אתר ההזמנות ExpressFly, בו ניתן להזמין רק כרטיסי טיסה בינתיים, הוא אתר ייעודי ללקוחות אמקס בישראל. כדי להתחבר לאתר יש להזין מספר תעודת זהות ושש ספרות אחרונות של כרטיס אמקס פעיל.

לכניסה לאתר לחצו כאן.

האתר מופעל ע״י Smartair, שמפעילה גם את פורטל סקיימקס החדש, ובאתר יכולים לקוחות אמקס להשתמש בנקודות (Membership Rewards) כדי לחסוך כסף בהזמנת כרטיסי טיסה ושירותים נלווים. השאלה המתבקשת, אם כן, היא שאלת ערך המימוש. האם באתר זה יכולים לקוחות אמקס לקבל תמורה הוגנת או אפילו אטרקטיבית לנקודות שלהם?

שאלה נוספת היא: האם המחירים באתר ExpressFly ׳מנופחים׳ ביחס למחירי השוק?

בכל מקרה, חשוב לציין שני יתרונות של הזמנה באתר:

  1. אין דמי טיפול. באתר סמארטאייר הרגיל ישנם דמי טיפול בסך 12$ לכל הזמנה.
    – – –
  2. יש ביטוח ביטול-נסיעה חינמי. זו הטבה חדשה שלא הייתה באתר בעת ההשקה. לקוחות אמקס בעצם מקבלים ביטוח ביטול-נסיעה של חברת Trip Guaranty (השחקנית העיקרית בשוק הזה) לכל הזמנה עד 200$.

מבצעים באתר

לאחר השקת האתר הציעה אמקס קופון בסך 50$ להזמנה ראשונה. חולקו סה״כ 1,000 קופונים כאלו ללקוחות זכאים (תמורת הטבת בונוס, שדורשת חיוב של 1,500 ש״ח בחודש הקודם לפרסום). לשמחתי יכלתי להנות מהקופון הזה – ועל כך תוכלו לקרוא בהמשך במסגרת הרשמים שכתבתי לאחר ההזמנה הראשונה.

בנובמבר, לקראת סופ״ש הקניות המפורסם, הציע האתר מימוש נקודות בערך כפול. זה מבצע מעניין משום שהאתר לא מפרסם יחס מימוש פורמלי לנקודות אמקס – אז, כפול ממה?

הזמנה ראשונה

כך כתבתי בקבוצת הלאונג׳:

דיווח ראשון: הזמנה באתר ExpressFly

אתמול ביצעתי הזמנה באתר החדש של אמקס וסמאטראייר. אני מתכנן לכתוב פוסט בבלוג על האתר ועל ההזמנה – אבל לבינתיים אחלוק כאן פרטים ראשונים לרווחת הקהילה.

הכרטיס שרציתי עלה 156$. זה היה המחיר באתר הרגיל של סמארטאייר, במטריקס, באתר אקספדיה וגם באתר חברת התעופה. כשהתחברתי לאתר ExpressFly לא היה כל שינוי במחיר. כלומר, לפחות ע״פ המקרה הזה, אין אלמנט של ׳ניפוח מחיר׳ או משהו בסגנון.

הייתה לי יתרת נקודות די נמוכה בחשבון של אמקס, בגלל המרות שביצעתי לאחרונה, אז קיבלתי הצעה למימוש 150 נקודות תמורת 10$ הנחה. אני מעריך שזו ההצעה המינימלית. אני נותן לנקודות של אמקס שווי ריאלי של 3 סנט/נקודה, כך ש-150 נקודות שוות בעיניי בערך 4.5$, ומכאן שההצעה של האתר הייתה מצוינת. בנוסף האתר מציע כעת הנחה של 50$ להזמנה ראשונה (בתמורה להטבת בונוס). כך בשקלול שתי ההנחות יצא ששילמתי על הכרטיס 96$ בלבד.

היה כרטוס כמעט מיידי, אבל מסתבר בדיעבד שהייתה בעיה עם החיוב. ההנחות לא עודכנו כהלכה. אבל אני שמח לציין שקיבלתי טלפון הבוקר מנציגת שירות של האתר והיא סידרה את העניין בזריזות (הזמנה חדשה וביטול הקודמת, והחיוב החדש נכון).

