל זאת כי היא משמעותית לנוסעים רבים.

לפרטים נוספים באתר החדש של ׳טיסות סודיות׳ לחצו כאן.

שוב, ההצעה של אמקס לקהילת ׳טיסות סודיות׳ מתסיימת ב-9 לפברואר ולכן כדאי למהר להוציא את הכרטיס. הוא חינמי לשנה ראשונה אז אין סיבה להתלבט, ומקסימום תמיד אפשר לבטל בקלות.

להזמנת הכרטיס באתר אמקס
– – –

ההשוואה המתבקשת היא לכרטיס I Neet It, המשווק ע״י מקס, שגם הוא מציע עמלת המרת מט״ח של 1% בלבד והוא זמין לכל לקוח. לכרטיס הזה של מקס יש שני יתרונות בולטים על כרטיס האמקס: (א) הוא חינמי בכלל ולא רק לשנה ראשונה. (ב) הוא כרטיס של המותגים ויזה או מאסטארכארד.

אני לא מחזיק בכרטיס I Neet It. מעולם לא החזקתי בו. אני מבין את יתרונו היחיד אבל היתרון הזה לבדו אינו משכנע מספיק. כרטיס האמקס עדיף בעיניי כי: (א) אמקס מפוקסת יותר ממתחרותיה על הצרכים של נוסעים תכופים וממשיכה לספק הטבות קבועות ומזדמנות שאני מוצא את עצמי מנצל באופן שיגרתי. (ב) בהמרת נקודות למגוון מועדוני תעופה ומלונות ובמימוש נקודות באתר ExpressFly, אמקס הלכה למעשה מציעה החזר גבוה יחסית גם לכרטיס הגולד בעוד כרטיס I Neet It מציע צבירת נקודות נמוכה מאוד והמרה לשני מועדוני תעופה בלבד.

מה הלאה?

הייתם רוצים לראות הצעה דומה לכרטיס הפלטינום של אמקס?

אולי הצעה בלעדית לקהילת הבלוג והלאונג׳ לכרטיס עם עמלת המרת מט״ח של 1%? אם אינם בעלי כרטיס פלטינום כיום, האם הצעה כזאת תגרום לכם להוציא את כרטיס הפלטינום? ואם תהיה גם הנחה בדמי השימוש לשנה ראשונה?

אשמח שתגיבו לפוסט הזה עם מחשבות, הערות, שאלות והצעות. אולי אמקס תרצה לקרוא ולהקשיב.

22 תגובות

  1. ירון נ

    אישית אני מעדיף צבירה למועדון תעופה מאשר צבירה לפורטל טיסות. בעוד שערך נקודות בבמועדון הוא *יחסית* קבוע, פורטלים כאלה, במיוחד בתחילת דרכם, עשויים לעשות שינויים מאוד דראסטים בערך הריאלי של נקודות (בדמות יחס המרה, או סתם תעריף הטיסה)
    בנוסף, אני לא רוצה כרטיס עם דמי שימוש "אחרי שנה". ממש אין לי כח לזכור לבטל. מבחינתי הכרטיס צריך לעבוד בשבילי, ואם יש לו עלות היא צריכה להצדיק את עצמה באופן מובהק (נניח סטאטוס גבוה, כניסה ללאונג', צבירה יוצאת דופן).

    בקיצור, אני סבבה עם להיות ראש לזאבים בחינם או ראש לאריות בתשלום, אבל זנב לאריות זה סתם באסה.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אתה יכול להמיר נקודות אמקס למגוון מועדוני לקוחות. אני ממיר בדר״כ למועדון של דלתא.

      מבין את הטיעון על דמי השימוש החודשי. זה אכן מציק שצריך לזכור ואז לפעמים להתווכח כדי להשאיר את הכרטיס חינמי.

      הגב
      • צבעי רוט

        בושה לכותב זילזול באינטלגנציה יש לי את הכרטיס מספר שנים. ברוב העסקים לא מקבלים את הכרטיס אני גם משלם 27 דולר. גם מזלזלים בנושא ההטבות. במחיר של 27 דולר לשנה זה לא שווה לכן עשיתי כרטיס max. ומקווה ששם לא צבא מסלפים כמו איקס פלטינה. זה כרטיס פלטינה עם רמה של ויזה בסיסי של נער.

  2. יובל

    ההארה לגבי I Need It, השתפ עם איזה מועדון תעופה הולך להפסיק? אלעל או יונייטד?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      הסרתי את ההערה. זכרתי שראיתי פרסום על הפסקת השת״פ בין מקס ליונייטד אבל לא מצאתי כעת עדות לכך באתר של מקס. מה שכן – כרטיסים בנקאיים של בנק לאומי, שבעבר נהנו מהטבות של מקס ומהמרת נקודות של מקס, לא זכאים יותר לצבירת נקודות כלל (החל מה-1 לפברואר).

