מועדון LifeMiles פופולרי מאוד בקרב ׳שחקני נקודות׳. הוא מתקדם וחדשני, מוכר מיילים בזול לעיתים תכופות, מציע טבלאות מימוש נוחות, מנוע החיפוש מאפשר יצירת כרטיסים מעניינים בחיפוש יצירתי ובשורה התחתונה הוא מאפשר גישה למושבי הבונוס של ברית סטאר בצורה נוחה, זולה וללא צורך בצבירת מיילים מטיסות הברית. אבל הוא לא חף ממגרעות.

אני מחזיק יתרת מיילים במועדון כבר שנים. לפעמים יותר, לפעמים פחות, אבל נדיר שאני מתקרב ל-0. החודש כנראה ארכוש כ-100,000 מיילים נוספים לאור המחיר הנמוך.

המבצע הנוכחי

בתוקף עד ה-25 לספטמבר. ההצעה הפומבית מצריכה רכישה של 101,000 מיילים (לפני הבונוס), בסכום של קרוב ל-3,400$, כדי להנות מהמחיר המוזל של 1.1 סנט/מייל שמתקבל בזכות בונוס חריג של 200%. הבונוס הגבוה ביותר שהציע המועדון עד כה היה 145%.

לא מעוניינים לרכוש כ״כ הרבה מיילים? אין שום בעיה, פשוט הרשמו בעמוד הייעודי של הבלוג OMAAT (פתוח לכולם) ולאחר ההרשמה תוכלו להנות מהבונוס המקסימלי ברכישת כל יתרת מיילים שתרצו. כן, אם תרכשו 1,000 מיילים – תקבלו 2,000 מיילים נוספים במתנה. עלות כל 1,000 מיילים, לפני הבונוס, היא 33$.

לעמוד רכישת המיילים באתר המועדון – לחצו כאן.

יתרונות וחסרונות של המועדון

לפני שאתם רוכשים מיילים – מוטב שתדעו מספר דברים מהותיים על המועדון הזה, מעבר לכל המחמאות שכתבתי בתחילת הפוסט. במיוחד אם אין לכם מימוש רצוי למיילים בעתיד הקרוב.

