פרקים קודמים בסדרת הפוסטים:

הייאט, פרק 1: מבוא

הייאט, פרק 2: מועדון הלקוחות World of Hyatt

הייאט, פרק 3: סטטוס גלובליסט

הייאט, פרק 4: גלובליסט ב-15 לילות


למועדון של קבוצת הייאט יש כיום שלושה שת״פים עיקריים: עם מועדון MGM Rewards של רשת מלונות MGM בלאס-וגאס, עם מועדון AAdvantage של אמריקן ועם רשת מלונות היוקרה Small Luxury Hotels. הראשון לא מעניין במיוחד, למעט אולי לנוסעים שמבקרים בלאס-וגאס בתכיפות, והשני אומנם מעניין ורלוונטי לבעלי סטטוס גבוה במועדונים של אמריקן או הייאט אבל לא אקדיש לו פוסט לעת עתה (ובפרט משום שהוא אינו רלוונטי לקהל הרחב).

השת״פ עם SLH

בפשטות – SLH היא רשת שיווק עבור למעלה מ-500 מלונות בוטיק יוקרתיים ברחבי העולם. כל מלון פועל עצמאית והוא בעל מיתוג משלו, אך בנוסף הוא מקבל סטנדרטים מסוימים המוגדרים ע״י הרשת כדי לשמר רמה מינימלית ואחידה של שירות ואיכות. הרשת מפעילה מועדון לקוחות בשם Invited, המציע גם שני סטטוסים גבוהים ללקוחות תכופים, אך אני ממליץ שלא להתמקד בו כי יתרונותיו מוגבלים למדי. המועדון אינו רלוונטי לשת״פ של הרשת עם הייאט.

כיום מעל ל-350 ממלונות SLH נכללים בשת״פ עם הייאט. במסגרת השת״פ חברי מועדון WoH צוברים קרדיט משהיות במלונות הרשת המשתתפים ויכולים גם להשתמש בנקודות או בשוברים להזמנת לילות באותם המלונות. אבל – חברי מועדון WoH בעלי סטטוס גבוה לא נהנים מהטבות הסטטוס במלונות הרשת (למעט צבירת נקודות בונוס, הנגזרת מצבירת הבסיס, שהיא הטבה הניתנת ע״י המועדון עצמו ולא ע״י המלון).

לתנאים המלאים של השת״פ – לחצו כאן.

ארבעה דברים שכדאי לכם לדעת על השת״פ הזה:

(1) קרדיט לסטטוס

לילות במלונות רשת SLH – שמוזמנים בערוצים הישירים של הייאט, כולל לילות-בונוס בכסף או בנקודות – נספרים לטובת סטטוס במועדון WoH. בנוסף, בדר״כ הלילות נספרים לטובת מבצעים תקופתיים כאילו היו לילות במלונות הקבוצה. מלונות של רשת SLH שאינם נכללים בשת״פ לא יופיעו בתוצאות החיפוש באתר הייאט אז אין מקום לבילבול.

(2) עלות לילות-בונוס

מלונות קבוצת הייאט מחולקים ל-7 קטגוריות ולילה-בונוס עולה בין 5,000 ל-30,000 נקודות. אבל מועדון WoH מציג גם קטגוריה נוספת – קטגוריה 8, במלונותיה לילה-בונוס עולה 40,000 נקודות – וקטגוריה זו כוללת לבינתיים רק אוסף מצומצם של מלונות יוקרתיים ויקרים במיוחד של רשת SLH. שאר מלונות רשת SLH הנכללים בשת״פ עם הייאט הם בקטגוריות נמוכות יותר ובפועל רובם דורשים 20,000 עד 25,000 נקודות ללילה.

40,000 נקודות של הייאט ללילה זה סכום לא מבוטל. להערכתי נקודה של הייאט שווה כ-1.7 סנט ומכאן ש-40,000 נקודות שוות בערך 680$. אבל חשוב לזכור שישנם מלונות של רשת SLH שמוכרים באופן שיגרתי חדרים ביותר מ-1,000$ ללילה ובחלק מהמלונות האלו כל החדרים הם למעשה סוויטות מפנקות במיוחד. כלומר, התמורה לנקודות במלונות מסוימים היא פנטסטית בכל זאת על אף המחיר הגבוה לכאורה.

(3) הטבות לחברי המועדון

זו אולי ההטבה המתוקשרת ביותר של השת״פ בין הייאט ל-SLH אבל לא בהכרח בצדק.

