זה לא סוד שאני אוהב את חברת התעופה הפינית. מדובר בחברה קטנה, אומנם, אבל כזאת ששומרת על מעמדה כאחת המתקדמות והטובות באירופה. ועכשיו היא מציעה מוצר חדש.

כדאי שתכירו

פינאייר, נושאת הדגל של פינלנד, מחזיקה צי של כ-60 מטוסים מתוכם כ-15 מטוסים רחבי-גוף מדגמי A330 ו-A340 של איירבאס. החברה מפעילה טיסות ישירות ל-90 יעדים ברחבי העולם שמתוכם רק שניים נמצאים מחוץ לאירופה ואסיה (הקו הסדיר לניו-יורק והקו העונתי לטורונטו). ואכן, החברה מנסה למתג את עצמה כגשר הנוח ביותר בין אירופה לאסיה תודות למיקומו הגיאוגרפי של שדה הבית שלה בהלסינקי. כך, למשל, פינאייר הייתה החברה המערב-אירופית הראשונה שהפעילה טיסות נון-סטופ סדירות ליפן (1983) ולסין (1988).

לשם השוואה, חברת התעופה סקנדינביה איירליינס (SAS), נושאת הדגל של שלושת מדינות סקנדינביה (שבדיה, נורווגיה ודנמרק), מחזיקה צי של קרוב ל-150 מטוסים וטסה למעל 100 יעדים ברחבי העולם. אפילו לחברת הלואו-קוסט נורוויג׳ן (עליה כתבתי בעבר) יש צי גדול יותר משל פינאייר.

אבל, איך אומר מי שמעדיף את הדרימליינר על הסופר-ג׳מבו: הגודל לא קובע.

על איכות ועל קידמה

פינאייר היא אחת מאחת-עשרה חברות תעופה אירופיות בלבד שמחזיקות בדירוג ארבעה כוכבים היוקרתי של חברת הדירוג SkyTrax, כשאין אפילו חברה אירופית אחת עם דירוג חמישה כוכבים.בדירוג השנתי האחרון של חברות התעופה בעולם הגיעה פינאייר למקום השביעי באירופה וזכתה בתואר חברת התעופה הטובה ביותר בצפון-אירופה (ובכך עקפה את שתי החברות שאוזכרו קודם – סקנדינביה איירליינס ונורוויג׳ן).

צי המטוסים של פינאייר הוא אחד הצעירים באירופה ולחברה יש מסורת ארוכה של רכישת מטוסים מתקדמים וחסכניים בדלק. בחודשים הקרובים תהפוך פינאייר לחברה האירופית הראשונה שתפעיל את המטוס החדש של איירבאס מדגם A350-900.


מחלקת התיירים של פינאייר היא בסטנדרט גבוה יחסית כשכל המושבים במטוסים רחבי-הגוף נהנים ממערכת בידור אישית מתקדמת, מרווח מושב של 32 אינצ׳ ושקע חשמל שלא דורש מתאם.
באופן אישי אני מוצא את המושבים נוחים מאוד ואת מערכת הבידור האישית כאחת הטובות ביותר שיצא לי לחוות (יותר מבחינת נוחות שימוש ופחות מבחינת התוכן).

Finnair Economy Class Cabin

מחלקת העסקים של פינאייר הייתה עד לאחרונה מיושנת ומשעממת. יצא לי לטוס במחלקה זו מספר פעמים והחוויה אומנם היתה טובה, בעיקר תודות לשירות של הצוות, אבל המושבים עצמם בהחלט היו מתחת לסטנדרט המקובל. בשנה שעברה החלה פינאייר בהחלפת המושבים בכל מטוסי הצי וכיום היא מציעה מושבי מיטה-שטוחה מצויינים בטיסות הארוכות.

-

בדצמבר 2014 התחילה פינאייר להוסיף לצי המטוסים רחבי-הגוף שלה מחלקה חדשה בשם ״Economy Comfort״ שנכון להיום מוצעת בכל הטיסות הארוכות של החברה.

המוצר החדש: Economy Comfort

השבוע טסתי מהלסינקי לדלהי עם פינאייר. קצת יותר משש שעות במטוס A330. זו טיסה אידיאלית מבחינת שעות טיסה משום שהיא ממריאה ב-20:20 מהלסינקי ונוחתת בדלהי בסביבות 06:00, כך שאפשר לאכול ארוחת ערב ומיד ללכת לישון עד הנחיתה. למרות שזה בכלל לא מה שעשיתי בעצמי.

זאת הייתה אחת הטיסות היחידות שבהן לא קיוויתי לקבל שדרוג למחלקת העסקים (דבר שקרה לי מספר פעמים בעבר עם פינאייר). גם כי רציתי לנסות את המוצר החדש, גם כי ידעתי שהמושב לידי יהיה פנוי וגם כי זו טיסה לא ארוכה מדי שממילא לא תיכננתי לישון במהלכה.

מחלקת תיירים-קומפורט היא למעשה חמשת השורות הראשונות של מחלקת התיירים שבהן הוגדל מרווח הרגליים. בכך היא דומה, למשל, למחלקת תיירים-פלוס של אלעל. המושבים הם אותם המושבים כמו במחלקת התיירים הרגילה והקונפיגרציה זהה גם כן (2X4X2). המחלקה זמינה בכל הטיסות הארוכות ועלות ההושבה בה היא 45 עד 75 יורו לקטע טיסה. 

Finnair Economy-Comfort Seatmap

פינאייר מאפשרת לנוסעים בעלי סטטוס גבוה בברית גישה מלאה וחינמית לבחירת כל המושבים במחלקת התיירים מרגע ההזמנה, לרבות מושבים במחלקת תיירים-קומפורט. אני בחרתי את המושב הראשון בשורה הראשונה, 21A, שבו יש מרווח רגליים מוגדל עוד יותר. להערכתי השורה הזאת לא הוזזה בכלל ומרווח הרגליים שם נשאר כשהיה.

אז מה בעצם מציעה מחלקת תיירים-קומפורט?

  • מרווח מושב של 36-34 אינצ׳ (הרבה מעבר למקובל במחלקות התיירים).

  • אוזניות מבטלות-רעש, בדומה לאלו שמחולקות לנוסעי מחלקת העסקים.

  • ערכת נוחות שכוללת מסכת עיניים, אטמי אוזניים, גרביים, משחה ומברשת שיניים.

  • עלייה מוקדמת למטוס (קבוצה 1, פריוריטי).

  • משענות ראש נוחות יותר.

Finnair Economy-Comfort Description

עבורי, כבעל סטטוס גבוה בברית, היתרון היחיד היה האוזניות. ואין ספק שמדובר ביתרון חשוב.

עבור נוסעים ללא סטטוס גבוה בברית אני מאמין שהמחלקה תהווה שדרוג ברור ומורגש לעומת מחלקת התיירים הרגילה. תוספת של 4 אינצ׳ למרווח הרגליים תהיה מבורכת בטיסות ארוכות שבהן האוזניות מבטלות-הרעש, מסכת העיניים ומשענת הראש המשודרגת יעזרו לישון טוב יותר.

האם זה שווה 45 עד 75 יורו תוספת לקטע טיסה? זה כל אחד יחליט בעצמו. 

השאר תגובה