זה לא סוד שאני אוהד נלהב של מועדון AAdvantage. אני מחזיק בסטטוס הגבוה במועדון, אקזקיוטיב פלטינום, ומעריך שהוא עדיין מועדון התעופה המתגמל ביותר לנוסעים תכופים. משזה נאמר, המועדון עתיד לעבור שינויים דרמטיים במהלך החודשים הקרובים ושינויים אלו, לצערי, יורידו את ערך המיילים של המועדון ומשכך את הכדאיות הכללית שלו לנוסעים תכופים ונוסעים בכלל.

AAdvantage Premium Cabins
שני שינויים עיקריים

  1. צבירת המיילים במועדון תהפוך להיות מבוססת-הוצאה בחצי השני של 2016 (עדיין אין תאריך יעד). חברי מועדון ללא סטטוס יצברו 5 מיילים לכל 1$ בעלות הכרטיס בעוד בעלי סטטוס יקבלו בונוס שיגיע עד ל-120$ (כלומר, 11 מיילים לכל 1$ בחיוב). זה נכון רק לטיסות שיכורטסו דרך אמריקן – בעוד טיסות עם חברות שותפות יצברו מיילים כרגיל, אם כי יהיו גם שינויים בטבלאות צבירת המיילים מטיסות אלו. עד שהשינויים יכנסו לתוקף אמריקן מציעהבונוסים לצבירת המיילים מטיסות במחלקות הפרימיום שלה בטיסות בינ״ל ובטיסות פנימיות. הבונוסים האלו הם בגדר סוג-של פיצוי מצד אמריקן כדי לרכך את המכה עבור הנוסעים התכופים שלה. וזה עובד מצוין. אי לכך – החודשים הקרובים הם זמן טוב לטוס עם אמריקן ולצבור מיילים במתכונת הנוכחית שהיא אטרקטיבית משמעותית מזו שתבוא אחריה.
  2. ב-1 לינואר אמריקן ביטלה את צבירת הנקודות לסטטוס (EQP). כעת סטטוס גבוה מושג באמצעות אחד משני מסלולים בלבד – צבירת קטעי טיסה או צבירת מיילים לסטטוס. השיטה החדשה למעשה מקצרת משמעותית את הדרך לסטטוס עבור רוב חברי המועדון והיא נחשבת לשינוי החיובי ביותר באמריקן מחילה על המועדון שלה השנה. ע״פ השיטה החדשה טיסה יכולה לצבור עד 3 מיילים לסטטוס לכל 1 מייל במרחק הטיסה – פי שתיים לעומת מה שהיה אפשרי ע״פ השיטה הקודמת. טיסה במחלקות הפרימיום של אמריקן מעתה תזכה ב-2 או 3 מיילים לסטטוס עבור כל 1 מייל במרחק הטיסה. אין הבטחה ששיטה זו תישאר בתוקף גם בשנה הבאה – ולכן כדאי לנצל את היתרון הנוכחי ולהגיע בקלות רבה יותר לסטטוס גבוה.

AAdvantage 2016 Earn EQM Table

כרטיס לדוגמה

אמריקן הפסיקה לטוס לת״א ב-5 בינואר השנה, בצעד לא לגמרי ברור שהגיע בהפתעה גמורה גם לנציגי החברה בארץ, אז לצורך הדוגמה אבחר בכרטיסים פשוטים ממדריד ללוס-אנג׳לס (דרך ניו-יורק) בטיסות של אמריקן עצמה – אחד במחלקת התיירים ואחד במחלקת העסקים.

American Flights MAD-JFK-LAX RT

איזה קרדיט קיבל הכרטיס ב-31 לדצמבר 2015?

12,092 מיילים למימוש, 12,092 מיילים לסטטוס ו-6,046 נקודות לסטטוס.

איזה קרדיט מקבל הכרטיס כיום?

12,092 מיילים למימוש ו-12,092 מיילים לסטטוס.

איזה כרטיס יקבל הכרטיס בסוף 2016?

ככל הנראה בערך 5,500 מיילים למימוש ו-12,092 מיילים לסטטוס.

American Flights MAD-JFK-LAX RT in F

איזה קרדיט קיבל הכרטיס ב-31 לדצמבר 2015?

18,138 מיילים למימוש, 12,092 מיילים לסטטוס ו-18,138 נקודות לסטטוס.

איזה קרדיט מקבל הכרטיס כיום?

22,138 מיילים למימוש ו-24,184 מיילים לסטטוס.

איזה קרדיט יקבל הכרטיס בסוף 2016?

ככל הנראה בערך 15,000 מיילים למימוש ו-24,184 מיילים לסטטוס.

לסיכום

במהלך תקופת הביניים שבה אנו נמצאים בין ׳השיטה הישנה של מועדון AAdvantage׳ (שעדיין בתוקף) לבין ׳השיטה החדשה של AAdvantage׳ ישנן הזדמנויות מעניינות שכדאי לנצל.

נכון להיות מוצעים כרטיסים רבים במחלקות הפרימיום במחירים אטרקטיביים במיוחד – בטיסות מאירופה לצפון-אמריקה (ספציפית ליציאה מדבלין, אוסלו או קופנהגן), מאירופה לדרום-אמריקה (ספציפית ליציאה ממדריד, מילנו או אמסטרדם)ֿ, מצפון-אמריקה לאסיה (ספציפית ליעדים בסין, ויטנאם ומלזיה) ומצפון-אמריקה למרכז אמריקה (ספציפית מהחוף המערבי של ארה״ב לפנמה-סיטי, בוגוטה וסאו-פאולו).

אם אתם מחפשים לטוס לארה״ב או דרך ארה״ב ליעדים אחרים – כדאי לכם לשקול ברצינות להוסיף את ההפרש ולהזמין כרטיס במחלקות הפרימיום. במיוחד אם יש לכם כבר סטטוס גבוה במועדון AAdvantage.

3 תגובות

השאר תגובה