ביום שלישי נחתה טיסת הבכורה של איתיחאד בקו החדש לת״א

קבלת הפנים שנערכה בנתב״ג זכתה לתשומת לב תקשורתית משמעותית עם נוכחות מלאה של כל המי-ומי בתחום בארץ. בכל זאת מדובר בנושאת הדגל הרשמית של איחוד האמירויות שבסיסה בעיר הבירה של המדינה – והיא גם אחת מחברות התעופה היוקרתיות בעולם. בזמנו אני הימרתי שהיא תהיה הראשונה להפעיל טיסות סדירות בין המדינות, אם כי ההימור הזה הוכח כשגוי. האירוע בנתב״ג כלל הסלנה מסורתית ומספר נאומים קצרים ליד אחד השערים הרחוקים של טרמינל 3. בין השאר נכח באירוע מנכ״ל איתיחאד עצמו.

מועדון התעופה AAdvantage מחלק מתנות בחינם לכלל חברי המועדון

כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לקישור לעיל ולהתחבר לחשבון. אחרי מספר הקלקות נוספות תגלו באילו מתנות זכיתם במידה וזכיתם (הרוב זוכים במשהו, גם אם שולי). אפשר לזכות גם במאות או אלפי מיילים בחינם. הכל לכבוד חגיגות 40 שנה להקמת מועדון התעופה והחגיגות יימשכו עד ה-3 למאי.

בימים אלו מתנהלת מלחמת מחירים על השוק ישראל-ארה״ב

אם אתם מעוניינים לטוס לארה״ב בחודשים הקרובים ומוכנים להזמין את הכרטיסים עכשיו – זו ההזדמנות שלכם. אלעל, יונייטד, דלתא ואמריקן מציעות כעת תעריפים נמוכים בצורה חריגה לטיסות מישראל לארה״ב בכל מחלקות השירות. החל מ-500$ במחלקת התיירים והחל מ-2400$ במחלקת העסקים. אלעל גם מציעה כרטיסי בונוס בהנחה משמעותית ועבור מי שמחזיק ביתרת נקודות מספקת זהו מבצע אטרקטיבי במיוחד. כרטיס בונוס במחלקת העסקים מת״א לניו-יורק עולה החל מ-1600 נקודות בלבד לכיוון-אחד (בתוספת כ-125$ במסים). המבצע של אלעל תקף להזמנות עד ה-15 לאפריל ולטיסות עד ה-31 לדצמבר.

תמחור דינמי ללילות-בונוס של מועדון IHG Rewards

צעד גרוע מאוד של המועדון שגם ככה נחשב לנחות ביחס למתחריו. מעתה מחירי לילות-הבונוס יהיו דינמיים וייגזרו גם מהתעריפים בכסף שמציע המלון בהתאם לתקופה וליום. כלומר, אין יותר וודאות-מחיר לטווח רחוק. כמו כן, אין יותר תקרה אמיתית למספר הנקודות שיכולות להיות דרושות לכל לילה בכל מלון ומלונות מסוימים יידרשו גם מעל ל-100,000 נקודות ללילה בתאריכים מסוימים. המשמעות הנגזרת היא ירידת ערך לנקודות של המועדון וכעת קשה לומר שהן שוות מעל 4 סנט/נקודה. המלונות המשתתפים בישראל, ובפרט ארבעת המלונות בת״א, כולם הפכו יקרים יותר בכ-20%. חבל מאוד.

אייר-פראנס מקבלת סיוע נוסף מצרפת והפעם בסך 4 מיליארד אירו

כמעט כל חברות התעופה הגדולות בעולם קיבלו הרים של כסף מהמדינות שלהן. חלקן כהלוואה, חלקן כמענק שהוא בגדר מתנה וחלקן בתמורה למניות או נכסים אחרים. אבל כל מדינה מערבית הבינה שהיא חייבת לתמוך בתעשיית התעופה שלה שלא יכולה להתמודד עם משבר כמו המשבר הנוכחי. רק בישראל, ואולי בגלל אנטי מסוים לאלעל מצד רבים באוכלוסיה, בחרה המדינה שלא לתת כספים לאלעל ולהשאיר אותה במצב קשה שבו היא גם מתקשה להחזיר כספים ללקוחותיה. בינתיים באירופה, כאמור, איייר-פראנס מקבלת מענק של 4 מיליארד דולר בתמורה לויתור על סלוטים בשדה התעופה אורלי בפריס (ORY). זו לא הפעם הראשונה שהחברה מקבלת כספים מאז פרוץ המשבר. גם מתחרתה הגדולה, לופטהנזה, קיבלה מיליארדים רבים מגרמניה.

