לפני מספר שבועות הודיעה קבוצת המלונות הייאט על שינויים משמעותיים למועדון הלקוחות שלה שיכנסו לתוקף ב-1 למרץ 2017. בין השאר ישנה המועדון את שמו. רבים קיבלו את החדשות באכזבה גדולה, ויש להם סיבה טובה, אבל עבורי אלו היו חדשות משמחות.

מועדון הלקוחות של הייאט, גולד פספורט, נחשב לאחד המובילים בתעשייה. הוא מציע שני סטטוסים גבוהים – פלטינום ודיימונד – כשהשני נחשב ע״י רבים לסטטוס העלית הטוב ביותר משום שהוא מבטיח שורה ארוכה של הטבות אטרקטיביות. בין הטבות הסטטוס:

  • בונוס של 30% לצבירת נקודות.
  • שדרוג לחדר הטוב ביותר הזמין בעת הצ׳ק-אין (לא כולל סוויטות).
  • מתנת הגעה: 1,000 נקודות או מתנת אוכל ושתייה.
  • צ׳ק-אאוט מאוחר בשעה 16:00 מובטח מראש.
  • גישה לטרקלין של המלון וכשאין טרקלין ארוחת בוקר חינם.
  • ארבעה שוברי שדרוג לסוויטה (עד שבעה לילות רצופים לשובר).
  • תעריף Guest of Honor.

הדרך לסטטוס דיימונד

כדי להגיע לסטטוס הזה תצטרכו לבלות 25 שהיות או 50 לילות במלונות הייאט בשנה. לא כולל לילות-בונוס ולילות שהוזמנו באמצעות צד שלישי (אתרי הזמנות, סוכני נסיעות וכו׳).

Hyatt Gold Passport Diamond Status Card

25 שהיות או 50 לילות זה רף גבוה מאוד משתי סיבות עיקריות:

  • להייאט יש פחות מ-700 מלונות ברחבי העולם ורובם בארה״ב. זה אומר שביעדים רבים אליהם תגיעו פשוט אין מלון של הייאט שבו תוכלו להתארח גם אם תרצו. לשם השוואה לקבוצת הילטון, מאריוט (כולל סטארווד) ואינטרקונטיננטל יש למעלה מ-5,000 מלונות ברחבי העולם כל אחת.
  • מלונות של הייאט, בדר״כ, מתמחרים חדרים במחירים גבוהים יותר ממלונות מקבילים בשוק. למה? כי הייאט הוא מותג חזק וכי רבים ממלונות הקבוצה הם בדרגת אירוח גבוהה או גבוהה מאוד. מרבית המלונות של הקבוצה לא מוכרים חדרים מתחת ל-100$/לילה גם בתקופות השפל.

להתראות דיימונד, שלום גלובליסט

אחד השינויים המרכזיים, שיכנס לתוקף ב-1 למרץ 2017, נוגע למבנה הסטטוסים במועדון. במקום שני סטטוסים גבוהים – פלטינום ודיימונד – המועדון יתחיל להציע שלושה סטטוסים גבוהים שייקראו דיסקבריסט, אקספלוריסט וגלובליסט. כן, באמת.

מעבר לשמות המצחיקים, ומעבר להוספת סטטוס ביניים חדש, השינוי העיקרי הוא באופן השגת סטטוס גבוה במועדון. החל מה-1 למרץ לא יספרו יותר שהיות אלא רק לילות. ע״פ השיטה החדשה ידרשו 10 לילות לשם השגת סטטוס דיסקבריסט, 30 לילות להשגת סטטוס אקספלוריסט ולא פחות מ-60 לילות להשגת סטטוס גלובליסט. לחידוש הסטטוס הגבוה ביותר יידרשו רק 55 לילות (רלוונטי החל משנת 2018). לילות-בונוס לא יספרו וכך גם לילות שהוזמנו באמצעות צד שלישי.

