המצב הקיים

המועדון של הייאט, Gold Passport, נחשב לאחד המובילים בתעשייה. זה לא במקרה. קבוצת הייאט כוללת פחות מ-700 מלונות ברחבי העולם, רובם המכריע בתוך ארה״ב, והיא מנסה למשוך לקוחות שאחרת היו פונים לקבוצות גדולות ממנה כמו הילטון, מאריוט ואינטרקונטיננטל שלכל אחת מהן יש מעל 5,000 מלונות הפזורים ברחבי העולם. כלומר, הייאט חייבת לתמרץ היטב את חברי המועדון שלה כדי שישארו נאמנים לקבוצה – קל וחומר כדי שיבואו להתארח במלונותיה עשרות לילה בשנה.

מועדון גולד פספורט מציע שני סטטוסים גבוהים: פלטינום ודיימונד. את הראשון תקבלו לאחר חמש שהיות או חמש-עשרה לילות בשנה קלנדרית ואת השני, הסטטוס הנחשב והיוקרתי של המועדון, תקבלו לאחר לא פחות מעשרים-וחמש שהיות או חמישים לילות. בפועל רבים מבעלי סטטוס דיימונד משיגים אותו באמצעות שהיות ולא לילות.

אלו ההטבות העיקריות של סטטוס פלטינום (5 שהיות / 25 לילות):

  • בונוס של 15% לצבירת נקודות.
  • שדרוג לחדר (על בסיס מקום פנוי, לשיקול המלון).
  • צ׳ק-אאוט מאוחר בשעה 14:00 (על בסיס זמינות, לשיקול המלון)

אלו ההטבות העיקריות של סטטוס דיימונד (25 שהיות / 50 לילות):

  • בונוס של 30% לצבירת נקודות.
  • שדרוג לחדר הטוב ביותר הזמין בעת הצ׳ק-אין (ללא סוויטות).
  • מתנת הגעה: 1,000 נקודות או מתנת אוכל ושתייה.
  • צ׳ק-אאוט מאוחר בשעה 16:00 מובטח מראש.
  • גישה לטרקלין של המלון וכשאין טרקלין ארוחת בוקר חינם.
  • ארבעה שוברי שדרוג לסוויטה (עד שבעה לילות רצופים לשובר).
  • תעריף Guest of Honor.

כפי שאתם מבינים המועדון של הייאט נדיב מאוד עם הלקוחות הבכירים שלו. ההטבות השמורות לבעלי סטטוס פלטינום הן מוגבלות, לא מרחיקות לכת בשום צורה, בעוד בעלי סטטוס דיימונד מקבלים סל הטבות שכמעט ואין לו מתחרים בתעשייה. לא במקרה זה נחשב לסטטוס הגבוה הטוב ביותר ע״י רבים (והוא בתחרות רק עם רויאל אמבסדור של רשת המלונות אינטרקונטיינטל). אני מחזיק בסטטוס דיימונד של הייאט ואני מרוצה עד הגג (המרחק קצר כשמקבלים חדר בקומה העליונה).

ב-1 למרץ 2017 ייכנסו לתוקף שורה ארוכה של שינויים במועדון של הקבוצה.

שינוי ראשון, והוא רע: השמות

קודם כל הייאט משנה את שם המועדון מ-״Gold Passport״ ל-״World of Hyatt״. בעיניי השם הנוכחי עדיף, אבל, טעם וריח. אבל אז מגיע הלוגו:

world-of-hyatt-logo

אכן מראה קשה.

הייאט לא הסתפקה בלשנות את שם המועדון והחליטה לשנות את שם דרגות החברות בו. קודם כל כי נוסף סטטוס גבוה שלישי, ושנית כי המנהלים של הייאט רצו שמות פחות גנריים וכאלו שמבטחים טוב יותר את הרוח ההרפתקנית של הנוסעים התכופים. ובכן, במקום Platinum ו-Diamond אנחנו מקבלים את…

  • Discoverist
  • Explorist
  • Globalist

הייתי צריך להקליד את זה פעמיים כי המק המשיך לתקן אותי. הייאט המציאה מילים חדשות לכבודנו, תודה.

