עד לאחרונה איבריה הפעילה בקו לת״א באופן בלעדי מטוסי איירבאס A319 בשתי גרסאות.

בגירסה הראשונה מחלקת העסקים היא מהסוג הנחות ביותר: שורות מושבים בדיוק כמו במחלקת התיירים אך עם מושב אמצעי חסום. במטוסים האלו למושבים ביציאת החירום יש מרווח רגליים גדול יותר מלמושבים במחלקת העסקים, וזה בעיקר מביך, אם כי כמובן שמחלקת העסקים נהנית משירות ברמה גבוהה יותר, ארוחות אחרות, תאי שירותים נפרדים וכו׳.

בגירסה השניה מחלקת העסקים היא בתצורת 2X2 בדומה, למשל, למה שנהוג במחלקות הראשונות של חברות בארה״ב. במטוסים אלו ישנם 14 מושבים במחלקת העסקים.

אלא שמוקדם יותר השנה החלה איבריה להפעיל בקו גם מטוסי איירבאס A330. בשבוע הבא, לדוגמה, ה-A330 יופעל בשלוש טיסות בימים ראשון, רביעי ושישי (מת״א). במטוסי ה-A330, רחבי-גוף, מוצעת מחלקת העסקים החדשה (יחסית) של איבריה ובה 36 מושבי מיטה-שטוחה. תצורת המושבים במחלקה מבטיחה לכל הנוסעים גישה ישירה למעבר וחלק מהמושבים נהנים ממידת פרטיות גבוהה. יתרון נוסף של מחלקת העסקים החדשה היא מערכת הבידור המתקדמת המותקנת בה – כשבמטוסי ה-A319 לא קיימת כלל מערכת בידור.

טיפ: אם יש לכם את אפשרות הבחירה אני ממליץ בחום על המושבים 8L או 8A.

אז, ראשית, אם אתם גמישים בתאריכי ושעות הטיסה שלכם – כדאי בהחלט להעדיף טיסה המופעלת ע״י מטוס A330. זה יהיה שדרוג משמעותי בעיניי, ויש לזכור שטיסה מת״א למדריד אורכת כמעט חמש וחצי שעות וטיסה חזרה ממדריד לת״א אורכת כמעט חמש שעות. כלומר, מדריד הוא יעד במרחק בינוני מת״א בדומה ליעדים אחרים בקצוות אירופה.

ואם בחרתם בטיסה המופעלת ע״י ה-A330 תוכלו להציע הצעת שדרוג למחלקת העסקים.

התוכנית פועלת בצורת מכרז. רוכשי כרטיסים במחלקת התיירים מוזמנים להציע הצעות לשדרוג, על בסיס קטעי טיסה ספציפיים, על מחיר מינימום. הסכום המוצע לא נגבה אלא אם ההצעה מתקבלת בפועל. בימים שלפני הטיסה, בהתאם לזמינות המושבים, החברה תקצה שדרוגים לנוסעים שהגישו את ההצעות הגבוהות ביותר. אין זה משנה אם ההזמנה והכרטוס בוצעו ישירות באתר איבריה או ע״י סוכן.

תוכניות דומות קיימות בחברות תעופה רבות אחרות וביניהן אלעל. איבריה לא המציאה את הגלגל כאן אבל בגלל השימוש במטוסי ה-A330, להערכתי, השדרוג בדרך זו הופך קל מאוד.

התהליך מבוצע באתר החברה לאחר הגישה להזמנה (דרוש קוד ההזמנה ושם המשפחה של הנוסע).

כמה זה עולה?

בכרטיסים שרכשתי ההצעה המינימלית לשדרוג עמדה על 199$ לקטע טיסה. ייתכן שמחיר המינימום הזה מושפע ממחלקת הכרטוס של הכרטיס או מסטטוס הנוסע במועדון הלקוחות של איבריה (IberiaPlus) – אבל להערכתי כל הנוסעים מקבלים מחיר מינימום זהה להצעות שתלוי אך ורק ביעד.

ניתן להציע הצעות ע״פ מדרגות קבועות מראש. אם אתם מעוניינים להגדיל משמעותית את סיכוייכם לשדרוג אני ממליץ שלא לבחור במחיר המינימום האפשרי – כי סביר שנוסעים רבים יבחרו להציע את מחיר המינימום אם השדרוג לא חשוב להם במיוחד. להערכתי בחירה במדרגה השנייה תבטיח הצלחה אלא אם מדובר על טיסה עמוסה במיוחד (חודשי שיא הקיץ, אירועים מיוחדים, תחילת חופשה בישראל וכדומה).

אם השדרוג לא הכרחי עבורכם – הציעו את ההצעה הנמוכה ביותר. סיכוייכם עדיין טובים.