סה״כ יצאתי מרוצה מאוד. האתר החדש נראה טוב והתנאים המהותיים שנוגעים לאמקס מוצגים בו באופן ברור ונוח. אבל הכי חשוב – שמחתי לראות שהמחיר לכרטיס שרציתי היה בדיוק אותו המחיר שזמין גם בערוצים אחרים ומכאן שהאתר סיפק לי הנחה אמיתית. או לפחות במקרה הזה כך הדבר.

כאמור, במימוש הזה קיבלתי ערך של כ-6.67 סנט/נקודה. זה יותר מכפול מהערך שאני נותן לנקודות של אמקס באופן כללי לפי אפשרויות מימוש אחרות. אך נכון לומר שזו דוגמה לא מייצגת משום שהייתה לי יתרה נמוכה של נקודות למימוש. לכן גם לא מיהרתי לפרסם בזמנו פוסט בבלוג.

הזמנה שניה

ככלל אני נוהג להמיר נקודות של אמקס למיילים של דלתא. אמקס מציעה באופן עקבי בונוס המרה של 100% (בתוקף עד סוף השנה, ויש כל סיכוי שיוארך). כשיצא המבצע של אתר ExpressFly בנובמבר הייתה בחשבוני יתרה של 450 נקודות.

רציתי להזמין טיסה של וויזאייר (לוורשה). אתר ExpressFly משווק גם טיסות לואוקוסט, אבל תהיתי האם אמצא מחירים מנופחים כי חברות לואוקוסט לא ממהרות לשלם עמלות לאתרי הזמנות. באתר וויזאייר הטיסה עלתה 46$ ומושב מועדף עלה 29$. סה״כ 75$. באתר ExpressFly הטיסה עלתה 49$ ומושב מועדף עלה 33$. סה״כ 82$. כלומר, כ-10% פרמיה על המחיר באתר וויזאייר לפחות במקרה הזה.

(הערה: המחיר לעיל באתר וויזאייר לא כולל הנחה לחברי מועדון, ואם יש לכם חברות במועדון של וויזאייר אז כמובן שיהיה פער משמעותי הרבה יותר בין המחירים באתר וויזאייר ואתר ExpressFly).

אתר ExpreeeFly הציע לי להשתמש ב-450 נקודות כדי לחסוך 60$ בהזמנה! הפתעה אמיתית, ובדיוק בערך מימוש כפול מערך המימוש שקיבלתי בהזמנה הראשונה. לכאורה כל נקודת אמקס חסכה במקרה הזה כ-13.3 סנט, אם כי בשקלול פער המחיר מול האתר של וויזאייר מדובר בערך מימוש ׳אמיתי׳ של כ-12 סנט/נקודה (כי בפועל חסכתי 53$ ולא 60$). עדיין – ערך מימוש יוצא מן הכלל שהוא בערך פי 4 לעומת הערך הכללי שאני נותן לנקודות אמקס.

הצעה בלעדית של אמקס לקהילת ׳טיסות סודיות׳

מדובר בשת״פ חדש של אמקס עם קהילת הנוסעים הגדולה ביותר בפייסבוק הישראלי (מעל 450,000 עוקבים לדף של ׳טיסות סודיות׳ והיד עוד נטויה). הכרטיס, מדרגת גולד, מציע תנאים משופרים מאוד ביחס לכרטיסי גולד רגילים ודומה יותר לכרטיסי קורפורייט. תנאיו בתמצית:

  • פטור מדמי שימוש לשנה ראשונה.
  • עמלת המרת מטח נמוכה מאוד של 1% בלבד.
  • צבירת נקודות אמקס ומימוש ביחס משופר באתר ExpressFly.
  • מתנת הצטרפות: 50$ למימוש באתר ExpressFly (לאחר הוצאה של 5,000 ש״ח בכרטיס).

כלומר, אם אתם רוצים לנסות את אתר ExpressFly אבל אין לכם עדיין אמקס – הכרטיס החדש מהווה הזדמנות מצוינת גם לנסות את אמקס כחברת אשראי, גם להנות מכרטיס עם תנאים משופרים בחינם וגם לקבל 50$ הנחה להזמנת כרטיס הטיסה הבא. אם נותנים, לא תיקחו?

ראוי לציין שלא מדובר בכרטיס ממותג ועל הכרטיס עצמו לא יופיע הכיתוב ׳טיסות סודיות׳. אלא זוהי הצעה מיוחדת של אמקס לקהילה והיא בתוקף עד ה-9 לפברואר. פרטים נוספים אפשר למצוא כאן.

