הפוסט הזה פחות נוגע לביקור שלי בפראג ויותר נוגע לכדאיות הכללית של הזמנת איסוף פרטי משדה תעופה. נדיר שאני מזמין שירות כזה, אבל לאורך השנים זה קרה כבר מספיק פעמים מסיבות כאלו ואחרות.

מי יבוא לאסוף אתכם?

בגדול, ישנם שלושה סוגים של נהגים שמחכים לאורחים ביציאה מהטרמינל: נהגי מונית שמוזמנים מראש, נהגים של חברות פרטיות ונהגים של מלונות. אלו גם מדרגות המחיר של השירות, בדר״כ.

בימינו נהגים רבים מפרסמים את שירותם באינטרנט ומבקשים מהנוסעים שלהם לכתוב עליהם ביקורות באתרים כגון טריפאדוויזור. נהגים כאלו בדר״כ יציעו איסוף משדה התעופה במחיר דומה לזה של מונית מקומית. אם מצאתם פרסום על נהג כזה והביקורות נראות לכם מהימנות – לכו על זה, כמעט בטוח שזו עסקה טובה, אבל אל תצפו לשירות יוקרתי במיוחד. כמעט בטוח שבחנייה תחכה לכם מונית מקומית רגילה לגמרי או לכל היותר רכב פרטי סטנדרטי.

חברות פרטיות בדר״כ משתמשות ברכבים שחורים, יוקרתיים יותר או פחות כשלפעמים המחיר הוא בהתאם לסוג הרכב. הנהגים מציעים שירות מקצועי ורובוטי-משהו. תוכלו לצפות שייקחו עבורכם את התיק עד לרכב ויציעו לכם בקבוק מים לנסיעה – אבל באותה נשימה תוכלו לצפות גם למחיר שיהיה בכמה עשרות אחוזים גבוה ממחירה של מונית מקומית. מלונות בדרגת אירוח בינונית נוטים להשתמש בשירותיהן של חברות פרטיות כאלו כדי להציע לאורחים שלהם איסוף פרטי מהשדה (במחיר דומה למחיר המבוקש ע״י החברה הפרטית).

מלונות יוקרתיים תמיד מציעים איסוף פרטי ללקוחותיהם. מדובר בדר״כ בשירות מוקפד מאוד בשימוש צי הרכבים של המלון. מלונות חמישה כוכבים שמכבדים את עצמם כמעט תמיד ישתמשו ברכבי מרצדס מסדרה S ומעלה או רכבי ב.מ.וו מסדרה 5 או 7. במדינות שבהן שכר העבודה נמוך זה נפוץ שמלבד הנהג מגיע איש צוות נוסף ללוות את האורח בנסיעה כך שהנהג יכול להתעסק בנהיגה בלבד ואיש הצוות הנוסף יכול לשוחח עם האורח, לספר לו על שירותי המלון או לתת לו מעט מידע על אתרים שנמצאים שבדרך. המחיר, כפי שאפשר לצפות, גבוה פי כמה ממחירה של מונית רגילה. אבל, יתרון נוסף של איסוף פרטי ע״י צוות המלון הוא שלפעמים זה מקצר את תהליך הצ׳ק-אין או לכל הפחות הופך אותו לנעים וחלק יותר.

מתי כדאי להזמין איסוף משדה התעופה?

יש מקרים שבהם איסוף פרטי משדה התעופה יכול להשתלם ובגדול. אבל לפני שנגיע לעלות הכספית, הנה כמה יתרונות של השירותים השונים…

ביטחון ובטיחות. במדינות רבות בעולם נהגי מוניות מרמים תיירים כעניין שבשיגרה – ובמיוחד ביציאה משדה התעופה. איסוף פרטי שמוזמן מראש עם מחיר מוסכם מאפשר לכם לנחות בראש שקט ולדעת שתגיעו ליעדכם מהר יותר ובלי חשש אמיתי לרמאות. גם הסיכון הבטיחותי, אם נקרא לו כך, הופך נמוך משום שזהות הנהג (או לפחות החברה שמעסיקה אותו) ידועה מראש.

גידור המחיר. כשמזמינים איסוף פרטי המחיר ידוע מראש. לפני אישור ההזמנה ניתן לבדוק באינטרנט מהו המחיר המקובל למונית מקומית וכך להעריך, אפילו בגסות, האם השירות משתלם או לא. כשהמחיר מוסכם מראש אין לנהג כל תמריץ לבחור בדרך ארוכה יותר אל היעד, למשל. ולכם כנוסעים אין חשש שמא יהיה פקק תנועה, למשל. המחיר הוא המחיר.