הניסיון האחרון שלי

אני מחזיק בסטטוס הגבוה ביותר בברית OneWorld, בה שותפה איבריה, וכתוצאה מכך אני יכול לבחור מושבים מועדפים בחינם בטיסות איבריה ולפעמים אף זוכה לשדרוג למחלקת העסקים בחינם. איבריה גובה תשלום עבור המושבים המועדפים שלה כך שברוב הטיסות שלי עם החברה המושב(ים) לידי פנוי(ים) ומכאן ששדרוג למחלקת העסקים לא מעניין אותי במיוחד.

בכל זאת, לפני טיסה למדריד בחודש שעבר החלטתי להציע הצעה לשדרוג למחלקת העסקים כי טרם ניסיתי את מחלקת העסקים של איבריה במטוסי ה-A330. הכרטיס עצמו, הלוך/חזור מת״א למדריד, עלה 215$ בלבד.

השדרוג לא היה חשוב לי במיוחד וברוח Take-it-or-leave-it בחרתי להציע את המחיר המינימלי של 199$. סכום הוגן מאוד, בעיניי, לשדרוג טיסה של כמעט חמש וחצי שעות ממחלקת תיירים למחלקת עסקים עם מושבי מיטה-שטוחה. זה פחות מ-40$ לשעה, ברצינות.

מספר ימים לפני הטיסה קיבלתי הודעה שהכרטיס שלי שודרג בהצלחה והסכום נגבה מכרטיס האשראי שלי. נכנסתי מיד לאתר החברה, ראיתי כי טוב ובחרתי את מושב 8L.

מסתבר שאותה טיסה הייתה כמעט מלאה לגמרי במחלקת התיירים (היה משחק של ריאל מדריד נגד ברצלונה ביום למחרת, במדריד) אך כמעט ריקה במחלקת העסקים. הייתי הנוסע היחיד בחלק האחורי של מחלקת העסקים – פשוט נפלא.

חוויית הטיסה במחלקת העסקים ב-A330

איבריה בחרה במושבים מסוג Staggered Solstys-Style. אלו מושבים נוחים, לא צרים ומסוגלים להפוך למיטה-שטוחה לחלוטין (בניגוד, למשל, למושבים של אלעל – בניגוד לפרסומים של החברה).

לכל מושב מסך אישי רחב ונוח לשימוש, שקעי חשמל ו-USB, תאי אחסון רבים וסביבת ישיבה נעימה.

במצב מיטה-שטוחה מצאתי שנוח מאוד לישון במושבים של איבריה. זה לא טריוויאלי, משום שמושבים רבים במחלקת העסקים צרים מאוד באזור הכתפיים או הרגליים ושינה בהם לא בהכרח נוחה במיוחד.

לסיכום…

המושבים של איבריה הם בין הטובים ביותר המוצעים כיום ליציאה מנתב״ג, קל וחומר לאירופה, והאפשרות להנות מהם למשך בערך חמש שעות תמורת ~200$ אטרקטיבית בעיניי.

במידה והשדרוג הוא לטיסה ממדריד לת״א הכרטיס במחלקת העסקים מאפשר גם מעבר במסלול המהיר בשדה התעופה ברחאס במדריד (נוח במיוחד) ובכניסה לטרקלין העסקים המצוין של איבריה בטרמינל 4S.

5 תגובות

  1. טיסות למדריד במחלקת העסקים ב-440$ – FlyingOut

    […] איבריה, המתחרה, מציעה כרטיסי הלוך/חזור בקו הזה החל מ-680$. במידה ושתי הטיסות מופעלות ע״י מטוסי איירבאס A330 הרי שזו פרמיה שכדאי לשקול ברצינות כי במטוסים אלו קיימת מחלקת עסקים בינ״ל. אפשרות אחרת היא לרכוש כרטיסים מוזלים במחלקת התיירים של…. […]

    הגב
  2. לאירופה בסטייל: חברות התעופה שמציעות מחלקות פרימיום בין ת״א לאירופה – FlyingOut

    […] החברה הספרדית, מתחרה ישירה של אייר אירופה, מפעילה בקו ממדריד לת״א בין השאר מטוסים רחבי–גוף מדגם A330 של איירבאס (בחלק מהטיסות, ברובן לא). מטוסים אלו כוללים את מחלקת העסקים המתקדמת של החברה שהיא ברמה גבוהה מאוד לפחות מבחינת המוצר הקשה. החברה גם מציעה מחירים אטרקטיביים בקו מדי פעם, ואפילו הציעה כרטיסי הלוך/חזור בפחות מ-500$ במחלקת העסקים, כך שזו הזדמנות טובה לנסות מחלקת עסקים בינ״ל מתקדמת במחיר הוגן. ניתן גם לרכוש כרטיס במחלקת התיירים ולנסות לשדרג אותו. […]

    הגב
  3. גורמן שלמה

    ברצוני לקבל הצאת מחיר לשדרוג מקומות ישיבה עבור 4 נוסעים בטיסה לקוסטה ריקה וחזרה
    ב-5/3 עד 14/3 2019 בחברת איבריה

    הגב

השאר תגובה