פרקים קודמים בסדרת הפוסטים:

הייאט, פרק 1: מבוא

הייאט, פרק 2: מועדון הלקוחות World of Hyatt

הייאט, פרק 3: סטטוס גלובליסט


הפוסט הקודם היה סקירה מקיפה של סטטוס גלובליסט. בעיניי רבים זהו הסטטוס הגבוה הטוב ביותר בשוק והוא בפרט מתעלה על סטטוס דיימונד של הילטון מבחינות רבות.

כדי להשיג את הסטטוס בשנה רגילה צריך להשלים 60 לילות במלונות קבוצת הייאט, במלונות נבחרים של רשת SLH ובמלונות נבחרים של רשת MGM (או לצבור 100,000 נקודות בסיס). ב-2021 המועדון חתך בחצי את דרישות הסף לסטטוס וצריך רק 30 לילות (או לצבור 50,00 נקודות בסיס). עד כאן מידע שכבר כתבתי בפוסטים קודמים.

המבצע התקופתי

ברבעון האחרון של 2020 פורסם המבצע Bonus Journeys. למבצע שתי הטבות: 200% בונוס לצבירת הנקודות הרגילה (סה״כ 15 נקודות ל-1$, מתוכן 5 נקודות בסיס) וכפל קרדיט לסטטוס במובן שכל לילה נספר גם ל-2020 וגם ל-2021. המבצע היה אמור להסתיים ב-31 לדצמבר אך הוארך עד ה-28 לפברואר.

כעת, בחודשיים הראשונים של 2021, המבצע למעשה אטרקטיבי הרבה יותר. הרי ההטבה של ׳כפל קרדיט׳ פרושה כעת שכל לילה נספר פעמיים ב-2021. רוצה לומר: מלבד הבונוס לצבירת הנקודות, הרי שכעת ניתן אפקטיבית להשיג סטטוס גלובליסט עם השלמת 15 לילות בלבד!

יש לזכור שחלק מההטבות המיוחסות לסטטוס גלובליסט – והכוונה כאן בפרט לשוברי השדרוג לסוויטה, להם ערך משמעותי – הן למעשה הטבות המתקבלות מתוכנית Milestone Rewards. כלומר, עם השלמת 15 לילות יושג סטטוס גלובליסט אבל לא יתקבלו השוברים הנ״ל.

הנה מה שתרצו לדעת על הדרך לסטטוס גלובליסט ב-15 לילות:

  • יש להירשם למבצע מראש ולהשלים את כל הלילות עד ה-28 לפברואר. לילות נספרים בהתאם למועד הצ׳ק-אאוט של אותה השהייה, ולכן שהייה שתסתיים החל מה-1 למרץ לא תקבל כפל קרדיט לסטטוס. להרשמה – לחצו כאן.
    – – –
  • בניגוד למבצע של הילטון, שמקנה בונוס לשהיות, כאן מדובר בהשלמת 15 לילות ללא קשר למספר שהיות. כלומר – ניתן בהחלט להשלים שהייה אחת של 15 לילות רצופים.
    – – –
  • לילות בונוס נספרים לסטטוס ויהנו מכפל קרדיט. אבל – מדובר באפיק לא משתלם במיוחד. לילה במלון מקטגוריה 1 ידרוש 5,000 נקודות שלהן שווי ריאלי של כ-90$ (וזו גם בערך תהיה עלותן במסגרת מבצע לרכישת נקודות, שלא מתקיים כרגע). בנוסף, בניגוד למועדונים של הילטון ומאריוט – המועדון של היייאט לא מציע ׳לילה חמישי חינם׳ במימוש נקודות כך ש-5,000 נקודות זו העלות המינימלית ללילה. שוברים ללילה-חינם נספרים גם כן בדיוק כמו שימוש בנקודות.
    – – –
  • הכפלת הקרדיט אמורה להתעדכן רק בתום המבצע. ייתכן שזה יקרה קודם לכן. כלומר, עד סוף פברואר אפשר לצפות שכל הלילות יזכו לקרדיט רגיל והסטטוס בעצם יעודכן בתום המבצע. הסטטוס יישאר בתוקף למשך שנתיים.

