הפתעה: אייר-טהיטי תפעיל את הטיסה המסחרית הארוכה בעולם, חד פעמית

אולי לא שמעתם עליה מעולם אבל אייר-טהיטי (בשמה המלא: Air Tahiti Nui) היא חברת תעופה צרפתית שבסיסה בפולינזיה הצרפתית במרכז האוקיינוס הפסיפי. שדה הבית שלה הוא פאפטה (PPT). הצי שלה כולל ארבעה מטוסי דרימליינר בלבד והיא מפעילה טיסות לחמישה יעדים בלבד ובראשם פריס. היא בעצם אמונה על הקישור של צרפת לטריטוריה המרכזית שלה בטהיטי, הטריטוריה המרכזית שלה באוקיינוס הפסיפי. באופן שיגרתי הטיסה מפאפטה לפריס עוצרת בלוס-אנג׳לס, אבל באופן חד-פעמי, בגלל עוצר הטיסות בין ארה״ב ואירופה, אייר-טהיטי תפעיל טיסת נון-סטופ מפאפטה לפריס. הטיסה הזו תכסה מרחק של כ-9,750 מייל ותהיה ארוכה וב-200 מייל מהטיסה המסחרית הארוכה בעולם כיום (סינגפור-ניוארק). בקטע משעשע הטיסה תהיה פורמלית ׳טיסה פנימית׳ כי היא תמריא משטח צרפת ותנחת בשטח צרפת.

רשימה מרוכזת של תנאי הביטול/השינוי של חברות התעופה המובילות וקבוצות המלונות המובילות

אנחנו במשבר חמור בענף התיירות והנורמה החדשה היא לאפשר ביטולים ושינויים ללא עמלות/קנסות עד יחלוף זעם. כל חברה וכל סוכנות עם התנאים שלה וטווח הזמן שהיא מגדירה. כאמירה כללית כל התנאים גמישים בתקופה הזו, גם אם טרם פורסמו הנחיות פורמליות לטיפול בכל מצב אפשרי. אתרים רבים מסקרים את השינויים האלו, לרבות האתר של ׳טיסות סודיות׳ שעושה סדר נהדר בבלאגן לקהל הישראלי, וגם אתר פורבס שהעלה עמוד מתעדכן עם כל התנאים החדשים באנגלית.

נתונים מעניינים, אם כי לא מפתיעים, על התפשטות הקורונה באיטליה

כולם עוקבים באדיקות אחר התפשטות הקורונה בעולם. על נתונים ממדינות מסוימות פשוט אי אפשר לסמוך, ובפרט סין, איראן, רוסיה וטורקיה (ושימו לב איך לכאורה אין כמעט חולים ברוסיה וטורקיה…). מבין המדינות המערביות איטליה תופסת את כל הכותרות עם מניין מתים שעבר מזמן את רף ה-1,000 וממשיך לגדול בקצב מסחרר בכל יום. בדיקת הנתונים המגיעים מאיטליה היא חשובה ומעניינת כי מדובר במדינה מערבית עם מערכת בריאות הנחשבת למתקדמת יחסית – והכל מדווח בזמן אמת וכנראה בצורה שקופה מאוד. העדכון האחרון לדו״ח (על בסיסו נכתב טקסט זה) כולל כ-16,000 מקרים מאומתים שמתוכם כ-1,017 מתים, והמספרים מראים בבירור שהוירוס מסוכן רק לאוכלוסיה מבוגרת. מתוך 1,017 מתים אין אפילו אחד מתחת לגיל 30 ורק 6 בין גיל 30 לגיל 50.

מאות מלונות בישראל נסגרים זמנית לאור המצב

ע״פ הערכות כ-12,000 עובדים בענף המלונאות המקומי פוטרו או יפוטרו בקרוב וכ-12,000 נוסעים יצאו לחל״ת או יצאו לחל״ת בקרוב. הנזק הכספי לענף צפוי להיות חסר תקדים באומדן של מאות מליוני ש״ח. התאחדות המלונות מבקשת מהמדינה סיוע של 500 מיליון ש״ח בשלב זה. כמעט ולא נותרו תיירים בישראל, כמעט ואין נסיעות עסקיות בתוך ישראל וכמובן רוב הישראלים לא יכולים או לא רוצים לצאת לנופש בימים אלו. אי לכך המלונות ריקים והמחירים ירצו לשפל שלא נראה כמותו.

כל הטיסות מאירופה לארה״ב ינותבו ל-11 שדות תעופה אמריקנים

טראמפ הודיע על סגירת התנועה האווירית בין ארה״ב ואירופה למשך 30 ימים. צעד חסר תקדים, כחלק מהמאבק האמריקני בקורונה (שהתחיל קצת באיחור אבל נראה מה יהיו תוצאותיו). המשמעות היא לא אבסולוטית כפי שהציגו אותה בתקשורת, ועדיין ישנם קוי תעופה פעילים בין היבשות, אבל בהחלט מדובר בשינוי קיצוני ללו״ז הטיסות שפוגע אנושות בכמעט כל חברת תעופה. כפי שעשו האמריקאים עם טיסות לאסיה מוקדם יותר השנה – כך הטיסות מאירופה, ללא יוצא מן הכלל, ינותבו ל-11 שדות תעופה אמריקנים בלבד שיהוו את שער הכניסה למדינה וככל הנראה בהם מערכות בדיקות לנוסעים נכנסים. מבחינת ארה״ב ישראל אינה מקוטלגת כחלק מאירופה, ובכל מקרה להבנתי הטיסות שעדיין פועלות מישראל נוחתות באחד מתוך 11 שדות התעופה הרלוונטיים.

האיחוד האירופי משעה את ׳חוק הסלוטים׳ בשדות תעופה באירופה

במטרה למנוע מחברות תעופה לרכוש סלוטים ולא לנצל אותם, קיים חוק המחייב כל חברת תעופה לעשות שימוש ב-80% מהסלוטים שלה בכל שדה, לכל הפחות, ואם אינה מסוגלת לעמוד בדרישה זו היא עלולה לאבד את הסלוטים בשנה שאח״כ. המשמעות בפועל היא שחברות תעופה נאלצו להפעיל את מה שזכה לכינוי ׳טיסות רפאים׳ (טיסות כמעט ריקות מנוסעים) במטרה לשמור על הסלוטים שלהן. לאור המצב הנוכחי שפירושו שיתוק אפקטיבי של התעבורה האווירית הודיע האיחוד האירופי כי לא יאכוף את החוק הנ״ל עד להודעה חדשה.

3 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קצת מכיר את הרפואה באיטליה, וגם בתחום משבר הקורונה.
    אמנם מערבית אך בדומה לישראל מערכת דלת משאבים , מחסור בצוות רפואי ועומסים גדולים. ההתנהלות שלהם לא היתה טובה וכל מדינה מערבית שלא תגביל ותבודד נשאים וחשודים, מקדם ההכפלה של ההדבקה יגדל משמעותית ויוביל לעומס לא אפשרי על המערכת (בסוף אתה מוגבל במכשירי הנשמה לחולים הקשים). זה מה שקורה כעת בספרד. מאידך, מדינות שהתנהלו נכון בהתחלה שיפרו מצבם (דר קוריאה, יפן, ועוד). לחלקם אין מערכת בריאות טובה יותר. הכל בניהול.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      תודה על התגובה. אני מקבל את הרושם שאתה מאמין שישראל נוקטת כעת בצעדים נכונים בניגוד למדינות רבות באירופה שהתעוררו באיחור.

      הגב
  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קצת חרגתי מנושא הבלוג (-:

    הגב

השאר תגובה