זו, למעשה, הביקורת השניה שאני כותב על המלון הזה. זה כבר צריך להגיד משהו. בביקור האחרון, לכבוד יום המלך 2016, ביליתי שלושה ימים במלון הנהדר הזה והפעם זכיתי אפילו לסיור פרטי קצר שהמלון מציע לאורחיו לכבוד חגיגת 150 שנה להיווסדו. והנה הגענו למאה ה-19.

קצת היסטוריה

כמו הרבה סיפורים טובים אחרים גם סיפורו של האמסטל מתחיל עם יהודי עשיר. קראו לו שמואל צרפתי. או, אם תרצו בלעז: Samuel Sarphati.

שמואל היה בן למשפחה יהודית ממעמד הביניים. בשנת 1839, בהיותו בן 26, סיים את לימודי הרפואה בעיר ליידן והחל לעבוד כרופא באמסטרדם. מתוקף מקצועו נחשף למצב התברואתי הרעוע ששרר בעיר באותה התקופה.

ד״ר צרפתי בחר שלא להישאר אדיש והוביל מספר רב של פרוייקטים שנועדו לשפר את איכות חייהם של תושבי אמסטרדם, לקדם את התעשייה והמסחר בעיר, להקים מוסדות חינוך ועוד. עם השנים הפך ד״ר צרפתי לאיש עסקים ופוליטיקאי לא פחות מרופא ופעל למען הקמת מבנים מרהיבים ברחבי העיר כדי למתג את אמסטרדם כאחת הערים המובילות באירופה. מלון האמסטל היה אחד מאותם מבנים.

האמסטל תוכנן ונבנה כמלון פאר. תכליתו הייתה למשוך לאמסטרדם את עשירי אירופה ובעולם בתקווה שגם הם, כמו ד״ר צרפתי, יתאהבו בעיר ויתפחו את כיסם. ד״ר צרפתי אפילו הפעיל קליניקה פרטית במתחם המלון. אגב, המלון במקור תוכנן להיות גדול פי שלושה או ארבעה מגודלו הנוכחי אך לאור אילוצים, ובין השאר לאור מותו של ד״ר צרפתי במהלך הבנייה, הוחלט להשלים רק אגף אחד מתוך אלו שתוכננו.

מיקום המלון

בעת שנבנה המלון היה, בכוונה, מרוחק ממרכז העיר. המטרה הייתה להציע שלווה ונוף פחות-עירוני לאורחים הנכבדים. המלון נבנה על גדות נהר האמסטל העובר בעיר כי בשעתו התעבורה הימית הייתה חשובה מאוד ואורחים רבים הגיעו למלון בשייט.

IC Amstel Terrance

אמסטרדם התרחבה משמעותית מאז וכיום המלון נמצא באחת השכונות המבוקשות בעיר שעיקרה בנייני מגורים לא גבוהים ובנייני משרדים.

המלון נמצא בערך חצי שעת הליכה מאזור מרכז העיר (כיכר דאם, לצורך העניין) ובערך עשרים דקות הליכה מאזור המוזיאונים שבו נמצאים הרייקמוזיאום ומוזיאון ואן-גוך. תחנת המטרו הקרובה ביותר נמצאת כשתי דקות הליכה מהמלון, בערך 300 מ׳ ללא חציית כביש, ואם אינכם מגיעים עם מזוודות גדולות במיוחד זו דרך נוחה למדי להגיע משדה התעופה למלון וחזרה. מתחנת הרכבת המרכזית, אליה אפשר להגיע בקלות באמצעות הרכבת המהירה משדה התעופה, אפשר לקחת את כל אחד מקווי המטרו ולנסוע כשלוש תחנות. סה״כ פחות מ-10 אירו לאדם לכיוון.

אפשרות אחרת להגיע למלון היא במונית או בשירות אובר. המחיר יהיה החל מ-45 אירו לכיוון אבל אולי תעדיפו את אחד הרכבים השחורים של אובר בשל הפרש מחיר יחסית קטן לעומת מונית מקומית.

הזמנת החדר

האמסטל כמעט ולא משנה את מחיר חדריו. חורף, קיץ, סופ״ש, אמצ״ש, חג – הכל מסתכם בדר״כ בעלייה של 10% או ירידה של 10% במחיר, ואין ממש מבצעים מיוחדים. ככה זה כשאתה מבקש סביב 500 אירו ללילה בחדר הזול ביותר (בלי נוף לנהר) ויש לך קהל גדול של אורחים קבועים שלא חושבים שבכלל יש מלונות אחרים באמסטרדם.