שהיות פיקטיביות

השאלה המתבקשת: האם אפשר להשלים 15 לילות בלי לצאת מהבית?

ראשית – ברור לי שיש פה גם שאלה אתית. אולי אקדיש לנושא פוסט נפרד. לבינתיים אציין שאני לא מסכים עם הטענה ששהיות פיקטיביות הן דבר פסול ובפרט משום שהמלונות עצמם לא רק שלא נפגשים מהפרקטיקה הזאת אלא במקרים רבים מרוויחים יותר. הלקוח משלם את המחיר שדרש המלון, בכסף או בנקודות, מבלי לרמות או להנות מהנחה שלא מגיעה לו, ובנוסף האורח חוסך למלון בלאי והוצאות על שירותים נוספים כמו ניקיון החדר.

מרבית המלונות של הייאט מאפשרים צ׳ק-אין באפליקציה. השירות נקרא Digital Check-in, ויש להבדילו משירות נוסף שנקרא Digitel Key המאפשר לפתוח את החדר עם האפליקציה במקום המפתח. על פניו האפשרות לבצע צ׳ק-אין באפליקציה מספיקה בשביל יצירת שהיות פיקטיביות ואפילו כאלו של לילות רבים ברצף. יש סבירות נמוכה בלבד שהמלון באמת יבקש לוודא שהאורח הגיע ויסמן No-Show במידה ולא (אבל זה הימור בכל זאת, וסיכון שצריך לקחת בחשבון). אפשר לבצע חיפוש רחב למלונות באתר של הייאט, גם לפי מדינה, ולסנן את התוצאות כך שיופיעו רק מלונות המאפשרים צ׳ק-אין דיגיטלי.

מה הבעיה? שמדובר בסיפור די יקר, אפילו כשמשקללים פנימה את הנקודות שייצברו בהנחה שיגיע קרדיט מלא עבור כל הלילות (בערך 25% מההוצאה, עם הצבירה המואצת של המבצע). להשתמש בנקודות זה לא כדאי, כפי שהסברתי קודם, כי כל לילה יעלה לפחות 90$. עדיף אם כן להשתמש בכסף. ישנם מלונות של הייאט ברחבי העולם עם תעריפים נוחים שמתחילים מ-30$ ללילה בלבד, כך ש-15 לילות יכולים לעלות במצטבר אפילו פחות מ-500$. האתגר הוא למצוא את המלונות הזולים ולוודא שאפשר להשתמש בהם. חשוב לזכור שבמדינות מסוימות המלונות מחוייבים לנהלים מסוימים וזה יכול לטרפד את ההצלחה – לדוגמה בהודו, מדינה בה תעריפי המלונות נמוכים, חובה על כל מלון לשמור צילום דרכון של כל אורח (ולא יקבלו צילום דרכון במייל) ומכאן ששהיות פיקטיביות בהודו אינן אפשרויות. לכן אני ממליץ לפנות במייל למלון לפני ההזמנה כדי לוודא שהוא מאפשר צ׳ק-אין דיגיטלי ולא דורש למסור דרכון או להגיע לדלפקי הקבלה מכל סיבה אחרת. כמובן חשוב שלא לפרט שהמטרה האמיתית היא שהייה פיקטיבית.

השאלה הבאה: כמה אתם מוכנים לשלם בשביל שנתיים של סטטוס גלובליסט? אם הסכום הוא 500$ ל-15 לילות, כלומר כ-33$/לילה כולל מסים, כנראה שיהיה לכם מאתגר מאוד למצוא מלון מתאים. אפשרי, אולי, אבל מאתגר. אם הסכום מעט גבוה יותר, למשל 600$ או 700$, אז מציאת מלון מתאים תהיה פשוטה יותר. אני מציע להתחיל מהזמנת לילה בודד, כדי לוודא שהקרדיט מגיע כמו שצריך, ורק אז לשקול הזמנת שהייה ארוכה יותר באותו מלון.

