הקרדיט כנראה מגיע לשגריר ישראל בסין מתן וילנאי. מאז כניסתו לתפקיד, ב-2012, נראה כי וילנאי עושה מאמצים גדולים כדי לקדם את יחסי המסחר בין המדינות. בתוך כך הוא גם דחף לפתיחתו של קו תעופה חדש בין סין לישראל למורת רוחה של אלעל המחזיקה במונופול על השוק הזה כיום. אלעל טסה לבייג׳ינג שלוש פעמים בשבוע.

בנובמבר 2014, לפני כמעט שנה, הודיעה היינאן איירליינס – ככל הנראה חברת התעופה הטובה ביותר בסין – שבכוונתה לפתוח קו מבייג׳ינג לת״א כחלק מרשימה של יעדים חדשים שתשרת החברה ב-2015. שלושה חודשים מאוחר יותר, בינואר 2015, הודיעה החברה כי התקבלו ההחלטות המתאימות והקו יחל לפעול בסוף ספטמבר 2015 – אך הטיסות מעולם לא נפתחו להזמנה. וכעת, בספטמבר 2015, הודיעה החברה כי הקו יחל לפעול רק באפריל 2016.

Hainan Airlines Boeing 787 Dreamliner

Hainan Airlines Boeing 787 Dreamliner

היינאן איירליינס (קוד יאט״א: HU) תפעיל שלוש טיסות שבועיות מבייג׳ינג לת״א בדיוק בימים שבהם לא פועלת אלעל: ראשון, שלישי וחמישי. את הקו ככל הנראה ישרתו מטוסי איירבאס A330-200. מטוסים אלו כוללים 36 מושבי מיטה-שטוחה במחלקת העסקים בתצורת 2-2-2 ו-186 מושבים במחלקת התיירים בתצורת 2-4-2. המרווח בין המושבים במחלקת התיירים, 33-32 אינצ׳, נחשב מעל הממוצע בתעשייה. היינאן איירליינס מחזיקה בצי שלה גם מטוסי איירבאס A330-300 ומטוסי בואינג 787-800 ׳דרימליינר׳ אשר מציעים מחלקת עסקים טובה יותר בתצורת 1-2-1, אבל הם לא צפויים לפעול בקו החדש.

בשלב זה הטיסות לת״א לא מופיעות במערכת ולא פורסמו מחירים.

היינאן איירליינס, על אף היותה חברת תעופה מובילה בעלת דירוג חמישה כוכבים של SkyTrax, אינה שותפה כיום בברית תעופה. החברה מפעילה מועדון תעופה בשם Fortune Wings Club שבו ניתן כמובן לצבור מיילים (׳קילומטרים׳, אם לדייק) ולממש אותם עבור כרטיסי בונוס וכיוצ״ב. שימו לב שכרטיסים במחלקות הכרטוס המוזלות ביותר במחלקת התיירים לא יזכו בקרדיט כלשהו.

מספר מועדוני תעופה נוספים מאפשרים צבירת מיילים מטיסות היינאן איירליינס וביניהם: TopBonus (אייר ברלין), Etihad Guest (אתיחאד איירוויס) ו-MileagePlan (אלסקה איירליינס).

2 תגובות

השאר תגובה