בתכנון מתקדם: מלון של רשת ׳פור סיזנס׳ יוקם בדרום ת״א

קחו את הכותרת הזאת בספק רב. ייתכן בהחלט שיוקם מלון יוקרתי חדש אבל הוא ינוהל ע״י רשת אחרת, וייתכן בהחלט שהמלון גם לא יוקם בכלל. אבל לבינתיים התוכנית מתקדמת ומקבלת אישורים נדרשים. מתוך הכתבה: ״התוכנית, שתכנן משרד האדריכלים יסקי מור סיון, כוללת הקמת שלושה מגדלים של עד 40 קומות, הכוללים 120 אלף מ"ר שטחים עיליים למלונאות ומגורים. 55% מהשטחים, המיועדים למגורים, יכללו 525 דירות, ו-45% המיועדים למלונאות ולמסחר יכללו 500-600 חדרי מלון […] הפרויקט יוקם על קרקע בת 20 דונם מדרום למתחם התחנה ובמרחק 250 מטרים מהים, בין הרחובות קויפמן במערב, אילת בדרום ואשקלון במזרח, וסמוך לציר הקו האדום של הרכבת הקלה ולתחנת אליפלט״.

רונן גלפרין מונה למנהל מועדון הנוסע המתמיד של אלעל

לגלפרין אין ניסיון בתחום התעופה, אומנם, אבל יש לו ניסיון עשיר בתחום השיווק וכרטיסי האשראי לאחר ששימש בעבר סמנכ״ל בחברת האשראי כאל. המשמעות ברורה: כמו קודמו, ליאור טנר, גם גלפרין כנראה ידחוף את המועדון לתחום הצרכנות על חשבון מתן הטבות לנוסעיה התכופים של אלעל וביסוס נאמנות לחברה (שנמצאת בקריסה כבר מספר שנים…). למועדון תעופה יש כוח אדיר, ובפרט כשיש לו כרטיס אשראי ממותג, אבל זו שגיאה לשכוח שתכליתו הראשונה והעיקרית של מועדון כזה היא לחזק את הקשר בין אוכלוסיית הנוסעים לבין חברת התעופה.

החודש יחל לפעול הקו החדש של וויזאייר מאבו-דאבי לת״א והמחירים בריצפה

החל מ-49 ש״ח בלבד לכיוון לחברי מועדון (או 89 ש״ח בלבד במחיר מלא). הקו יחל לפעול ב-18 לאפריל. נכון להיום בעלי דרכון ישראלי יכולים להיכנס לאבו-דאבי ללא חובת בידוד, לאחר בדיקת קורונה שלילית, אם כי עדיין יש צורך להוציא ויזה מראש בעלות של כ-100$.

מימוש מעניין לנקודות אלעל: הנחה בהזמנת לילות במלונות ישרוטל

תמורת 200 נקודות תקבלו שובר המקנה הנחה של 500 ש״ח (על כל 1,000 ש״ח). ניתן להשתמש בשלושה שוברים לכל יותר לכל הזמנה ובעצם לחסוך עד 1,500 ש״ח במצטבר (להזמנה בסך 3,000 ש״ח ומעלה). כלומר, פפוטנציאלית, באפיק מימוש זה ניתן לקבל עד 76 סנט/נקודה לפי שער הדולר (2.5 ש״ח לנקודה). אני לא מכיר דרכים להוזיל משמעותית את המחיר במלונות קבוצת ישרוטל וגם אתרי הזמנות בינ״ל נוטים להציע מחירים דומים לאלו המופיעים באתר הקבוצה – ומכאן שהנחה באמצעות נקודות של אלעל יכולה להשתלם גם אם בפועל ערך המימוש לא יהיה 76 סנט/נקודה אלא פחות.

19 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שתי שאלות:
    1. במזה זכית במבצע של אמריקן?
    2. למה ללכת לכיוון של צרכנות זה רע? לדעתי דווקא הקורונה הראתה שהאפשרות לממש נקודות בשוברי שי וקניות שימרה נאמנות למועדון של אל על, לכרטיס האשראי (שמהווה מקור הכנסה בשנה חרא) ותתורגם גם לנאמנות כשיחזרו הטיסות לכולם ולמעשה המון נוסעים עם סטטוס יתחילו מאפס.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      1. בינתיים בפרסים אפסיים. לא ניסיתי היום עדיין.

      2. מה שפלייקארד עשה זה לעודד בעלי עסקים להעביר את כל חיובי העסק שלהם לכרטיס אשראי (גם אם זה אומר עמלות גבוהות יותר), לצבור הרים של נקודות בחופשיות ולסחור בנקודות האלו אח״כ או להשתמש בהן לצרכים פרטיים פרקטיים מאוד שאינם קשורים לתעופה כלל (פלייסטור, שוברי BuyMe, בזמנו שוברי תדלוק וכו׳). לצידם גם לקוחות פרטיים עם חיובים חודשיים גבוהים או שחקני נקודות שעושים MS. הקבוצות האלו הן המסה העיקרית של המחזור של פלייקארד – וכל זה בלי שאלעל נהנית מחיזוק הקשר עם לקוחותיה, בלי שאלעל מעלה את אחוז התפוסה בטיסותיה ובלי שאלעל מתגמלת יותר את נוסעיה התכופים. כמובן שהפלייקארד הכניס לאלעל ערמות של כסף – ועל זה אין ויכוח, וכיחידה יצרנית המועדון הוא מכרה זהב בזכות ליאור טנר – אבל הטרייד-אוף של כל ההצלחה הזאת היא פירוק המועדון כמועדון נאמנות והפיכתו למועדון צרכנות גרידא.

