רשת סיקס-סנסס (Six Senses) החלה את דרכה ב-1995 עם ריזורט אחד וחזון גדול. כיום מפעילה הרשת למעלה מעשרים מלונות יוקרתיים במיוחד, ובנוסף אוסף של אתרי ספא, כשכולם חולקים סט ערכים עם דגש על בריאות, קיימות ואיכות הסביבה, חיבור האורח ליעד, אוכל אורגני ועוד. סיקס-סנסס, בעצם, היא בין הרשתות הבודדות שהובילו את המהפכה הקטנה של עולם המלונאות בשני העשורים האחרונים עם המעבר ל׳מלונות ירוקים׳. מרבית מלונות הרשת הם יוצאי-דופן באזורם ויוקרתיים בצורה מפליאה, והם כולם ריזורטים למעט שני מלונות עירוניים בסינגפור (שהם בגדר ניסוי של הרשת).

ב-2019 הפכה הרשת לחלק מקבוצת IHG. בתוך כך יכולים חברי מועדון IHG Rewards להזמין חדרים במלונות הרשת באתר המועדון ואף לצבור נקודות מהשהיות. לעת עתה לא ניתן לרכוש חדרים בנקודות למעט בשני המלונות העירוניים בסינגפור – אבל זה עתיד להשתנות ככל הנראה.

למידע נוסף על ההיסטוריה והערכים של הרשת – לחצו כאן.

הופתעתי כששמעתי לראשונה שהמלון היוקרתי שנבנה בדרום הארץ ינוהל ע״י הרשת. צעד כזה באמת שם את ישראל על מפת מלונות היוקרה העולמית. זה גם מיד הבהיר לי כמה גבוה סטנדרט הבנייה.

הופתעתי פעם נוספת כשאחד מקוראי הבלוג, שמו שמואל והוא קבלן במקצועו, הציע לקחת אותי לסיור פרטי באתרי הבנייה של שני מלונות בדרום כשאחד מהם הוא המלון בשחרות. זה היה אי שם בנובמבר כשעוד לא ידענו על הקורונה ונדמה היה שהמלון ייפתח בסביבות פסח. מה שראינו באותו סיור קצר היה יוצא מן הכלל ואני משוכנע שאין מלון בישראל שתוכנן ונבנה עם סטנדרטים כ״כ גבוהים ותוך השקעה כספית כ״כ גבוהה. כך, לדוגמה, כמעט כל מבני המלון נבנו באמצעות חומרים שהוצאו מתוך ההר עצמו ותוך שמירה מוקפדת על הנוף המדברי וכשהמלון כמעט מתחבא בתוך ההר. המלון הזה יפיל לכם את הלסת – והוא משמעותית יפה יותר במציאות מאשר בתמונות, ואני יודע שהוא נראה מצוין בתמונות.

המלון המבודד שוכן על הר הצופה מרחוק על הערבה והרי אדום. פחות או יותר בקו הרוחב של קיבוץ יוטבתה (ממזרח) ושל בסיס חיל האוויר עובדה (ממערב, מעבר לרכס, כך שלא ניתן לראות או לשמוע). כדי להגיע למלון יש לנסוע ברכב כ-3.5 שעות מת״א או מירושלים וכ-45 דקות משדה התעופה רמון. בהחלט מדובר במיקום ייחודי ומנותק. לצד המלון, מתחת לגבעה, נבנה מרכז של אטרקציות מקומיות ברמה כה גבוהה שרשות שמורות הטבע והגנים ביקשה להקים בו תחנה שלה.

לפרטים נוספים באתר המלון – לחצו כאן.

פתיחה מתוכננת: ה-1 לספטמבר 2020

בהתחלה המלון תוכנן להיפתח ב-1 ליוני השנה. אבל אז הקורונה נתנה דעתה והמועד הזה נדחה.

כעת המלון מאפשר הזמנת לילות החל מה-1 לספטמבר ולמיטב בדיקותיי התעריף הגמיש הרגיל (BFR) מתחיל מ-900$/לילה אם כי ספציפית בלילה הראשון הוא 1000$/לילה. לבינתיים מוצע גם תעריף מוזל לכבוד הפתיחה שמקנה הנחה של 10% על ה-BFR וגם הוא גמיש. אלו התעריפים היחידים שמוצעים, ושניהם כוללים ארוחת בוקר. ישראלים צריכים כמובן להוסיף מע״מ.

שימו לב שהמלון לא מציע חדרים, כביכול, אלא רק סוויטות. זו לא הטעייה אלא מציאות. גם הסוויטה הבסיסית היא פינוק אמיתי עם שטח של כמעט 50 מ״ר ומרפסת. ההבדלים העיקריים בין הסוויטות הם הנוף (פתוח לכיוון הערבה או אחורי לכיוון ההר) והבריכה החיצונית (ברוב הסוויטות אין אחת כזאת). סוויטות משודרגות, עם נוף ו/או עם בריכה, עולות כמה מאות דולרים יותר ללילה מהסוויטה הבסיסית. בעיניי כדאי בהחלט לבחור בסוויטה עם נוף לערבה.

מי שנהנה מתקציב מנופח ומוכן להשקיע כמה עשרות אלפי ש״ח ללילה יכול להזמין את הסוויטה הגדולה ביותר במלון, וכנראה אחת הגדולות בארץ, הכוללת כ-300 מ״ר של שטח בנוי, כ-350 מ״ר של מרפסת ושטח חיצוני וכ-70 מ״ר של בריכה. הסוויטה הזאת נמצאת באזור מבודד בתוך המתחם של המלון, כך שהפרטיות מוחלטת, והיא כוללת שלושה חדרי שינה ומתאימה לתשעה אורחים.

למידע מלא על הסוויטות של המלון – לחצו כאן.

כאמור, חברי מועדון IHG Rewards ייצברו נקודות משהיות במלון אם ההזמנה תעשה בערוץ ישיר. לא ניתן להזמין לילות במלון בנקודות. לפחות נכון לעכשיו, אבל זה סטנדרטי כשמדובר במלון בטרם פתיחתו. סביר להניח שגם לאחר הפתיחה הדבר לא יהיה אפשרי כי בינתיים הריזורטים של סיקס-סנסס אינם מציעים לילות-בונוס כלל ואין סיבה להאמין שהריזורט הזה יהיה שונה. כמובן שאעדכן אם וכאשר יהיה מידע נוסף בעניין הזה.

6 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא מדויק. אפשר להזמין גם במלונות שלהם בנקודות IHG. למשל במלון : Six Senses Kocatas Mansions. נקווה שגם בארץ.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      נכון, אם כי גם המלון באיסטנבול הוא מלון עירוני ולא ריזורט.

      הגב

השאר תגובה