אפשר וכדאי לציין שניתן יהיה להשיג סטטוס גבוה במועדון גם באמצעות צבירת נקודות בסיס (5 ל-1$ בחיוב במלונות הקבוצה) וע״י ארגון ארועים וכנסים (דרישות סף די גבוהות).

world-of-hyatt-earn-status

חברי מועדון שהשיגו סטטוס דיימונד בשנת 2016 ע״פ הקריטריונים הנוכחיים – 25 שהיות או 50 לילות – יקבלו באופן אוטומטי סטטוס גלובליסט ב-1 למרץ 2017. אבל אותם חברי מועדון ידרשו לקרדט 60 לילות למועדון בשנת 2017 אם ירצו להחזיק בסטטוס לשנה נוספת.

המאוכזבים הגדולים

רבים מבעלי סטטוס דיימונד, אולי אפילו רובם, השיגו אותו באמצעות 25 שהיות ולא באמצעות 50 לילות. זאת נגזרת טבעית של הפריסה הנמוכה יחסית שיש לקבוצה ברחבי העולם.

לא מעט חברי מועדון מגיעים לסטטוס דיימונד, בדרך זו, כשהם מתארחים במלונות הקבוצה לכל היותר 30 לילות בשנה בלבד. אם נניח שהם משלמים פחות או יותר סכום זהה עבור הלילה הממוצע כמו שאר חברי המועדון הרי שהם משאירים במלונות הייאט בשנה ממוצעת סכום כולל נמוך בהרבה לעומת אלו שהשיגו את הסטטוס לאחר 50 לילות ומעלה.

אגב, ע״פ הערכות זהירות חבר מועדון בסטטוס דיימונד מבלה במלונות הקבוצה בערך 60 לילות בשנה (כולל לילות-בונוס) עם הוצאה כללית של קרוב ל-15,000$ סה״כ (בממוצע של 250$/לילה, שזה כמעט בדיוק המחיר הממוצע ללילה במלונות מרשתות הייאט רג׳נסי, הייאט וגראנד הייאט).

הייאט, אם כן, מעדיפה להעניק את ההטבות האטרקטיביות ביותר שלה רק לחברי המועדון שמבלים עשרות לילות בשנה במלונותיה ולא לאלו שהשיגו את הסטטוס הגבוה ביותר באמצעות 30-25 לילות בלבד עם הוצאה שנתית כללית שאולי לא עברה 5000$. זאת ככל הנראה הסיבה לשינוי הקרוב.

דיימונדים שהשיגו את הסטטוס על בסיס שהיות, ורשמו הרבה פחות מ-50 לילות בשנה ממוצעת, יימצאו את עצמם עם סטטוס נמוך יותר ע״פ השיטה החדשה (אקספלוריסט, אם אכן יגיעו ל-30 לילות). וזה אומר שהם צפויים לאבד את סל ההטבות היוקרתי ממנו הם נהנים כיום. רבים מהם כבר הביעו מחאה והבטיחו לערוק לקבוצת מלונות מתחרה שם יוכלו, אולי, להשיג סטטוס אטרקטיבי יותר באמצעות אותן 25 שהיות (פלטינום של SPG, לדוגמה, אם כי אז לא יקבלו את שוברי השדרוג של סטארווד).

ואני דווקא מרוצה במיוחד!

אני, באופן קבוע, מגיע לסטטוס דיימונד בקרדוט לפחות 50 לילות בשנה קלנדרית. למעשה, אני לא חושב שאי פעם הגעתי ל-25 שהיות בשנה אם כי השנה אני בכלל לא רחוק.

hgp-account-stats-nov16

השנה טרם נגמרה וכבר הספקתי לקרדט 59 לילות למועדון. זה כי בחודשיים האחרונים עשיתי מאמץ מיוחד כדי להתארח במלונות הקבוצה על מנת להשלים את המבצע התקופתי הנדיב שהוסיף לי 75,000 נקודות לחשבון. לצורך כך העדפתי במספר לילות מלונות של הייאט שהיו יקרים יותר ממלונות אחרים שבהם הייתי בוחר לולא המבצע. את השנה שעברה, לצורך האומדן, סיימתי עם 52-51 לילות לסטטוס – וזה מצב טיפוסי יותר.