אז, מי חושב שהשמות האלו מייצגים נאמנה את דור המאה ה-21 ואת רוח ההרפתקנות של הנוסעים התכופים? כי אני חושב שזה מייצג נאמנה עבודה עם ציון נכשל בקורס מבוא לקופירייטינג.

world-of-hyatt-announcement

שינוי שני: אופן השגת סטטוס גבוה

במקום שתי דרגות חברות גבוהות יהיו בשנה הבאה שלוש דרגות חברות גבוהות. ואלו דרישות הסף כדי להשיג את הסטטוסים החדשים:

  • דיסקבריסט: 10 לילות – או – 25,000 נקודות בסיס (5,000$ בהוצאה) – או – ארגון 3 פגישות.
  • אקספלוריסט: 30 לילות – או – 50,000 נקודות בסיס (10,000$ בהוצאה) – או – ארגון 10 פגישות.
  • גלובליסט: 60 לילות – או – 100,000 נקודות בסיס (20,000$ בהוצאה) – או – ארגון 20 פגישות.

world-of-hyatt-earn-status

כלומר, יש פה שינוי דרמטי באופן השגת סטטוס גבוה במועדון. ראשית, לא ניתן יותר להשיג סטטוס באמצעות שהיות בלבד. הייאט בעצם רוצה להוריד מהסטטוס הגבוה ביותר את כל חברי המועדון שהשיגו אותו ברישום של 25 שהיות ויחסית מעט לילות. שנית, ניתן כעת להשיג סטטוס גבוה רק על בסיס הוצאה כספית במלונות הקבוצה (5 נקודות ל-1$, לפני מסים) או על בסיס ארגון פגישות ואירועים במלונות הקבוצה. שלישית, על מנת להשיג את הסטטוס הגבוה ביותר במועדון יש לרשום מעתה 60 לילות בשנה קלנדרית במקום 50 לילות במצב הנוכחי – אבל, ראוי לציין, חידוש הסטטוס ידרוש 55 לילות ׳בלבד׳ כך שמדובר בעלייה של 10% בלבד למי שכבר מחזיק בסטטוס דיימונד.

שינוי שלישי: הטבות, הטבות והטבות

הייאט בנתה מחדש את מערך ההטבות שכעת יתחלקו לשלושה סטטוסים גבוהים במקום שניים. ישנן הטבות שהלכו לעולמן, יש שהשתנו ויש חדשות שנוספו. למען הסדר הטוב אתייחס אליהן ע״פ נושאים במקום ע״פ כל סטטוס בנפרד.

שדרוגים

דיסקריסט יקבלו חדרים משודרגים אבל באותה קטגוריה של החדר המוזמן. כלומר, השדרוג יכול להיות לקומה גבוהה יותר, לחדר מעט גדול יותר או לחדר עם נוף משופר.

אקספלוריסט יקבלו את החדר הטוב ביותר הזמין בצ׳ק-אין לא כולל חדרי קלאב וסוויטות. זו בעצם ההטבה שקיימת כיום לסטטוס דיימונד – והיא הטבה משמעותית.

גלובליסט יקבלו את החדר הטוב ביותר כולל חדרי קלאב וסוויטות מדרגת הבסיס. כלומר, שיפור נדיב על ההטבה הקיימת לסטטוס דיימונד כאמור.

ארוחת בוקר וכניסה לטרקלין

אקספלוריסט יקבלו, עם השגת הסטטוס, ארבעה שוברים לשדרוג לקומת הקלאב. השוברים יהיו תקפים לשנה וכל שובר יספק שדרוג למשך עד שבעה לילות רצופים.

גלובליסט יקבלו גישה חופשית לכל טרקלין בכל מלון. כאשר אין גישה לטרקלין (נעלמה ׳הטבת הפיצוי׳) תינתן ארוחת בוקר במסעדת המלון לשני אורחים ושני ילדים.

שוברי שדרוג לסוויטה

גלובליסט יקבלו, עם השגת הסטטוס, ארבעה שוברי שדרוג שיהיו תקפים ל-12 חודשים מיום השגתם. כל שובר יספק שדרוג לסוויטה מדרגת הבסיס למשך עד שישה לילות רצופים. באבני-הדרך של 100/90/80/70 לילות יוכלו בעלי הסטטוס לבחור שובר שדרוג נוסף כהטבה או 10,000 נקודות. שוברי השדרוג, בניגוד לתנאיהם הנוכחיים, יהיו תקפים גם על לילות בתעריף נקודות בלבד. כלומר, מדובר על שדרוג משמעותי להטבה הטובה ביותר הקיימת של הייאט.

שוברים ללילות חינם

הטבה חדשה ומעניינת שהייאט החליטה להוסיף למועדון: חברי המועדון יוכלו לצבור שוברים המקנים לילות בחינם במלונות הקבוצה. ישנם שני מסלולים: הטבה חד-פעמית והטבה שנתית מתחדשת.

