אלעל חוזרת לפעול, אבל בצליעה קלה

אלי רוזנברג, הצעיר הירושלמי שקנה את אלעל עם הכסף שנתן לו אביו, צפוי לקבל מהמדינה את היתר השליטה בחברה. ההיתר דרוש משום שהמדינה עדיין מחזיקה ב׳מניית זהב׳ וכדי להעביר את השליטה באלעל נדרשת הסכמתם של שרי האוצר, התחבורה והביטחון. בעל השליטה בחברה חייב להיות אזרח ישראלי שגר בארץ. אלי רוזנברג קנה כ-43% ממניות אלעל בסכום של כ-370 מיליון ש״ח, במסגרת ההנפקה שהתקיימה באמצע ספטמבר, והוא צפוי כעת להחליף חלק גדול מדריקטוריון החברה. הכסף החדש בקופת החברה מאפשר לה כעת להחזיר מחל״ת עשרות טייסים ולהכין את המטוסים והצוותים לקראת חזרה לשיגרת טיסות. טיסה ראשונה כבר המריאה – באיחור של כמה שעות, איך לא. בינתיים אלעל חייבת למעלה ממיליארד ש״ח ללקוחות שרכשו כרטיסים לטיסות שבוטלו במהלך החודשים האחרונים ואת הכסף הייתה אמורה להחזיר עד ה-1 לאוקטובר (מה שלא קרה). כעת מציעה החברה שובר לשימוש עתידי בשווי 125% ממחיר ההזמנה, או לחילופין החזר כספי מלא בתספת 30 נקודות של מועדון הנוסע המתמיד.

כפל מיילים – לסטטוס ולמימוש – בטיסות איג׳יאן עד ספטמבר 2021

מבצע מעולה, בתוקף עד ה-14 לאוקטובר. כרטיסים שירכשו במסגרת המבצע, לטיסות איג׳יאן ואולימפיק-אייר עד ספטמבר 2021, יזכו בצבירה כפולה של מיילים לסטטוס ולמימוש בכל מחלקות הכרטוס ולכל היעדים. המשמעות היא, למשל, צבירה של 5,000 מיילים לכל טיסה בינ״ל במחלקת העסקים של החברה (בתוספת בונוס לסטטוס אם יש לכם…). במקביל ובנפרד פרסם מועדון Miles+Bonus שעד ספטמבר 2021 תהיה הנמכה של 25% בדרישות הסף לסטטוס גבוה במועדון (שדרוג ושימור). המבצע השני תקף לדרישות הסף הכוללות טיסות של איג׳יאן ואולימפיק-אייר. בינתיים משווקת איג׳יאן כרטיסי הלוך/חזור מת״א לאתונה במחלקת העסקים ב-420$, לכל המעוניין.

קבוצת שלמה במו״מ לרכישת 50% ממניות חברת תלמה

עסקת ענק בשוק התיירות הישראלי שבאה בהפתעה גדולה. תלמה, ענקית התיירות המקומית שרצתה לצאת להנפקה בבורסה בשנה שעברה לפי שווי שוק אסטרונומי של כמיליארד ש״ח, ככל הנראה נפגעה בצורה משמעותית ממשבר הקורונה לאחר שהייתה במסע רכישות בלתי נגמר ששיאו בעסקה לרכישת אמקס-טרוול בסכום של כ-130 מיליון ש״ח. אז כעת ברור שהבלון של ארז שמול התפוצץ ותלמה בצרות. השבוע התגלה עומק הבור הזה: חברת שלמה עומדת לרכוש מחצית ממניות תלמה תמורת סכום צנוע יחסית של 80-70 מיליון ש״ח. זה משקף לתלמה שווי שוק ריאלי של 160-150 מיליון ש״ח בלבד – כשישית משווי השוק שניסתה להציג לעצמה בשנה שעברה. עסקת אמקס-טרוול נמצאת כעת בסימן שאלה.

׳מתווה נתב״ג׳ של מירי רגב הפך לבדיחה בעיקר בזכות מניעיו

שרת התחבורה החליטה שכל מי שרכש כרטיס טיסה עד תחילת הסגר יוכל לטוס – במהלך הסגר, כמובן – אבל לחברות התעופה אסור למכור כרטיסים נוספים. היא ציפתה שעובדי רש״ת בנתב״ג יבדקו מתי רכש כל נוסע את כרטיסו עד כדי בדיקה באפליקציית המייל במכשירים הסלולריים. רש״ת מצידה מצאה חור משפטי בתוכנית הזאת ולא טרחה לבדוק עד שההוראות תוקנו. חברות התעופה כמובן זועמות, ובצדק, וישראייר אף פנתה לבג״צ, שוב בצדק, כי שרת התחבורה אפקטיבית אמרה לחברות התעופה שהן מצד אחד מחוייבות להמשיך לטוס (אחרת ישלמו קנס על ביטולי טיסות ע״פ חוק) ומצד שני אסור להן למכור כרטיסים (כי אז יפרו את תקנות הסגר). מדובר במתווה מגוחך שבקושי ניתן לאכיפה ואין לו שום הגיון רפואי, ובפרט לאור העובדה שהמדינה מבקשת למנוע מאזרחיה שלה לטוס ממדינה אדומה מאוד (ישראל) לאוסף של מדינות ירוקות בהן התחלואה נמוכה משמעותית. ואיך מסבירה שרת התחבורה את ההחלטה הזאת? בעיקר בנימוק של ״סולידריות חברתית״ ברצונה לומר שבתקופה הזאת רק העשירים יכולים להרשות לעצמם לרכוש כרטיס טיסה, ובעצם לברוח מישראל מוכת הקורונה, בעוד הלא-עשירים נאלצים לסבול. אמרה אמרה.

