ברוב מועדוני הלקוחות, של קבוצות המלונות או של חברות התעופה, סטטוס גבוה ניתן על בסיס פעילות חבר המועדון במהלך השנה הקלנדרית. כלומר, מה-1 לינואר ועד ה-31 לדצמבר. אבל – הסטטוס והטבות נוספות כמו שוברי שדרוגים נשארים בתוקף לחודשיים נוספים עד ה-28 לפברואר. כאמור, זה לא נכון לכל המועדונים אלא רק לרובם – ונכון בעיקר למועדוני מלונות. רוב מועדוני תעופה אמריקנים, לדוגמה, שינו בשנים האחרונות תוקף ׳שנת הסטטוס׳-31 לינואר במקום ה-28 לפברואר.

לדוגמה: חבר מועדון שהשיג את הרף לדרוש לסטטוס סנטור במועדון M&M באמצע שנת 2016 יחזיק בו למשך כל שאר שנת 2016, כל שנת 2017 ולחודשיים הראשונים של 2018.

ההגיון הבסיסי, על אף שזו אינה מטרה מוצהרת, הוא לאפשר לחברי מועדון הזדמנות להשיג את הסטטוס מחדש במידה והייתה להם פעילות נמוכה לאורך שנה מסוימת. או לפחות להנות ממנו למשך חלק מהדרך החדשה להשגתו בשנה האחרונה. כך, לדוגמה, חבר מועדון שהשיג סטטוס גבוה ב-2016 אבל כמעט ולא הייתה לו פעילות ב-2017 יוכל לחזור לפעילות ב-2018 כשלפחות בחודשיים הראשונים של השנה הוא יהנה מההטבות שהיה רגיל אליהן ב-2016.

הסטטוס שאבד לי

את השנה התחלתי עם סטטוס בארבעה מועדוני מלונות:

  • דיימונד במועדון Gold Passport (הייאט)
  • דיימונד במועדון Hilton HHonors (הילטון)
  • פלטינום אמבסדור במועדון IHG Rewards (אינטרקונטיננטל)
  • גולד במועדון Club Carlson (קרלסון-רזידור)

היום הסטטוס שלי במועדון קלאב קרלסון התחלף מגולד לסילבר. כן, המועדון מציע נחיתה רכה לדרגה אחת – אחרי שבשנה שעברה רשמתי רק שתי שהיות במלונות הקבוצה (לילה אחד בכל אחת). סה״כ זו הטבה יפה שלא כל המועדדונים מציעים, אם כי סטטוס סילבר של קלאב קרלסון שווה מעט מאוד בפועל. משזה נאמר, בימינו גם סטטוס גולד איבד מערכו. בכל מקרה, אני עדיין מחזיק יתרת נקודות בחשבון שלי במועדון, קצת מעל 33,000 ליתר דיוק, ועדיין ער למבצעים של המועדון. לא ארדוף אחרי הסטטוס הגבוה יותר אבל אשמח להמשיך ולהתארח במלונות הקבוצה כשיהיו הזדמנויות מתאימות (ולצבור עוד נקודות, כי סה״כ אני מוצא אותן שימושיות מאוד).

club-carlson-account-feb28th2017

טכנית לא עמדתי בדרישות לסטטוס פלטינום של IHGR אבל משום מה הסטטוס הגבוה נשאר בתוקף כל עוד החברות בתוכנית האמבסדור בתוקף. או לפחות זו המסקנה שלי מתוך הניסיון שלי. פחות משנה לי, אגב, כי בעיניי לסטטוס גבוה במועדון של קבוצת אינטרקונטיננטל יש ערך נמוך מאוד. סטטוס פלטינום, בניגוד לסטטוסים גבוהים במועדונים מתחרים, לא מבטיח שדרוגים (למרות שהם כן ניתנים מדי פעם), ארוחת בוקר בחינם או צ׳ק-אאוט מאוחר.

ב-2017 אני מקווה להשיג שוב את הסטטוס הגבוה ביותר של הייאט (שהחל מהיום נקרא ׳גלובליסט׳, כי היום הייאט שינתה את המועדון שלה) ובמקביל לרשום מספיק שהיות במלונות הילטון כדי להשיג לפחות סטטטוס גולד במועדון של הקבוצה. בקיץ גם אחדש את החברות שלי בתוכנית אמבסדור מה שיבטיח לי, אני מניח, את שימור סטטוס הפלטינום הלא-מאוד-שימושי במועדון IHGR.

world-of-hyatt-logo

שוברי השדרוג שאבדו לי

כאמירה כללית שוברי שדרוג הם נחלתם של הנוסעים התכופים ביותר שמחזיקים סטטוס גבוה מספיק במועדוני מלונות או מועדוני תעופה. מועדוני מלונות נוהגים לחלק שוברים ללילות-חינם או לשדרוגים לסוויטות בעוד מועדוני תעופה מחלקים שוברים לשדרוג מחלקת שירות בטיסות.

המועדון של הייאט מחלק לבעלי הסטטוס הגבוה ביותר שלו – דיימונד עד אתמול, גלובליסט החל מהיום – ארבעה שוברי שדרוג לסוויטה. כל שובר תקף לעד שבעה לילות רצופים מה שאומר שמצרפית השוברים האלו יכולים להקנות עשרים ושמונה לילות בסוויטה בכל שנה. בפועל, להערכתי, חבר המועדון הממוצע מפיק מהם פחות מחצי מהתועלת הזאת. השוברים האלו תקפים כמו סטטוס גבוה במועדון – עד ה-28 לפברואר בכל שנה (כיום זה התאריך האחרון לשהייה עצמה ולא רק לשימוש בשובר).

