כניסת חברות הלואוקוסט הראשונות לישראל, ובראשן איזיג׳ט, הייתה בשורה גדולה בשוק המקומי וההצלחה לא איחרה להגיע.

איזיג׳ט היא עדיין חברות הלואוקוסט הפעילה ביותר בנתב״ג. ב-2016 היא הטיסה מעל 700,000 נוסעים והגיעה למקום השלישי בנתב״ג אחרי אלעל (קצת מעל 5.5 מיליון נוסעים) וטורקיש (קצת מעל 900,000 נוסעים). סה״כ עברו בנתב״ג ב-2016 מעל 17 מיליון נוסעים ובערך 10% מהם נחתו או המריאו בטיסות לואוקוסט.

easyjet

וויזאייר היא חברת הלואוקוסט שמשרתת יותר יעדים ליציאה מנתב״ג מכל חברה אחרת. נכון להיום היא מפעילה טיסות ל-10 יעדים שונים באירופה ו-4 נוספים יצטרפו בחודשים הקרובים. איזיג׳ט, לצורך השוואה, משרתת ׳רק׳ 9 יעדים ליציאה מנתב״ג ובקרוב רק 8.

Wizz Air Plane

החברה שעלולה לקחת משתיהן את המקום הגבוה בפודיום עוד השנה היא ראינאייר. החברה האירית, שממשיכה לגדול בקצב מסחרר כבר שנים, מפעילה כיום מספר קוים ליציאה משדה התעופה עובדה בדרום. בדצמבר היא הודיעה על פתיחת הקו הראשון מנתב״ג (לפאפוס שבקפריסין) והוא יתחיל לפעול בסוף חודש מרץ. בינתיים הגדילה את החברה את מספר הקוים מנתב״ג לשבעה – עוד לפני שנחת המטוס הראשון שלה בשדה. זה כמובן לא במקרה אלא חלק מטקטיקה ידועה של החברה להשתלטות על שווקים חדשים – ולכן זה לא יהיה בלתי סביר שעוד ב-2017 החברה תפעיל מספר דו-סיפרתי של קוים ליציאה מנתב״ג ותהיה אחראית לתעבורה של מעל מיליון נוסעים בשנה בנתב״ג בלבד. נחיה ונראה.

welcome-ryanair

חברות לואוקוסט אחרות הפועלות בנתב״ג: אייר בלטיק, מונארך, נורוויג׳ן, פגסוס, אפ, וולינג וטרנסאוויה.

בחודשים האחרונים חברות הלואוקוסט נהנות מיתרון נוסף: התחזקות ערך השקל ביחס לאירו. החברות האלו, ברובן, משלמות את ההוצאות שלהן באירו – ואינן מחזיקות צוותיים ישראלים שמקבלים משכורות בש״ח ואינן מקבלות שירותי תחזוקה בנתב״ג – כך שיש יתרון בכך שהמחיר הנקוב שלהן באירו מתורגם כעת למחיר נמוך יותר בש״ח מה שהופך את המוצר שלהן לנגיש יותר עבור הצרכן הישראלי.

לסיכום

שוק הלואוקוסט בישראל משגשג וממש כל חודש אנחנו שומעים על קוים נוספים שנפתחים. נתב״ג אומנם לא משמש כיום כבסיס של חברת לואוקוסט כלשהי אבל ייתכן בהחלט שהיום הזה יגיע בקרוב.

ההצלחה של החברות האלו גם משפיעה על המחירים וסוגי התעריפים של חברות השירות-המלא. פתאום חברות מובילות כמו אייר פראנס, בריסל אירליינס ואחרות החלו להציע תעריפים ׳בסיסיים׳ שמיועדים להוות תחרות ישירה למוצרי הלואוקוסט.

7 תגובות

  1. borisdan

    מהיכרותי, בינתיים וויז אייר הם היחידים שמציגים באופן עקבי מחירים באמת באמת זולים. את הסופ״ש האחרון, למשל, ביליתי בבודפשט, עם כרטיס הלוך-חזור שעלה 250 ש״ח. אמנם זה כלל הנחה על הנחה (חבר מועדון + מבצע 30%), אבל המבצעים האלה הם קבועים וקל למנף אותם.
    גם פגסוס ראויים לציון, בכך שהם מצטיינים בריבוי יעדים וטיסות, והם גם מאפשרים לייצר טיסת קונקשיין על כרטיס אחד.
    אני מקווה מאוד שהכניסה של ריינאייר תציג עוד כרטיסים בעלות של מונית לנתב״ג, שכן הם באמת חברה תחרותית ואגרסיבית. יהיה טוב מאוד עם הם יכנסו לתחרות צמודה ונחושה בוויז אייר.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      סחטיין על הכרטיס לבודפשט – זה באמת מחיר פנטסטי, ומקווה שהיה לך מז״א נוח.

      ההצעה של פגסוס באמת מאוד מעניינת, גם אותי, כי החברה לא מתנהגת כמו חברת לואוקוסט קלאסית אבל כן מציעה מחירי לואוקוסט ומוצר לואוקוסט. משזה נאמר, אני מקבל בעיקר פידבקים שליליים מאוד מאנשים שטסו איתה כך שאני לא רוצה להמליץ עליה מהר מדי. אבל זו באמת חברה לשים לב אליה.

      הגב
  2. יואב

    דבר ראשון פאפוס זה בקפריסין ודבר שני לאיזה יעד איזגט עומדת להפסיק לטוס?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      הטעות תוקנה.

      במאי איזיג׳ט מפסיקה לטוס לת״א מלונדון גטוויק (LGW). יישאר הקו מלונדון לוטון (LTN).

      הגב
  3. יי

    ובפינת הגיאוגרפיה השבועית: פאפוס נמצאת בקפריסין 🙂
    למה התכוונת בכך שראיין אייר הגדילה את מספר הקווים מנתב"ג לשמונה? על אילו קווים מדובר?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      הטעויות תוקנו.

      ראיינאייר תפעיל טיסות מת״א לשבעה יעדים באירופה, לא שמונה, והם: (1) שתי טיסות שבועיות לקרקוב, (2) שתי טיסות שבועיות לבאדן באדן, (3) טיסה יומית לפאפוס, (4) שתי טיסות שבועיות לגדנסק, (5) ארבע טיסות שבועיות למילאנו-ברגמו, (6) שתי טיסות שבועיות לפוזנן, (7) שתי טיסות שבועיות לורוצלאב.

      הגב

השאר תגובה