רוצים לשכור רכב ביוון? הזמינו דרך האתר של איג׳יאן 

תעריף מיוחד של מועדון התעופה Miles+Bonus, התקף למספר חברות השכרת רכב בחיפוש אחד, מאפשר להנות מתנאים טובים, מחיר הוגן ובונוס של 1,500 מיילים לכל השכרה (בשווי ריאלי של כ-30$). השכרות מחברת הרץ, למשל, שהיא המועדפת בין האפשרויות, זמינות בתעריף הזה במדינות יוון, קפריסין, בולגריה, אוקראינה, רומניה, סרביה וקרואטיה. שימו לב לאותיות הקטנות בעמוד המבצע.

הוארך המבצע של הייאט ללילה שלישי בחינם בתעריף Prive

כתבתי על המבצע הזה באמצע אוגוסט. במקור הוא היה תקף להזמנות עד ה-30 לספטמבר בלבד, אך כעת הוארך להזמנות עד ה-31 לדצמבר. התעריף של המבצע זמין בעשרות מלונות של הרשתות הבכירות בקבוצת הייאט אבל ניתן להזמנה רק דרך סוכני Prive בתעריף הזהה לתעריף הגמיש הרגיל אך מבטיח ארוחת בוקר בחינם, שדרוג אפשרי לחדר, קרדיט לשימוש במלון ועוד. את כל ההזמנות האלו ניתן לבטל עד 24 שעות לפני הצ׳ק-אין ללא תשלום. סוכן ה-Prive הישראלי שאני מכיר הוא ישראל, מסוכנות טריפנדה, ולפרטים נוספים אתם מוזמנים ליצור איתו קשר במייל: ״israel@tripanda.co.il״.

טורקיה משקרת לגבי מצב התחלואה שלה – וזה משום מה מפתיע מדינות אחרות

השבוע הסתבר שמאז יולי טורקיה מדווחת לעולם מספר שקרי של נדבקים בקורונה במדינה. במקום לדווח על מספר הבדיקות, אחוז החיוביים ומספר החולים המאומתים – כפי שעושות כיום כל מדינות המערב – טורקיה הציגה ״מספר חולים״ שמשקף רק את אלו שהציגו תסמינים ברורים של המחלה. כלומר, בפועל, מספר החולים במדינה גדול בסדרי גודל מזה שהוצג. כתוצאה מכך מדינות רבות סגרו מיד את קווי התעופה בינן לבין טורקיה – אך לצערנו ישראל לא הודיעה על צעד דומה. חשוב לציין שמאז פרוץ המשבר שדה התעופה של איסטנבול הפך לאחד הפעילים ביותר באירופה ובהתאם טורקיש המשיכה להפעיל את מרבית קוויה גם אם בתדירות נמוכה מהרגיל. בטורקיה מתים מדי יום כמה עשרות/מאות בני אדם וסה״כ ע״פ נתונים בינ״ל שאולי מציגים את המצב האמיתי מתו במדינה עד כה למעלה מ-8,000 בני אדם.

בונוס של 100% ברכישת נקודות של מועדון Radisson Rewards

המבצע בתוקף עד ה-25 לאוקטובר. הבונוס ניתן ברכישת כל יתרה של נקודות, עד 80,000 נקודות שזו התקרה השנתית (לא כולל הבונוס), והמחיר המשוקלל הוא 3.5$ לכל 1,000 נקודות. זה המחיר הנמוך ביותר שהמועדון מוכר בו נקודות לאורך השנים האחרונות. בעיניי קל יחסית לחץ ערך גבוה יותר לנקודות במימוש שיגרתי במלונות הקבוצה ובפרט במלונות מקטגוריות הביניים (4-3) או במלונות הבודדים של הקבוצה שאפשר באמת לקרוא להם מלונות יוקרה (בהם כל לילה עולה 50,000+ נקודות, כך שהמבצע הזה יכול לספק נקודות לשלושה לילות לכל היותר).

3 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נראה לי מספיק 2 טיסות ביזנס עם איגיאן כדי להגיע כמעט עד לגולד…

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      צריך מינימום שלושה כרטיסי הלוך/חזור בביזנס לאתונה. זה כשיש כפל מיילים לסטטוס מכל הטיסות, אם הכרטיסים יוזמנו עד ה-14 לאוקטובר.

      הגב

השאר תגובה