  • יתרון: המועדון מוכר מיילים בהנחה באופן שיגרתי. זה אומר שבכל פעם שהיתרה יורדת מעבר לרף האפקטיבי אפשר בקלות לרכוש מיילים נוספים במחיר הוגן (עד 1.4 סנט/מייל) במבצע הבא שלרוב מגיע תוך מספר שבועות.
    – – –
  • חיסרון: המיילים נמחקים לאחר 12 חודשים ללא צבירת מיילים בחשבון. זה כמובן חיסרון גדול עבור נוסעים מזדמנים שכמעט לא מקרדטים טיסות (או בוחרים לקרדט למועדון אחר בברית). פורמלית רכישת מיילים לא אמורה לאפס את השעון, והכוונה לצבירת מיילים רגילה. ב-2020, לאור הקורונה, לא נמחקים מיילים.
    – – –
  • יתרון: טבלאות המימוש של המועדון נוחות והמועדון לא משנה אותן בהפתעה. אני לא טוען שהן טבלאות המימוש הכי אטרקטיביות מבין המועדונים בברית – ולא נשכח את העלות הנמוכה של כרטיסי בונוס ישראל-ארה״ב במועדונים של איג׳יאן וטורקיש – אבל סה״כ ניתן למצוא בטבלאות של LifeMiles ערכים טובים למימוש.
    – – –
  • חיסרון: שירות הלקוחות של המועדון גרוע במיוחד. זמני המתנה ארוכים בטלפון, מענה די איטי במייל ותשובות מבלבלות של נציגי שירות – כל אלו הם דבר שבשיגרה. ברוב המקרים אין סיבה להידרש לעזרת שירות הלקוחות, אומנם, אבל כדאי להכיר בחיסרון הזה שיכול לתסכל לפעמים.
    – – –
  • יתרון: ניתן ליצור כרטיסי בונוס מעולים, ולהוזיל עלויות, עם מידה של יצירתיות. זה יתרון שאינו רלוונטי לרוב האנשים אך אם אתם מוכנים להשקיע זמן וללמוד כיצד פועל מנוע החיפוש באתר המועדון, על יתרונותיו וחסרונותיו, תוכלו לעשות דברים מעניינים מאוד שכנראה לא אפשריים באף מועדון תעופה אחר. זה כולל כרטיסי בונוס עם מסלולים יצירתיים ובלתי-סבירים (ואני לא מתכוון לשגיאת-קידוד כלשהי…) וזה גם כולל הוזלת כרטיסי בונוס ע״י הוספת טיסות לא-רצויות (כן, מועדון תעופה שמאפשר Hidden-city…).
    – – –
  • חיסרון: מנוע החיפוש באתר המועדון מתקדם, אומנם, אבל לפעמים הוא מפספס מושבי בונוס זמינים. חשוב להדגיש שהמועדון חשוף לזמינות מלאה של מושבי בונוס בטיסות ברית סטאר, ללא מגבלה מיוחדת, אך כאמור לפעמים מושבים זמינים אינם עולים בתוצאות החיפוש. הניסיון עוזר להתגבר על החיסרון, כי לפעמים שינוי קל במאפייני החיפוש יכול לגרום למושבים להופיע.
    – – –
  • יתרון: ניתן לבחור מחלקת שירות שונה לכל מקטע בנפרד בתוך אותו כרטיס בונוס. היכולת הזו נחשבת חריגה ואומנם מועדוני תעופה רבים מאפשרים מה שנקרא ׳Mixed Cabin Award׳ אבל לא בצורה כ״כ יזומה ובמטרה לאפשר חיסכון בעלות הכרטיס. זאת משום שהמועדון משקלל את עלות הכרטיס באופן יחסי למרחק ולמחלקות השירות. ציינתי שהמועדון מתקדם וחדשני, נכון?
    – – –
  • חיסרון: בכרטיס בונוס לא ניתן לכלול עצירות (Stopovers). המקסימום הוא 24 שעות, ובפועל מנוע החיפוש באתר המועדון לא מציע את כל האפשרויות ושואף לצמצם את אורך הקונקשיין ככל שאפשר מתוך הנחה שרוב הנוסעים לא מעוניינים בזה.
    – – –
  • יתרון: ניתן לרכוש כרטיס בונוס בשילוב של כסף ומיילים. נדרש מינימום נמוך יחסית של 40% מהמיילים לכרטיס ואת השאר אפשר להשלים בכסף בעלות שמתחילה מ-1.5 סנט/מייל (לא רע, אבל גם לא מצוין… כי עדיף לרכוש את המיילים במסגרת מבצעים).

אפשר להשתמש במיילים של המועדון כדי לרכוש מושבים במחלקות הראשונות של כל החברות בברית סטאר כמו לופטהנזה, אול-ניפון ואפילו סינגפור איירליינס אם כוכבים התיישרו בשורה.

טבלת המימוש של המועדון לטיסות ברית סטאר

היכונו למעט כאב ראש. הטבלה מגדירה 16 אזורים בעולם ובנוסף מחלקת את אזור אירופה ל-3 תתי-אזורים ואת אזור צפון-אמריקה ל-4 תתי-אזורים (לא כולל הוואי, שהיא באזור נפרד). ישראל היא חלק מאזור המזרח-התיכון וצפון-אפריקה.

לצפייה בטבלת המימוש והגדרת האזורים בקובץ PDF מרתיע למדי – לחצו כאן.

דוגמאות לכרטיסי בונוס בכיוון-אחד בתעריפים אטרקטיביים:

  • ישראל לדרום-אפריקה במחלקת העסקים = 35,000 מיילים. ׳הבעיה׳ היא שמנוע החיפוש באתר המועדון כמעט תמיד יציע לכם אך ורק טיסות של אתיופיאן. לא הפינוק הכי גדול, אבל כך אפשר לטוס בזול לקייפטאון למשל. כרטיס הלוך/חזור יעלה בקלות פחות מ-1,000$, כולל המסים, אם תרכשו את המיילים במבצע הנוכחי.
    – – –
  • ישראל לניו-זילנד או אוסטרליה במחלקת העסקים = 85,000 מיילים. סביר שיהיה מעט מאתגר להזמין כרטיס בונוס כזה, כי מנוע החיפוש כנראה לא ימהר להציג תוצאות ותדרש התערבות של שירות הלקוחות, אבל הפוטנציאל בריא גם מבחינת המחיר וגם מבחינת המסלולים האפשריים.
    – – –
  • דרום-אסיה להוואי במחלקה הראשונה = 75,000 מיילים. בכרטיס בונוס כזה אפשר, לדוגמה, לנסות את המחלקות הראשונות של סינגפור איירליינס, תאי ואול-ניפון. אולי אפילו את שלושתן עם מעט יצירתיות וקצת מזל. אותו כרטיס במחלקת העסקים יעלה רק 51,000 מיילים.
    – – –
  • אירופה למרכז-אסיה במחלקת העסקים = 45,000 מיילים. לדוגמה: לונדון לקטמנדו בטיסות של סוויס ואייר-אינדיה. תמורת 15,000 מיילים נוספים אפשר לשדרג למחלקה הראשונה – אבל אז הדוגמה לעיל אינה רלוונטית משום שסוויס לא מציעה מושבי בונוס במחלקה הראשונה שלה למועדוני תעופה זרים.
    – – –
  • אירופה להוואי במחלקת העסקים = 72,000 מיילים. פוטנציאלית זה יכול לעלות פחות מ-900$ (לכיוון אחד…) אם תרכשו את המיילים ב-1.1 סנט/מייל. לא רע, בהתחשב בתעריפים הרגילים בין אירופה והוואי.
    – – –
  • צפון-אסיה לדרום-אסיה במחלקת העסקים = 36,000 מיילים. זו דרך נוחה לנסות בכרטיס אחד מספר חברות תעופה אסייתיות מובילות. המסים בדר״כ נמוכים בטיסות אלו.
    – – –
  • טיסות בתוך ארה״ב במחלקת העסקים (Domestic First) = החל מ-15,000 מיילים בלבד. מדובר בטיסות יונייטד בפרט, ואם במטוס יש שלוש מחלקות שירות אז מושב במחלקה הראשונה ׳האמיתית׳ יעלה 35,000 מיילים.

כאמור, אפשר להוזיל עלויות וליצור מסלולים מעניינים מאוד עם קצת יצירתיות ותחכום. אבל זו בעיקר נחלתם של שחקנים מתקדמים שמוכנים להשקיע את הזמן בכך. לא הכל אפשר לפשט.

תנאים עיקריים לכרטיסי בונוס

בקצרה:

  1. כל כרטיס יכול לכלול עד ארבע טיסות בכיוון-אחד. כלומר, עד שמונה טיסות בכרטיס הלוך/חזור.
    – – –
  2. לא משנה המסלול היצירתי או הקונקשיינים – הכרטיס יכול להתפרש על 4 ימים קלנדריים לכל היותר (כולל ההמראה הראשונה והנחיתה האחרונה).
    – – –
  3. יש עמלה של 25$ להזמנת כרטיס בונוס. אין פטורים ואין החזר במקרה של ביטול.
    – – –
  4. ככלל ביטול כרטיס בונוס עולה 200$ לכרטיס הכולל טיסה ארוכה, 100$ לכרטיס הכולל טיסות קצרות בלבד ו-50$ לכרטיס הכולל טיסות פנים בארה״ב בלבד. לפעמים שירות הלקוחות מסוגל לבטל כרטיס בונוס ללא עמלה אבל זה חריג. שינוי כרטיס בונוס עולה 150$ – לכל כרטיס, לכל שינוי.

הדאגה לאור מצבה הפיננסי של אוויאנקה

מועדון LifeMiles הוא בכל זאת בנה של חברת התעופה הדרום-אמריקנית אוויאנקה שנמצאת בקשיים כלכליים (כמו חברות תעופה רבות, אבל גם לפני הקורונה היא לא בדיוק הייתה בריכה של כסף…). אך חשוב להביר שמועדון LifeMiles פועל באופן עצמאי ונפרד מחברת התעופה, ולא כמו מרבית מועדוני התעופה, והוא נהנה מהצלחה כלכלית מובהקת בשנים.

למידע נוסף לחצו כאן.

