באוקטובר 2014 סיימה אמריקן את הסכם שיתוף הפעולה עם אלעל. הסיבה העיקרית למהלך הייתה רכישת US Airways, המקיימת טיסות ישירות מת״א לפילדלפיה, שאפקטיבית ייתרה את הצורך של אמריקן בטיסות ההזנה של אלעל. אמריקן שוקלת בשנים האחרונות לחזור ולהפעיל קו ישיר מת״א למיאמי, ככל הנראה בנוסף לטיסות מפילדלפיה.

בנובמבר 2014 הודיעה אלעל על הסכם שיתוף פעולה עם חברה אמריקנית אחרת – ג׳ט בלו (B6). החברה הקטנה, ששדה התעופה לוגאן (BOS) בבוסטון הוא אחד מבסיסה, הוקמה רק בשנת 2000 ונחשבת לאחת מחברות הלואו-קוסט המצליחות בארה״ב. לחברה מעל 90 יעדים, כולם בצפון אמריקה, וצי של מעל 200 מטוסים (פי כמה משל אלעל) אם כי כולם מטוסים צרי-גוף.

אם כן, פתיחת הקו החדש הושפעה ככל הנראה משיתוף הפעולה החדש שהתבשל אז בין אלעל לג׳ט בלו, ועובדה שההכרזה על הקו החדש הגיעה בקושי שבוע לאחר ההודעה על שיתוף הפעולה בין שתי החברות.

אלעל מפרסמת מחירים

נכון להיום אלעל מפרסמת באתר שלה כרטיסים החל מ-1399$ בחודשי הקיץ. האם המחיר הזה קיים במציאות? הלכתי לשאול את ITA Matrix, וזו התשובה שקיבלתי:

ITA Prices for LY, TLV-BOS, July15

אם כן, נראה שכל הכרטיסים המוזלים-כביכול כבר נרכשו.

ומה מציעות חברות אחרות באותם תאריכים? בריטיש, למשל, מציעה כרטיסים בפחות מ-1250$ בתאריכים רבים במהלך הקיץ. ככה נראה הלו״ז:

ITA Prices for BA, TLV-BOS, July15

אלאיטליה ואיבריה מציעות כרטיסים אפילו מתחת ל-1200$ כמעט לכל תאריך לאורך הקיץ:

ITA Prices for AZ:IB, TLV-BOS, July15

ואומנם אלעל היא החברה היחידה בשוק המחזיקה ביתרון של טיסות ישירות, ואפילו מדובר בשעות נוחות מאוד, חשוב גם לציין שאת הקו החדש משרתים מטוסי בואינג 767 מיושנים מאוד שמציעים מוצר פשוט גרוע גם במחלקת התיירים וגם במחלקת העסקים.

מוכנים לטוס בחורף? 

אלעל אומנם לא מפרסמת את תעריף החורף אבל המחיר נקבע על 799$ במחלקת הכרטוס המוזלת ביותר – W. בהחלט מחיר אטרקטיבי ליעד מרכזי בארה״ב, אבל, חברות אחרות מציעות מחירים טובים הרבה יותר.

במסגרת מבצע שמתקיים היום ומחר מציעה אייר פראנס כרטיסים לבוסטון ב-556$ בלבד.

AF Website Ad

אלא שבפועל, ע״פ התוצאות של ITA Matrix, הכרטיסים של אייר פראנס מתחילים אפילו במחיר נמוך יותר של 538$ בלבד. במחיר הזה, אגב, תוכלו לבחור בקונקשיין נוסף בניו-יורק כדי לעלות על ה-A380 הצרפתי בדרך לפריס.

ITA Prices for AF, TLV:BOS, March16

בתאריך רנדומלי שבחרתי בחודש מרץ 2016 אפשר לראות שגם חברות אחרות מציעות תעריפים נמוכים משמעותית מהמחיר הנמוך ביותר של אלעל לעונה (799$). KLM, אחותה התאומה של אייר פראנס, גם מציעה תעריפים שנמצאים עמוק מתחת ל-600$, בעוד קבוצת לופטהנזה מציעה תעריפים שבין 600$ ל-650$ בלבד. כדאי גם לציין את התעריף המצוין של יונייטד, 713$ בלבד, עם קונקשיין נוח למדי בניוארק.

ITA Airlines Results for TLV:BOS on March16

טיסה נעימה.

השאר תגובה