הטבה חד פעמית: כל חבר מועדון יקבל שובר המקנה לילה-חינם במלונות מקטגוריות 1 עד 4 ברגע שישלים שהיות בחמש רשתות שונות של הקבוצה. נכון להיום ישנן אחת-עשרה רשתות בקבוצה כולה כך שניתן לקבל עד שני שוברים כאלו בחיי החשבון.

הטבה שנתית מתחדשת: לאחר שלושים לילות בשנה קלנדרית, כלומר עם הגעה לרף הדרוש לסטטוס אקספלוריסט, יינתן שובר ללילה-חינם במלונות מקטגוריות 1 עד 4. לאחר שישים לילות בשנה קלנדרית, כלומר עם השגת סטטוס גלובליסט, יינתן שובר ללילה-חינם בכל מלון של הקבוצה בעולם.

שימו לב שאת השוברים האלו יש לנצל בתוך ארבעה חודשים מיום השגתם.

מתנת הגעה

ההטבה הוסרה.

תעדיף Guest of Honor (ר״ת: GoH)

ההטבה נשארה ללא שינוי.

היטל-נופש, אינטרנט אלחוטי וחנייה

חברי מועדון ללא סטטוס יקבלו גישה חינמית לאינטרנט בכל המלונות ופטור מהיטל-נופש בלילות-בונוס (כפי שנהוג גם כיום).

דיסקבריסט ואקספלוריסט יקבלו גישה חינמית לאינטרנט המהיר ביותר (היכן שיש שתי רשתות) ופטור מהיטל-נופש בלילות-בונוס (כפי שנהוג גם כיום).

גלובליסט יקבלו גישה חינמית לאינטרנט המהיר ביותר (היכן שיש שתי רשתות), פטור מהיטל-נופש בכל שהייה גם בתעריפים בכסף ופטור מתשלום על חנייה בלילות-בונוס. אני מניח שההטבה הזאת תישמר גם תחת לילות בתעריף GoH.

world-of-hyatt-compare-benefits-1

world-of-hyatt-compare-benefits-2

world-of-hyatt-compare-benefits-3

world-of-hyatt-compare-benefits-4

כיצד יתבצע המעבר ב-1 למרץ?

כל חברי המועדון שהשיגו סטטוס דיימונד בשנת 2016 ייקבלו אוטומטית סטטוס גלובליסט. יחד איתו, לפי ההטבות החדשות, יקבלו גם שובר ללילה-חינם בכל מלון של הקבוצה בעולם.

כל חברי המועדון שהתחילות את שנת 2016 עם סטטוס דיימונד אבל לא הצליחו לשמור עליו השנה ייקבלו אוטומטית סטטוס אקספלוריסט. אני מניח שאלו מהם שכן רשמו שלושים לילות במהלך 2016 ייקבלו גם שובר ללילה-חינם במלון מקטגוריות 1 עד 4.

כל חברי המועדון שהשיגו סטטוס פלטינום בשנת 2016 ייקבלו אוטומטית סטטוס דיסקבריסט.

במקביל, הייאט תבדוק כמה נקודות בסיס קיבל כל חבר מועדון במהלך 2016 ותעדכן אוטומטית סטטוס גבוה מתאים לחברי המועדון שעמדו בתנאי השגת הסטטוס החדשים (ע״פ הוצאה כוללת, כתחליף לספירת לילות).

world-of-hyatt-transition

לסיכום

כשראיתי את הכותרת הראשונה על שינויים גדולים במועדון גולד פספורט באחד הבלוגים בחו״ל כבר ציפיתי לחדשות רעות מאוד. הרי שוק המלונות נמצא בעלייה מתמדת כבר כמה שנים, אחוזי התפוסה ומחירי החדרים רק עולים, ולכן אין למועדוני הלקוחות תמריץ מיוחד להיות נדיבים. המועדון של הייאט מציע סל הטבות מרשים לבעלי סטטוס דיימונד וההנחה שלי הייתה שהסל הזה לא יחזיק מעמד במצבו הנוכחי עוד זמן רב – כי הוא פשוט טוב מדי. אבל אז עברתי על השינויים והבנתי שהחדשות לא רעות כ״כ. להפך, אלו אפילו חדשות טובות לחלק מחברי המועדון.

עבור לקוחות מזדמנים של קבוצת הייאט – השינוי הקרוב לא יהיה מורגש. הם עדיין יוכלו לצבור נקודות באותו קצב (5 נקודות בסיס ל-1$) ומחירם של לילות-הבונוס לא השתנה.

