הפוסט הזה נועד להיות כללי מאוד ומטרתו לקנות פרופורציה בהסתכלות על מחירי כרטיסי טיסה ברחבי העולם. זה בהחלט פחות רלוונטי לנוסע הישראלי המזדמן, שאותו מעניינים אך ורק התעריפים היוצאים מישראל, אבל רלוונטי מאוד לשחקנים מתקדמים שמוכנים ורוצים לצאת להרפתקה לא-שיגרתית מדי פעם. תוך שימוש בתעריפים נמוכים אפשר גם ליצור מסלול יצירתי ומשתלם מסביב לעולם.

כדאי לשים לב שבשווקים רבים קיימים הבדלים משמעותיים בין תעריפים בכיוון אחד לבין תעריפים בכיוון ההפוך. לטוס מאסיה לאירופה, לדוגמה, לרוב יקר יותר מלטוס מאירופה לאסיה. כנ״ל לגבי תעריפים מישראל לארה״ב.

אז הנה לכם ׳רמות המחיר׳ השיגרתיות בעשרה שווקים ברחבי העולם…

ישראל לארה״ב (ובפרט לניו-יורק והחוף המזרחי)

תעריפים בטיסות ישירות – אלעל, יונייטד ודלתא – לרוב נעים בטווח של 3500$ עד 4500$. לפעמים הם יורדים מתחת לרף ה-3000$ אבל זה נחשב חריג מאוד.

תעריפים בטיסות לא-ישירות, עם קונקשיין באירופה, נחשבים טובים אם הם מתחת לרף ה-2000$. רוב השנה אפשר למצוא תעריפים בטווח 2000$ עד 2500$, של חברות מובילות כמו בריטיש, אייר-פראנס, וירג׳ן, איבריה ועוד. בריטיש היא העקבית ביותר מכל החברות ולרוב אפשר למצוא תעריפים שלה למגוון יעדים בארה״ב בפחות מ-2500$ (ולפעמים פחות מ-3000$ במחלקה הראשונה…).

כאמירה כללית תעריפים לחוף המערבי גבוהים בסביבות 500$ מתעריפים לחוף המזרחי.

ישראל לדרום-אפריקה

באופן שיגרתי אפשר למצוא תעריפים בטווח 1500$ עד 2000$ בטיסות של אתיופיאן או רואנדה-אייר. לא הכי נוח, אבל ה-CPM נמוך יחסית (ר״ת: Cent Per Mile). אלעל, שמפעילה טיסות ישירות ליוהנסבורג, וגם חברות התעופה האירופיות, לרוב מציעות תעריפים בטווח 2000$ עד 2500$.

שימו לב שיש פער משמעותי מאוד במחיר בין תעריפים ליוהנסבורג או קייפטאון, שתי הערים המתויירות ביותר, לבין תעריפים ליעדים אחרים בחלק הדרומי של אפריקה. לכן בדר״כ עדיף לרכוש ׳כרטיס ראשי׳ לאחת משתי הערים האלו ולהמשיך משם בטיסה פנימית קצרה וזולה במחלקת התיירים (לרוב זה סיפור של כמה עשרות דולרים לכל כיוון).

אופציה מעניינת היא אייר-סיישל שמציעה תעריפים של כ-2500$ באופן שיגרתי אבל מאפשרת קונקשיין ביעד אקזוטי עם אפשרות לעצירה של כמה ימים. ככה אפשר לשלב שתי נסיעות באחת.

ישראל לדרום-אמריקה

בשוק הזה קיים פער די משמעותי בין התעריפים השיגרתיים (המכוונים לנוסעים עסקיים) לבין תעריפי המבצעים (המכוונים לתיירים שרוצים לטוס בנוחות). התעריפים השיגרתיים לרוב נעים בטווח 1800$ עד 2500$, עם קונקשיין באירופה או בטיסות לאטאם עם קונקשיין בסאו-פאולו, בעוד תעריפים במבצעים יכולים לרדת עד 1500$ וגם מתחת לזה. ככלל – תעריפים מתחת ל-1400$ הם פנטסטיים ודי חריגים.

כמו במקרה של דרום-אפריקה, ישנם מספר יעדים בדרום-אמריקה שאליהם יש תעריפים טובים בדר״כ בעוד ליעדים רבים אחרים התעריפים גבוהים יותר. לפעמים אפשר, עם מעט יצירתיות, להפוך קונקשיין ליעד וכך להוזיל משמעותית את העלויות, אבל זה לרוב דורש תחכום שלא מצוי בידי הנוסע הממוצע.

כיום יש תעריף מצוין של לאטאם מת״א לריו ולסאו-פאולו, ככל הנראה בעקבות הירידה החדש בביקוש לאור הקורונה, כשכרטיסים נמכרים החל מ-1180$ בלבד. בהחלט לא תעריף שיגרתי. התעריף פורסם לראשונה בדף ׳טיסות סודיות׳.

