רשת קימפטון, מקבוצת IHG, תפתח בקרוב מלון חדש ויוקרתי בפריס

שמו של המלון ״Kimpton St Honoré Paris״ והוא עתיד להיפתח ב-1 למאי אלא אם הקורונה תחליט אחרת (וכבר מקבל הזמנות). המלון שוכן על השדרה הראשית בסמוך לבניין האופרה המפורסם (במרחק הליכה קצר ממלון אינטרקונטיננטל לה-גראנד). המלון הזה מעניין בעיניי משלוש סיבות עיקריות: (א) הוא חדש ויוקרתי, ולא סתם מלון ישן שנרכש ומותג מחדש. (ב) החדר הקטן ביותר הוא בשטח מינימלי של 20 מ״ר – שזה לא הרבה באופן כללי אבל מרווח להפליא יחסית למלונות בפריס. (ג) נכון לעכשיו לילה-בונוס במלון עולה רק 40,000 נקודות של IHG Rewards וזו תמורה גבוהה בצורה בלתי רגילה למחיר. בפרט משום שבינתיים המלון דורש מעל 600 אירו ללילה.

אמירטס נרשמה כחברת-חוץ ברשם החברות הישראלי

משמעות הדבר, ככל הנראה, שבכוונת אמירטס להפעיל משרד עצמאי בישראל. ייתכן שהמשרד ישרת גם את פליידובאי על אף שאינה חברה-בת של אמירטס באופן רשמי (ושתיהן נשלטות ע״י ממשלת דובאי בפועל). זה לא צעד דרמטי אלא סתם צעד מעודד לחובבי התעופה שרוצים לראות את חברת הענק מאיחוד האמירויות הופכת לפעילה במיוחד בשוק המקומי.

סאות׳ווסט דיווחה על הפסד שנתי ראשון אחרי כמעט חמישים שנה

חברת הלואוקוסט האמריקנית הפסידה כ-3.1 מיליארד דולר ב-2020. פי כמה פחות ממתחרותיה, אומנם, אבל עדיין הפסד ענק לחברת תעופה שהיא מודל לחיקוי מבחינות רבות ועל ההתנהלות העסקית שלה בעשורים האחרונים צריך לכתוב ספרים ולבנות קורסים בבתי ספר לניהול. הפעם האחרונה בה דיווחה החברה על הפסד שנתי הייתה ב-1972. סאות׳ווסט היא לקוחה גדולה של בואינג וצפויה לקבל לצי שלה 35 מטוסי 737MAX במהלך השנה הקרובה.

הקורונה חתכה בצורה דרסטית את השווי של חברת תלמה

לפני הקורונה, ובפרט בשנים 2018 ו-2019, בעלי תלמה ארז שמול היה במסע רכש חסר מעצורים שנועד להגדיל משמעותית את נתח השוק של החברה לקראת הנפקת-ענק שתכנן. היעד היה להביא את תלמה לשווי-שוק של מעל מיליארד ש״ח. היו שביקרו את ההתנהלות של החברה, וטענו שהיא נוהגת בחוסר אחריות ומבזבזת כספים שאין לה, אבל הכל התקדם בכיוון הנכון ונראה שארז שמול הימר נכון. אבל הקורונה כאמור טרפה את הקלפים וחברת תלמה, שמתמחה בעיקר בנסיעות עסקיות, מצאה את עצמה מאבדת גובה במהירות. העסקה שנחתמה השבוע ממחישה עד כמה: חברת ׳שלמה אחזקות׳, המוכרת בעיקר בהיותה נציגת SIXT בישראל אך למעשה חולשת על תחומי פעילות רבים בהיקף של מיליארדי ש״ח, רכשה 50% מהבעלות של תלמה במחיר ריצפה של 36 מיליון ש״ח בלבד. כלומר, כ-93% מתחת לשווי-השוק שתלמה קיוותה להגיע אליו בהנפקה שלא יצאה לפועל.

החברה-האם של היינאן פשטה רגל, אך היינאן צפויה להמשיך לטוס

חברת התעופה הסינית מחליפה ידיים, רק לכאורה, וצפויה להמשיך לפעול כרגיל בהמשך השנה. החברה-האם שלה, HNA Group, הייתה בקשיים כלכליים חמורים כבר הרבה לפני הגעת הקורונה וזו הייתה רק שאלה של זמן עד שתגיע לחדלות פרעון. נכסיה עוברים לנושים אך ממשלת סין תדאג שחברת התעופה לא תיפגע ותמשיך לפעול – כי זה הנוהל הסיני במקרים מסוג אלו. החברה-האם היא מפלצת כלכלית שהחזיקה במאות חברות שונות וביניהן למעלה מ-10 חברות תעופה (היינאן הגדולה והמוכרת ביותר).

2 תגובות

  1. איתן

    תודה רבה ליאור על כל הפוסטים המחכימים! מעניינים מאד ושווים לא מעט כסף… מעריך מאד. במיוחד בימי קורונה.

    הגב
  2. Me

    כל מי שנתקל אי פעם בהתנהלות של תלמה ובעליה, הבין מיד שהנפילה זה רק עניין של זמן.

    הגב

השאר תגובה