העקרון פשוט: כל הזמנה למלון של רשת SLH המבוצעת באחד הערוצים הישירים של הייאט (ובפרט האתר של הקבוצה) מזכה את האורח בסל של הטבות הכולל ארוחת בוקר זוגית בחינם, שדרוג של קטגוריה אחת לחדר על בסיס זמינות, צ׳ק-אין מוקדם על בסיס זמינות, צ׳ק-אאוט מאוחר על בסיס זמינות ואינטרנט אלחוטי בחינם. במילים אחרות – כל חברי מועדון WoH זוכים להטבות כאילו היו בעלי סטטוס Inspired במועדון של רשת SLH (סטטוס שניתן לאחר השלמת 4 לילות בשנה בלבד).

לכאורה מדובר בהטבה משמעותית. הרי ארוחת בוקר במלון יוקרתי יכולה לבדה לעלות לא מעט בכל לילה וכך גם שדרוג לחדר (בהנחה שהוא ניתן בפועל).

אדגיש שוב שלסטטוס גבוה במועדון WoH אין משמעות במלונות רשת SLH. המלונות לא חייבים לספק הטבות עודפות לבעלי סטטוס, ואפילו לבעלי סטטוס גלובליסט, וכמו כן לא ניתן להשתמש בשוברי שדרוג במלונות הרשת.

בערוצי הייאט המחיר גבוה יותר

אליה וקוץ בה. הזמנת שהייה במלון של רשת SLH באחד הערוצים הישירים של הייאט אומנם תבטיח קרדיט לסטטוס, צבירת נקודות וסל הטבות – אך מנגד המחיר כנראה יהיה גבוה יותר לעומת ערוצי הזמנה אחרים וביניהם האתר של SLH. לכן אני ממליץ בחום להשוות מחירים ולא להניח שכדאי בהכרח לבצע את ההזמנה באתר של הייאט.

ראשית – אין בהכרח תאימות בתעריפים בין האתר של הייאט לאתר של SLH. לרוב כן, אבל לא תמיד.

שנית – באתר של הייאט ניתן להשתמש רק בתעריף הגמיש הרגיל (Standard Rate). לרוב קיים תעריף מוזל כלשהו, שיהיה זמין באתר של SLH, אם כי לפעמים התעריף המוזל גם גמיש פחות ואולי אף דורש תשלום מראש. מי שמוכן לוותר על גמישות בשביל חיסכון כספי כנראה לא ירצה להשתמש בתעריף הגמיש הרגיל.

שלישית – מלונות רשת SLH נחשבים מלונות עצמאיים ולכן בדר״כ קופוני הנחה שניתן למצוא באתרי ההזמנות הגדולים, כמו אקפדיה או הוטלס, יעבדו על התעריפים הפומביים של אותם מלונות. זאת ועוד – באתרים כמו Club1Hotels, המשווקים תעריפים לא-פומביים, ניתן בדר״כ למצוא תעריפים מוזלים במיוחד למלונות הרשת שיכולים להיות נמוכים בעשרות אחוזים לעומת התעריף הגמיש הרגיל הזמין באתר של הייאט.

רביעית – רבים ממלונות רשת SLH, בהיותם מלונות יוקרה אמיתיים, משתתפים בתוכניות כמו וירטואוזו או FHR. בערוצים אלו התעריף יהיה כמעט תמיד זהה לתעריף הגמיש הרגיל, הזמין באתר של הייאט, אך סל ההטבות יהיה משמעותית טוב יותר. כנראה שבמקרים אלו יהיה עדיף לוותר על הקרדיט לסטטוס ועל צבירת הנקודות כדי לקבל סל הטבות משודרג הכולל, בין השאר, קרדיט לשימוש במלון (לרוב 100$ לשהייה). כל מקרה לגופו, כמובן.

לסיכום

השת״פ של הייאט ו-SLH הוא ברכה לחברי מועדון WoH. הוא מגדיל משמעותית את החתימה הבינ״ל של המועדון בשוק מלונות היוקרה ומאפשר לחברי המועדון להשתמש בנקודות ושוברים על מנת להזמין לילות במלונות מיוחדים, עצמאיים, ציוריים ומעניינים במיוחד ששונים באופן מהותי ממלונות יוקרה קלאסיים של הרשתות הבינ״ל. ולא מדובר בבודדים אלא ביותר מ-350 מלונות כאלו ברחבי העולם.

משזה נאמר, לא תמיד משתלם לבצע את ההזמנה באתר הייאט וכדאי תמיד להשוות מחירים. כדאי להעדיף הזמנה בערוץ של הייאט בעיקר כשהפרש המחיר אינו גדול (שהייה זולה למשל) וכשרוצים קרדיט לסטטוס וכל מה שנגזר ממנו (כשיש מבצע תקופתי אטרקטיבי למשל).

בכל מקרה מדובר בשת״פ מעניין שאין כדוגמתו בשוק. אולי למעט השת״פ של קבוצת IHG עם רשת מלונות היוקרה Mr&Mrs Smith שנמצא עדיין בשלב מוקדם יותר אבל מכוון למקום דומה.

השאר תגובה