ב-1 למרץ 2017, לפני קצת יותר משנתיים, הושק מחדש מועדון הלקוחות של קבוצת הייאט. עד אז הוא נקרא ״Gold Passport״ ומאז הוא נקרא ״World of Hyatt״. גם שמות הסטטוסים של המועדון השתנו ויחד איתם גם הדרישות להשגתם. בתמצית ניתן לומר שהדרך לסטטוס הגבוה ביותר במועדון הפכה מעט ארוכה יותר אבל ההטבות של אותו סטטוס השתפרו גם כן – אז מדובר בצעד חיובי מאוד לנוסעים תכופים (בהגדרה שלי: 100-50 לילות בשנה) ונוסעים אולטרה-תכופים (בהגדרה שלי: 100+ לילות בשנה).

סקירה על המועדון תוכלו לקרוא בפוסט שפרסמתי ב-2016. בינתיים השתנו מעט תנאי המועדון ומלונות רבים שינו קטגוריה – אבל סה״כ המבנה הוא אותו מבנה והפוסט סה״כ רלוונטי ועדכני.

לקריאת תנאי המועדון המלאים – לחצו כאן.

שוברים, שוברים ועוד שוברים

המועדון מבוסס בראש ובראשונה על צבירה ומימוש של נקודות. מרבית המועדונים המתחרים מאפשרים שימוש בנקודות לטובת הזמנת חדרים מקטגוריית הבסיס בלבד, וברוב המקרים לא לטובת שדרוגים, אבל המועדון של הייאט מאפשר שימוש בנקודות להזמנת חדרים מקטגוריית הבסיס, חדרי קלאב, סוויטת, סוויטות משודרגות ובנוסף שדרוגים שונים על בסיס חדר שמוזמן בתעריף תקף (כסף). כלומר, במובן הזה, מדובר במועדון המלונות המתירני ביותר בשוק.

מעבר לנקודות, המועדון של הייאט מציע לחבריו גם אפשרות לצבור שוברים (Awards). די הרבה שוברים. מכל מיני סוגים. את רובם ניתן לצבור בכל שנה מחדש.

פורמלית תקנון המועדון מתייחס לשבעה סוגים של שוברים – חמישה שוברים ללילות-חינם ושני שוברים לשדרוגים – אם כי בפועל שניים מתוכם לא ניתן לצבור במהלך העניינים הרגיל ואחד נוסף ניתן למחזיקי כרטיס האשראי הממותג של הייאט בארה״ב (שאינו זמין לישראלי הממוצע). לצורך הפוסט הזה אתעלם מהשוברים החריגים כאמור.

שובר רגיל (Standard Room Free Night)

זהו שובר ׳מוגבל׳ המקנה לילה אחד בחינם במלון מקטגוריה 4-1. השובר תקף לשהיות במסגרת של 180 ימים מיום הנפקתו (לא רק צריך לבצע את ההזמנה בתוך 180 ימים אלא גם להשלים את השהייה).

אם נניח שהשובר ימומש במלון מקטגוריה 4, כדי למקסם את ערכו, הרי שהוא שווה 15,000 נקודות. אם נניח שנקודה של הייאט שווה כ-1.7 סנט, לפי הערכת השווי שלי, הרי שהשובר שווה כ-255$. אבל לאור העובדה שהשובר תקף רק ל-180 ימים כאמור ולאור העובדה שייתכן שימומש במלון מקטגוריה נמוכה יותר מתוך אילוץ כזה או אחר – זה הוגן לתת לשובר שווי ריאלי בטווח 150$ עד 200$.

איך משיגים את השובר?

לאחר צבירת 30 לילות או 50,000 נקודות בסיס בשנה קלנדרית. כלומר, בצמוד להשגת סטטוס אקספלוריסט (השני מתוך שלושה סטטוסים גבוהים).

שובר מותגים (5-Brand Free Night)

זהו שובר ׳מוגבל׳ המקנה לילה אחד בחינם במלון מקטגוריה 4-1. השובר תקף לשהיות במסגרת של שנה מיום הנפקתו (לא רק צריך לבצע את ההזמנה בתוך שנה אלא גם להשלים את השהייה).

לפי החישוב לעיל, ובשקלול העובדה שלשובר זה תוקף כפול באורכו מהשובר הרגיל, הוגן לתת לשובר זה שווי ריאלי של כ-200$.

איך משיגים את השובר?

החל מה-1 למרץ 2017, חבר מועדון שישלים שהיות בחמש רשתות שונות של הקבוצה ייקבל שובר במתנה. כשישלים שהיות בחמש רשתות נוספות של הקבוצה ייקבל שובר נוסף. כל חבר מועדון יכול לצבור רק שני שוברים מסוג זה לאורך חיי החשבון (כלומר, לא מדובר בצבירה קלנדרית).

