את מועדון הנוסע המתמיד של אלעל הרבה ישראלים מכירים ברמה זו או אחרת. הוא לא נחשב למועדון תעופה מוביל בסטנדרטים בינ״ל אבל בהחלט שאפשר למצוא בו ערך גבוה אם מחפשים כמו שצריך. אבל מי מכם מכיר את מועדון התעופה של היינאן איירליינס? או, האם ניתן לצבור מיילים מטיסות של היינאן איירליינס למועדוני תעופה אחרים?

אלעל במחלקת התיירים

הכרטיסים המוזלים של אלעל הם תחת מחלקת כרטוס W ויצברו לנוסע 40 נקודות לכיוון בלבד. כלומר, 80 נקודות לכרטיס הלוך/חזור. ארבעת מחלקות הכרטוס המוזלות של אלעל יצברו את אותה יתרה.

כרטיס בונוס לבייג׳ינג דורש 1400 נקודות בעונת החורף הפחות-אטרקטיבית או 1800 נקודות בשאר השנה. מחזיקי כרטיס האשראי הממותג של אלעל – FlyCard – זוכים להנחה קבועה במימוש הנקודות ועבורם הכרטיס יעלה 1200 נקודות או 1600 נקודות בהתאמה.

Matmid Program Bonus Ticket to PEK

Matmid Program Bonus Ticket to PEK for FlyCard Holders

כלומר, הנוסע הממוצע יצטרך לטוס 22.5 פעמים הלוך/חזור לבייג׳ינג כדי לצבור מספיק נקודות בשביל כרטיס בונוס הלוך/חזור בשיא העונה. ולא נשכח שאלעל גובה היטל דלק כחלק מכרטיסי הבונוס שלה ואליהם מתווספים המסים כמובן. כלומר, אפקטיבית מדובר בהחזר נמוך מאוד של בערך 2%.

אלעל במחלקת העסקים

הכרטיסים המוזלים של אלעל הם תחת מחלקת כרטוס J ויצברו לנוסע 180 נקודות לכיוון. כלומר, 360 נקודות לכרטיס הלוך/חזור. מחלקות הכרטוס האחרות תחת מחלקת העסקים (I, Z, D ו-C) יצברו יותר נקודות – 260 או 320 נקודות לכיוון.

כרטיס בונוס לבייג׳ינג במחלקת העסקים דורש 4500 נקודות. מחזיקי כרטיס האשראי הממותג של אלעל – FlyCard – זוכים להנחה קבועה במימוש הנקודות ועבורם הכרטיס יעלה 4000 נקודות.

כלומר, הנוסע הממוצע במחלקת העסקים יצטרך לטוס 12.5 פעמים הלוך/חזור לבייג׳ינג כדי לצבור מספיק נקודות בשביל כרטיס בונוס הלוך/חזור. אפקטיבית מדובר בהחזר לא גבוה של בערך 6% או 7%. למחזיקי כרטיס האשראי הממותג ידרשו רק 11.1 כרטיסי הלוך/חזור במחלקת הכרטוס J.

היינאן במחלקת התיירים

הכרטיסים המוזלים ביותר של היינאן (מתחת ל-750$) הם תחת מחלקות כרטוס Q ו-W. כרטיסים אלו יצברו כ-50% ממרחק הטיסה בקילומטרים במועדון התעופה של היינאן איירליינס Fortune Wings. מרחק הטיסה בין ת״א לבייג׳ינג הוא 7,157 קילומטרים ומכאן שכרטיסים אלו יצברו במועדון של היינאן בערך 3580 נקודות לכל כיוון.

Hainan Airlines and Alaska Airlines Partnership

ניתן גם לצבור מיילים במועדון של אלסקה איירליינס – MileagePlan – מטיסות עם היינאן איירליינס. זו בעיניי אפשרות טובה הרבה יותר. מחלקת הכרטוס הנ״ל יצברו 50% ממרחק הטיסה במיילים – כלומר, בערך 2225 מיילים לכיוון.

כרטיס בונוס הלוך/חזור מת״א לבייג׳ינג יעלה 80,000 נקודות במועדון של היינאן. לא ניתן בשלב זה להזמין כרטיסי בונוס מת״א לבייג׳ינג בטיסות של היינאן איירליינס עם מיילים של אלסקה איירליינס. ובכל זאת אני מאמין שעדיף לצבור במועדון זה.

Hainan Airlines Fortune Wings Bonus Tickets

כלומר, הנוסע הממוצע יצטרך לטוס 11.2 פעמים הלוך/חזור לבייג׳ינג כדי לצבור מספיק נקודות בשביל כרטיס בונוס הלוך/חזור. פחות או יותר חצי מאותו נוסע שטס עם אלעל. ראוי גם לציין שהיינאן איירליינס לא גובה היטל דלק כחלק מכרטיסי הבונוס שלה. אפקטיבית, אם כן, מדובר על החזר של 8% עד 9%.

