כחלק מתהליך הזמנת כרטיס טיסה, באתרים של חברות תעופה ואתרי הזמנות, ניתנת האפשרות להוסיף מספר חבר באחד ממועדוני התעופה שאיתם לחברת התעופה יש הסכם. ניתן להוסיף רק מספר חבר מועדון אחד – על בסיס העיקרון שמכל טיסה ניתן לצבור מיילים רק למועדון תעופה אחד.

מתי לעדכן את מספר חבר מועדון התעופה לתוך כרטיס הטיסה?

  • בעת ביצוע ההזמנה. האפשרות מופיעה כחלק מתהליך ההזמנה.

  • בין ביצוע ההזמנה לטיסה עצמה. דרך המלך היא להיכנס לאתר חברת התעופה ששיווקה את הכרטיס (אותה ניתן לזהות לפי שלושת הספרות הראשונות במספר הכרטיס האלקטרוני), להזין את קוד ההזמנה ולעדכן את הפרטים בהזמנה. ניתן גם להתקשר למוקד השירות של החברה ולבקש מהנציג לעשות את זה.

  • בשדה התעופה. כמעט כל סוכני הקרקע של חברות התעופה, ובעיקר אלו בדלפקי הצ׳ק-אין או בטרקלינים, מסוגלים לעדכן את ההזמנה עם פרטי חברות במועדון תעופה. ניתן לעדכן את הפרטים האלו גם לאחר ביצוע הצ׳ק-אין ולפני העלייה למטוס.

  • עדכון בדיעבד. במקרים מסוימים, תחת מגבלות, ניתן לקבל קרדיט רטרואקטיבי על טיסות מסוימות. קראו את הפוסט שכתבתי בנושא.

אלא שלפעמים בכרטיס אחד כלולות טיסות עם מספר חברות תעופה, לפעמים מבריתות שונות או חברות שאינן בברית כלשהי, ומכאן שנוסעים מסוימים יצטרכו לעדכן לאותה הזמנה מספרי חבר בכמה מועדוני תעופה שונים. לחילופין, גם אם כל הטיסות הן של אותה חברת תעופה או אותה ברית תעופה ייתכן שיהיו נוסעים שיעדיפו לקרדט כל טיסה למועדון תעופה אחר בהתאם לצרכיהם. זה אפשרי וזה לא נגד התנאים של חברות התעופה.

אסביר מתוך דוגמה אקטואלית שלי.

כך צברתי לאחרונה נקודות של פינאייר

באמצע ינואר טסתי מפראג לטוקיו עם קונקשיין בהלסינקי וקונקשיין נוסף באוסקה. יכלתי גם לבחור באחת הטיסות הישירות מהלסינקי לטוקיו, של פינאייר או של ג׳אל (הפועלות בשת״פ מלא בקו הזה), אבל העדפתי לעבור באוסקה משלוש סיבות: (1) טרם טסתי בקו הזה. (2) הנחתי שהטיסה תהיה עמוסה פחות מהטיסה לטוקיו ומכאן שיש סיכוי גדול יותר שהמושב לידי יהיה פנוי. (3) קונקשיין נוסף איפשר לי לצבור יותר מיילים.

המסלול שלי נראה כך:

טיסה AY718 מפראג (PRG) להלסינקי (HEL).

טיסה AY077 מהלסינקי (HEL) לאוסקה-קנסאי (KIX).

טיסה JL224 מאוסקה-קנסאי (KIX) לטוקיו-הנדה (HND).

GCM Map PRG-HEL-KIX-HND
מועדון התעופה ׳הראשי׳ שלי, בו יש לי חשבון פעיל מאוד, הוא AAdvantage. באופן טבעי אני מקרדט אליו את כל הטיסות שלי עם ברית OneWorld או שותפות אחרות של אמריקן (פעם אלעל הייתה ביניהן). הסטטוס שלי במועדון – אקזקיוטיב פלטינום – מקנה לי בונוס של 100% לצבירת המיילים. מכאן שבאופן טבעי הייתי מקרדט את שלושת הטיסות לעיל למועדון זה.