לסיכום

אתר ExpressFly באמת ובתמים מציע אפשרות מצוינת למימוש נקודות אמקס. בפרט לבעלי כרטיס הפלטינום שכנראה נהנה מיחס מימוש משופר באתר לעומת כרטיסים בדרגות נמוכות יותר. כאמור, האתר לא מפרסם פורמלית את יחס המימוש אבל אני מניח שכרטיסי גולד מקבלים יחס נמוך יותר.

אגב, אם נניח שנקודת אמקס שווה כ-6.7 סנט במימוש באתר ExpressFly (ללא מבצע ׳מכפיל ערך׳) הרי שכרטיס הפלטינום, שמאפשר צבירת נקודת אמקס לכל 40 ש״ח בחיוב (ללא ענפים מוחרגים), מציע למעשה החזר של כמעט 0.6% על ההוצאה. זה מרשים מאוד.

19 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שאלה לא קשורה, למה לטוס לורשה עם וויזאייר ולא במבצע שפירסמת של טאפ? או הנקודות אל על (ערך מימוש מצויין לכיוון אחד בחורף לורשה…

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      התעריף של טאפ, במחלקת העסקים, הוא מוורשה לת״א ולא בכיוון ההפוך.

      אני מסכים שמימוש נקודות אלעל בקו ת״א-וורשה הוא כדאי – ואכן חזרתי מוורשה בטיסת אלעל במחלקת העסקים בכרטיס בונוס – אבל בהלוך התאים לי יותר לטוס עם וויזאייר, ובאופן כללי אני מעדיף את וויזאייר על אלעל במחלקת התיירים. אני כמובן מזמין מושב מועדף, ופריוריטי וכו׳.

      הגב
  2. יואב

    מה עדיף לדעתך?
    המבצע הזה או המבצע של ׳מועדון אנשים ומחשבים׳ עבור כרטיס הזהב בהנחה שארצה להחזיק את הכרטיס ליותר משנה? כי פה אחרי שנה אצטרך לשלם ~23 שקל לחודש על הכרטיס….

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      ראשית – לשנה הראשונה לפחות אין תחרות. ההצעה של ׳טיסות סודיות׳ כדאית מאוד.

      שנית – הכרטיס החדש כולל עמלת המרת מט״ח של 1% בלבד. זה חריג מאוד. ההטבה הזאת בלבד שווה כסף בכל חודש, לפחות למי שטס בתכיפות או רוכש במט״ח בתכיפות, ועל הדרך אתה מקבל גם 50$ להזמנה באתר ExpressFly (שאתה מוזמן לתת להטבה הזאת ערך ריאלי של כ-40$ בלבד אבל זה עדיין מכסה לך בערך חצי שנה נוספת של דמי שימוש לאחר השנה הראשונה החינמית).

      הגב
    • Lior@FlyingOut

      זו השוואה קשה.

      סביר להניח שבשקלול כל הדברים הסקיימקס ייתן החזר חודשי גבוה יותר, אבל: (א) הסקיימקס הוא לא כרטיס חינמיי, או לכל היותר חינמי לחצי שנה בלבד בעוד כרטיס האמקס חינמי לשנה אחת לכל הלקוחות. (ב) כרטיס האמקס מציע עמלת המרת מט״ח של 1% בלבד – וזו הטבה מעולה לנוסעים תכופים ואפילו לנוסעים מזדמנים. לסקיימקס יש עמלת המרת מט״ח של 3% – שזה אפקטיבית אומר שלא כדאי להשתמש בו בחו״ל או לרכישות במט״ח, ועבור הישראלי הממוצע זה אחוז לא מבוטל מסך הרכישות השנתי.

      בשורה תחתונה עדיף לנוסעים תכופים להחזיק את האמקס עם ההטבה של ׳טיסות סודיות׳ אבל מומלץ בחום שהאמקס לא יהיה הכרטיס היחיד בארנק כי יש בתי-עסק שלא מקבלים אמקס.

      הגב
  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רק חבל מאוד שהעמלות של אמקס לעסקים שמכבדים את הכרטיס היא 4% שזה בערך פי ארבע מכרטיסי אשראי אחרים!! למה בעל עסק צריך לשתף עוד גזלן בכסף שלו?! 4%, כן, שמעתם נכון! 4% על כלום! אל תרוצו להזמין אמקס, מרבית בתי העסק לא מכבדים את הכרטיס הזה בעיקר כי הוא לא מכבד אותם!!!

