מועדון AAdvantage משנה לגמרי את הדרך להשגת סטטוס

שכחו מ-EQD, EQM ו-EQS. הכירו את Loyalty Point. השיטה החדשה של אמריקן להשגת סטטוס היא בעיקר שינוי חיובי מאוד עבור רוב הנוסעים בשל הפשטות שלה. הכלל העיקרי הוא שצבירת המיילים נמשכת כרגיל ורוב המיילים נספרים כנקודות סטטוס – כולל בונוס מיילים בזכות סטטוס גבוה, מה שלא קיים באף מועדון תעופה. המשמעות הנגזרת היא שבעלי סטטוס קיימים יהנו מדרך קצרה יותר לחידוש הסטטוס לעומת חסרי-סטטוס שיתחילו מהתחלה בכל שנה (ויש לזה הגיון). השיטה החדשה אומנם תאפשר להשיג כל סטטוס גבוה באמצעות חיוב כרטיסי אשראי אמריקניים – וזה, כאמירה כללית, לא דבר טוב בעיניי – אבל חלק מההטבות המשמעותיות ביותר של הסטטוסים הגבוהים לא יהיו זמינות למי שישיג את הסטטוס בדרך זו אלא רק למי שיטוס בפועל (וזה חכם ומצוין). אקדיש בהמשך פוסט מפורט לשיטה החדשה, אבל בינתיים אתם מוזמנים לקרוא את הפוסט של לאקי.

מועדון IHG Rewards מאריך את תוקף הסטטוס לפברואר 2023

בעיניי המועדון הזה לא עושה מספיק במישור שימור הלקוחות לאור משבר הקורונה, אבל לפחות את הסטטוס הוא ממשיך להאריך. המועדון לא מוחק נקודות לבעלי סטטוס (נשמע טריוויאלי) אבל כן מוחק נקודות לחברי מועדון ללא סטטוס אם לא הייתה פעילות בחשבונם במשך 12 חודשים בלבד. אבל המדיניות הזאת הוקפאה בתקופת הקורונה וכעת הודיע המועדון שנקודות לא יימחקו לפחות עד סוף 2021 – אבל כדאי להיות עם אצבע על הדופק לגבי זה. חברי תוכנית אמבסדור זכו לשתי הארכות של שלושה חודשים כל אחת, בלבד, ועבור הרוב פשוט לא משתלם לשמור על החברות במועדון.

סיבוב נוסף: היתכנות לפטור מויזה לארה״ב

זה מסוג הדברים שאסור להאמין להם עד שהם קורים, כי את ההבטחה הזאת שמענו כבר אינספור פעמים בעבר. כביכול כיום ישראל מועמדת בכירה להיכנס לרשימת מדינות שבעלי דרכוניהן פטורים מויזה לארה״ב (Visa Waiver Program). במקרה כזה יש להוציא אישור ESTA אחת לשנתיים והוא מתיר כניסה לארה״ב למשך שלושה חודשים בכל ביקור (במקום שישה חודשים לבעלי ויזה). עלות ה-ESTA זניחה לעומת עלות הויזה, כאמירה כללית, אבל כאמור יש לחדש את האישור בכל שנתיים בניגוד לויזה שיכולה להיות תקפה לעשור.

מועדון Bonvoy מאריך את תוקף הסטטוסים, הנקודות והשוברים

ההארכה היא גורפת ותקפה גם למי שתוקף הסטטוס שלו או השובר שלו הוארך בעבר. כל מי שמחזיק כיום בסטטוס של מאריוט ימשיך להחזיק בו לפחות עד פברואר 2023. נקודות לא יימחקו לפחות עד סוף 2022 (באופן רגיל הן נמחקות לאחר 24 חודשים ללא פעילות בחשבון). שוברים יקבלו הארכת תוקף מסוימת גם כן, אבל מוגבלת הרבה יותר. סה״כ זו הודעה חיובית של המועדון והמתינו איתה עד היום כדי לפרסם אותה בצמוד להודעה שלילית במיוחד על התמחור הדינמי שצפוי למוטט את ערך הנקודות במועדון ואת הכדאיות של המועדון בכלל.

אלעל מציעה שדרוגים בחינם לבעלי סטטוס גבוה – לזמן מוגבל

המבצע החדש, שנקרא ״Extras+״, יהיה בתוקף לעונת החורף בלבד עד ה-31 למרץ. במסגרת המבצע מאפשרת אלעל לבעלי סטטוס להגיש בקשה לשדרוג מחלקה במסגרת 72 שעות לפני הטיסה ואם יהיו מושבים פנויים הם יזכו לשדרוג שביקשו ללא עלות. לכל חבר מועדון יש זכאות למספר מוגבל של שדרוגים כאלו בתקופת המבצע, החל מ-1 לסטטוס סילבר ועד 6 לסטטוס טופ-פלטינום שגם מחזיק בכרטיס פלייקארד. הטבה דומה קיימת גם למושבים מועדפים מסוג Space. סה״כ מדובר במהלך מעניין מאוד של אלעל, והטבה יפה לבעלי סטטוס גבוה, אם כי בפועל חשוב לזכור שהשדרוגים הם בכל זאת ע״פ שיקול דעתה של אלעל ולא מובטחים מראש.

בונוס של 100% ברכישת מיילים של מועדון FlyingBlue

המבצע בתוקף עד ה-5 לנובמבר בלבד. חברי מועדון ללא סטטוס יכולים לרכוש עד 100,000 מיילים בשנה (לא כולל הבונוס) ובעלי סטטוס יכולים לרכוש כל יתרה שירצו ללא הגבלה. המחיר, בשקלול הבונוס, הוא 13.75 אירו לכל 1,000 מיילים – וזה מחיר הוגן לכל היותר, אם יש לכם מימוש איכותי מסוים, אבל בהחלט לא מחיר שמצדיק רכישה ספקולטיבית.