AAdvantage Elite Tiers RDM Bonus
לפינאייר היו תוכניות אחרות עבורי.
מועדון התעופה של החברה, FinnairPlus, יצא לאחרונה במבצע המקנה בונוס של 2,000 נקודות לאחר הטיסה הראשונה למצטרפים חדשים. אני אומנם חבר במועדון הפיני כבר כמה שנים, ואפילו יש לי בו חשבון פעיל, אבל מעולם לא קרדטתי אליו אפילו טיסה אחת ומשום כך הייתי זכאי לבונוס במסגרת המבצע. כלומר, פתאום היה לי תמריץ לקרדט טיסה אחת למועדון תעופה אחד ואת שאר הטיסות למועדון תעופה אחר.

מה עושים במצב כזה?

  • אם לא מעורב בעניין סטטוס גבוה: דואגים לעדכן את הכרטיס עם מספר החבר במועדון התעופה אליו רוצים לקרדט את הטיסה הראשונה. בהמשך הדרך, כשרוצים לבצע את ההחלפה למועדון תעופה אחר, פשוט מבקשים את השינוי במהלך הצ׳ק-אין. רצוי לבקש בהזדמנות זו כרטיס עלייה למטוס חדש, במידה וכבר היה ברשותכם אחד, שעליו יירשם מספר חבר המועדון הרלוונטי (לאחר השינוי). שימרו כרטיס זה כהוכחה למקרה הצורך – אבל אין סיבה שיהיה צורך.

  • אם כן מעורב בעניין סטטוס גבוה: מומלץ לעדכן בכרטיס את מספר החבר במועדון שבו הנוסע מחזיק סטטוס גבוה כדי להבטיח שכל ההטבות יתקבלו בקלות. בשלב הזה ההזמנה כולה ׳מקבלת סטטוס גבוה׳ וכך ניתן, למשל, לבחור מושבים מועדפים ללא כל בעיה באתרי חברות התעופה. במידה ואתם מעוניינים לקרדט חלק מהטיסות למועדון אחר במהלך חיי הכרטיס אני ממליץ לעדכן את מספר חבר המועדון הנוסף רק במהלך הצ׳ק-אין לכל טיסה רלוונטית – ומיד אח״כ לעדכן את הכרטיס חזרה עם מספר חבר המועדון הראשון (שבו הסטטוס הגבוה).

וכך עשיתי אני. בעת ביצוע ההזמנה הוספתי את מספר החבר שלי במועדון AAdvantage ובשדה התעופה של פראג ניגשתי לעמדת הצ׳ק-אין (של מחלקת העסקים, אחת מהטבות הסטטוס) כדי לעשות את השינוי למועדון של פינאייר ולקבל כרטיס עלייה למטוס מעודכן. עם הנחיתה בהלסינקי ניגשתי לדלפק השירות של פינאייר וביקשתי לעדכן את הכרטיס חזרה. כמובן שלא הייתה שום בעיה – זו זכותי לבחור לאיזה מועדון תעופה לקרדט איזו טיסה.

FinnairPlus Miles for PRG-HEL Segment 

אבל לא תמיד זה כדאי…

זיכרו: לנוסעים מזדמנים מומלץ בחום לרכז את הפעילות התעופתית שלהם למספר מצומצם ככל הניתן של מועדוני תעופה ובפרט למועדון תעופה אחד בכל ברית. פיזור המיילים הוא האוייב מספר אחת בדרך לכרטיס הבונוס המיוחל.

המקרה שתיארתי בפוסט הוא מקרה מיוחד שבו היה לי תמריץ מזדמן לקרדט טיסה מסוימת אחת למועדון תעופה מסוים אחד – ומבחינתי זה היה כדאי רק משום שאני שומר על חשבון פעיל במספר מועדוני תעופה ואוכל בקלות לממש את המיילים האלו בעתיד הקרוב. לא כדאי להסתנוור מכל מבצע שמציע בונוס מקרי.

השאר תגובה