רשתות הקבוצה הנחשבות לספירה: פארק הייאט, מיראוול, גראנד הייאט, הייאט רג׳נסי, הייאט, אנדז, הייאט סנטריק, אוסף מלונות אנבאונד, הייאט פלייס, הייאט האוס, הייאט זילארה, הייאט זיווה והייאט רג׳נסי קלאב (סה״כ 13 רשתות).

שובר לילה-חינם (Category 1-7 Free Night)

שובר זה מקנה לילה אחד בחינם במלון מקטגוריה 7-1. כלומר, כמעט בכל מלון של הקבוצה בעולם. השובר תקף לשהיות במסגרת של 180 ימים מיום הנפקתו (לא רק צריך לבצע את ההזמנה בתוך 180 ימים אלא גם להשלים את השהייה).

לפי החישוב לעיל, ובשקלול העובדה שהשובר תקף רק ל-180 ימים, הוגן לתת לשובר זה שווי ריאלי של כ-400$.

איך משיגים את השובר?

לאחר צבירת 60 לילות או 100,000 נקודות בסיס בשנה קלנדרית. כלומר, בצמוד להשגת סטטוס גלובליסט (הגבוה ביותר).

שובר שדרוג לקלאב (Club Upgrade)

השובר מקנה שדרוג של חדר מקטגוריה נמוכה לחדר קלאב – וכמובן כניסה לטרקלין של המלון עם כל ההטבות הנלוות – למשך עד שבעה לילות רצופים באותה שהייה. במידה והשובר לא נוצל במלואו בשהייה אחת – לא ניתן לשמור את העודף לשימוש עתידי. באופן טבעי ניתן להשתמש בשובר זה רק במלונות המציעים קלאב. השובר תקף למשך כל השנה הקלנדרית בה הושג ולארבעה-עשר חודשים נוספים אח״כ. כך, לדוגמה, שובר שהושג בשנת 2019 יהיה בתוקף עד סוף חודש פברואר 2021.

על מנת שניתן יהיה להשתמש בשובר יש לבצע הזמנה בתעריף הגמיש הרגיל (Standard Rate), לחדר מקטגוריית הבסיס, או בתעריף גבוה יותר. תעריף נקודות+כסף תקף גם כן. במלונות המוגדרים ריזורטים יש לבצע הזמנה לחדר משודרג (Deluxe, לרוב מוגדר כחדר עם נוף). כמובן שבמקביל צריך שתהיה זמינות לחדר קלאב שאליו תשודרג ההזמנה בהתאם. לאור מגבלות אלו מומלץ לפנות לשירות הלקוחות של המועדון לפני ביצוע ההזמנה, ואפילו שמדובר בתעריף גמיש, כדי לוודא שההזמנה הרצויה תהיה תקפה לטובת השימוש בשובר.

לשובר הזה, להערכתי, יש שווי ריאלי של כ-200$. זאת על בסיס ההנחה שהוא ישמש בפועל לשדרוג של ארבעה לילות בלבד (בממוצע) והערך הריאלי של יום-שדרוג הוא כ-50$. בעלי סטטוס גלובליסט יכולים להעריך שובר זה בחצי מהשווי הריאלי שלו לעיל כי הם זכאים לכניסה לקלאב כהטבה מובטחת ממילא.

איך משיגים את השובר?

שני שוברים ניתנים לאחר צבירת 20 לילות או 35,000 נקודות בסיס. שני שוברים נוספים ניתנים לאחר צבירת 30 לילות או 50,000 נקודות בסיס. כלומר, חבר מועדון יכול לצבור עד ארבעה שוברים מסוג זה בשנה קלנדרית.

שובר שדרוג לסוויטה (Suite Upgrade)

השובר מקנה שדרוג של חדר לסוויטה רגילה (או משודרגת, ע״פ הגדרת המלון) למשך עד שבעה לילות רצופים באותה שהייה. במידה והשובר לא נוצל במלואו בשהייה אחת – לא ניתן לשמור את העודף לשימוש עתידי. השובר תקף למשך כל השנה הקלנדרית בה הושג ולארבעה-עשר חודשים נוספים אח״כ. כך, לדוגמה, שובר שהושג בשנת 2019 יהיה בתוקף עד סוף חודש פברואר 2021.