לסיכום

המבצע התקופתי של הייאט הוא פנטסטי למי שיכול לצאת לחופשה של קצת יותר משבועיים במהלך השבועות הקרובים ולהתארח במלון של הקבוצה. האפשרות להגיע לסטטוס גלובליסט כבר אחרי 15 לילות בלבד היא יוצאת מן הכלל במובן של תמורה להשקעה. אפשר רק לקוות שבמהלך חודש פברואר נתב״ג יחזור לפעילות ויותר יעדים ייפתחו בפני ישראלים (ובפרט בפני ישראלים מחוסנים המחזיקים בדרכון ירוק, אם כי ההכרה הבינ״ל עדיין לוקה בחסר).

ומי שיבחר לנצל את המבצע באמצעות שהיות פיקטיביות – בהצלחה רבה, ובתקווה שהקרדיט יגיע במלואו ללא תקלות. אני לא יכול לומר שאין סיכון בעניין וכל אחד ייקח את הסיכון שלו.

החזקתי בסטטוס גלובליסט בעבר ואני מחכה ליום שאחזיק בו שוב.

5 תגובות

  1. יאיר

    תודה על העדכון, וכרגיל על הזדמנויות מעניינות. אני דיימונד בהילטון מעל 10 שנים ברצף, ופלטינום במריוט. האם באמת הייאט טוב יותר? נעזוב לרגע את כמות השדרוגים והמתנות הקשורות למעמד, השאלה מבחינת מלונות ואיכות השירות ? והשאלה העיקרית, בהנחה ו קורונה תיכחד בעוד שנה… כמה לדעתך יהיה מינימום לחידוש המעמד ?

    לגבי מה שאתה מציע.. מבדיקה קצרה , שהות של 15 לילות במלון Hyatt Place Dubai Jumeirah בדובאי לפי 45 דולר ללילה כולל ארוחת בוקר … מקום קרוב , מלון נראה טוב ובעיקר זול מאוד.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      ׳הבעיה׳ עם הייאט היא החתימה שלה מחוץ לארה״ב. יחסית להילטון ומאריוט יש מעט מאוד מלונות. אז אם אתה אחד שמסתובב ביעדים רבים בעולם בשנה ממוצעת – אתה כנראה תיתקל במצבים רבים בהם לא יהיה לך מלון ביעד שאתה רוצה או שיהיה מלון שלא יתאים לך. לעומת זאת אאם אתה אחד שנוסע למספר יעדים קבועים, או מעדיף ערים מרכזיות מאוד, ויש מלונות ראויים של הקבוצה ביעדים האלו, אז אתה תהיה בסדר גמור.

      רוב המלונות של הייאט מחוץ לארה״ב הם טובים מאוד. הייאט מתמחה בעיקר בשוק ה-Upper Upscale וה-Luxury. גם להילטון ולמאריוט יש מה להציע, כמובן, אבל אצל הייאט קשה יותר לפספס. כמעט כל מלון יהיה בחירה נוחה מפסיק. הטבות גלובליסט טובות יותר מהטבות דיימונד של הילטון או פלטינום של מאריוט, בקלות. גלובליסט כמעט תמיד יקבל שדרוג לסוויטה אם יש אחת, יחס VIP אמיתי בכל מלון, שירות לקוחות מוקפד, אפשרות להזמין בנקודות שהיות לחברים בתוכנית GoH ועוד ועוד. זה באמת סטטוס מצוין להחזיק. ובכלל שירות הלקוחות של הייאט הוא רמה מעל הקבוצות האחרות ולא משנה איזה סטטוס יש לך בהן.

      חידוש גלובליסט בשנה רגילה דורש 55 לילות (או 100,000 נקודות בסיס).

      הגב
      • יאיר

        תודה על התגובה המהירה והמנומקת.
        פתרת לי בדיוק את המשבצת החסרה הפאזל…
        אני טס ליעדים רבים , אך 95% מהם לא בארה״ב מה שהופך את זה לא רלוונטי עבורי.

  2. הילה

    היי ליאור,

    על פי הלינק שפירסמת, עושה רושם שהאפשרות להירשם למבצע נגמרה 🙁
    יש לך רעיון יצירתי כיצד ניתן לנסות בדרך אחרת, או שנשאר לי רק להתפלל שיחזירו את המבצע (מה שלא סביר שיקרה)?

    תודה,
    הילה

    הגב

השאר תגובה