פרקים קודמים בסדרת הפוסטים:

הייאט, פרק 1: מבוא


את מועדון הלקוחות שלה הקימה קבוצת הייאט ב-1987. במשך שלושים שנים הוא נקרא Gold Passport עד שהושק מחדש ב-2017, לאחר רענון מקיף, ושמו החדש World of Hyatt.

בעיניי רבים, וגם בעיניי, המועדון של קבוצת הייאט הוא הטוב ביותר בשוק לנוסעים תכופים. בפרט לנוסעים תכופים שמסוגלים לקרדט לפחות 60 לילות בשנה למועדון ולהנות מהסטטוס הגבוה ביותר שלו – גלובליסט – הכולל מספר הטבות חסרות תחרות. מהבחינה הזאת הייאט משאירה אבק למתחרותיה הגדולות הילטון ומאריוט.

אין לכם עדיין חשבון? לפתיחת חשבון חדש, בחינם כמובן – לחצו כאן.

נקודות בסיס וקרדיט לסטטוס

צבירת הבסיס במועדון היא 5 נקודות לכל 1$ בחיוב. במידה והחיוב מתבצע במטבע אחר תהיה המרה ישירה ל-USD. חלק מהמסים, תלוי במדינה, אינם נספרים לטובת צבירת נקודות ובפרט מסים עירוניים שהמלון אפילו לא יכול לגבות מראש אלא רק בצ׳ק-אאוט.

צבירת נקודות בסיס (Base Points) וצבירת לילות-סטטוס (Tier-Qualifying Nights) אפשרית רק כאשר מבצעים הזמנה באחד הערוצים הישירים בתעריף תקף או תוך שימוש בנקודות/שוברים ללילה-חינם. הוצאות נוספות במהלך השהייה במלון, כמו שירות חדרים, המחוייבות לחדר ומשולמות בצ׳ק-אאוט ביחד עם חיוב החדר, מזכות גם הן בצבירת נקודות בסיס. בנוסף, ניתן לצבור נקודות בסיס על הוצאות במלונות הקבוצה – לדוגמה ארוחה במסעדה של המלון או שימוש בספא – גם כאשר לא מתארחים במלון ללילה.

  • הבהרה: ״ערוצים ישירים״ אינם כוללים סוכני נסיעות ואתרי הזמנות. כלומר, הכוונה להזמנה ישירות באתר המלון, אתרי הייאט השונים, מוקד ההזמנות של הקבוצה או דרך סוכנים מורשים של הקבוצה המשתמשים בתעריפים הרגילים באתר המלון או בתעריפים ייחודיים להם (לרבות סוכני תוכנית היוקרה Prve – שהם בגדר ערוץ ההזמנה הטוב ביותר).
    – – –
  • הבהרה: ״תעריף תקף״ הוא לרוב כל תעריף רגיל המפורסם באתר המלון שאינו מוזל בצורה מיוחדת. כלומר, תעריף מוזל במיוחד כמו Friends&Family, הזמין רק לעובדים ובני משפחותיהם, אינו תקף.
    – – –
  • הבהרה: לא כל ״הוצאה נוספת״ שהמלון מאפשר לחייב לחדר תזכה בצבירת נקודות בסיס. ישנן הוצאות שאינן-תקפות ובפרט תשלומי טיפ לעובדים ושירותים המבוצעים ע״י ספק חיצוני למלון כמו הסעות מ/אל שדה התעופה, חנויות במתחם המלון המציעות חיוב לחדר וכיוצ״ב.
    – – –
  • הבהרה: כאשר משתמשים בתעריף המקנה לילה בחינם (דוגמת ׳הזמן שלושה, שלם על שניים׳) הלילה החינמי אינו נספר כלילה-סטטוס. זאת בשונה, כאמור, מלילות המשולמים בנקודות או באמצעות שובר.

חבר מועדון רשאי לצבור נקודות בסיס ולילות-סטטוס רק כאשר הוא מתארח במלון בעצמו. זה נכון גם לגבי הטבת Guest of Honor (עליה בהמשך) במסגרתה האורח צובר קרדיט לסטטוס ולא המזמין. חבר מועדון יכול לצבור נקודות בסיס עבור מקסימום שלושה חדרים באותה הזמנה, בתנאי שהם מחוייבים יחדיו והוא אחד האורחים, אך במקרה כזה יצבור לילות-סטטוס רק עבור החדר בו התארח בעצמו.

במסגרת השת״פים של המועדון עם רשת מלונות היוקרה SLH ורשת מלונות הקזינו MGM, ניתן לצבור נקודות בסיס ולילות-סטטוס גם עבור שהיות במלונות משתתפים של רשתות אלו (ובפועל מרבית המלונות שלהן משתתפים, אבל צריך לבדוק כל מקרה לגופו). בנוסף, ניתן לצבור נקודות בסיס ברכישת מנויים ברשת מכוני הכושר ומתחמי הספא Exhale, בהזמנת אטרקציות בתוכנית FIND Experiences ובהזמנת שייט יוקרתי בחברת Lindbland Expeditions.