לסיכום

מועדון LifeMiles מאפשר גישה נוחה לברית סטאר למי שאינו נוסע תכוף של הברית ואינו צובר המון מיילים בדרך הרגילה. היכולת לרכוש מיילים בזול מספר פעמים בשנה, והגמישות הגבוהה שמציע המועדון במימוש המיילים, יוצרים הצעת ערך איכותית שהיא גם מגרש משחקים מעניין לשחקנים מתקדמים.

יחד עם זאת, חשוב לשים לב לחיסרון של תפוגת המיילים ולכך שטבלאות המימוש של המועדון יכולות להשתנות מעת לעת. על אף שהמועדון מציע לעיתים (וגם כעת…) מבצעים למימוש מיילים שמוזילים את העלות של כרטיסי בונוס מסוימים עד 20%.

כרטיס הבונוס האחרון שמימשתי דרך המועדון כלל שתי טיסות: מהונג-קונג לטייפה במחלקת העסקים של אווה במטוס ה-78X ומטייפה לבנגקוק במחלקת העסקים של תאי במטוס ה-789. הכרטיס עלה לי 13,500 מיילים ו-225$ כולל עמלת ההזמנה והמסים.

4 תגובות

  1. רננה

    זה כולל כרטיסי בונוס עם מסלולים יצירתיים ובלתי-סבירים (ואני לא מתכוון לשגיאת-קידוד כלשהי…) וזה גם כולל הוזלת כרטיסי בונוס ע״י הוספת טיסות לא-רצויות (כן, מועדון תעופה שמאפשר Hidden-city…).

    לא יפה. זרוק פירור. תן דוגמא. או לפחות הפניה למקום בו אפשר קצת ללמוד את הנושא

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      זה נושא לפוסט פוטנציאלי עתידי. לפחות המשפט הראשון.

      בגדול: יש אפשרות להזמין כרטיסי בונוס באופן ׳ידני׳ ע״י פנייה במייל לשירות הלקוחות. צריך להציג להם חוסר זמינות בחיפוש ישיר מנקודה א׳ לנקודה ב׳ ואז זמינות בטיסות ספציפיות רצויות במסלול בין נקודה א׳ לנקודה ב׳ (עד ארבע טיסות, כפי שציינתי בפוסט). העניין הוא שבדרך הזאת אפשר לבנות מסלול יצירתי וארוך שכולל גם קונקשיינים ביבשות אחרות וכו׳. נגיד לטוס: ת״א > שיקגו > לוס אנג׳לס > סידני > אוקלנד.

      לגבי המשפט השני: זה פשוט יותר, כי אפשר בחיפוש חכם ליצור מצב שהיעד הסופי הוא בעצם קונקשיין בדרך. זה נכון רק לכרטיסי ביזנס/פירסט כי אז הטיסות העודפות הן טיסות אקונומי שמורידות את המחיר הכולל כי המערכת עושה שקלול יחסי של מחיר הכרטיס לפי מחלקות הכרטוס. כך, לדוגמה: כרטיס ת״א>שיקגו בביזנס יעלה יותר מכרטיס ת״א>שיקגו>דאלאס אם הטיסה האחרונה היא באקונומי.

      הגב
  2. אלעד

    תודה על הסקירה המקיפה
    אחד היתרונות זה באמת האפשרות לכררטיס עם מחלקות שונות, כי בחברות שמכרטסות mixed cabin הן למעשה מכרטסות לפי עלות המיילים של המחלקה היקרה יותר בכרטיס.
    שאלה – האם המיילים גם ברכישה מהמבצע יפוגו אחרי שנה ללא שימוש, או שזה רק לטיסות? ואם קונים למשל במצבע הבא עוד מעט מיילים לשימור, עדיין יפוגו?
    תודה

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      כן, המיילים יהיו בתוקף לשנה אלא אם תקרדט טיסה כלשהי ואז התוקף יוארך ב-12 חודשים נוספים מהצבירה ההיא. ייתכן בהחלט שב-2021 המועדון יאריך אוטומטית את התוקף של כל המיילים, כפי שעשה ב-2020, כי לא נראה שהקורונה תעלם מחיינו בעתיד הקרוב מאוד.

      פורמלית רכישת מיילים נוספים לא אמורה להאריך את תוקף המיילים הקיימים.

      הגב

השאר תגובה