משרד התחבורה מקדם מתווה למען מחוסנים ומחלימים

מתוך הכתבה של N12: ״במשרד התחבורה מכוונים את יעד פתיחה לתחילת או אמצע חודש מרץ ומקדמים תוכנית למניעת ייבוא מוטציות ולעידוד חיסונים. אחד הצעדים הצפויים: הטלת איסור לטיסות בלתי חיוניות על כאלו שלא התחסנו – אלא אם כן קיבלו אישור מיוחד […] עוד מעוניינים במשרד התחבורה להקים מסלולים כניסה נפרדים למתחסנים ולמחלימים ולמי שלא התחסן״.

ליאור טנר, מנהל מועדון הנוסע המתמיד של אלעל, פורש מתפקידו

טנר הגיע לאלעל בסוף 2011 לאחר שניהל את מועדון הלקוחות של כרטיס האשראי Powercard. כלומר, לא היה לו רקע בתחום התעופה ומועדוני התעופה אלא רקע בתחום כרטיסי האשראי. אי לכך, במהלך תקופתו באלעל הפך מועדון הנוסע המתמיד ממועדון תעופה – כזה שנועד לבנות נאמנות לחברת התעופה, לתגמל נוסעים תכופים ולקדם את חברת התעופה כמותג – למועדון צרכנות לכל דבר ועניין שתכליתו מסחר בנקודות ויצירת קאשבק ללקוחות. על הנייר טנר הביא לאלעל הכנסות רבות והפלייקארד ככרטיס וכמותג הפך להצלחה חסרת תקדים בשוק האשראי המקומי. אי אפשר לקחת מטנר את האחריות להצלחה הזאת. באותה נשימה, בעיניי, מועדון הנוסע המתמיד רק התדרדר בעשור האחרון וכמועדון תעופה הוא חלש ביותר ואלעל תשלם את המחיר בהמשך (או כבר שילמה… ועובדה שנתח השוק שלה בנתב״ג ממשיך לצנוח).

עד 50% בונוס ברכישת נקודות של מאריוט

המבצע בתוקף עד ה-22 למרץ. גובה הבונוס משתנה וכל חבר מועדון מקבל הצעה אישית. תחת הבונוס המקסימלי מחיר הנקודות יורד ל-8.3$ ל-1,000 נקודות. ניתן לרכוש עד 100,000 נקודות בשנה – לא כולל הבונוס. שימו לב שלא ניתן לרכוש נקודות לחשבונות חדשים (עד 90 ימים מיום פתיחתם או עד 30 ימים מיום פתיחתם במקרה שנרשמת פעילות בחשבון). עד מחר מציעים מלונות רבים של הקבוצה לילות-בונוס בתעריף מוזל (אוף-פיק, גם לתאריכי פיק) וב-1 למרץ יהיה שינוי קטגוריה לכמה מאות ממלונות הקבוצה.

איירבאס הפסידה כ-1.4 מיליארד דולר ב-2020

אם נדמה לכם שמדובר בסכום עתק – אז לשם השוואה בואינג גהפסידה ב-2020 קרוב ל-12 מיליארד דולר, וחברות תעופה מובילות כמו אייר-פראנס הפסידו מיליארדים רבים גם כן. ב-2019 הפסידה איירבאס אפילו יותר, קרוב ל-2 מיליארד דולר, אבל זה היה בגלל קנסות ענק של קרוב ל-4 מיליארד דולר (במצטבר) שקיבלה החברה לאחר שורה של עבירות חמורות בהן הורשעה (לרבות שוחד). ב-2020 מסרה איירבאס 566 מטוסי נוסעים, וזאת לעומת קרוב ל-900 מטוסי נוסעים שמסרה ב-2019 לפני הקורונה.

הממשלה אישרה את פתיחת המלונות בים-המלח במתווה ״האי הירוק״

מתוך הכתבה של כלכליסט: ״הממשלה אישרה בהצבעה טלפונית את פתיחת מתחמי התיירות של ים המלח ובראשן בתי המלון בעין בוקק, החל מיום ראשון ובמתווה של אי תיירות ירוק. לפי ההחלטה, הכניסה לאיזור תותר באופן חופשי למחלימים ומתחסנים שיציגו את האישור המתאים ושאר המבקרים אורחי המלונות יאלצו להראות אישורי בדיקת קורונה מהימים הקרובים להגעה למקום […] בהסבר להחלטה נאמר כי בפעם הקודמת שהאיזור נפתח לתיירים ואורחים בוצעו עשרות אלפי בדיקות ורק 123 מהנכנסים נמצאו חיוביים לקורונה״.

אוקראיאן איירליינס תפעיל שתי טיסות-חוויה מעל קייב 

בחודשים האחרונים הציעו מספר חברות תעופה ׳טיסות לשומקום׳. זה תעלול שיווקי בחלקו, אומנם, אבל הכרטיסים לטיסות האלו נחטפים במהירות שיא לאור הביקוש העצום של חובבי תעופה. ניסיתי לקדם טיסה כזאת לקהל הישראלי – אך לצערי חברות התעופה הישראליות לא רואות שיש לכך היתכנות כלכלית. על כל פנים, חברת התעופה האוקראינית בחרה לאמץ את הטרנד ומציעה כעת שתי טיסות של 70 דקות מעל אזור קייב כולל אטרקציות נוספות כמו סיור במטוס 777 על הקרקע, כניסה לתא הטייסים בטיסה וצילום סלפי עם הקברניט, הגרלה של מתנות ועוד. כרטיסים נמכרים ב-95$ בלבד.

4 תגובות

  1. אורי

    שכחת להזכיר את האטרקציה המרכזית בטיסות לשומקום באוקראינה – טיסה בגובה נמוך (3,000 רגל) מעל צ'רנוביל.
    ברצינות, מקור – OMAAT.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      נכון. אם כי אני לא יודע מאיפה לאקי הביא את המפה עם מסלול הטיסה, כי באתר החברה כתוב ״above the Dnipro river along the route in the direction of the mysterious Chernobyl״ (כלומר, לא כתוב שהטיסה תעבור מעל האתר עצמו אלא תטוס בנתיב לכיוון האתר…). אבל כנראה שלאקי צודק.

      הגב
  2. Alon

    מי המנהל החדש של ״מתמיד״? יש סיכוי שיביאו מישהו שמבין בזה?

    הגב

השאר תגובה