ניו-יורק היא אחת הערים המעניינות והחדשניות ביותר בעולם – אין לי ספק בכך. היא הבירה הפיננסית של הכלכלה העשירה בעולם, היא מרכז ראשון במעלה לאומנות ובידור, היא אייקון תיירותי שכמעט ואין שני לו… ועוד אינספור מחמאות שהפוסט הזה קצר מלהכיל.

עכשיו כשכתבתי את זה – מותר לי להגיד שאני לא אוהב להגיע לניו-יורק?

שדות התעופה של ניו-יורק

את העיר ניו-יורק משרתים שלושה שדות תעופה בינ״ל: קנדי (JFK), לה-גווארדיה (LGA) וניוארק (EWR). האחרון בכלל נמצא בשטחה של מדינת ניו-ג׳רזי, אבל מרוחק מהעיר פחות או יותר כמו שני האחרים גם במרחק אווירי וגם בזמן נסיעה. אם יש לכם קונקשיין שמצריך מעבר בין השדות האלו אתם מוזמנים לקרוא את הפוסט שכתבתי בנושא.

NYC Airports Google Map 

שלוש חברות תעופה מפעילות טיסות ישירות מת״א לניו-יורק: אלעל (קנדי וניוארק), דלתא (קנדי) ויונייטד (ניוארק). השבוע הודיעה דלתא כי תגביר את תדירות הטיסות שלה בקו לת״א מ-7 טיסות שבועיות ל-11 טיסות שבועיות החל מסוף חודש מאי. זה נחשב לקו רווחי מאוד עבור שלושת החברות.

באופן מעניין רק אחד משלושת השדות המשרתים את ניו-יורק, והוא קנדי (JFK), נכלל ברשימת עשרת שדות התעופה העמוסים בארה״ב – במקום החמישי בלבד. אם היו נסכמים יחדיו, כלומר אם ההשוואה הייתה בין מטרופולינים ולא בין שדות תעופה אינדיבידואלים, ניו-יורק הייתה ממוקמת במקום הראשון בארה״ב. מדובר במרחב אווירי עמוס מאוד.

2014 Top-10 Busiest Airports in the US 

אנקדוטה קלה: זכורה לי טיסת ערב משעשעת במיוחד של אמריקן מניו-יורק (JFK) לטורונטו (YYZ) שהתחילה עם כריזה של הקברניט, מיד לאחר הניתוק מהטרמינל, בה הוא הודיע לנוסעים שיש תור של כמעט שישים מטוסים לקראת ההמראה (!) והוא צופה זמן טקסי של 40 דקות לפחות. אני מבטיח לכם שלא מדובר בשיא כלשהו ב-JFK. למזלי בטיסה זו הייתי במחלקה ראשונה עם שני נוסעים נוספים בלבד וצוות אדיב במיוחד אז הזמן עבר בקלות. באותו ערב המטוס בילה יותר בתנועה על הקרקע מאשר בטיסה.

Queue of Planes at JFK Airport 

משדה התעופה למנהטן וחזרה

עם כל הקידמה שלושת השדות של ניו-יורק מקושרים בצורה נוראית לעיר.

הנה הנחיות התחבורה הציבורית של גוגל למי שמבקש להגיע מ-JFK, השדה הגדול ביותר של העיר, למלון קראון-פלאזה הסמוך לטיימס-סקוור:

Google Instructions from JFK T8 to CP TS 

ברצינות? 76 דקות ושלושה אמצעי תחבורה שונים? זו בדיחה.

מעדיפים לקחת הסעה משותפת? העלות תהיה בערך 25$ עם החברות המובילות, אבל זמן הנסיעה יהיה בדר״כ מעל 90 דקות אלא אם יתמזל מזלכם והמלון שלכם יהיה התחנה הראשונה במסלול. סה״כ בעיניי זו האפשרות הטובה ביותר לבעלי תקציב מוגבל.

מוניות, אובר וחברות הסעה פרטיות יצטטו מחיר של 60$ ומעלה לרכב מכל אחד משלושת השדות אל מלון במרכז מנהטן. השדה הקרוב ביותר למרכז העיר הוא לה-גווארדיה ולכן באופן טבעי הנסיעה ממנו תהיה זולה יותר אבל עדיין תארך, בממוצע, מעל 45 דקות מחוץ לשעות העומס בכבישים.

מלון סביר ב-79$ ללילה? יש חיה כזאת…

לאורך השנים ניסיתי מספר מלונות במנהטן. המועדף עלי מביניהם הוא מלון אינטרקונטיננטל בטיימס-סקוור, אבל ראוי לציין שמדובר במלון עם אוריינטציה עסקית מובהקת ולכן ייתכן שלא יהיה לטעמם או מתאים לצורכיהם של נוסעים רבים המגיעים לעיר כתיירים.

InterContinental Times Square

InterContinental Times Square

ניו-יורק היא אחת הערים היקרות בעולם לתיירים. כאומדן גס: 100$ יקנו חדר במלון פשוט וזול במיוחד וגם זה רק מחוץ לעונה, 200$ יקנו חדר במלון טוב מחוץ לעונה או במלון בינוני-משהו בשיא העונה, ואם רצונכם במלון יוקרה אמיתי תאלצו להיפרד מ-300$ לפחות מחוץ לעונה ו-500$ לפחות בשיא העונה.