לקרדט 60 לילות למועדון בשנה הבאה יהיה מאתגר מאוד אבל אפשרי. זה יבוא במחיר מסוים כי ככל הנראה אאלץ להעדיף מלונות של הייאט גם במקרים שבהם לא יהיה להם יתרון אמיתי על המתחרים ואפילו אם הם יהיו יקרים משמעותית. אין מנוס, צריך לשמור על הסטטוס. לפחות בשנה שאח״כ, 2018, אצטרך לקרדט ׳רק׳ 55 לילות – שזה סה״כ 10% מעל הדרישה הנוכחית.

למעבר לסטטוס גלובליסט, עם דרישות הסף הגבוהות יותר, יש מבחינתי שני יתרונות משמעותיים מאוד:

  1. הסטטוס החדש כולל הטבות איכותיות יותר והוא באופן כללי שיפור אמיתי לעומת סטטוס דיימונד. הטבה אחת שתעלם היא מתנת ההגעה שבמצטבר אני נותן לה ערך סובייקטיבי של 16,000 נקודות בשנה (~ 240$ בשווי) לאור מספר ואופי השהיות שלי. אבל הסטטוס החדש יציע הטבות משופרות לעומת אלו הנוכחיות ובין השאר שדרוגים טובים יותר (כולל סוויטות), שוברי שדרוג חזקים יותר (תקפים גם עם לילות-בונוס) וכן הטבות נוספות שאינן קיימות כיום כמו שובר ללילה חינם בהגעה ל-60 לילות ופטור מהיטל-נופש בכל שהייה.
    – – –
  2. תהיה תחרות קלה יותר על שדרוגים והטבות אחרות במלונות הקבוצה. לפי הערכה יש כיום קצת מעל 40,000 חברי מועדון בסטטוס דיימונד. כן כן, מספר די גדול, אבל עדיין מדובר בקבוצה קטנה מתוך מועדון שמונה מעל 10,000,000 חברים רשומים (לא כולם פעילים, אומנם). אם ניקח בחשבון שיש קרוב ל-700 מלונות של הייאט בעולם והדיימונד הממוצע מבלה כ-60 לילות בשנה במלונות – נגיע למסקנה שבלילה ממוצע במלון ממוצע יש בערך עשרה דיימונדים. בפועל יש פחות דיימונדים במלונות קטנים וזולים יותר, ובפרט בסוף השבוע, ויותר במלונות גדולים ויקרים באמצע השבוע (רוב הדיימונדים הם נוסעים עסקיים). כל אותם דיימונדים מתחרים ביניהם על שדרוגים בכל מלון וגם יוצרים צפיפות בטרקלינים. אם תחתכו את מספרם בחצי – מה שכנראה יקרה לאור דרישות הסף החדשות – תראו שאלו שיישארו בתמונה יהנו מיחס טוב יותר במלונות, משדרוגים מפנקים יותר ותכופים יותר, מטרקלינים שקטים יותר ובכלל מחוייה הרבה יותר נעימה.

כלומר, דרישות הסף החדשות הפכו את השהייה במלונות הייאט להרבה יותר כדאית עבור אותם חברי מועדון שמתארחים למעלה מ-60 לילות בשנה במלונות הקבוצה. וכמה טוב לי שאני ביניהם (או, נכון יותר לומר, יכול להיות ביניהם עם קצת מאמץ).

לסיכום

חשוב לי להדגיש שכל השינויים האלו, שפירטתי בפוסט מתחילת החודש, אינם משפיעים על הלקוחות המזדמנים של קבוצת הייאט. אם אתם נהנים ממלונות הייאט וצוברים נקודות משהיות מזדמנות כנראה שלא תרגישו בשינוי. בטח תקבלו בדואר כרטיס חבר מועדון חדש, עם לוגו חדש וצביעה חדשה, אבל מעבר לזה הכל יהיה כרגיל. חברי מועדון ללא סטטוס עדיין יצברו חמש נקודות בסיס לכל 1$ בחיוב, עדיין יהנו מאינטרנט אלחוטי בחינם בכל מלונות הקבוצה ועדיין יזכו לפטור מהיטל-נופש בלילות-בונוס.