Hyatt Regency Etoile Paris Suite

Ambassador Suite, Hyatt Regency Paris Etoile

ב-2016 השתמשתי רק בשלושה שוברים. הראשון הבטיח לי שלושה לילות בסוויטה נהדרת מלון פארק הייאט בשיקגו. השני הבטיח לי שישה לילות בסוויטה במלון פארק הייאט במנדוזה. השלישי הבטיח לי שבעה לילות בסוויטה במלון הייאט רג׳נסי בקטמנדו. השובר הרביעי מסר את נשמתו לאלוהיי השדרוגים אתמול בחצות. סה״כ יצאתי מרוצה מאוד מניצול השוברים שלי בשנה שעברה עם שש-עשרה לילות בסוויטות מפנקות במיוחד בשלושה מלונות מהטובים ביותר בקבוצת הייאט.

PH Chicago - Bedroom 3

Park Executive Suite, Park Hyatt Chicago

המועדון של אמריקן מחלק לבעלי הסטטוס הגבוה ביותר שלו – אקזקיוטיב פלטינום – ארבעה שוברי שדרוג בשנה. עד לאחרונה היו ניתנים שמונה שוברים בכל שנה. כל שובר טוב לשדרוג מחלקת שירות (תיירים לעסקים או עסקים לראשונה) למקסימום של שלושה קטעי טיסה בכיוון אחד במסגרת כרטיס אחד וחבר המועדון יכול להשתמש בו גם עבור נוסעים אחרים. וכן, זה טוב כמו שזה נשמע: ניתן לרכוש כרטיס מוזל במחלקת התיירים ולשדרג את כל הטיסות בו למחלקת העסקים ללא עלות נוספות מלבד השובר (שניים, במידה ואתם מעוניינים לשדרוג כרטיס הלוך/חזור שיש בו עד שלוש טיסות בכל כיוון). לפרטים נוספים אודות השוברים האלו ראו את הפוסט שכתבתי בנושא.

American Business Class Boeing 77W

American, Boeing 777-300ER Business Class

סה״כ אני מנצל היטב את השוברים האלו. לרוב עבור עצמי אבל לפעמים גם עבור חברים. כך, לדוגמה, לפני כמה חודשים זכיתי להשתמש באחד השוברים כדי לשדרג חבר למחלקת העסקים בטיסה ארוכה לארה״ב כשהיה בדרכו למבחן מקצועי חשוב (וכמה טוב שיכל לנוח בטיסה). ולמרות זאת, אתמול נמחק מחשבוני שובר אחד שלא הזדמן לי לנצל. זו פעם ראשונה שזה קורה – ואני מזכיר שבשנים קודמות היו ניתנים שמונה שוברים ולא ארבעה.

העניין האמיתי הוא שכיום אמריקן הרבה יותר ׳קמצנית׳ עם זמינות השדרוגים האלו. בעבר היה יחסית קל למצוא זמינות לשדרוגים ממחלקת התיירים למחלקת העסקים חודשים לפני הטיסה. זה איפשר לנצל את השוברים בקלות כל עוד הם בתוקף גם עבור טיסות במועדים עתידיים. במציאות החדשה אין כמעט זמינות לשדרוגים מראש והרוב המכריע של השדרוגים מתבצעים בימים שלפני הטיסה. כדאי לציין שע״פ דיווחים של בעלי הסטטוס וגם ע״פ הניסיון האישי שלי השדרוגים כן ניתנים בפועל, בסופו של דבר, כך שלשוברים האלו עדיין יש ערך רב – אבל זה מתסכל מאוד שאי אפשר להבטיח את השדרוג מראש.

לסיכום

בכותרת הפוסט כתבתי ״יום קשה״ אבל זו כמובן הגזמה אפילו עבור רוב הנוסעים התכופים. גם עבורי, השנה, אובדן הסטטוס ושני השוברים לא היה נוראי בכלל.

אני יכול להניח שחלקכם, גם אם מעטים, איבדתם היום סטטוס גבוה בעל שווי אמיתי. גולד של הילטון או מאריוט, דיימונד של הייאט וכו׳. כולי תקווה שזה זמני ועוד תשיגו בהמשך את הסטטוס חזרה ואפילו סטטוס גבוה יותר (אם קיים). זיכרו שמועדונים רבים מציעים מסלולים מהירים לסטטוס, השוואת סטטוס של מתחרים וטריקים נוספים לקיצור הדרך. אם יש לכם שאלות בנושאים אלו אתם כמובן מוזמנים לפנות אלי במייל: lior@flying-out.com

מאחל לכולכם שנת 2017 מלאה בטיסות מהנות, לילות מפנקים וסטטוסים גבוהים חדשים.

האם איבדתם סטטוס היום?
נמחקו מחשבונכם שוברים כלשהם?
שתפו בתגובות!

5 תגובות

  1. שירה

    תודה על הפוסט. אשמח לעזרתך בבחירה בין שני מועדונים לשנה הזו- לא יהיו לי מספיק לילות להשיג סטטוס בשניהם. מה עדיף בעיניך המועדון של הילטון או החדש של היאט? תודה!

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אהלן שירה,

      המועדון החדש של הייאט, WoH, כדאי בעיקר אם את יכולה להגיע לסטטוס הגבוה ביותר שלו גלובליסט. הסטטוס הזה היה ונשאר, בעיניי, הטוב ביותר בתעשייה והוא גם סטטוס המטרה הראשון שלי. אם את לא מאמינה שתצליחי לרשום 60 לילות בשנה למועדון (כיום לא ניתן להשיג סטטוס עם שהיות) אז כדאי לך לבחור במועדון של הילטון. מה גם שלקבוצת הילטון יש כמעט פי עשר יותר מלונות בעולם מלקבוצת הייאט – וזה יתרון למי שנוסע ליעדים רבים ומגוונים.

      הגב

השאר תגובה