מיילים ונקודות הם מעין מט״ח וירטואלי. בשונה ממטבעות רגילים ערכם של המיילים והנקודות נשלט, באופן ישיר ועקיף, ע״י הגוף שהנפיק אותם ולא ע״י הציבור שמחזיק בהם. כשמועדון תעופה מחליט לייקר את טבלאות המימוש שלו הוא מוריד את ערך המיילים – באותה מידה שמועדון מלונות שמחליט להוסיף מבצע חדש ואטרקטיבי למימוש נקודות מעלה את ערך הנקודות.

משזה נאמר, ניתן לתת הערכת שווי כללית, ולפעמים מדויקת מאוד, לאותם ׳מטבעות׳. כמובן שהערכת השווי הזאת נכונה לנקודת זמן מסוימת ולסוג נוסע מסוים, והיא יכולה וצריכה להשתנות ככל שמועדון הלקוחות משנה את אפשרויות הצבירה והמימוש שלו.

לשם יצירת הטבלה חילקתי את הנוסעים לשלוש קבוצות: נוסעים מזדמנים (עד חמש נסיעות בשנה), נוסעים תכופים (מעל חמש נסיעות בשנה) ואלו שטסים יותר מדי (מעל 150,000 מיילים בשנה ובעלי גמישות גבוהה לניצול המיילים והנקודות). שכל אחד ירגיש חופשי לשייך את עצמו לאחת משלושת הקבוצות האלו.

ככל שלנוסע יש פעילות גבוהה יותר כך יתרות המיילים והנקודות שלו גבוהות יותר, הרגישות שלו למחיר נמוכה יותר, הגמישות שלו במימוש הנקודות גבוהה יותר וכן הלאה.

להן הערכות השווי שלי (השווי בטבלה מתיחס ליחידות של 1,000).
Miles & Points Value SEP15

מספר הערות נוספות:

  1. מיילים של מועדון Miles&More פגים תוקף לאחר שלוש שנים. בעלי סטטוס גבוה במועדון ומחזיקי כרטיס אשראי ממותג של המועדון (משווק בישראל ע״י כאל) נהנים ממיילים ללא תפוגה. משכך, נוסעים מזדמנים שאינם טסים עם חברות מברית סטאר לפחות אחת לשנה יכולים לראות במיילים אלו כבעלי שווי אפילו נמוך יותר – באזור 7.5$ ל-1,000.
     – – –

  2. המועדון של אלסקה איירליינס, Mileage Plan, הוא אחד הטובים בתעשייה. למיילים שלו אין תוקף כל עוד החשבון פעיל. יחד עם זאת, לאלסקה רשת שותפים מצומצמת יחסית וקשה לנצל את המיילים של המועדון ליציאה מישראל. ישראלי שעונה להגדרה של ׳נוסע מזדמן׳ לרוב יחפש כרטיסי בונוס ליציאה מת״א ולכן עבורו ערך המיילים נמוך במיוחד.
    – – –

  3. מועדון הנוסע המתמיד של אלעל אפקטיבית חילק את חבריו לשני סוגים: סוג א׳ – אלו שמחזיקים בכרטיס האשראי הממותג של המועדון, וסוג ב׳ – אלו שלא. הראשונים, ללא קשר למעמד היוקרה שלהם במועדון, נהנים ממגוון הטבות ומטבלאות מימוש זולות יותר. משכך, מחזיקי כרטיס האשראי של אלעל – אפילו בהיותם נוסעים מזדמנים בלבד – יכולים להתיחס לשווי הנקודות כאילו היו נוסעים תכופים (0.35$ עד 0.5$ לנקודה).
    – – –

  4. מספר מועדוני מלונות, בראשם אלו של הייאט וסטארווד, מציעים הזמנת לילות בונוס בשילוב כסף ונקודות. זהו בדר״כ הניצול הכדאי ביותר של נקודות אלו. נוסעים מזדמנים צריכים לראות בכך יתרון נוסף שכן הדרך למימוש הנקודות במועדונים אלו קצרה יותר.

2 תגובות

  1. כמה שווים המיילים והנקודות שצברתם? – FlyingOut

    […] בספטמבר 2015 פרסמתי פוסט עם כותרת דומה. בבסיס אותו פוסט הייתה טבלה עם הערכות שווי שלי ל׳מטבעות׳, מיילים ונקודות, של מועדוני לקוחות שונים. אפילו התיחסתי לשלושה סוגי נוסעים כדי להדגיש שהערך של ׳המטבע׳ הוא לעולם סובייקטיבי ולעולם תלוי באופי המימוש הצפוי. […]

    הגב
  2. כמה שווים המיילים והנקודות שצברתם? - FlyingOut

    […] בספטמבר 2015 פרסמתי פוסט עם כותרת דומה. בבסיס אותו פוסט הייתה טבלה עם הערכות שווי שלי ל׳מטבעות׳, מיילים ונקודות, של מועדוני לקוחות שונים. אפילו התיחסתי לשלושה סוגי נוסעים כדי להדגיש שהערך של ׳המטבע׳ הוא לעולם סובייקטיבי ולעולם תלוי באופי המימוש הצפוי. […]

    הגב

השאר תגובה