בפוסט הזה ברצוני לערוך לקוראיי הבלוג היכרות קצרה עם מועדון הלקוחות של קבוצת המלונות צ׳ויס (Choice) הנקרא Choice Privileges. הקבוצה מאגדת מעל ל-7,000 מלונות תחת 12 מותגים שהבולטים בהם הם Cambria ו-Ascend בצד היוקרתי ו-Econolodge ו-Rodeway Inn בצד העממי/הזול.

בעבר היה למועדון חיסרון אדיר, לפחות מבחינתי, כי נקודות היו נמחקות אחרי שלוש שנים ללא קשר לפעילות (בדומה למקובל במועדוני תעופה כמו מועדון הנוסע המתמיד של אלעל ובשונה מהמקובל במועדוני מלונות אחרים). המועדון השתפר מאז וכיום הנקודות אינן פגות אלא כאשר אין פעילות של צבירה או מימוש משך שנה וחצי, תנאי שקל לעמוד בו. לקבוצה ולמועדון נותרו מספר חסרונות בולטים:

  • ניתן להזמין לינה בנקודות רק 100 ימים לפני הצ׳ק-אין. זה מקשה על תכנון מראש לאנשים כמוני המזמינים לינות בנקודות ברגע שתאריכי הנסיעה ידועים כדי להתגונן מעליות מחיר ולהבטיח מקום.
    – – –
  • היעדר מלונות בישראל. כמעט לכל קבוצות המלונות הגדולות יש נוכחות בישראל – ובכלל זה הילטון, מאריוט, IHG, ואפילו ווינדהאם ובסט-ווסטרן – אבל קבוצת צ׳וייס לא מנהלת אפילו מלון אחד בישראל.
    – – –
  • נטייה בעייתית לשנות מדי פעם, וללא התראה מוקדמת, את הקטגוריה של המלונות. כלומר, לשנות את עלותו של לילה-בונוס במלון מסוים – וזה כמובן מקשה על תכנון מוקדם וניצול טוב יותר של הנקודות.

אבל יש גם יתרונות…

אז למה אני בכלל טורח לכתוב על המועדון של צ׳וייס? בעיקר משום שמחירי המלונות באירופה בנקודות נוטים לשקף ערך-מימוש גבוה יחסית (בעוד בארה"ב המצב הפוך) וישראלים נוסעים לאירופה בתכיפות.

כפי שבטח קראתם בפוסטים אחרים בבלוג, המועדונים המובילים מפעילים תמחור דינמי מה שמקשה על שחקני נקודות למקסם ערך. גם למועדון של צ׳וייס יש סוג-של תמחור דינמי אבל הוא מוזר שלא לומר אקראי. המלונות מתומחרים לפי רבעון בצורה משונה כך שלילה במלון אירופי מסוים יכול לעלות 12,000 נקודות בחודשים ינואר-מרץ (החלשים בשנה באירופה), כשהמחיר בכסף נע בין 60$ ל-70$, ובחודשים אפריל-יוני אותו לילה יעלה רק 10,000 נקודות על אף שהמחיר בכסף נע בין 90$ ל-200$.

לקבוצה יש נוכחות משמעותית באירופה, ובפרט בצפון-אירופה, כולל בערים יקרות כמו קופנגהן, אוסלו, שטוקהולם, וגם בערים פופולריות במערב אירופה כמו לונדון ואמסטרדם. הזמינות לחדרים בנקודות היא הוגנת לכל הפחות, וכאמור לפעמים השימוש בנקודות משתלם במיוחד.

כדרכם של מועדוני מלונות, צבירת הבסיס היא 10 נקודות לדולר (לפני מס) ברוב המלונות. המועדון מוכר מדי פעם נקודות בהנחה עד 50%. כל שנה באפריל, במבצעי איגוד התיירות האמריקאי, ניתן לרכוש נקודות בפחות מ-0.6 סנט/נקודה. אני מעריך את שווי הנקודות ב-0.7 סנט/נקודה באופן די שמרני, וקל לחלץ מהן ערך גבוה משמעותית במימוש כשמדובר בלינה בערים אירופיות יקרות בחודשי האביב או הקיץ. בדר״כ אני לא רוכש נקודות שלא לצרכי ׳השלמות׳, אך עשיתי זאת כשיכלתי לרכוש נקודות בפחות מ-0.6 סנט/נקודה וגם ליאור רכש עשרות אלפי נקודות בהזדמנות זו.

אז אם מתוכננת לכם גיחה קיצית לסקנדינביה או ללונדון ואתם רוצים לשלם הרבה פחות על הלינה – שווה לשקול רכישה של נקודות צ׳וייס כשיהיה מבצע מתאים. ליאור יעדכן זאת בפוסט המבצעים של הבלוג.

שלכם,
החסכן

תגובה אחת

  1. יוחי

    חייב לציין שבמהלך חודשיים טיול בסקנדינביה ( נורווגיה/שבדיה/דנמרק ) לא מצאתי זמינות בנקודות אפילו לא של לילה אחד במלונות הקבוצה בשיא העונה ( אמצע יוני עד אמצע אוגוסט ). להילטון ומריוט נוכחות דלה יותר אבל הייתה לפחות זמינות כלשהי. המלונות בסקנדינביה ובדגש על נורווגיה אכן יקרים רצח ושם הייתי ממליץ לשקול AIRBNB בערים או לחילופין אתרי קמפינג עם בקתות להשכרה למי שמתאים כמובן….

    הגב

השאר תגובה