לטובת הלילה שלי בניו-יורק הזמנתי חדר במלון החדש של רשת הולידיי-אין שנמצא ליד טיימס-סקוור. המלון החל לקבל הזמנות בסוף אוקטובר ובימים הראשונים הוגדר כמלון מקטגוריה 3 במועדון IHG Rewards ודרש רק 20,000 נקודות ללילה. מחיר מציעה לאור המיקום המצוין שלו. אני לא מאמין שזו הייתה טעות בתמחור אלא ניסיון מכוון של המלון לייצר מכסת הזמנות גבוהה בימים הראשונים לפתיחת ההזמנות. כיום המלון דורש כ-35,000 נקודות ללילה (קטגוריה 6) ועדיין זול יחסית למלונות האחרים של הקבוצה במנהטן. הייתי מרוצה מאוד מההזמנה שלי בתעריף המוזל.

Holiday Inn TS at 20K points Rate
מלון אחד שתמיד שמתי לב אליו הוא Holiday Inn Midtown 57th Street. המלון הזה מציע באופן עקבי את התעריפים הזולים ביותר מבין מלונות הקבוצה במנהטן ולפעמים בהפרש ניכר. יחד עם זאת, המלון לא מקבל ביקורות נלהבות באתר הקבוצה או באתרי ביקורות כמו טריפאדוויזור.

עקבתי אחר התעריפים במלון לאורך החודשים האחרונים (גינון הזמנות, זוכרים?). המחיר היה בעיקר במגמת ירידה עד שכמה ימים לפני המועד הוא צנח עד כדי 79$ בלבד לחדר רגיל בתעריף גמיש של AAA. הייתי אפילו יכול לחסוך כמה דולרים אם הייתי מעדיף את התעריף שדורש תשלום מראש – אבל כמדיניות אני נמנע משימוש בתעריפים כאלו. בתוספת המסים עלות הלילה הסתכמה ב-94$.

Holiday Inn Midtown at 79$ AAA Rate 

המלון נמצא במיקום לא רע בכלל:

Holiday Inn Midtown Location on Google Maps 

למעוניינים, ביקורת מקוצרת: המלון מיושן מאוד, הלובי מזעזע אבל יש עמדת קונסיירג׳ שמציעה בין השאר כרטיסים למופעים בברודוואי, הבר כמעט עצוב, המעליות קטנות ולא נעימות, החדרים נוחים סה״כ אבל טעונים שיפוץ דחוף, הדלתות לא עבות מספיק והרעש מהמסדרון עובר בקלות ויש סניף של סטארבקס במרחק שתי דקות הליכה. אני נותן למלון הזה ציון של 3 מ-5 באופן כללי.

איך למצוא מחירים אטרקטיביים למלונות במנהטן?

קודם כל אני ממליץ לעשות חיפוש לתעריפי ה-MVP וה-Sport של הילטון. מידע תוכלו למצוא בפוסט הזה. לקבוצת הילטון יש נוכחות משמעותית במנהטן ובדר״כ אני מוצא לפחות מחיר אטרקטיבי אחד למלון של הקבוצה באמצעות התעריפים המוזלים.

אפיק שני כדאי הוא לנסות לאתר אפשרות ל-BRG עם מלונות של הקבוצות הייאט, סטארווד ומאריוט. הדרך הנוחה ביותר לדעתי היא באמצעות חיפוש באתר קיאק לפי התאריכים הרלוונטיים וסינון התוצאות כדי לראות רק מלונות של הקבוצות הנ״ל. מי שאינו מנוסה בתוכניות BRG כדאי שיעדיף את אלו של סטארווד ומאריוט על פני זו של הייאט.

אפיק שלישי הוא חיפוש תעריף AAA במלונות קבוצת IHG (ישירות באתר החברה). מניסיוני המלונות של הקבוצה במנהטן נוטים להציע מחירים נוחים מאוד למועדון AAA תחת תעריפים גמישים כמקובל. אבל חשוב לקרוא את תנאי התעריף לפני כל הזמנה.

בשיא העונה, בחודשי הקיץ, מחירי המלונות בניו-יורק עלולים להיות גבוהים מאוד בהתאם לתפוסה. מלונות טובים ידרשו מעל 300$ עבור לילה ומי שיחכה לרגע האחרון (בחודש שלפני הצ׳ק-אין) כנראה יגלה ש-200$ יקנו לו מעט מאוד. במצב כזה כדאי לבדוק את זמינות לילות-הבונוס של מלונות קבוצת IHG בעיר ולקחת בחשבון שניתן לרכוש נקודות במחיר מוזל של 6$ ל-1,000 נקודות באמצעות ׳טריק׳ פשוט. כך, לדוגמה, מלון הולידיי-אין ליד טיימס-סקוור, אותו הזכרתי קודם, יכול לעלות רק 210$ ללילה ברכישת הנקודות הדרושות (35,000).

תגובה אחת

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בעזרת BRG של רדיסון, הצלחתי לסגור 8 לילות במחיר של 710$ בשדרה החמישית צמוד לטייםסקאוור
    כלומר 88$ ללילה.
    עם מיסים, יצא 116$.
    בספטמבר בשיא העונה בתקופת החגים.

    אותו מלון לאותם תאריכים עולה בלי BRG כ2100$.

    הגב

השאר תגובה