הדרך לסטטוס גבוה

המועדון מציע שלושה סטטוסים גבוהים ובנוסף ניתן להשיג את הסטטוס הגבוה ביותר שיהיה בתוקף לכל החיים. ההתקדמות לסטטוס היא קלנדרית והמדדים מתאפסים ב-1 לינואר. תנאי הסף הרגילים להשגת הסטטוסים הם אלו:

מכיוון שצבירת הבסיס היא 5 נקודות ל-1$, הרי שניתן להגיע לסטטוס גבוה על בסיס הוצאות במלונות הקבוצה גם אם לא מתארחים את מספר הלילות הנדרש. בדרך זו סטטוס דיסקבריסט ידרוש הוצאה כוללת של 5,000$, סטטוס אקספלוריסט ידרוש הוצאה כוללת של 10,000$ וסטטוס גלובליסט ידרוש הוצאה כוללת של 20,000$. מי שיגיע להוצאה כוללת משוגעת-משהו של 200,000$ – ללא קשר למספר הלילות שיתארח במלונות הקבוצה, וגם אם לא היה לו בעבר סטטוס גבוה – יקבל סטטוס גלובליסט שיישאר בתוקף לכל חייו.

מעבר להשגת סטטוס באמצעות נקודות בסיס או באמצעות לילות-סטטוס, המועדון מאפשר גם השגת סטטוס באמצעות קיום אירועים רבי-משתתפים (שכל אחד מהם מכניס למלון הון קטן). ישנם תנאים מפורטים מאוד לעניין זה וככלל ״אירוע״ מוגדר כהזמנה משותפת של עשרה חדרים לכל הפחות לאותו הלילה ובנוסף הזמנת מתחם במלון, חדר ישיבות לכל הפחות ו/או שירות של מזון ומשקאות. הכוונה היא לקיום פגישות עסקיות רבות-משתתפים, כנסים, אירועים חגיגייים כמו חתונות וכיוצ״ב. מארגן האירוע לא חייב לשלם על כל החדרים בעצמו ולא חייב להתארח במלון בעצמו.

בשנת 2021 דרישות הסף לסטטוס גבוה ייחתכו ב-50%. על כך בפוסט נפרד.

תוקף הסטטוס הגבוה

סטטוס יישאר בתוקף לכל אותה השנה הקלנדרית בה הושג, לכל השנה הקלנדרית הבאה ועד לסוף פברואר בשנה הקלנדרית שאחריה.

כך, לדוגמה, סטטוס גבוה שיושג בכל מועד בשנת 2021 יהיה בתוקף מיד עם השגתו (או בעיכוב מנהלי קל של מספר ימים) ויישאר בתוקף עד ה-28 לפברואר 2023.

המועדון מציע ׳נחיתה רכה׳ לבעלי סטטוס גלובליסט בלבד. כלומר, מי שהשיג סטטוס גלובליסט ולא הצליח לשמר אותו יקבל שנה של סטטוס אקספלוריסט במתנה.

הטבות הסטטוס הגבוה

קצרה היריעה מלציין בפירוט את כל הטבות, ועל כך אפשר לקרוא באתר המועדון, אך אסכם בקצרה את ההטבות העיקריות של כל סטטוס. הטבות אלו אינן כוללות את ההטבות הניתנות במסגרת מסלול Milestone Rewards (על כך בהמשך).

(1ֿ) דיסקבריסט

  • בונוס של 10% בצבירת הנקודות. אלו נקודות בונוס הנגזרות מצבירת נקודות הבסיס.
  • שדרוג בצ׳ק-אין על בסיס זמינות במסגרת קטגוריית החדרים שהוזמנה. כלומר, בעלי סטטוס זה יכולים להנות משדרוג לקומה גבוהה יותר או לחדר עם נוף עדיף – אבל לא סביר לקבל שדרוג לחדר מקטגוריה גבוהה משמעותית או לסוויטה.
  • צ׳ק-אאוט מאוחר בשעה 14:00 על בסיס זמינות.

