איירבאס השלימה את בנייתו של מטוס ה-A380 האחרון

יום היסטורי במפעל הראשי של איירבאס בטולוז המציין מפנה עצוב בסיפורו של אחד המטוסים הכי מרשימים שאי פעם המריאו לשמיים. התוכנית לייצר מטוס סופר-ג׳מבו בעל קיבולת נוסעים עצומה החלה כבר ב-1988, אז רק ב-2000 ניתן האור הירוק לפרוייקט. ב-2005 טס האבטיפוס הראשון ושנה אח״כ קיבל המטוס את כל האישורים הדרושים לייצור. בסוף 2007 נמסר המטוס הראשון, לסינגפור איירליינס, ומאז נמסרו סה״כ 242 מטוסים (רובם לאמירטס המחזיקה בצי הגדול בעולם של דגם זה). סה״כ יוצרו 251 מטוסים למסירה כך ש-9 מהם עדיין מחכים להימסר (שמונה מהם לאמירטס ואחד לאול-ניפון).

מבצע מצוין: כפל מיילים לסטטוס ולמימוש במועדון Miles+Bonus (איג׳יאן)

לכרטיסים שיוזמנו עד ה-14 לאוקטובר בלבד, אך לטיסות עד ה-30 לספטמבר 2021. כמובן מדובר על טיסות איג׳יאן עצמה (כולל אולימפיק אייר) אבל לא על טיסות עם חברות שותפות מברית סטאר. בכל זאת מדובר במבצע מצוין בעיניי והזדמנות טובה לרכוש כרטיסים עתידיים שיצברו קרדיט כפול לסטטוס ויקצרו משמעותית את הדרך.

נמשכים מאבקי השליטה על אלעל עם חילופי האשמות קשים

תמי מוזס-בורוביץ, השולטת בחברת כנפיים ובדריקטוריון אלעל, מסרבת לוותר על השליטה בחברה. על אף שאלי רוזנברג הצעיר רכש כ-43% ממניות החברה טוענת נגדו חברת כנפיים שורה של טענות קשות ובין השאר מנסה לייצר שיח על עסקיו של אביו, קני רוזנברג, ששמו נקשר למספר פרשות מפוקפקות יותר או פחות בארה״ב. ברור לכולם שאלי רוזנברג הוא חסר ניסיון עסקי, שאינו מבין בתעופה ושהכסף לרכישת אלעל ניתן לו במתנה מאביו – אך נשאלת השאלה האם כל זה משנה בכלל. הדרישה החוקית שבעל השליטה באלעל יהיה אזרח ישראלי ותושב ישראל היא, למיטב הבנתי, דרישה טכנית בלבד שנועדה לאפשר למדינת ישראל להשתלט על נכסיה של אלעל בעת חירום. בכל זאת, המדינה היא בעלת מניית זהב באלעל ולכן אישורה דרוש כדי להעביר שליטה בחברה ועצם החזקת המניות אינה מספיקה. בנוסף, חשוב לזכור כי דריקטוריון אלעל משרת את תמי מוזס-בורוביץ בשעה שהוא נמצא במצב משפטי ׳מסוכן׳ שכן חובתו החוקית לקדם כל מהלך עסקי שיציל את החברה, לאור הסכנה הקיומית שלה, והתנגדותו להשתלטות על החברה יכולה להתפרש כרשלנות במילוי תפקידו.

שוב נדחתה פתיחתו של מלון היוקרה של רשת סיקס-סנסס בשחרות

המלון תוכנן במקור להיפתח כבר באפריל. אח״כ נדחתה הפתיחה ליוני, ואז לספטמבר, ועד לדצמבר. כעת המועד המתוכנן הוא ה-1 למרץ 2021. כל הדחיות, כמובן, היא נגזרת של מצב הקורונה בישראל. פרטים נוספים על המלון תוכלו לקרוא בפוסט שפרסמתי באפריל השנה. מחזיקים בהזמנה של המלון? צרו קשר ישירות עם המלון כדי להבין האם הזמנתכם נדחתה או בוטלה ואם המלון מוכן להציע לכם שדרוג או הנחה כדי לשמור על ההזמנה למועד מאוחר יותר. בחודשי הסתיו מציע המלון את הסוויטות הרגילות (אין חדרים שאינם סוויטות) במחיר של 1000$/לילה עם תעריף המקנה הנחה של 10%.

מבצע רכישת המיילים של מועדון LifeMiles יימשך עד ה-29 לספטמבר

המבצע היה אמור להסתיים אתמול, ב-25 לספטמבר, אך הוארך בארבעה ימים. במסגרת המבצע ניתן בונוס של 200% לרכישת כל יתרה של מיילים (דרך הרשמה בעמוד ייעודי של הבלוג OMAAT). כתבתי פוסט על המבצע הזה.

מועדון FlyingClub (וירג׳ן) החליף את המיילים בנקודות

לשינוי הזה אין משמעות אמיתית לחברי המועדון והוא שיווקי בעיקר. לנקודות של וירג׳ן אין תוקף. כדי לחגוג את השינוי מציע המועדון כפל נקודות לטיסות שיוזמנו עד ה-1 לאוקטובר (ככל הנראה לכל מועד עתידי בלו״ז…).

רשות התעופה האמריקנית, ה-FAA, עתידה לאשר מחדש את מטוס ה-737MAX של בואינג

אחרי שתי התרסקויות עם מאות הרוגים, וועדות חקירה, סקנדלים, גילויים מפחידים על כשלים ורשלנות של בואינג וגופים אחרים, צלילה פראית של מניית החברה ועוד – הסיפור הטרגי של ה-737MAX מגיע לפרק נוסף. ראש ה-FAA הודיע כי הוא עצמו מתכנן להטיס את המטוס ב-30 לספטמבר ואחרי שורה של בחינות צפוי ה-FAA להסמיך מחדש את המטוס לטיסה כך שכבר בנובמבר הקרוב תוכל בואינג למסור מטוסים מדגם זה ללקוחות.

5 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תודה על הפוסט.
    צבירת המיילים באיגיין מתאפסת בינואר? אם אטוס בסוף אוקטובר אזי המיילים (בעיקר לסטטוס( ימחקו חודשיים אחרי? תודה

    הגב
    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      המיילים לסטטוס מתאפסים לאחר 12 חודשים קלנדרים.
      והמיילים למימוש הם ללא תוקף

      הגב
  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הי, ראיתי שביזנס באייגן צובר 250 אחוז לסטטוס, אז זה אומר שבמצע הוא יצבור כפול? כלומר 500 אחוז?
    בנוסף אם אני עכשיו מזמין כרטיס FLEX, ובהמשך אשנה את מועד הטיסה עדיין אני אהיה זכאי לכפל מיילים? (כמובן עד ה30.9.21)

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לגבי הצבירה – להבנתי כן, 500%.

      לגבי הכרטיס – להבנתי כן, כל עוד הכרטיס נרכש עד ה-14 לאוקטובר והטיסות הושלמו עד ה-30 לספטמבר.

      מצאת תעריף אטרקטיבי של איג׳יאן בביזנס לאירופה?

      הגב

השאר תגובה