ישראל לאסיה

בפרט לערים מרכזיות כמו הונג-קונג, סיגנפור ובנגקוק, ובפרט לכרטיסים עם קונקשיין באירופה.

באופן שיגרתי אפשר למצוא תעריפים בטווח של 2000$ עד 2500$. בטיסות ישירות לרוב כ-500$ עד 1000$ יותר. במסגרת מבצעים מיוחדים, ובפרט של קבוצת לופטהנזה, אפשר למצוא תעריפים בפחות מ-1500$ והם נחשבים לגבול תחתון בשוק. תעריפים ב-1200$ ומטה מופעים מדי פעם אבל הם חריגים בהחלט וכמובן אטרקטיביים מאוד. יעדים מסוימים בסין לרוב זולים בכמה מאות דולרים. כדאי בהחלט לחכות למבצעים לרכישת כרטיסים בשוק הזה, כי המבצעים לרוב מגיעים מספר פעמים בשנה.

שתי חברות שמציעות תעריפים בשוק הזה והן קצת עוף-מוזר: אתיופיאן וסצ׳ואן-איירליינס.

מזרח-אירופה לארה״ב

אחד השווקים האטרקטיביים ביותר בעולם כשרוב השנה אפשר למצוא תעריפים נוחים בטווח של 1000$ עד 1500$ בלבד ליציאה מערים כמו פראג, בודפשט, בוקרשט, מוסקבה, קייב, סופיה ועוד. תעריפים מעל 2000$ בשוק הזה נחשבים יקרים. תעריפים לחוף המזרחי של ארה״ב מעט נמוכים יותר מתעריפים לחוף המערבי.

בגלל הקלות-היחסית של ׳דילוג׳ בין ישראל למזרח-אירופה, שחקנים מנוסים יכולים לחסוך לא מעט בטיסות לארה״ב אם יסכימו לקונקשיין נוסף ואולי ביקור קצר בבירה אירופית על הדרך.

אירופה לצפון-אסיה והמזרח-הרחוק

שוק אטרקטיבי נוסף כשלרוב אפשר למצוא תעריפים בטווח 1600$ עד 2000$ בלבד. ה-CPM נמוך מאוד ובפרט אם בוחרים במסלול טיסות יצירתי עם מספר קונקשיינים. תעריפים כאלו מוצעים גם ע״י חברות אירופיות (ובפרט קבוצת לופטהנזה), גם ע״י חברות מהמפרץ הערבי (ובפרט קטאר איירוויס) ואפילו ע״י אלעל (פריס להונג-קונג, בפרט).

סה״כ תעריפים דומים, בטווח מחיר דומה, אפשר למצוא גם ליעדים במזרח-הרחוק כמו בנגקוק, האנוי וסינגפור.

במסגרת מבצעים אפשר למצוא תעריפים מתחת לרף ה-1500$ ועד כדי 1200$ בלבד (אם אתם גמישים מספיק עם המוצא והיעד). כאמירה כללית ישנם תעריפים אטרקטיביים מערים כמו מדריד, פריס, מילאנו ובודפשט.

צפון-אירופה לניו-זילנד

באופן עקבי אפשר למצוא תעריפים נוחים מערים מרכזיות בצפון-אירופה – שטוקהולם בעיקר – ליעדים מרכזיים בניו-זילנד ואוסטרליה כמו אוקלנד, קרייסטצ׳ארצ׳ וסידני. התעריפים הנוחים מסתובבים באזור 2500$ בלבד אבל לפעמים יורדים אפילו מתחת ל-2200$ . אאל״ט זכורים לי גם תעריפים מתחת לרף ה-2000$ עם חברות מובילות כמו סינגפור איירליינס וקטאר איירוויס. מי שאינו קצר בזמן ומוצא דרך נוחה ׳לדלג׳ מישראל לצפון-אירופה יכול בהחלט ליצור חיסכון כספי משמעותי בנסיעה לניו-זילנד.

מבחינת CPM זה אולי השוק הטוב ביותר בעולם.

לפעמים אפשר למצוא תעריפים דומים גם מערים בדרום-אירופה כמו מדריד, ברצלונה, רומא ומילאנו.

אסיה לארה״ב

שוק מורכב עם שינויים משמעותיים בתעריפים בהתאם למוצא והיעד. יציאה מסין/הפיליפים/נפאל היא לרוב הכי זולה כשישנם תעריפים מתחת לרף ה-2000$. בפרט קיים בשנתיים האחרונות תעריף פנטסטי של קתאי בין קטמנדו לניו-יורק בסביבות 1850$ בלבד. אחד התעריפים הכי מעניינים בעולם בעיניי, וכמובן CPM נמוך בצורה קיצונית.