על מנת שניתן יהיה להשתמש בשובר יש לבצע הזמנה בתעריף הגמיש הרגיל (Standard Rate), לחדר מקטגוריית הבסיס, או בתעריף גבוה יותר. תעריף נקודות+כסף תקף גם כן. במלונות המוגדרים ריזורטים יש לבצע הזמנה לחדר משודרג (Deluxe, לרוב מוגדר כחדר עם נוף). כמובן שבמקביל צריך שתהיה זמינות לסוויטה המתאימה שאליה תשודרג ההזמנה. כדאי לדעת שבניגוד לשוברים ללילה-חינם, בהם ניתן להשתמש פחות או יותר בכל לילה שבו זמין חדר מקטגוריית הבסיס, לשוברי השדרוג לסוויטה יש מגבלות זמינות. כלומר, גם במידה והסוויטה המתאימה זמינה באתר המלון – איך בכך כדי להבטיח שהשדרוג יתאפשר. לאור מגבלות אלו מומלץ לפנות לשירות הלקוחות של המועדון לפני ביצוע ההזמנה, ואפילו שמדובר בתעריף גמיש, כדי לוודא שההזמנה הרצויה תהיה תקפה לטובת השימוש בשובר.

לשובר הזה, להערכתי, יש שווי ריאלי של כ-400$. זאת על בסיס ההנחה שהוא ישמש בפועל לשדרוג של ארבעה לילות בלבד (בממוצע) והערך הריאלי של יום-שדרוג הוא כ-100$.

איך משיגים את השובר?

שני שוברים ניתנים לאחר צבירת 50 לילות או 80,000 נקודות בסיס. שני שוברים נוספים ניתנים לאחר צבירת 60 לילות או 100,000 נקודות בסיס (בצמוד להשגת סטטוס גלובליסט). בצירת 100/90/80/70 לילות – כלומר, בארבע נקודות סף נוספות – כל חבר מועדון יכול לבחור בין שובר נוסף לבין בונוס של 10,000 נקודות. כלומר, חבר מועדון יכול לצבור עד שמונה שוברים מסוג זה בשנה קלנדרית.

לסיכום

הפוטנציאל במערך השוברים של הייאט הוא מרשים.

כך, לדוגמה, מי שיירשם למועדון ב-1 לינואר ויצבור 60 לילות לפני ה-31 לדצמבר, כולל שהיות בעשר רשתות שונות של הקבוצה, יסיים את השנה עם ארבעה שוברים ללילות-חינם (שלושה ׳מוגבלים׳ ואחד ׳לא מוגבל׳), ארבעה שוברי שדרוג לקלאב (שיהיו לו שימוש אפסי בהם לאור הסטטוס שהשיג שמבטיח לו כניסה לקלאב בכל שהייה) וארבעה שוברי שדרוג לסוויטה. כל אחד משוברי השדרוג תקף למקסימום של שבעה לילות רצופים כך שפוטנציאלית מדובר בשדרוג אפשרי של 56 לילות במצטבר, וביחד עם ארבעה לילות חינמיים מהשוברים הראשונים… הנה לכם סגירת מעגל מעניינת.

לא נשכח שמערך השוברים הזה מתקיים לצד צבירת הנקודות הרגילה מהשהיות, צבירת נקודות בונוס לסטטוס מהשהיות, צבירת נקודות או שוברים נוספים ממבצעים תקופתיים, צבירת נקודות או הטבות אחרות בהגעה ליעדים אחרים (Milestone Rewards) ועוד ועוד.

ולסיום, הנה תרחיש: נניח חבר מועדון שמכוון לסטטוס גלובליסט (60 לילות). נניח שהוא משלם בממוצע שנתי 150$/לילה כתעריף בסיס ועוד 15$/לילה במסים. כלומר, התקציב השנתי שלו הוא 9,900$ – בהנחה שהוא לא משתמש בנקודות (למרות שלילות-בונוס מספרים לטובת הסטטוס). אותו חבר מועדון יצבור במהלך השנה: 45,000 נקודות בסיס (שווי: 765$), 6,000 נקודות כבונוס לסטטוס (שווי: 100$), 45,000 נקודות ממבצעים תקופתיים בהערכה גסה (שווי: 765$), שובר בשווי 100$ לשימוש במלון של הייאט (שווי: 100$), שלושה שוברים ללילה-חינם במלון מקטגוריה 4-1 (שווי: 550$), שובר ללילה-חינם במלון מקטגוריה 7-1 (שווי: 400$), ארבעה שוברי שדרוג לקלאב (שווי: 400$) וארבעה שוברי שדרוג לסוויטה (שווי: 1600$). סה״כ על הוצאה של 9900$ נצברו ׳נכסים׳ בשווי כולל של כ-4680$. סביב 40% החזר על הכסף, לפי שווי ריאלי של ׳הנכסים׳ ולא לפי מימוש אידיאלי שלהם.

השאר תגובה