סוויס, מקבוצת לופטהנזה, הזמינה מבואינג תשעה מטוסים מהדגם המכונה בקצרה 77W שאמורים להימסר לה החל מינואר 2016. המטוס נועד להחליף חלק ממטוסי האיירבאס A340 המיושנים-משהו שנמצאים כרגע בצי, כשבין התוצאות הישירות ניתן למנות את הורדת הגיל הממוצע של הצי בשנתיים (ל-8.5 שנים), חיסכון ניכר בהוצאות דלק, גידול במספר המושבים ויצירת מקומות עבודה נוספים בחברה. המטוס, בתצורה שבה בחרה סוויס הכוללת גם מחלקה ראשונה, מציע 340 מושבים סה״כ.

בשביל קצת מידע נוסף אתם מוזמנים לצפות בסרטון שעושה רושם שהוכן לחלוטין ע״י חבורה של מהנדסים גרמנים.

קבוצת לופטהנזה אוהבת את ישראל או לא?

הקבוצה כוללת מספר חברות תעופה שהגדולות ביניהן הן לופטהנזה, סוויס, אוסטריאן ואייר בריסל. רוב חברות הקבוצה נוחתות בת״א ומוסיפות לביצור השליטה של ברית סטאר אליינס בשוק המקומי מול שתי בריתות התעופה האחרות. לופטהנזה עצמה החלה לטוס לת״א כבר ב-1968 ועד היום היא נחשבת לאחת החברות הפעילות ביותר בנתב״ג.

ישראלים רבים חברים במועדון התעופה של הקבוצה Miles&More המכונה בקצרה M&M. ביניהם בעלי הון רבים, מנהלים בכירים, אנשי עסקים ידועים – שרובם רואים בלופטהנזה סמל סטטוס כלשהו. לטענת אנשי לופטהנזה מתגוררים בישראל רבים המחזיקים בסטטוסים הגבוהים של המועדון: סנאטור והון-סרקל. השני הוא הסטטוס הפומבי בעל דרישות הקבלה הגבוהות ביותר בתעשייה כיום אז אם יש עשרות כאלו בישראל זה יהיה פנטסטי. בכל מקרה, אין מי שיכול להתווכח על הרווחיות והכדאיות של השוק המקומי בזירה הבינ״ל.

בכירי לופטהנזה חוזרים שוב ושוב על המנטרה לפיה החשיבות של השוק הישראלי בעיניהם גבוהה מאוד. הם מזכירים את אורך מערכת היחסים, הם מזכירים את חברי מועדון הנוסעים, הם מזכירים את התוכניות לעתיד – אבל משתדלים שלא להזכיר את העובדה הפשוטה שלופטהנזה הייתה אחת החברות הראשונות שהחליטו לשלוח לת״א את המוצר הגרוע ביותר שיש להן בצי.

Lufthansa Intra-Europe Business Class

Lufthansa Intra-Europe Business Class Cabin

לופטהנזה טסה לישראל כיום במטוסי איירבאס A321. הם אולי לא בני מאה אבל הם לא מצעים מערכות בידור אישיות ומחלקת העסקים שלהן היא פשוט בדיחה. אייר בריסל ואוסטריאן לא מציעות מוצרים טובים יותר בימינו, אם כי לאוסטריאן יש טעם טוב יותר. סוויס, לעומת כל אלו, טסה לישראל גם במטוסי איירבאס A340 המציעים מחלקת עסקים ראויה. ושוב, הדיון הזה רלוונטי במיוחד לאור ׳הלקוחות הכבדים׳ של הקבוצה בארץ.

טיסות סוויס מקבלות שידרוג

ואומנם סוויס מחזיקה כרגע ביתרון בולט על חברותיה לקבוצה ולברית, ואף נחשבת ע״י רבים כמותג הפרימיום של הקבוצה, החליטה החברה לבצר עוד יותר את מעמדה עם הכנסת מטוסי ה-77W לפעילות בקו. מטוסים אלו יציעו 8 מושבים במחלקה הראשונה המצוינת של החברה, 62 מושבים במחלקת העסקים החדשה (מיטות שטוחות, כמובן) ו-270 מושבים במחלקת התיירים בתצורת 3X4X3.

כך תראה מחלקת העסקים, כשהתצורה הזו כבר קיימת בחלק ממטוסי הצי:

Swiss Boeing 777-300ER Business Class Cabin

Swiss Boeing 777-300ER Business Class Cabin

האם מדובר במחלקת העסקים הטובה ביותר בתעשייה? לדעתי לא. היא טובה מאוד, שלא תבינו אותי לא נכון, אבל היא לא ׳הטובה ביותר׳. הסטנדרטים המחמירים של התעשייה מחייבים את המושב במחלקת העסקים להצטיין בשלושה פרמטרים עיקריים:

  • גישה למעבר: כל מחלקה שאינה בתצורת 1X2X1 נחשבת למיושנת ולא רלוונטית.
    – – –

  • נוחות במצב שכיבה: חשוב שהמושב יהפוך למיטה שטוחה המקבילה לריצפה, ומכאן נמדדת הנוחיות שלו שממנה נגזרת איכות השינה. יש מושבים נוחים יותר ופחות, ומרכיבים שונים משפיעים על ההרגשה כמו אורך ורוחב המושב, סוג הריפוד, איכות הכרית וכו׳.
    – – –

  • פרטיות: השאיפה של רוב נוסעי מחלקות העסקים היא לפרטיות מקסימלית שתאפשר להם לעבוד, לאכול ולישון בנוחות מירבית. לכן המושבים הפופולריים ביותר הם מושבים הפונים החוצה מהמעבר.

וכמובן שאסור לשכוח את המחלקה הראשונה המצוינת של סוויס שזוכה פעם אחר פעם למוניטין גבוה בזירה הבינ״ל. אגב, גם לאחותה לופטהנזה יש מחלקה ראשונה פשוט פנטסטית.

חברים במועדון M&M? 

בטבלת האיזורים למימוש מיילים של מועדון ישראל מופיעה כחלק מהמזרח התיכון. זו לא תלונה כמובן – כך מקובל כמעט בכל מועדוני התעופה בעולם. אלא שמועדון M&M הוסיף חריג לפיו נוסעים המתגוררים בישראל (לפי הכתובת המעודכנת בחשבון) המבקשים לרכוש כרטיס בונוס ליציאה מישראל ישלמו את מספר המיילים הנדרשים כאילו יצאו מאזור אירופה. והחריג הזה נכון גם כאשר מבקשים לרכוש כרטיס בונוס מישראל לאירופה, שמתומחר ככרטיס בונוס פנים-אירופי.

כרטיס בונוס במחלקת התיירים מת״א לציריך דורש כ-15,000 מיילים. המועדון גובה היטל דלק על כרטיסי בונוס כך שתוספת המזומן היא 115$. כרטיס במחלקת העסקים דורש כ-22,500 מיילים בלבד וכרטיס במחלקה הראשונה ידרוש רק 30,000 מיילים – אבל סוויס מאפשרת רק לבעלי הסטטוס הגבוהים ביותר במועדון M&M להזמין כרטיסי בונוס במחלקה הראשונה שלה. אומנם מדובר בטיסה קצרה של קצת מעל ארבע שעות אבל זו תהיה הזדמנות טובה לנסות את אחד המוצרים הטובים ביותר שיטוסו בין ת״א לאירופה (בתחרות עיקרית מול בריטיש ואיבריה).

אני כבר התחלתי לחסוך, מה אתכם? 

Swiss Boeing 777-300ER Profile

השאר תגובה