(2) אקספלוריסט

  • בונוס של 20% בצבירת הנקודות. אלו נקודות בונוס הנגזרות מצבירת נקודות הבסיס.
  • שדרוג בצ׳ק-אין על בסיס זמינות לכל קטגוריית חדרים לא כולל חדרי קלאב וסוויטות. המלון לא מחוייב לשדרג בכלל ובטח שלא מחוייב לשדרג לחדר הטוב ביותר שזמין, אם כי בפועל שדרוגים ניתנים בקלות.
  • צ׳ק-אאוט מאוחר בשעה 14:00 על בסיס זמינות.
  • זמינות מובטחת לחדר רגיל בכל מלון בהזמנה של 72 שעות מראש. לא תקף בכל לילות השנה, אומנם, ובפרט לא בחגים או בתאריכים עם ביקוש מיוחד, ובכל מקרה התעריף במקרה זה הוא גבוה משמעותית מהרגיל. בכל זאת הטבה מצוינת למי שחייב חדר במלון מסוים בלילה מסוים.
  • סטטוס גולד במועדון MGM Rewards. שימושי למבקרים תכופים בלאס-וגאס.

(3) גלובליסט

  • בונוס של 30% בצבירת הנקודות. אלו נקודות בונוס הנגזרות מצבירת נקודות הבסיס.
  • שדרוג בצ׳ק-אין על בסיס זמינות לכל קטגוריית חדרים כולל חדרי קלאב וסוויטות רגילות. הטבה זו היא מובטחת ובעצם המלון מחוייב לשדרג לחדר הטוב ביותר שזמין כולל כאמור סוויטות. רוב המלונות מקפידים לספק את ההטבה במלואה.
  • גישה חופשית לקלאב, במידה וקיים במלון, או ארוחת בוקר זוגית בחינם במסעדת המלון.
  • צ׳ק-אאוט מאוחר בשעה 16:00. זו הטבה מובטחת.
  • זמינות מובטחת לחדר רגיל בכל מלון בהזמנה של 48 שעות מראש. לא תקף בכל לילות השנה, אומנם, ובפרט לא בחגים או בתאריכים עם ביקוש מיוחד, ובכל מקרה התעריף במקרה זה הוא גבוה משמעותית מהרגיל. בכל זאת הטבה מצוינת למי שחייב חדר במלון מסוים בלילה מסוים.
  • סטטוס גולד במועדון MGM Rewards. שימושי למבקרים תכופים בלאס-וגאס.
  • פטור מהיטל-נופש (Resort Fee) גם בלילות-בונוס וגם בלילות בכסף. בנוסף, פטור מדמי חנייה בלילות-בונוס בלבד.
  • גישה לתוכנית Guest of Honor. במסגרת תוכנית זו יכולים בעלי הסטטוס להשתמש בנקודות שלהם כדי להזמין לילות עבור אחרים – והאורחים יקבלו את כל הטבות סטטוס גלובליסט בעת השהייה כאילו הם עצמם בעל החשבון. הם גם יצברו קרדיט לסטטוס עבור השהייה.

נקודות בונוס

ניתן לצבור נקודות בונוס במגוון רחב של דרכים. ביניהן:

בונוס לסטטוס. 10% או 20% או 30%, כנזגרת מצבירת הבסיס בהתאם לסטטוס.

מבצעים תקופתיים. רוב השנה הם קיימים, ולרוב דורשים רישום מוקדם (לפני הצ׳ק-אאוט) וכל הנקודות הנצברות במסגרתם הן נקודות בונוס.

רכישת נקודות. המועדון מציע מספר פעמים בשנה מבצעים לרכישת נקודות בהנחה. המבצע הטוב ביותר כולל בונוס של 40% שמוריד את המחיר הממוצע ל-17.1$ לכל 1,000 נקודות. ניתן לרכוש עד 55,000 נקודות בשנה קלנדרית, לא כולל בונוס אם מוצע.

פעילויות שונות. לעיתים המועדון מציע בונוס נקודות עבור שהייה במלונות חדשים, הזמנת מלון בתאריכים מסוימים, שימוש באפליקציה או כל פעילות אחרת.

צבירה עם שותפים. לדוגמה – בהשכרת רכב מחברת אוויס.

השת״פ עם אמריקן. בעלי סטטוס גבוה של הייאט יכולים לצבור נקודת בונוס לכל 1$ במחיר של כרטיס טיסה הנרכש מאמריקן. זאת בנוסף לצבירת המיילים הרגילה עבור הטיסה.

מסלול Milestone Rewards

מטרת המסלול היא לתגמל את חברי המועדון על פעילותם במהלך השנה, במנותק מצבירת קרדיט לסטטוס. בכל ׳תחנה׳ – 10 לילות נוספים או 15,000 נקודות בסיס נוספות – יכול חבר המועדון לבחור הטבה חדשה מתוך רשימה קצרה (בחלק מה׳תחנות׳ אין אפשרות בחירה). המסלול הזה מאפשר גמישות בבחירת ההטבות ובעצם מאפשר לכל חבר מועדון להשיג את ההטבות שחשובות לו יותר ובמרווחי זמן קצרים יותר.