עבור לקוחות חצי-תכופים של קבוצת הייאט שרושמים בערך עשרים לילות בשנה (סטטוס פלטינום) – השינוי הצפוי מעט שלילי. אבל זו לא רעידת אדמה ולא סיבה אמיתית לשנות את ההעדפות כי גם ככה ההטבות הנוכחיות של סטטוס פלטינום חלשות למדי. מצד שני, הוספתו של סטטוס אקספלוריסט – הדורש 30 לילות – יכול להיות חיובי עבורם שכן הוא מהווה ׳מטרה׳ ריאלית יותר מסטטוס דיימונד במצב הנוכחי (25 שהיות / 50 לילות). סטטוס אקספלוריסט כבר מציע הטבות משמעותית מאוד ושווה את המאמץ בעיניי.

עבור בעלי סטטוס דיימונד שנוהגים להשיג את הסטטוס באמצעות שהיות בלבד – השינוי הצפוי הוא בגדר אסון קטן. אותם חברי מועדון, ככל הנראה, ימצאו את עצמם לכל היותר עם סטטוס אקספלוריסט – סטטוס ביניים – החל משנת 2018. הסטטוס הזה מציע הטבות רבות שכיום ניתנות לסטטוס דיימונד, כך שלא מדובר בקריסה של ממש, אבל עדיין מכה קשה. להערכתי לא מעט מחברי הקבוצה הזאת יערקו בקרוב לקבוצות מתחרות.

עבור בעלי סטטוס דיימונד שרושמים לפחות חמישים לילות בשנה במלונות הקבוצה (ועבדכם ביניהם) – השינוי הצפוי הוא בגדר ברכה גדולה. עם מאמץ נוסף קטן יחסית – דרישה לרישום 55 לילות במקום 50 לילות במצב הנוכחי – בעלי סטטוס גלובליסט החדש יהנו מסל הטבות שאין לו מתחרים בתעשייה הכולל שדרוגים בלתי מוגבלים לסוויטות, שוברים ללילה-חינם במלונות הקבוצה, פטור מהיטל-נופש גם על לילות בכסף ועוד. כמו כן, בעקבות השינוי צפויים להיות הרבה פחות חברי מועדון בסטטוס הגבוה ביותר מה שיבטיח יחס טוב יותר לאלו שכן יצליחו להמשיך להחזיק בו.

האם אתם מחזיקים כיום סטטוס גבוה במועדון של הייאט?
מה דעתכם על השינויים הצפויים?

16 תגובות

  1. באילו מועדוני מלונות אבחר ל-2017? – FlyingOut

    […] דפוס הנסיעות שלי מאפשר לי, ריאלית, לכוון לסטטוס בינוני או גבוה בלפחות שני מועדוני מלונות ובנוסף לרשום פעילות מזדמנת גם בשלישי או רביעי. בשנה הבאה זה יהיה מאתגר יותר לאור הדרישה החדשה של הייאט לסטטוס גבוה כחלק מהמהפך שעובר המועדון. […]

    הגב
  2. מלונות מעולים עד קטגוריה 4 של הייאט – FlyingOut

    […] ב-1 למרץ 2017 הפסיק להתקיים מועדון הלקוחות הקודם של קבוצת הייאט, Gold Passport, ובמקומו הגיע לעולם המועדון החדש. הקבוצה לא ביקשה ׳לשבור את הכלים׳, בעיקר כי המועדון הקודם נחשב למצוין, אלא סה״כ ביקשה לתת למועדון שלה עיצוב חדש, מספר מאפיינים חדשים, מיתוג חדש וכיוצ״ב. סקירה מקיפה של השינויים פרסמתי בסוף השנה שעברה. […]

    הגב
  3. באילו מועדוני מלונות אבחר ל-2017? - FlyingOut

    […] דפוס הנסיעות שלי מאפשר לי, ריאלית, לכוון לסטטוס בינוני או גבוה בלפחות שני מועדוני מלונות ובנוסף לרשום פעילות מזדמנת גם בשלישי או רביעי. בשנה הבאה זה יהיה מאתגר יותר לאור הדרישה החדשה של הייאט לסטטוס גבוה כחלק מהמהפך שעובר המועדון. […]

    הגב
  4. מלונות מעולים עד קטגוריה 4 של הייאט - FlyingOut

    […] ב-1 למרץ חדל להתקיים מועדון הלקוחות הקודם של הקבוצה, Gold Passport, ובמקומו הגיע לעולם המועדון החדש. הקבוצה לא ביקשה ׳לשבור את הכלים׳, בעיקר כי המועדון הקודם נחשב למצוין, אלא סה״כ ביקשה לתת למועדון שלה עיצוב חדש, מספר מאפיינים חדשים, מיתוג חדש וכיוצ״ב. סקירה מקיפה של השינויים פרסמתי בסוף השנה שעברה. […]

    הגב

השאר תגובה