היינאן מציעה עד לסוף 2016 בונוס נקודות למי שמבצע את ההזמנה באתר החברה. דף המבצע אינו מפורט כמו שהיה יכול להיות ובכלל לא מוזכר בו אזור המזרח התיכון. יש סיכוי סביר שדף המבצע לא מעודכן ות״א נכללת כיעד אירופי. במקרה כזה כל קטע טיסה בין ת״א לבייג׳ינג יצבור כ-3000 נקודות בונוס ובפועל כמעט יכפיל את צבירת הנקודות לנוסעים.

היינאן במחלקת העסקים

הכרטיסים המוזלים ביותר של היינאן (מתחת ל-2000$) הם תחת מחלקות כרטוס R. כרטיסים אלו יצברו כ-100% ממרחק הטיסה בקילומטרים במועדון Fortune Wings. מרחק הטיסה בין ת״א לבייג׳ינג הוא 7,157 קילומטרים. במועדון MileagePlan (אלסקה) מחלקת כרטוס זו, משום מה, מוצגת כאילו היא מחלקות הכרטוס הגבוהה ביותר במחלקת העסקים. זו כמובן טעות אבל עד שתתוקן מחלקת כרטוס זו צוברת במועדון האמריקני כ-200% ממרחק הטיסה.

Hainan Airlines Five Star Airline

כרטיס בונוס הלוך/חזור מת״א לבייג׳ינג יעלה 135,000 נקודות במועדון של היינאן. לא ניתן בשלב זה להזמין כרטיסי בונוס מת״א לבייג׳ינג בטיסות של היינאן איירליינס עם מיילים של אלסקה איירליינס. ובכל זאת אני מאמין שעדיף לצבור במועדון זה.

כלומר, הנוסע הממוצע יצטרך לטוס 9.4 פעמים הלוך/חזור לבייג׳ינג כדי לצבור מספיק נקודות בשביל כרטיס בונוס הלוך/חזור. פחות מאותו נוסע שטס עם אלעל. ראוי גם לציין שהיינאן איירליינס לא גובה היטל דלק כחלק מכרטיסי הבונוס שלה. אפקטיבית, אם כן, מדובר על החזר של בערך 10%.

היינאן מציעה עד לסוף 2016 בונוס נקודות למי שמבצע את ההזמנה באתר החברה. דף המבצע אינו מפורט כמו שהיה יכול להיות ובכלל לא מוזכר בו אזור המזרח התיכון. יש סיכוי סביר שדף המבצע לא מעודכן ות״א נכללת כיעד אירופי. במקרה כזה כל קטע טיסה בין ת״א לבייג׳ינג יצבור כ-10,000 נקודות בונוס וכל כרטיס הלוך/חזור במחלקת כרטוס R יצבור 24,314 נקודות מועדון. זה ידרוש רק 5.55 כרטיסי הלוך/חזור כדי לצבור מספק נקודות על מנת להזמין את הבא – וזה החזר מרשים מאוד של מעל 15%.

Hainan Airlines Bonus Points for Booking Direct

לסיכום

אין כל ספק שהיינאן אייריילנס היא הבחירה הטובה ביותר עבור נוסעים תכופים שמעוניינים למקסם את צבירת הנקודות שלהם ובמיוחד אלו שטסים במחלקת העסקים באופן קבוע.

על אף שצבירת הנקודות למועדון של היינאן איירליינס היא אטרקטיבית למדי אני חושב שיוטב לנוסעים רבים להעדיף בכל זאת לצבור מיילים במועדון של אלסקה איירליינס.

חושבים לטוס לסין עם היינאן איירליינס?
רכשתם כבר כרטיס? לאן?
שתפו בתגובות!

2 תגובות

  1. אסף

    היי, שאלה קצת לא קשורה-
    אם אני חוזר לארץ דרך סין (מניו זילנד, דרך פודונג) ולא מתכנן לצאת משדה התעופה, האם בכל זאת יש חובה בויזה לסין?
    קראתי שמכיוון שאני מחליף מטוס בשדה התעופה יש בעיה עם צ'ק אין בנמל ללא ויזה.

    הגב
    • ליאור

      אהלן אסף,

      אתה לא צריך ויזה אם יש לך כרטיס לטיסת המשך שעוזבת את סין, למדינה אחרת מזו שממנה הגעת, בתוך 24 שעות מרגע הנחיתה. עם הצגת כרטיס לטיסת ההמשך בביקורת הדרכונים תקבל אישור מעבר. האישור הזה מאפשר לך גם לצאת מהשדה אם תרצה. צ׳ק-אין, בכל מקרה, תעשה כבר בניו-זילנד ובהנחה שהקונקשיין בסין לא ארוך מדי תוכל לקבל את הכרטיס לטיסת ההמשך כבר שם. המזוודות יפגשו אותך בישראל.

      הגב

השאר תגובה