מימוש נקודות

המועדון של הייאט מתקדם יחסית באפשרויות מימוש הנקודות. בתור התחלה כל חבר מועדון יכול להשתמש בנקודות כדי לרכוש חדר רגיל, חדר קלאב, סוויטה או סוויטה משודרגת בכל מלון שמציע את הקטגוריות האלו. זאת בניגוד לרוב מועדוני המלונות האחרים המאפשרים הזמנת חדרים רגילים בלבד.

מחירו של לילה-בונוס מתחיל מ-5,000 נקודות בלבד למלון מקטגוריה 1 ומגיע עד 30,000 נקודות למלון מקטגוריה 7. בנוסף, חלק ממלונות רשת SLH נספרים כקטגוריה 8 ולילה-בונוס בהם עולה 40,000 נקודות.

המועדון גם מאפשר שדרוג חדרים בנקודות (כולל לסוויטה), תעריף המשלב כסף ונקודות (פחות אטרקטיבי ממה שהיה בעבר, וכיום המרכיב הכספי הוא למעשה 50% מהתעריף הגמיש הרגיל לאותו לילה), הזמנת לילות-בונוס במלונות רשת SLH ובמלונות רשת MGM בלאס-וגאס, המרת נקודות לשוברים הניתנים למימוש במסעדות המלונות ובמתקני הספא (לא כדאי בעליל…) ועוד ועוד אפשרויות.

למידע נוסף על מימוש נקודות ללילות-בונוס ושדרוגים – לחצו כאן.

שוברים ללילות-חינם

כתבתי פוסט מקיף בנושא במרץ 2019.

בתמצית, ישנן מספר דרכים להשגת שובר ללילה-חינם במלונות הקבוצה:

  1. שובר קטגוריה 4. ניתן לאחר צבירת 30 לילות או 50,000 נקודות בסיס בשנה קלנדרית. כלומר, בצמוד להשגת סטטוס אקספלוריסט (השני מתוך שלושה סטטוסים גבוהים). השובר תקף בכל לילה בשנה, היכן שיש זמינות בנקודות, בכל מלון של הקבוצה עד קטגוריה 4.
    – – –
  2. שובר קטגוריה 7. ניתן לאחר צבירת 60 לילות או 100,000 נקודות בסיס בשנה קלנדרית. כלומר, בצמוד להשגת סטטוס גלובליסט (הגבוה ביותר). השובר תקף בכל לילה בשנה, היכן שיש זמינות בנקודות, בכל מלון של הקבוצה בעולם.
    – – –
  3. שובר המותגים. ניתן לכל חבר מועדון שהתארח במלונות של חמש רשתות שונות של הקבוצה (בכלל, לא בשנה קלנדרית אחת). נכון להיום ניתן לצבור עד שלושה שוברים כאלו לאור מספר הרשתות בקבוצה. השובר תקף בכל לילה בשנה, היכן שיש זמינות בנקודות, בכל מלון של הקבוצה עד קטגוריה 4.

מעבר לאלו, מחזיקי כרטיסי האשראי של הייאט בארה״ב מקבלים שוברים ללילות-חינם עם תנאים שונים.

לסיכום

World of Hyatt הוא כנראה המועדון המתקדם ביותר והאטרקטיבי ביותר מבין מועדוני המלונות המובילים. לנקודות שלו יש ערך גבוה, המבצעים לרוב מתגמלים מאוד, רמת היצירתיות של המועדון היא כמעט חסרת תחרות, ההטבות לסטטוס גבוה הן איכותיות ושימושיות, השת״פים של המועדון נוחים ומרחיבים משמעותית את אפשרויות הצבירה והמימוש, שירות הלקוחות מצוין ועוד. חלק מהאמירות האלו נכונות גם למועדוני לקוחות מתחרים, אבל לא בצורה כזאת ולא בהיקף כזה.

המועדון של הייאט, בעיניי, משתפר משמעותית ככל שצוברים יותר לילות בשנה עד שמגיעים לסטטוס גלובליסט. שם מתחילה החגיגה האמיתית גם מבחינת התמורה למחיר וגם מבחינת ההטבות בפועל במלונות. כלומר, המועדון הוא סופר-אטרקטיבי לנוסעים תכופים (שמבקרים בעיקר ביעדים בהם לקבוצה יש נוכחות…) ומתאים בצורה פחותה לנוסעים מזדמנים אבל גם להם. החיסרון של המועדון, כאמור, היא הנוכחות החלשה של הייאט מחוץ לארה״ב ביחס למתחרותיה הגדולות מאריוט, הילטון ו-IHG. מי שטס בתכיפות למספר יעדים מסוימים בהם אין ממש מלונות של קבוצת הייאט, או שיש והם חלשים, כנראה יוטב לו לבחור בקבוצה אחרת ובמועדון אחר.

תגובה אחת

השאר תגובה