יונייטד הודיעה על רכישת-ענק של 270 מטוסים צרי-גוף

לחברת התעופה האמריקנית היה כבר צבר הזמנות של מעל ל-200 מטוסים, כך שכיום המספר עלה מעל 500. ההזמנות החדשות כוללות 50 מטוסי 737MAX8 ו-150 מטוסי 737MAX10 מבואינג, ובנוסף 70 מטוסי A321neo מאיירבוס. ההזמנות החדשות הן חלק מתוכנית אסטרטגית גדולה בשם ״United Next״, לעשור הקרוב, וכוללת מהלכים נוספים כמו שדרוג מחלקות השירות בכל צי המטוסים צרי-הגוף (עם מסך אישי לכל נוסע), שדרוג מערכת האינטרנט האלחוטי בטיסות, הגדולה משמעותית של מספר מושבי פרימיום ברשת הקוים של החברה, העסקת כ-25,000 עובדים חדשים ועוד. התוכנית של יונייטד מרשימה מאוד – וכעת נותר לראות אם, איך ומתי היא תתגשם.

לשבוע הקרוב: נקודות של הילטון בחצי המחיר

מועדון המלונות Hilton honors שוב מציע בונוס של 100% ברכישת נקודות. המבצע הנוכחי מסתיים ב-8 ליולי. רכישת נקודות זמינה לחברי מועדון קיימים בלבד – חשבונות בני 90 ימים ומעלה, או 30 ימים ומעלה במידה והייתה שהייה אחת לפחות). כדי להנות מהבונוס יש לרכוש לפחות 15,000 נקודות ועד למקסימום של 160,000 נקודות (לא כולל הבונוס). המחיר, בשקלול הבונוס, הוא 5$ לכל 1,000 נקודות. המימוש הטוב ביותר לנקודות של הילטון הוא בדר״כ במלונות היקרים ביותר של הקבוצה – ואפילו כשאלו דורשים מחירים של 95,000 נקודות ומעלה לכל לילה.

סוויס הציגה את מחלקת הפרימיום-אקונומי החדשה שלה

המחלקה החדשה תותקן בכל מטוסי ה-777 של החברה. נראה שהחברה השוויצרית בחרה שמוצר יחסית מתקדם למחלקה החדשה, אם כי הוא לא מציג הפתעות מיוחדות ביחס למקובל בתעשייה. מבין חברות התעופה המובילוות, סוויס היא בין האחרונות להציג מחלקת פרימיום שכבר מזמן ידועה כמחלקת שירות רווחית ופופולרית. שימו לב לפרט מעניין: המושבים של סוויס כוללים חגורה עם רצועת כתף, שכנראה חובה לחברה במהלך המראות ונחיתות, ובעיניי זה חיסרון בולט.

אלעל ואיתיחאד הודיעו על שת״פ משמעותי

לשת״פ החדש יש מספר מרכיבים משמעותיים. ראשית – שתי החברות יפעילו טיסות קודשייר. כלומר, יהיו טיסות של איתיחאד שישווקו גם דרך אלעל בקוד LY ובמקביל יהיו טיסות של אלעל שישווקו גם דרך איתיחאד בקוד EY. כולל הטיסות בקו ת״א-דובאי. שנית – בהמשך יוכלו חברי מועדוני התעופה של שתי החברות להנות מאפשרויות צבירה ומימוש הדדיות. לא ידוע בשלב זה אם ניתן יהיה לצבור נקודות מכל הטיסות או רק מטיסות קודשייר. שלישית – השת״פ יכלול גם עבודה משותפת בנושאים לוגיסטיים אחרים כמו שינוע מטענים, הכשרת צוותי אוויר, תחזוקה, הנדסה ועוד. בחלק מהנושאים האלו אלעל נחשבת לאחת מחברות התעופה המובילות בעולם.

כדאי שתכירו: בהמשך השנה ייפתח מלון אינטרקונטיננטל רומא

הנוכחות של קבוצת IHG בבירת איטליה היא מאכזבת בלשון המעטה עם אוסף של מלונות בינוניים במיקומים גרועים ומלון אינדיגו אחד שנראה ראוי אבל בדר״כ גובה מחירים לא הגיוניים. כלומר, אין כלום למי שמחפש מלון ברמה גבוהה. אבל זה עתיד להשתנות ברבעון האחרון של 2021 עם פתיחתו של מלון InterContinental Rome Ambasciatori Palace. המלון ממוקם מעט צפונית למרכז העיר באזור שבו נמצאים מלונות יוקרה רבים אחרים, הוא משופץ לגמרי כך שצפוי להיות מרשים ומתקדם, למבנה עצמו יש היסטוריה ארוכה שהחלה לפני כ-120 שנה כשנבנה במקור כמלון הארחה לשגרירים ברומא (ועל כן שמו…) ולפחות מהתמונות שפורסמו עד כה המלון נראה מיליון דולר. נחכה ונראה.

קבוצת הילטון פרסמה את ׳קרדיט ארוחת הבוקר׳ לבעלי סטטוס – והוא מאכזב

הקרדיט הזה הוא בעצם שינוי מהותי להטבת ארוחת הבוקר, הניתנת לבעלי סטטוס גולד ודיימונד, והוא יהיה בתוקף לכל המלונות של הקבוצה בארה״ב לפחות עד סוף השנה. במקום ארוחת בוקר מלאה יקבלו מעתה בעלי הסטטוס בין 10$ ל-25$ לכל יום לטובת ארוחת בוקר, עד למקסימום של שני אורחים בחדר. במבט ראשון מדובר בשינמוך דרמטי של ההטבה כי ברוב המלונות התקציב הנ״ל לא יספיק להזמנת ארוחת בוקר מלאה. הילטון מצידה ממשיכה לטעון שהשינוי הוא חיובי והוא נעשה בהתאם לפידבקים שקיבלה מאורחים בתקופת הקורונה שרצו הטבות עם גמישות גבוהה יותר (קרי – האפשרות להזמין ארוחת בוקר לחדר במקום ללכת למסעדת המלון, ובמקרה הזה קרדיט הוא כביכול הפתרון המתאים). אין לי בעיה עם עצם הרעיון של קרדיט במקום ארוחת בוקר קונטיננטלית – אבל בעיניי הסכום שכל מלון נותן כקרדיט חייב להיות זהה, לכל הפחות, לעלות הזמנת ארוחת בוקר קונטיננטלית בשירות חדרים כולל מסים ועמלת שירות.

השאר תגובה