הישראלי הממוצע מכיר את מועדון הנוסע המתמיד של אלעל. סביר להניח שיש לו אפילו חשבון במועדון ובנקודת זמן כלשהי הייתה לו יתרה של כמה עשרות נקודות לאחר איזו נסיעה לארה״ב. הישראלי הממוצע גם יודע שצריך כמה מאות נקודות בשביל כרטיס בונוס לאירופה, ושהנקודות נעלמות מהחשבון בשלב מסוים אם לא טסים מספיק. מכאן, הוא מניח, שמועדון הנוסע המתמיד מיועד בעיקר לאותם אנשי עסקים שמכירים את נתב״ג יותר טוב מאת המכולת השכונתית. זו, כמובן, טעות.

הבעיה הגדולה יותר היא שהישראלי הממוצע מניח שבאופן דומה פועלים כל מועדוני התעופה בעולם, כי הרי לא יתכן שאלעל המציאה את הגלגל. אבל למה בכלל לטרוח עם צבירת מיילים?

Join Matmid Progrm

אמת ראשונה: הרשמה למועדוני תעופה היא כמעט תמיד חינמית

מועדון הנוסע המתמיד דורש, באופן פורמלי, דמי רישום בסך 25$ למצטרפים חדשים. בתמורה הוא מעניק מתנת הצטרפות של 30 נקודות (~ 30 ש״ח בשווי ריאלי). בפועל קל מאוד למצוא ״קוד הרשמה״ שיאפשר הצטרפות בחינם למועדון אך ללא מתנת ההצטרפות.

אלא שמועדוני התעופה הגדולים בעולם לא דורשים כלל דמי רישום. ההצטרפות היא חינמית ובדר״כ פתוחה גם לילדים מגיל צעיר מאוד (הסטנדרט הוא שנתיים ומעלה). אז אם ההרשמה חינם, ולרוב אורכת דקה או שתיים, מדוע לא להירשם לכל מועדון שעלול להיות רלוונטי?

FlyingBlue Elite Status Benefits

אמת שניה: גם נוסעים בלתי-תכופים יכולים להנות מחברות במועדון תעופה

ישנם מועדוני תעופה שמעניקים הטבות לחברי המועדון רק מעצם היותם חברי מועדון. כך למשל מועדון Flying Blue נותן הנחה של עד 50% בעלות שליחת מזוודות בטיסות אייר-פראנס ו-KLM לכל חברי המועדון שאינם בעלי סטטוס גבוה (אלו לא נדרשים בתשלום כלל).

מועדונים אחרים מציעים מבצעי רכישת מיילים לחברי מועדון קיימים בלבד (LifeMiles, אוויאנקה), אפשרות לרכוש כרטיס בונוס מוזל לחברי מועדון פעילים (Executive Club, בריטיש) או הנחות משמעותיות עם השותפים העסקיים של המועדון (AAdvantage, אמריקן).

Rocketmiles Earn Miles

אמת שלישית: יש דרכים רבות לצבור מיילים

קוראי הבלוג הקבועים יודעים לבטח שניתן לצבור הרבה מיילים גם בלי לעלות על טיסה אחת. לפעמים המיילים אפילו מחולקים בחינם לגמרי.

כדאי, למשל, לנצל את מבצעי ההצטרפות של אתרי הזמנות המציעים מיילים בתמורה להזמנת שהיות במלונות כמו: Rocketmiles, Kaligo ו-PointsHound.

ניתן לצבור מיילים גם ע״י שימוש בכרטיסי אשראי, ע״י שימוש בפורטלי הקניות של מועדוני התעופה, ע״י הזמנת מוצרים ושירותים המפורסמים באתרי מועדוני התעופה ועוד. אני משתדל לפרסם בבלוג הצעות אטרקטיביות כשהן מופיעות.

Executive Club Award Search

אמת רביעית: ישנם כרטיסי בונוס זולים במיוחד

בהמשך החודש אהיה בהוואי, וכחלק מהביקור במדינת האיים נדרשתי לטיסה פנימית של 45 דקות עם חברת התעופה המקומית הוואיאן איירליינס. ואומנם טיסות פנימיות בהוואי אינן יקרות העדפתי לנצל 5,000 מיילים של AAdvantage לכרטיס בונוס. זה כרטיס הבונוס הזול ביותר שניתן לרכוש דרך המועדון האמריקני.

דוגמאות נוספות: כרטיסי בונוס במועדון Executive Club (בריטיש) מתחילים מ-4,000 אוויוס בלבד וכרטיסי בונוס עם אלעל ליעדי UP מתחילים מ-30 נקודות בלבד בעונת החורף (בתוספת מסים ו״תוספת מזומן״ שהוא השם השני של היטל-דלק).

Delta Airlines Logo

אמת חמישית: מיילים יכולים ׳לחיות׳ לאורך שנים

למען הנוחות הכנתי טבלה פשוטה המראה מהו תוקפם של מיילים במועדוני התעופה השונים ואיך ניתן לדאוג שהיתרה בחשבון לא תתאפס גם כאשר לא טסים במשך תקופה ארוכה.

Miles Expiration - Many Airlines

אמת שישית: קל מאוד לשמור על פעילות בחשבון תעופה

״פעילות״ מוגדרת כצבירה של מייל אחד ומעלה או מימוש של מייל אחד ומעלה. כלומר, הדרישה היא לא בהכרח לרישום טיסה למועדון אלא מספיקה כל פעילות שמשנה את יתרת המיילים בחשבון.

הפעילות הפשוטה ביותר היא רכישת מיילים. העלות היא לרוב סביב 35$ ל-1,000. כמובן שזה לא ערכם הריאלי של המיילים, וראו פוסט בנושא, אבל זו פעולה שמאריכה את חיי החשבון והמיילים שבו. לפעמים קיימים מבצעי רכישה המעניקים בונוס נדיב או הנחה בעלות – וזו הזדמנות טובה ליצור פעילות מינימלית בחשבון.

מוקדם יותר בפוסט ציינתי מספר דרכים לצבור מיילים שלא באמצעות טיסה – וכל צבירה כזאת תחשב לפעילות בחשבון. כך, לדוגמה, ניתן לעבור דרך פורטל הקניות של מועדון התעופה אל חנות גדולה או זירת מספר מקוונת כמו אמזון, אייטונס, איביי, בסט-ביי וכיוצ״ב ולרכוש מוצר בעלות מינימלית כמו שיר בעלות של 1$ או כל מוצר זול אחר – והעיקר שהרכישה תזכה במייל אחד לפחות במועדון התעופה.

3 תגובות

  1. חמש דרכים לצבור מיילים בלי לטוס – FlyingOut

    […] מטרת הפוסט הזה היא להראות כמה קל לשמור על פעילות מינימלית במועדון תעופה. כך יכולים נוסעים מזדמנים לשמור על המיילים לאורך שנים עד שיאספו מספיק לטובת כרטיס בונוס. מועדוני תעופה אינם רק נחלתם של הנוסעים התכופים. […]

    הגב

השאר תגובה