הכירו את הדרישות הספציפיות מנוסעים הנכנסים לארה״ב

המדיניות החדשה תיכנס לתוקף ב-8 לנובמבר. החל ממועד זה יוכלו להיכנס לארה״ב נוסעים מחוסנים, גם אם טסו דרך אירופה (או אפילו עצרו שם), אבל מתווספת הדרישה לבדיקת קורונה במסגרת 72 שעות לפני הטיסה לארה״ב. שימו לב שהאמריקנים מקבלים גם בדיקת מטוש מהירה (Rapid Viral Test), כזאת שאפשר למצוא ברוב הפארמים בעלות נמוכה עם תוצאה בתוך מספר דקות. אין צורך לבצע בדיקה נוספת לאחר הנחיתה בארה״ב וכמובן שאין צורך להיכנס לבידוד. בכל מקרה חשוב להכיר את ההנחיות המדויקות ולהמשיך להתעדכן. נוסעים שאינם מחוסנים יידרשו להציג בדיקת קורונה שנערכה במסגרת 24 שעות שלפני הטיסה.

לפי פרסום של רש״ת אין כיום צורך למלא טופס הצהרת נוסע יוצא

הטופס עדיין מוצג באתר משרד הבריאות כחובה עבור כל הנוסעים, אך ע״פ רש״ת הטופס לא ייבדק כל עוד אין מדינות המוגדרות אדומות. הרי מטרתו העיקרית של הטופס היא לדרוש מהנוסע להצהיר אם בכוונתו לבקר במדינה אדומה. כנראה ששווה למלא את הטופס הקצר בכל מקרה לפני כל נסיעה, אבל אל תופתעו אם סוכני הקרקע לא יבקשו לראות אותו.

באופן חריג ישראל משתתפת במבצע MileageBargains של מועדון Miles&More

זה קורה אחת למספר שנים בלבד. המבצע להזמנה בשלושת הימים הקרובים בלבד ולטיסות בין אמצע ינואר לסוף פברואר בלבד. במסגרת המבצע ניתן לרכוש כרטיסי בונוס ליעדים באירופה במחיר מוזל משמעותית של 25,000 מיילים בלבד לכרטיס הלוך/חזור במחלקת התיירים או 40,000 נקודות בלבד לכרטיס הלוך/חזור במחלקת העסקים. כמובן שהאפשרות השנייה היא העיקר, אם כי צריך לזכור שהמועדון גובה היטל-דלק לכל כרטיסי הבונוס וזה אומר תוספת כספית שיכולה להגיע למאות דולרים (ועדיין לשמור על כדאיות, לאור יתרת המיילים הנמוכה הנדרשת).

מבצע הצטרפות אטרקטיבי לכרטיסי הפלייקארד

במקום 100 נקודות בונוס ניתן – זו מתנת ההצטרפות הרגילה – מי שיצטרף במסגרת המבצע יקבל כרטיס בונוס חצי-חינם (בתשלום רק המסים, שיכולים להגיע לבערך 100$ לכרטיס). המבצע בתוקף עד ה-28 לנובמבר, מלאי המושבים למימוש ההטבה מוגבל ל-15,000, נדרשת הוצאה מינימלית בסך 1,000 ש״ח בכרטיס לאחר הוצאתו ולא יכול להנות ממתנת ההצטרפות מי שהחזיק כרטיס פלייקארד כלשהו ב-18 החודשים האחרונים לפני הבקשה. את כרטיס הבונוס יש לכרטס עד סוף ינואר וניתן לטוס ברוב התאריכים עד סוף יוני (להוציא את מרבית חודש אפריל, בתקופת פסח).

עדכון: מלון קמפינסקי בת״א צפוי להיפתח ב-20 לפברואר 2022

במקור המלון תוכנן להיפתח כבר ב-2021 אבל מועד הפתיחה נדחה בשל המגבלות על כניסת תיירים לישראל (קהל היעד העיקרי של המלון היוקרתי). כעת, כשפורסם המתווה החדש לכניסת תיירים, על אף שהוא מוגבל ועדיין בדיונים אחרונים, הודיע המלון על כוונתו להיפתח בפברואר 2022. להערכתי המלון יבסס את עצמו כאפשרות הטובה ביותר למלון בחוף ת״א וגם בזכות היותו בפורטפוליו המלונות של וירטואוזו. המלון כבר מקבל הזמנות והמחיר החל מכ-500$/לילה בחדר רגיל. אם תרצו להזמין בתעריף וירטואוזו, כדי להבטיח הטבות נוספות, אתם מוזמנים לכתוב לי במייל ״lior@flying-out.com״.

3 תגובות

  1. יצחק

    פטור מויזה לארה"ב?
    אינני רואה את זה בקרוב !
    מהסיבה הפשוטה שארצה"ב דורשת הדדיות דהיינו כל אזרח אמריקאי יוכל להכנס לישראל ללא ויזה,
    וזה משהו שישראל אינה יכולה להסכים.

    הגב
  2. frequent flyer

    "נוסעים שאינם מחוסנים יידרשו להציג בדיקת קורונה שנערכה במסגרת 24 שעות שלפני הטיסה."

    לפי בל מה שראיתי, זה תקף רק לאזרחים או בעלי גרין קארד. יש לכם מקור שיתנו לבעלי ויזה או esta להכנס אם לא מחוסנים פעמיים?

    הגב

השאר תגובה