בשנה שעברה, 2014, טסתי קרוב ל-200,000 מיילים וביליתי קרוב ל-150 לילות במלונות. השנה, בשל התחייבויות אחרות שאולי אזכה לכתוב עליהן בחודשים הבאים, נדרשתי להישאר בארץ. כתוצאה מכך אצטרך ׳לעבוד קשה׳ בהמשך השנה כדי לשמור את הסטטוסים הרצויים לי ובראשם סטטוס אקזקיוטיב-פלטינום (EXP) במועדון AAdvantage של אמריקן.

AAdvantage EXP Card and Tags

שימור הסטטוס דורש 100,000 מיילים או נקודות בשנה קלנדרית. המספר הזה כמובן לא כולל טיסות בכרטיסי בונוס, דבר שאני עושה לעיתים קרובות יחסית. בשנת 2014 הצלחתי לרשום מעל 135,000 מיילים במועדון – ולרף שימור הסטטוס הגעתי כבר במהלך הקיץ הקודם. לעומת זאת כיום, באמצע ספטמבר 2015, אני קרוב יותר ל-35,000 מיילים בלבד. משכך, ידעתי שהשנה אאלץ לעלות על כמה טיסות במטרה מוצהרת של צבירת מיילים ובלי עניין ביעד.

זה אולי נשמע מוזר, אבל, זה די סטנדרטי למעשה. וכדאי לזכור ש׳ריצות׳ כאלו נעשות בעיקר ע״י הנוסעים התכופים ביותר שנהנים מכניסה לטרקלינים, מושבים מועדפים, שדרוגים מזדמנים ושאר הטבות שתכליתן להפוך את המסע לנוח יותר ויקר פחות.

Iberia Business Class Lounge Madrid Airport

Iberia Business Class Lounge, MAD Airport

 וכך עבר לו סופ״ש אחד באוגוסט…

GCM TLV-MAD-FRA Route

מסלול הריצה לקח אותי למדריד, משם לפרנקפורט וחזרה. להלן פירוט העלויות:

  1. כרטיס הלוך/חזור מת״א למדריד עם איבריה
    עלות: 218$
    תועלת: 3530 מיילים לסטטוס, 50$ בשובר של אקספדיה, 2$ קאשבק.
    – – –
    בתחילת יוני כתבתי על הורדת המחירים הדרסטית של איבריה בקו לת״א כתוצאה מהכניסה של אייר-אירופה, אחת המתחרות הגדולות שלה, לפעילות בקו. בהמשך אותו חודש הזמנתי לעצמי כרטיס למדריד. הכרטיס שרציתי עלה באקספדיה כ-10 סנט יותר מאשר בפרייסליין, וכך הזדמן לי לנצל את תוכנית ה-BRG של אקספדיה עליה כתבתי בעבר.בטיסה חזרה לארץ קיבלתי שדרוג למחלקת העסקים.
    – – –
  2. לילה במלון הילטון במדריד
    עלות: 39$
    תועלת: קרדיט של שהייה אחת במועדון HHonrs, כ-300 נקודות מועדון, 100 אוויוס (דאבל דיפ).
    – – –
    אחד היתרונות של שדה התעופה ברחאס במדריד, ויש רבים, הוא היצע המלונות בסביבתו שמאפשרים שהות נוחה במהלך קונקשיין ארוך. המלון הטוב ביותר מביניהם, לפחות לטעמי, הוא מלון הילטון. שזה לא מפתיע כי רשת הילטון מצטיינת יותר מכל רשת אחרת בקטגוריית ׳מלונות שדה׳. מצאתי באתר הזמנות כלשהו תעריף זול יותר מבאתר המלון ולכן ביצעתי הזמנה באשר המלון והגשתי בקשת BRG. הבקשה התקבלה והמחיר הסופי ירד ל-35 יורו בלבד.
    – – –
  3. כרטיס הלוך/חזור ממדריד לפרנקפורט עם לאן במחלקת עסקים
    עלות: 189$
    תועלת: 1766 מיילים לסטטוס, 15$ קאשבק.
    – – –
    לאן, חברת התעופה הדרום אמריקנית, מפעילה טיסה ישירה מסנטיאגו למדריד במטוסי בואינג 787 ומשם טיסת המשך לפרנקפורט. מתוקף החופש החמישי היא יכולה למכור כרטיסים גם למקטע הטיסה הזה בלבד בשני הכיוונים. והמקטע הזה, איך לומר, זול מאוד ובמיוחד במחלקת העסקים. למזלי הכרטיס שרציתי היה זמין גם באתר ההזמנות Vayama שמציע לא פחות מ-15$ קאשבק עבור הזמנת כ-ל כרטיס טיסה דרך פורטל TopCashBack עליו המלצתי מספר פעמים בעבר.
    – – –
  4. לילה במלון אינטרקונטיננטל בפרנקפורט
    עלות: חינם.
    תועלת: קרדיט של לילה אחד במועדון IHG Rewards, כ-6500 נקודות מועדון.
    – – –
    אפשר לומר שזה ׳המלון הקבוע שלי׳ בפרקפורט אם כי זה היה רק הביקור השלישי שלי בעיר. הזמנתי את הלילה בתעריף שדרש תשלום מראש, באופן חריג מאוד, במחיר של 100 יורו כולל ארוחת בוקר. בניגוד לפעמים קודמות השהייה הייתה בינונית למדי עם מספר ׳תקלות׳. מספר ימים לאחר השהייה כתבתי למלון על החוויה השלילית ובסופה של התכתבות קצרה המלון החליט להחזיר לי את עלות השהייה כולה כפיצוי על רמת השירות. שירות הלקוחות של מועדון אמבסדור, שהיה מכותב לכל התקשורת מול המלון, שלח גם הוא פיצוי בגובה 5000 נקודות – שהצטרפו ל-1500 נקודות שקיבלתי מהמלון כתוצאה מהתשלום המקורי על השהייה.
    – – –
  5. לילה נוסף במלון הילטון במדריד
    עלות: 36$
    תועלת: קרדיט של אחת במועדון HHonors, כ-500 נקודות מועדון, 100 אוויוס (דאבל דיפ).
    – – –
    עוד בקשת BRG שאושרה לשהייה במלון האהוב עלי ליד שדה התעופה במדריד. הפעם המחיר היה אפילו נמוך יותר: סה״כ 32 יורו. אחת הסיבות לבחירתי בהילטון לשהיות האלו היא שאני זקוק לשלוש שהיות במלונות הקבוצה עד סוף אוקטובר על מנת לשמר את הסטטוס שלי במועדון.

לסיכום

רכישת שני כרטיסי הטיסה ושלושת הלילות עלתה לי 479$. וזה ההחזר להוצאה:

JUL15 MileageRun Costs

החזר של 87% על הכסף הוא מצוין מבחינתי, קל וחומר שזה היה נדרש לשם שימור הסטטוס הראשי שלי וסטטוס נוסף על הילטון. ואם להיות כנה הסיבה העיקרית שבגללה החלטתי להגיע לפרנקפורט היא כי מאוד רציתי לנסות את מחלקת העסקים של לאן במטוס הדרימליינר שלה וזאת הייתה הזדמנות נפלאה.

תגובה אחת

השאר תגובה