המזל הגדול הוא שהמלון מנוהל ע״י רשת אינטרקונטיננטל ומכאן שניתן להזמין חדרים בו גם באמצעות נקודות של מועדון IHG Rewards. עד לאחרונה היו 9 קטגוריות למלונות במועדון, החל מ-10,000 נקודות ללילה ועד 50,000 נקודות ללילה, והאמסטל דורג כמלון מקטגוריה 7 ודרש אם כן 40,000 נקודות ללילה. זו הייתה מציעה אמיתית ללא ספק – ואני מזכיר לכם שאת היתרה הזאת אתם יכולים לרכוש ב-240$ בלבד אם רק תרצו. כן, הבנתם נכון, בטריק פשוט ניתן לשלם פחות מחצי המחיר על מלון חמישה כוכבים סופר-נחשב. במסגרת השינויים שחלו במועדון לפני שנה האמסטל עבר לקטגוריה 9 ודורש כעת 50,000 נקודות ללילה. עדיין שווה את זה, רק קצת פחות.

IC Amstel Room Rate - Points

IC Amstel Room Rate - Cash

בכל מקרה, אני ממליץ בחום שלא לבחור בחדר הפשוט ביותר כי הוא לא מציע נוף לנהר. אם אתם משתמשים בנקודות כדי לרכוש את הלילה – בקשו להוסיף את הפרש המחיר בכסף כדי להבטיח לעצמכם חדר עם נוף לנהר. הפרש המחיר עומד בדר״כ על 50 אירו עד 70 אירו.

הגעה וצ׳ק-אין

נחחתי באמסטרדם ביום עם מז״א נוח למדי והגעתי למלון בתחבורה ציבורית. באמסטרדם זו לא רק אפשרות נוחה וזולה אלא גם מהירה מאוד – ביחס למונית, למשל.

הלובי של המלון יוצא מן הכלל. הוא לא גדול אבל מאוד יוקרתי ובטוב טעם. הלובי הזה, אגב, בעיצוב מקורי לחלוטין כמו שהיה לפני 150 שנה ועדיין תלויה בו המנורה החשמלית המקורית שהייתה חידוש בקנה מידה עולמי בשעתה.

IC Amstel Main Hall 1

פסנתר הכנף שעומד במרכז הלובי עדיין נמצא בשימוש באירועים מיוחדים.

IC Amstel Main Hall 2

בכניסה למלון מצד ימין נמצאת עמדת הקונסיירג׳, מצד שמאל שני שולחנות הקבלה (כמובן שתשבו על מנת לבצע צ׳ק-אין) ומלפנים גרם המדרגות שגם הוא, כמו הלובי, מקורי כפי שהיה לפני 150 שנה ורק נוספו לו שטיחים חדשים.

Main Hall - Check-In Desks

במלון שתי מעליות – אחת מכל צד של הלובי.

IC Amstel Elevator

כשהגעתי קיבלה אותי פקידת קבלה אדיבה מאוד שבזריזות הציעה לי משקה ועברה איתי על פרטיי השהייה. קיבלתי מספר דמי הסבר, אחד מהם לכבוד חגיגות יום המלך שהתקיימו ביום למחרת, ומכיוון שידעה ששהיתי במלון בעבר נתנה לי את המפתח והפנתה אותי למעלית. כשביקרתי במלון לראשונה, לפני מספר שנים, קיבלתי ליווי לחדר.

IC Amstel Corridor 1

בחדר חיכו לי בקבוקי מים, קערת פירות גדולה, קופסת וופלים הולנדיים והעיתון של המלון. כן כן, המלון החליט להדפיס עיתון לכבוד השנה החגיגית שלו. לא רק עיתון, בעצם, אלא גם עיתון שבועי וגם ירחון עם כתבות עומק וצילומים לרוב. לא קראתי הכל אבל נראה שהושקעה בשני אלו עבודה לא מבוטלת.

