את השנה התחלתי עם אוסף של סטטוסים גבוהים שאת חלקם קיבלתי בכלל במתנה. לא היו לי ציפיות אמיתיות להצליח לשמור על כולם – אבל קיוויתי לנסות להנות מהם כמה שאפשר בעודם תקפים.

התחלתי עם סטטוס גבוה במועדוני התעופה האלו:

  • סטטוס אקזקיוטיב-פלטינום במועדון AAdvantage (אמריקן).
  • סטטוס גולד במועדון Miles & Smiles (טורקיש).
  • סטטוס גולד במועדון Amigo (אוויאנקה ברזיל). אותו קיבלתי במתנה בשנה שעברה.
  • סטטוס טופ-פלטינום במועדון הנוסע המתמיד (אלעל). אותו קיבלתי במתנה באמצע חודש ינואר.

התחלתי עם סטטוס גבוה במועדוני המלונות האלו:

  • סטטוס דיימונד במועדון Gold Passport (קבוצת הייאט).
  • סטטוס גולד במועדון HHonors (קבוצת הילטון). מאז קיבלתי שדרוג בחינם לסטטוס דיימונד.
  • סטטוס גולד במועדון Club Carlson (קבוצת רזידור-קרלסון).
  • סטטוס פלטינום-אמבסדור במועדון IHG Rewards (קבוצת אינטרקונטיננטל).

אז איפה הייתי בשישה חודשים?

התשובה המאכזבת-משהו היא שטסתי די הרבה אבל לא הייתי ביותר מדי יעדים. כן הייתי בכמה יעדים חדשים עבורי, ביניהם: מוסקבה, פנמה-סיטי ובוגוטה. סה״כ אין תלונות.

Moscow

Moscow

בשלושת החודשים הראשונים של 2016 טסתי בקצב כמעט לא שפוי. זו הייתה תקופה טובה לטוס במחלקות הפרימיום של אמריקן – בגלל המחירים הנמוכים והבונוסים הנדיבים במיילים – ואני חושב שעשיתי מאמץ אמיתי כדי לנצל את זה עד תום. אפילו עייפתי, אפשר לומר, ואני סה״כ לא מתעייף מטיסות. בערך חצי מהזמן על הקרקע ביליתי בארה״ב.

אבל בחצי השנה האחרונה גם יצא לי לטוס עם חברות אחרות. ניסיתי, למשל, את המחלקה הראשונה של בריטיש בפעם הראשונה – וגם זה היה כמעט בטעות. טסתי גם במחלקה הראשונה של קטאר איירוויס, במחלקה הראשונה של קתאי פסיפיק ובמחלקה הראשונה של אתיהאד איירוויס (שאני מחשיב למחלקה הטובה ביותר בעולם כיום).

סה״כ ביקרתי ב-14 מדינות ב-4 יבשות.

Etihad A380 First Class Apartment

Etihad Airways A380 First Class Apartment

בגזרת מועדוני התעופה

הטיסה במחלקה הראשונה של בריטיש, באופן כמעט סמלי, דחפה אותי מעל רף 100,0000 מיילים לסטטוס עם אמריקן. כלומר, הבטחתי את הסטטוס הגבוה ביותר של מועדון AAdvantage לשנה נוספת (עד ה-31 לינואר 2018). הופתעתי האמת שהגעתי ליעד הזה כ״כ מהר ואני לא בטוח שזה חיובי במיוחד. בחודשים הבאים יהיו לי עוד לא מעט טיסות עם אמריקן והשותפות שלה גם ככה – השאלה אם אמשיך לקרדט את כל הטיסות למועדון של אמריקן או לא.

Executive Platinum EQMs - June 2016

במועדון של טורקיש איבדתי את סטטוס גולד ו׳נפלתי׳ לסטטוס סילבר בלבד. אני בסדר עם המצב החדש כי עם הזמן אני פחות ופחות אוהב את המועדון הטורקי. החברה עצמה עדיין מציעה מוצר מצוין והשדה באיסטנבול נוח מספיק בעיניי (במיוחד לבעלי סטטוס גולד בברית סטאר שנהנים מטרקלין הדגל של טורקיש).

Turkish Airlines Bueiness Class Lounge (Star Gold) at Ataturk Airport

Turkish Airlines Business Class Lounge, IST Airport

את הסטטוס שאלעל נתנה לי במתנה לא כ״כ ניצלתי לצערי. היו לי כוונות טובות אבל לא היה לי מספיק זמן כנראה. טסתי עם החברה שלוש פעמים בלבד בחצי השנה האחרונה – וכל שלושת הטיסות היו בכלל בכרטיסי בונוס. בחודש הקרוב אטוס עם אלעל פעמיים נוספות. אני חושש שבמצבה הנוכחי של אלעל אין סיכוי אמיתי שאגיע לסטטוס גבוה במועדון הנוסע המתמיד בדרך הרגילה.

בגזרת מועדוני המלונות

אני כועס על עצמי שהתפזרתי קצת. ביליתי יותר מדי במלונות של IHG ושל הילטון ופחות מדי במלונות של הייאט. זה יוצר כאב ראש קטן לקראת החודשים הבאים.