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      א. לא כל בתי-העסק משלמים לאמקס 4% עמלת סליקה. רבים משלמים הרבה הרבה פחות, אם כי לרוב זו אכן עמלה גבוהה יותר לעומת שאר חברות האשראי (אולי למעט דיינרס).

      ב. הטיעון הזה כלל לא שייך, כי למחזיק הכרטיס לא איכפת איזו עמלה משלם בית-העסק. אני, כלקוח פרטי, לא צריך להעניש את אמקס על המודל העסקי שלה שאולי לא מוצא חן בעיניהם של בעלי עסקים. זה לא ענייני.

      ג. ״מרבית בתי העסק לא מכבדים את הכרטיס הזה״ – זה פשוט לא נכון בעליל. הרוב המוחלט של בתי העסק, ובפרט בתי-עסק גדולים ובכלל זה ספקי תיירות גלובליים, ועוד איך מקבלים אמקס. אני משתמש בכרטיס של אמקס ככרטיס ראשי ואולי ב-5% מהרכישות שלי אני נאלץ להשתמש בכרטיס אחר. אני מסכים כמובן שויזה ומאסטרכארד מתקבלים ביותר בתי-עסק בארץ ובעולם, וזה ברור לכל, אבל הרוב המוחלט של בתי העסק כן מקבלים אמקס.

      הגב
  4. צפריר

    אני ניסיתי להיכנס לאתר לפני כמה ימים והוא הציע לי 20 דולר הנחה על 780 נקודות. אז עושה רושם שיש פה איזה אלגוריתם שמחליט כמה תקבל.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      איזה כרטיס יש לך?

      יש יחס המרה אחר לכל דרגת כרטיס. אני עם כרטיס פלטינום.

      הגב
  5. lap

    לי יש פלטיניום של לאומי – מקס ללא עלות, שנותן לי יחס של 250 לנקודה שבסוף אני ממיר ביחס של 28 (נראה לי) לנקודת אל על, ואני לא ממיר כמעט מט"ח, האם לי יש איזה עדיפות לעבור לסקימקס או האמקס גולד?

    הגב
    • lap

      עוד רציתי לשאול שבאותו כרטיס אני גם יכול להמיר ליוניטייד, האם זה עדיף מלהמיר לאלעל?,
      ובכלל האם יש לי אפשרות כיום ברטיס אשראי בישראל לקבל צבירת נקודות אשראי לאיזה חברת תעופה אחרת מהנ"ל? וא"כ לאיזה?

      הגב
      • Lior@FlyingOut

        יש מגוון אפשרויות המרה, כן. כרטיסים של מקס מאפשרים המרה לאלעל או יונייטד. אין בחירה נכונה – זה פשוט תלוי איזה מטבע אתה מעדיף לצבור.

    • Lior@FlyingOut

      את הגולד כדאי לך להוציא, לפחות לשנה אחת, כי הוא חינמי ומציע עמלת המרת מט״ח נמוכה ובנוסף מתנת הצטרפות. אלא אם באמת אין לך חיובים במט״ח בכלל ואתה לא מאמין שתנצל את מתנת ההצטרפות.

      הגב
  6. סיכום חדשות ומבצעים מהשבוע האחרון - FlyingOut

    […] כתבתי בעבר על אתר ExpressFly. עד כה שיווק האתר טיסות בלבד, אבל כעת ניתן להזמין דרכו גם מלונות. האתר מיועד ללקוחות אמקס בלבד וכעת קיים מבצע מצוין במסגרתו לקוחות אמקס יכולים להנות מהנחה של 350 ש״ח להזמנה של מלון בישראל בתמורה ל׳הטבת בונוס׳ שאותה צריך להוריד באתר אמקס. ההטבה זמינה לכל לקוחות אמקס עם כרטיסים שצוברים נקודות והיא מוגבלת ל-1,000 המשתמשים הראשונים. ניתן להזמין כל מלון אם עלות ההזמנה היא מעל 350 ש״ח (כלומר, אפקטיבית, ניתן להנות משהייה בחינם!). להזמנות עד ה-30 לספטמבר, אם כי בטוח ייגמר המלאי קודם לכן. מהרו והזמינו! […]

    הגב

השאר תגובה