פינוק ונוחות. אין מה לעשות, לפעמים פשוט מתחשק להגיע ליעד קצת יותר ׳בסטייל׳ – קל וחומר אם הנסיעה משדה התעופה ארוכה. במדינות רבות המוניות המקומיות פחות נעימות ולכן הזמנת איסוף ברכב יוקרתי יותר היא דרך נוחה משמעותית להתחיל את הטיול. יש אפילו חברות שמבטיחות חיבור אינטרנט אלחוטי ברכבים שלהן כך שמעבר לשדרוג בנוחות אפשר גם לחסוך קצת זמן ולבדוק מיילים או לעבוד תוך כדי הנסיעה.

מתי אני מזמין איסוף פרטי…?

ברוב המקרים אני נוחת בשדה שאני כבר מכיר ובשעות נוחות, נושא טרולי ותיק צד, עם כסף מקומי בארנק וחיבור לאינטרנט סלולרי. או במילים אחרות: אין לי צורך אמיתי באיסוף פרטי.

משזה נאמר, אני כן מוכן לשלם פרמיה מסוימת בשביל הנוחות הנוספת – במיוחד במדינות עולם שני ושלישי שבהן שירות כאמור אינו יקר במיוחד והמוניות המקומיות נוטות להיות פחות נעימות. כנראה שלא אשלם פי שלוש ממחיר של מונית מקומית אבל תוספת של 30%, למשל, נשמעת לי הוגנת לגמרי. קל וחומר אם 30% בפועל מתורגמים ל-10$ בלבד. בויטנאם, למשל, אני כמעט תמיד מזמין איסוף פרטי מהשדות – לרוב ישירות מהמלון שבו אני מתארח ולפעמים באמצעות סוכן נסיעות מקומי.

במקרים חריגים יחסית המלון שבו אני מתארח יציע את השירות בחינם לאורחים בעלי סטטוס גבוה. הטבה כזאת הוצעה לי כמעט בכל מלון של הייאט בו התארחתי בהודו, למשל (סה״כ חמישה מלונות עד כה).

אבל, כפי שציינתי בתחילת הפוסט, לפני כמה ימים הזמנתי איסוף פרטי מהשדה בפראג. למה? כי זה פשוט לא היה יקר יותר ממונית רגילה, ומוניות בפראג ידועות לשימצה. החברה ממנה הזמנתי את האיסוף, Prague Airport Transfers, מציעה את השירות החל מ-550 קרונות צ׳כיות בלבד (22$) שזה פחות או יותר המחיר במונית רגילה ע״פ מונה (בהנחה שלא ירמו אתכם). במסגרת תהליך ההזמנה הוצע לי אפילו לשדרג את הרכב מסדאן סטנדרטי למרצדס מסדרה E תמורת 135 קרונות צ׳כיות נוספות (~ 5$). כך שבמקום לחפש כספומט לאחר הנחיתה, ואז לחפש את תחנת המוניות בשדה, ואז לקוות שאקבל נהג הגון… פשוט חיכה לי נהג צעיר בחליפה ביציאה מהטרמינל, הסיע אותי בנוחות רבה עד לפתח המלון, נתן לי במתנה חוברת מידע ושובר לסיור חינם, ואת התשלום ביצעתי בכרטיס האשראי כשהגענו ליעד. לדעתי זה שווה פרמיה של בערך 20 ש״ח.

בדרך חזרה לשדה, אגב, הזמנתי UberBlack וקיבלתי אאודי A8. תענוג. סה״כ 580 קרונות צ׳כיות (23$).

Prague Airport Transfers Cars

5 תגובות

  1. המלצה: שירותי ההסעות של כרמל בארה״ב – FlyingOut

    […] איסוף פרטי משדה התעופה יכול במקרים רבים לחסוך טירחה, זמ…. שלושת שדות התעופה שמשרתים את ניו-יורק (קנדי JFK, לה-גוורדיה LGA, ניוארק EWR) הם גדולים מאוד, עמוסים מאוד בשעות מסוימות של היום, כוללים מספר טרמינלים כל אחד וסה״כ לא מאוד נוחים לניווט. במיוחד שדה התעופה קנדי, הגדול מבין השלושה, הכולל שישה טרמינלים פעילים. […]

    הגב
  2. המדריך למשתמש המתחיל בשירותי אובר – FlyingOut

    […] איסוף משדה תעופה עלול להיות מורכב. סידורי החנייה, העצירה והנסיעה במתחם שדה תעופה גדול יכולים להיות מורכבים ולכן במקרים רבים נהגים ירצו ליצור קשר עם הנוסע מיד לאחר ההזמנה על מנת לתאם את נקודת האיסוף. אם אין לכם אפשרות לענות לשיחה בינ״ל נכנסת – זו עלולה להיות בעיה משמעותית עבורכם. במקרים כאלו הייתי מציע לוותר על הזמנת נסיעה באובר ולהעדיף מונית מקומית או הזמנת איסוף מראש.  […]

    הגב

השאר תגובה