במועדון של הייאט, מועדון המלונות הראשי שלי, רשמתי 21 לילות ב-9 שהיות. זה אולי נשמע הרבה לנוסע המזדמן אבל זה גם אומר שאני רק 42% מהדרך לשימור הסטטוס מבחינת לילות ורק 36% מהדרך מבחינת שהיות (הסטטוס דורש 50 לילות או 25 שהיות בשנה קלנדרית). המשמעות של הדבר היא שאצטרך בששת החודשים הבאים לעשות מאמץ מיוחד כדי להתארח במלונות של הייאט גם כאשר הם יהיו יקרים בצורה ברורה מאפשרויות אחרות. במיוחד לאור העובדה שלקבוצת הייאט יש בערך 600 מלונות בכל העולם – בלבד – ומכאן שאין בכלל מלון של הייאט בכל יעד.

Hyatt Gold Passport Diamond Status Card

במועדון של הילטון אני רושם באופן סדרתי שהיות של לילה אחד בלבד. ביליתי שני לילות רצופים במלון של הקבוצה בבוגוטה וזה כבר הרגיש לי מוזר. לסטטוס דיימונד אני לא אגיע בכוחות עצמי אבל יש כל סיכוי לחדש סטטוס גולד לשנה הבאה. אגב, מזל טוב למי מכם שהצליח לקבל את הסטטוס הזה בחינם. הוא בעיניי סטטוס-הביניים הטוב ביותר שקיים.

במועדון IHG Rewards אני פחות או יותר באמצע הדרך לסטטוס פלטינום אבל זה קל יחסית כשלילות-בונוס נספרים לסטטוס (מה שלא נכון אצל הילטון או אצל הייאט). מאמין שאחדש את סטטוס פלטינום עד סוף השנה אם כי זה הדבר האחרון שמעניין אותי. את החברות שלי במועדון אמבסדור חידשתי החודש תמורת 200$.

InterContinental Amstel Amsterdam

InterContinental Amstel Amsterdam

לסיכום

בששת החודשים הבאים אני צפוי להגיע לכמה יעדים מעניינים ולנסות עוד כמה חברות תעופה חדשות. מקווה שזה יוביל לכמה ביקורות וטיפים טובים לבלוג. רוב הטיסות יהיו בכרטיסי בונוס (צברתי כמה מאות אלפי מיילים של אמריקן…).

כאב הראש שלי יהיה בגזרת המלונות. אני לא מעוניין להאריך נסיעות בכוח רק כדי לרשום עוד כמה לילות ולא מעוניין לעשות צ׳ק-אין פיקטיבי במלונות רק בשביל הקרדיט. מה שיצטרך לקרות, אם כן, זה שתהיה אפליה ברורה וכמעט בלתי מתפשרת לטובת הייאט מעכשיו ועד ה-31 לדצמבר.

ואני כבר כועס על עצמי שבחודש הקרוב יהיו לי שני לילות במלון של אינטרקונטיננטל, שני לילות במלון של שרתון ולילה במלון של הילטון שיש במרחק הליכה ממנו שלושה מלונות של הייאט.

FirstWorldProblems@

5 תגובות

  1. יי

    יופי של כתבה. הפוסטים שבהם אתה מספר על הנסיון האישי שלך לא פחות תורמים מהפוסטים "הכלליים" יותר.

    הסיפור עם טורקיש מעניין. בזמנו הללת לא מעט את מועדוני התעופה של אוויאנקה ויונייטד, כך שקצת מפתיע שהמועדון הראשי שלך בStar alliance הוא דווקא זה של טורקיש, יש לזה סיבה?
    ולמה אתה לא מודאג מכך שירד לך סטטוס אצלם? הרי סטאר זו ברית שמכסה כל כך הרבה חברות, הייתי מצפה שתרצה שיהיה לך סטטוס גבוה אצלם, בפרט לאור השינויים השליליים במועדון של אמריקן.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      שאלות טובות מאוד.

      אני אומנם טס עם ברית סטאר פה ושם אבל קשה לי להגדיר מועדון תעופה אחד בתור ׳המועדון הראשי שלי׳. אני צובר מיילים במועדונים של טורקיש, יונייטד ולופטהנזה בהתאם לצורך. בשנתיים האחרונות חלו שינויים במועדון של טורקיש, גם בצבירה וגם במימוש, ועל כן כדאיותו ירדה. כרגע אני יכול להמליץ עליו רק למי שמרבה לטוס עם טורקיש עצמה ובפרט במחלקת העסקים. ב-2017 אולי אכוון לסטטוס גבוה עם יונייטד או אפילו סינגפור איירליינס.

      סטטוס גולד בברית סטאר בהחלט חשוב לי אבל הבטחתי אותו עד תחילת 2018 בזכות סטטוס דיימונד במועדון Amigo של אוויאנקה -ברזיל (השוואת סטטוס, אני לא מקרדט למועדון טיסות). בברית סטאר כמעט תמיד יש אפשרות לקבל השוואת סטטוס ממועדון כלשהו ועל כן אני לא מודאג לעתיד.

      הגב

השאר תגובה