תעריפי מיינסטרים בין ערים מובילות באסיה לערים מובילות בארה״ב – בטיסות מעל הפסיפי או עם קונקשיין באירופה/המפרץ-הערבי – נעים לרוב באזור ה-3000$. תעריפים הכוללים טיסות ישירות בין אסיה לארה״ב לרוב גבוהים משמעותית ולא יורדים מרף ה-5000$ אבל הם מיועדים לשוק העסקי ובפרט לחברות הייטק שמרכזי הפיתוח שלהן בארה״ב והייצור שלהן בסין. אפל לבדה משלמת ליונייטד כ-40 מיליון דולר בשנה על כרטיסים בין סן-פרנסיסקו לשנגחאי, לצורך הדוגמה.

באופן מתבקש תעריפים לחוף המערבי נמוכים בכמה מאות דולרים מתעריפים לחוף המזרחי.

אסיה לאוסטרליה וניו-זילנד

אחד השווקים הכי יקרים בעולם מבחינת CPM, ובכיוון ההפוך המחירים אפילו גבוהים יותר.

התעריפים השיגרתיים של החברות המובילות נעים בטווח 2000$ עד 2500$. אלו מחירים גבוהים מאוד בהתחשב במרחקי הטיסות. אבל לרוב ניתן למצוא תעריפים נוחים יותר, בטווח 1200$ עד 1600$, של חברות דרג-שני כמו פיליפין איירליינס, ויטנאם איירליינס ולפעמים גם מלזיה איירליינס – אבל התעריפים המוזלים זמינים ליציאה רק ממגוון מצומצם של ערים באסיה ולפעמים דורשים קונקשיינים לא נוחים או מוצרים נחותים יחסית של החברות האלו. במקרים חריגים אפשר למצוא תעריפים מתחת לרף ה-1000$.

בשוק הזה פועלות גם מספר חברות לואוקוסט שמפעילות טיסות ארוכות עם מוצרים דמויים-ביזנס. הן לרוב מסוגלות להציע תעריפים נמוכים משמעותית אבל זה לא בדיוק בר-השוואה.

ארה״ב לדרום-אמריקה

הכוונה לחצי הדרומי של דרום-אמריה וליעדים כמו בואנוס-איירס, ריו וסנטיאגו. אבל גם לערים במרכז דרום-אמריקה כמו לימה, קיטו וברזיליה.

בשוק המעניין הזה אפשר למצוא תעריפים אטרקטיביים כמעט כל הזמן אם אתם מוכנים להיות גמישים בחברות התעופה ובקונקשיינים. טיסות ישירות של החברות האמריקניות יעלו משמעותית יותר. אפשר למצוא תעריפים נוחים בטווח 1200$ עד 1500$ באופן שיגרתי ומדי פעם אירו-מקסיקו משתגעת לגמרי ומציעה תעריפים מתחת ל-1000$ (עד כדי 800$ ליציאה מערים מרכזיות כמו ניו-יורק ולוס-אנג׳לס). אירו-מקסיקו שולחת לארה״ב גם מטוסי דרימליינר חדישים עם מוצר מצוין במחלקת העסקים, אז לא כדאי לפסול אותה כאופציה.

בשוק הזה לפעמים אפשר למצוא תעריפים מעניינים בכיוון-אחד בטווח של 800$ עד 1000$. לא רע.

2 תגובות

  1. דרור

    פוסט מעולה, בטוח שאחזור אליו הרבה, תודה!
    הייתי שמח לפוסט דומה על תעריפים מומלצים לטיסות בונוס בקווים השונים, עם התייחסות לזמינות, קושי בהשגת המיילים, תנאי ביטול, מסים, וכו'.
    הרשימה (הלחלוטין לא מלאה) שלי" המחירים לכיוון אחד בעסקים:
    ישראל-ארה"ב: אייר פראנס (53K), וירגין (60K, חוף מזרחי), אלסקה (62.5K, למי שלא מפחד משתי טיסות ארוכות ומוצא זמינות. אגב – תוספת לא גדולה ומקבלים פירסט בהונג-קונג לארה"ב).
    ישראל-מזרח רחוק: אמריקן (40K), אלסקה (הונג קונג בלבד, 30K).
    ישראל-אוסטרליה/ניו-זילנד: אמריקן (80K, אפשרות לקונקשן בודד בהונג קונג אם יש זמינות), יונייטד (75K, אבל עם שני קונקשנים (או אייר אינדיה לאוסטרליה) וכמעט אין זמינות בביזנס בלג האחרון), אוויאנקה (85K, אותן מגבלות כמו ביונייטד).

    הגב

השאר תגובה