      הגב
      • מגהץ קיטור

        כרטיס "כזה אני רוצה!" בכל מקרה לא הונפק ככרטיס בנקאי…

  3. יגאל

    הייתי אומר שקצת מעצבן שנותנים הטבה לגולד עבור כלום תשלום, ופלטינה בעבור תשלום לא קטן לא נותנים כמעט כלום. באסה… איך אפשר לגרום לאמקס להטיב עם בעלי פלטינה?????

    הגב
  4. משה

    באוסטרליה הכרטיס נפוץ אך בתי העסק הקטנים לוקחים עמלה על הזמנה באמריקן אקספרס שלא קיימת עבור כרטיסי ויזה/מאסטרקארד.

    הגב
    • מגהץ קיטור

      זה לא מדויק. החל מאמצע העשור הראשון של המילניום מותר לבתי עסק באוסטרליה לגבות עמלה גם ממחזיקי כרטיס ויזה/מאסטרקארד. למעשה, זה אחד הטיעונים שבנק ישראל נפנף בהם כדי לא להוריד את העמלה הצולבת* בישראל בשיעור דראסטי יותר.

      *עמלה צולבת – המרכיב בתוך עמלת הסליקה שמשלם בית העסק שאותו מעבירה חברת האשראי של בית העסק ("הסולקת") לחברת האשראי של מחזיק הכרטיס ("המתפעלת"/"המנפיקה"), כאשר מדובר בכרטיס ממותג שמופץ ע"י יותר מחברת אשראי אחת (ויזה/מסטרקארד/ישראכרט).

      הגב
  5. דימה

    היי, שאלה :

    יש לי כרטיס הייטק-זון (חינמי) שנותן עמלת המרה 1% וצבירה מסוימת לאל על. לאחרונה הוצאתי סקיימקס שאני משתמש בו לחיובים בארץ ( רוב החיובים שלי בארץ כנוסע מזדמן). השאלה האם נגיד כדאי להישאר עם שני הכרטיסים שהוזכרו או לחילופין להוציא כרטיס אמריקן אקספרס גם לשימוש בארץ וגם בחול ? אני לא בטוח שהאמריקן אקספרס נותן אותו יחס המרה כמו הסקיימקס.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      הכרטיס של הייטק-זון הוא כרטיס טוב מאוד סה״כ. הוא על תקן כרטיס קורפורייט. הגולד בהצעה של ׳טיסות סודיות׳ לא מהווה שדרוג משמעותי, ופשוט לרוב האוכלוסיה אין גישה לכרטיס של הייטק-זון.

      הגב
      • דימה

        צודק. אני חושב שכדאי להצטרף רק בשביל מתנת ההצטרפות תמיד אפשר לבטל אחרי שנה 🙂

  6. ערן

    הייתי בהחלט וצה לראות הצעה לכרטחס הפלטינה של אמקס. אני כבר זמן רב מתלבט עם להוציא אותו. כרגע שני החסמים הם
    – דמי כרטיס גבוהים מאוד – אולי אפשר להוזיל אותם כתלות בחיובים?
    – עמלת ההמרה בחו"ל כמו שציינת. אם תרד לאיזור 1% או 1.2% כמו הפליי קארד אשקול בחיוב.

    הגב
  7. Hai

    האם הטבה של טרקלין דן בשימוש מעל 2000 שקל תקפה גם בכרטיס הזה?

    הגב
  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היי ליאור, תודה על ההצעה המשתלמת, רק חבל לי שאיני יכול ליהנות ממנה כי כבר הוצאתי אמקס כשהבאת את ההצעה של 'אנשים ומחשבים' שאכן הוא מצויין אך עם עמלה גבוהה למט"ח.
    רק סקרן למה בקטע הפותח ציינת ש"הוא אינו כרטיס ממותג אומנם, אבל…" ?
    מה המעלה של כרטיס ממותג (כאמור, מחזיק בממותג של אנשים ומחשבים ולא נתקלת בבונוס כלשהו).

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      פשוט רציתי לציין שהכרטיס אינו ממותג. זה הכל.

      אתה יכול להחזיק את שני הכרטיסים במקביל אם אתה רוצה. בחירה שלך. אני הוצאתי את הגולד, והוא האמקס השלישי שלי.

      הגב
  9. יוסי

    האם קיים מידע על מועדוני התעופה שניתן להמיר אליהם נק אמקס ועל יחסי ההמרה?

    הגב
  10. יצחק

    לליאור היקר
    אני עדיין עם המולטי של לאומי
    ולמרות היתרונות של הסקיימקס אני שוקל לקחת
    את הפליי כארד פרימיום של מאסטרקארד
    אחרי השיפורים והמבצעים האחרונים עדיין הדרך ארוכה אולם הם משתפרים במעט

    את הסקיי מקס הייתי לוקח עם רק היו משפרים את עמלת ההמרה וכן היו מגיעים לאיזה הסכם עם טרקלין או משהו כזה
    הנחה תלוית שימוש גם היתה מקדמת נניח מרכישות של 5000 ש"ח 50% מ8000 חינם

    הגב

השאר תגובה