חדשות רעות לדיימונדים שמבלים פחות מ-50 לילות בשנה במלונות הקבוצה. ע״פ הקריטריונים החדשים הם יגיעו רק לסטטוס אקספלוריסט (30 לילות) ויאבדו מספר הטבות שניתנות להם כדיימונדים כיום ובפרט הכניסה החופשית לטרקלינים (או ארוחת בוקר במסעדה כשאין טרקלין). לפחות הטבת השדרוג נשארת כפי שהייתה אם כי הם ישודרגו רק אחרי בעלי סטטוס גלובליסט.

המרווחים הגדולים, כאמור, הם כל אלו שמבלים למעלה מ-60 לילות (או 55 לילות) בכל שנה במלונות הקבוצה. ההטבות הולכות להשתפר, התחרות על השדרוגים הולכת לקטון והטרקלינים הולכים להיות צפופים הרבה פחות להערכתי.

8 תגובות

  1. בכמה מועדוני מלונות יש לי חשבון פעיל? – FlyingOut

    […] בנובמבר האחרון הודיעה הייאט על שינויים משמעותיים במועדון שלה לרבות החלפת שמו מ–״Gold Passport״ ל–״World of Hyatt״. כנגזרת הוחלפו גם שמות דרגות הסטטוס השונות במועדון וב-1 למרץ הסטטוס שלי התחלף מדיימונד לגלובליסט. השינויים במועדון שליליים מאוד עבור חברי מועדון רבים, ובפרט אלו שנהגו להשיג את הסטטוס הגבוה ביותר ע״י קרדיט שהיות (25) לעומת לילות (50), אך הם חיוביים מאוד עבור חברי מועדון אחרים. אני שמח על השינויים האלו ולכן כבר בנובמבר ידעתי שאמשיך להיות אורח קבוע במלונות הייאט…-2017. […]

    הגב
  2. איך קבוצת הילטון מפלה לרעה ולטובה בעלי סטטוס דיימונד במועדון שלה – FlyingOut

    […] כברירת מחדל אני בוחר להתארח במלונות של קבוצת הייאט. הבעיה היא שלקבוצה הזאת יש קצת יותר מ-700 מלונות ברחבי העולם ׳בלבד׳ מה שאומר שהיא שחקנית בינונית בשוק. לקבוצת הילטון, לצורך האומדן, יש כמעט 5000 מלונות ברחבי העולם. ביעדים רבים אליהם אני מגיע פשוט אין מלונות מקבוצת הייאט אז אני נאלץ להתארח במלונות של קבוצות אחרות. כחלופה ראשונה אני מעדיף את קבוצת הילטון, שמועדון הלקוחות שלה מומלץ מאוד לנוסעים מזדמנים, וכיום אני מחזיק בסטטוס הגבוה ביותר במועדון הזה. […]

    הגב
  3. איך קבוצת הילטון מפלה לרעה ולטובה בעלי סטטוס דיימונד במועדון שלה - FlyingOut

    […] כברירת מחדל אני בוחר להתארח במלונות של קבוצת הייאט. הבעיה היא שלקבוצה הזאת יש קצת יותר מ-700 מלונות ברחבי העולם ׳בלבד׳ מה שאומר שהיא שחקנית בינונית בשוק. לקבוצת הילטון, לצורך האומדן, יש כמעט 5000 מלונות ברחבי העולם. ביעדים רבים אליהם אני מגיע פשוט אין מלונות מקבוצת הייאט אז אני נאלץ להתארח במלונות של קבוצות אחרות. כחלופה ראשונה אני מעדיף את קבוצת הילטון, שמועדון הלקוחות שלה מומלץ מאוד לנוסעים מזדמנים, וכיום אני מחזיק בסטטוס הגבוה ביותר במועדון הזה. […]

    הגב

השאר תגובה