בונוס של עד 100% ברכישת מיילים של מועדון Aeroplan

מועדון התעופה של אייר-קנדה שודרג משמעותית לאחרונה והוא כעת אחד המעניינים ביותר בברית סטאר ובכלל. טבלאות המימוש ייחודיות, עם שילוב של שיטה אזורית ותמחור לפי מרחק הטיסה, כך שאפשר למצוא כרטיסי בונוס אטרקטיביים למדי. הדוגמה הבולטת עבורנו הישראלים היא האפשרות לרכוש מושבים בטיסות הישירות של איתיחאד לאבו-דאבי (שותפה של אירופלן שתחל לטוס לת״א ב-6 לאפריל) בעלות של 12,500 מיילים במחלקת התיירים או 25,000 מיילים במחלקת העסקים ובערך 60$ במסים (תעריפים לכיוון-אחד). עד ה-2 לאפריל ניתן להנות מבונוס של עד 100% ברכישת מיילים. כדי להנות מהבונוס המקסימלי יש לרכוש לפחות 60,000 מיילים, לפני הבונוס, ואז המחיר המשוקלל יהיה כ-12$ לכל 1,000 מיילים. סה״כ זה מחיר אטרקטיבי מאוד, אבל בתקופת הקורונה כדאי להימנע מרכישות ספקולטיביות אפילו כשהמחיר נמוך.

אלעל תקבל מהמדינה מקדמת תשלום בסך 210 מיליון דולר

מעט מדי ומאוחר מדי. בחודש שעבר הנפיקה אלעל אופציות וגייסה כ-77 מיליון דולר (כשמרבית הסכום הגיע מהבעלים החדש) בדרך לקבלת הלוואה של 300-250 מיליון דולר מגופים מוסדיים. החודש הוסכם על מתווה חדש לפיו תקבל אלעל מהמדינה 210 מיליון דולר כתשלום מוקדם עבור מושבים של אנשי אבטחה. כלומר, אלעל לא מקבלת מהמדינה מענק או הלוואה בריבית אפסית אלא סה״כ מקבלת תשלום שהייתה מקבלת בכל מקרה בהמשך. זאת ועוד, כתנאי למתווה החדש תצטרך אלעל להנפיק מניות בסך 105 מיליון דולר כשהבעלים החדש יידרש להשקיע בעצמו 43 מיליון דולר לפחות. בינתיים פרסמה אלעל את הדו״ח המסכם של שנת 2020 בו הציגה הפסד של מעל 500 מיליון דולר. הדעה הרווחת היא שאלעל קורסת ושהמדינה לא צריכה לעזור לה לשרוד – אבל בעיניי זו דעה מוטעית מאוד ועל אף הבעיות הפנימיות של אלעל (הטייסים הוותיקים, קודם כל) המדינה חייבת לסייע לה כספית בהיקף גדול משמעותית מכל מה שנידון עד כה, בדיוק כפי שעושות כל המדינות המערביות עם חברות התעופה שלהן (כולל הפרטיות, קחו לדוגמה את איג׳יאן שקיבלה מהאיחוד האירופי 120 מיליון אירו במענק).

תזכורת: המירו נקודות תעופה של מקס עד סוף החודש

חברת האשראי מקס, המאפשרת המרת נקודות תעופה למועדון של אלעל ולמועדון של יונייטד, מוחקת נקודות בכל שנה בסוף מרץ. הכוונה לנקודות שנצברו בשנה הקודמת – כלומר, בסוף החודש הנוכחי יימחקו נקודות שנצברו במהלך 2020 ולא הועברו לאחד משני המועדונים לעיל.

3,000 מיילים של אמירטס משהייה אחת במלון של קבוצת הילטון

מועדון התעופה של אמירטס, Skywards, הופך פופולרי בישראל גם משום שאמירטס תחל להפעיל בקרוב טיסות לישראל (המועד לא ידוע) וגם משום שניתן לצבור במועדון זה מיילים מטיסות של חברת הלואוקוסט פליי-דובאי (וזה המועדון היחיד לצורך העניין). אז למקרה שיש להם חשבון במועדון של אמירטס ואתם רוצים להגדיל מעט את היתרה – המבצע החדש של מועדון Hilton Honors כולל בונוס נדיב של 3,000 מיילים משהייה אחת במלון של הקבוצה במדינות נבחרות במזרח-התיכון ואפריקה עד סוף אוגוסט. ישראל לא כלולה ברשימה, אומנם, וגם ככה המלונות של קבוצת הילטון בישראל מתומחרים בצורה שערורייתית, אך ברשימה מדינות אחרות כמו סיישל, איחוד האמירויות ודרום-אפריקה. שימו לב שיש לבצע את ההזמנה עד ה-18 למאי ולשנות את שיטת הצבירה בחשבון לקראת הצ׳ק-אין.

מבצע שולי של IHG Rewards: בונוס של 5,000 נקודות לאחר 2 לילות

המבצע תקף לשהיות במהלך אפריל בלבד. שווה להירשם בכל זאת, ונקווה שגם לילות-בונוס ייספרו (מה שבדר״כ לא קורה במבצעים התקופתיים של המועדון). ל-5,000 נקודות יש שווי ריאלי של 25$ בלבד.

פורסמו נתוני הלמ״ס על פעילות המלונות בישראל ב-2020

מתוך הכתבה באתר Ynet: ״פדיון המלונות בשנת 2020 הסתכם ב-4.3 מיליארד שקל במחירים שוטפים, לעומת 12.7 מיליארד שקל בשנת 2019. 79% מפדיון המלונות ב-2020 התקבל מישראלים, בהשוואה ל-57% ב-2019, זאת על רקע סגירת הגבולות הבינלאומיים לתיירות נכנסת, והתבססות רוב הפעילות על תיירות פנים-ארצית […] תפוסת החדרים הממוצעת במלונות ב-2020 עמדה על 25% בלבד לעומת 70% ב-2019. כמו כן, נרשמו 9 מיליון לינות בלבד בהשוואה ל-26 מיליון ב-2019״.

השאר תגובה