      הגב
      • יוסי

        לגבי השוברי buyme לדעתי קצת דופקים את הצרכנים.
        כדי לקבל 100 ש"ח בbuyme לקוח יצטרך להוציא בכרטיס 13k/17.5ש"ח (תלוי אם מחזיק כרטיס פרימיום או לא).
        לעומת הכרטיס החדש שלהם calfixback או הmaxback של max שמחזירים על 10k ש"ח 100 ש"ח בנוסף שהם כרטיסים ששנה ראשונה ללא עלות ואפשר בלי מאמץ לקבל עליהם פטור לאחמ"כ

    • Lior@FlyingOut

      כרטיסי בונוס לטיסות במחלקות הפרימיום של אלעל. אין תחרות בכלל. אבל המימוש הזה דורש שהמון נקודות וגם ככה לא מתאים לכל אחד (ופרט לאלו שלא מוכנים לשלם כפול ומעלה כדי לשדרג מאקונומי לביזנס).

      הגב
  2. עדן

    בקישור לאתר של aa רשום שזה רק לתושבי ארצות הברית.
    האם זה המצב?

    הגב
    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

      1. Eligibility: AAdvantage “40th Anniversary Celebration” Promotion (the “Promotion”) is open only
      to legal residents of the fifty (50) United States (including District of Columbia) who are at least
      eighteen (18) years old as well as members of the American Airlines AAdvantage® program at the
      time of entry.

      אז אולי כן לכל מי שחבר?

      הגב
      • Lior@FlyingOut

        בפועל זה עובד לכולם. עוד לא קיבלתי הודעה ממישהו שזה לא עובד לו.

    • Lior@FlyingOut

      הפוסט של ׳חדשות ומבצעים׳ עבר לשישי בבוקר, במקום מוצ״ש, משתי סיבות:

      (1) כך אנשים יוכלו לקרוא את הפוסט במהלך הסופ״ש. זה גם מתאים לשומרי שבת שיכולים, אם רוצים, להדפיס את הפוסט ולקרוא במהלך השבת.

      (2) העיתון המקוון של הבלוג נשלח כל שישי בבוקר (והוא פופולרי למדי במובנים של עיתונים מקוונים) אז נראה לי הגיוני שהוא יכלול את הפוסט החדש ביותר עם חדשות ומבצעים. כלומר, אלו שמתעדכנים בבלוג בעיקר דרך העיתון המקוון יוכלו ללמוד על המבצעים העכשוויים בזמן מוקדם הרבה יותר. היו מקרים בהם פרסמתי מבצע כשהוא עוד היה בתוקף במוצ״ש אבל פג תוקפו עד שאותו פוסט הגיע לעיתון המקוון.

      הגב
  3. Amir

    שבוע טוב
    לגבי המבצע של ההנחה בישרוטל לנקודות אלעל.
    ההנחה לא כוללת 10% הנחה של חוג השמש (שאני מאמין שלרוב הגולשים יש)
    כלומר ההנחה האפקטיבית היא 400 ש"ח ולא 500 ש"ח על כל 1000 ש"ח.
    זה מקנה שער של 2 ש"ח לנקודת פליי קארד
    או כ61 סנט לנקודה.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      חברות בחוג השמש עולה 250 ש״ח לשנה. לרוב האנשים אין חברות.

      אבל כן, אם אי אפשר לשלב שוברים והנחה אז ערך המימוש נמוך יותר לחברי חוג השמש. תודה על ההערה.

      הגב
  4. ערן

    מה קרה לאמירייטס? הם לא אמורים להתחיל לטוס לפה?
    אני מתכנן טיסה לאפריקה בקיץ, אשמח לטוס ב777 של אמירייטס במקום ב737 של פליידובאי..

    הגב
  5. בני

    במבצע של אמריקן 'זכיתי' עכשיו ב400 מיילים…
    לא משהו מיוחד, אבל למה לא???

    הגב
  6. שימי

    Get 90 Days Free + Up to 25% off Your First Year of LifeLock Identity Theft Protection (Plus Bonus Mileage Earned On Membership Purchase)*!
    תוכל לעזור לי להבין במה זכיתי?
    בנוסף זכיתי גם בהשכרת רכב בארה"ב
    אפשר להמיר את זה למיילים?
    תודה.

    הגב

השאר תגובה