IC Amstel Welcome Amenity

בזכות סטטוס פלטינום אמבסדור שבו אני מחזיק זכיתי לשדרוג לחדר עם נוף לנהר. זה מה שקיבלתי גם בפעמים הקודמות ולכן לא טרחתי לשלם את הפרש המחיר כפי שהצעתי קודם – אבל, כאמור, מי שרוצה להבטיח מראש שדרוג כזה ולא רק לקוות לטוב כדאי שיסכים לשלם את ההפרש.

החדר: Executive River-View

החדר לא גדול במיוחד (ובטח לא קטן) אבל מאובזר נפלא ולי לא חסר בו דבר. אולי את מכונת הקפה היה אפשר להחליף – לא כי היא מיושנת אלא כי היא לא נוחה לתפעול ביחס למכונות של נספרסו למשל – אבל מעבר לזה החדר מאובזר היטב.

IC Amstel Room - Bar

החדר, כמו כל חדרי האקזקיוטיב הפונים לנהדר, בנוי משתי מדרגות גובה. דלת הכניסה נפתחת לתוך מבואה מפוארת שבה ניצב שולחן קטן. השולחן הזה הוא המקום האידיאלי לכל אותם פריטים קטנים שאנחנו לוקחים איתנו בכל פעם שאנחנו יוצאים מהחדר: ארנק, משקפי שמש, אוזניות וכו׳.

IC Amstel Room 1

IC Amstel Room 2

מצד שמאל נמצאת דלת הכניסה לחדר המקלחת והשירותים. החדר גדול יחסית למקובל, מפואר ומאובזר היטב. כל המגבות של האמסטל נושאות חותמת זהובה של המלון.

IC Amstel Bathroom 1

IC Amstel Bathroom - Bathtub

IC Amstel Bathroom 2

המדרגה-התחתונה, בה החדר עצמו, היא בשטח קטן יחסית של בערך 20 מ״ר. המלון מציע חדרים מקטגוריית הבסיס (Exeucitve City View) עם מיטות קינג או קווינג ואפילו חדרים עם שתי מיטות נפרדות. החדר שלי, מקטגוריה אחת גבוהה יותר, כלל מיטת קינג.

IC Amstel Room 4

IC Amstel Room - Bed

IC Amstel Room - Bed 2

IC Amstel Room 7

כפי שניתן לראות החדר מעוצב בצורה יוקרתית ומרווח למדי. שולחן העבודה קטן יחסית והכסא בהחלט לא מותאם לישיבה ארוכה – אבל זה לא מלון בעל אופי עסקי.

IC Amstel Room 5

בחדר יש גם כורסה נוחה לישיבה מול הטלויזיה. במקלחת, אגב, יש מערכת סאונד של Bose שמחוברת למערכת הבידור בחדר וכך ניתן לשמוע בחדר המקלחת את הטלויזיה כשהיא פועלת או לחילופין שירים מתוך המכשיר הסלולרי במידה והוא מחובר למערכת הבידור.

IC Amstel Room 6

IC Amstel Room 3

IC Amstel Room 8

מתקנים במלון

האמסטל הוא מלון חמישה כוכבים אמיתי. בהתאם ליוקרתו ודירוגו הוא מציע את כל השירותים שאפשר לצפות להם: מסעדת יוקרה, ספא, קונסיירג׳ בעל מוניטין בינ״ל, בריכת שחייה מקורה, אולמות אירועים ועוד. כל הפרטים באתר המלון

בין השאר תוכלו למצוא במלון את:

La Rive. המסעדה של השף ההולינדי רוג׳ר רסין מחזיקה בשני כוכבי מישלין (אחד הגיע עם השף הנוכחי) ומתוארת לעיתים כמסעדה הטובה ביותר באמסטרדם. מנות עיקריות מתחילות מ-70 אירו האחת אבל לכבוד חגיגות 150 שנה למלון האמסטל ניתן להזמין תפריט מיוחד הכולל שש מנות תמורת 150 אירו לאדם בלבד.

IC Amstel La Rive

Amstel Brasserie. המקום המתאים לארוחה קלה או קינוח בשעות הצהריים והערב. מנות קלות וגם קינוחים מתחילים מתחת ל-20 אירו.

Amstel Lounge. הטרקלין ממוקם בקומת הכניסה ומציע נוף פתוח לנהר. העיצוב מעט דרמטי אך החלל הפתוח נעים מאוד. זה המקום לכוס קפה בשעות אחה״צ, לדוגמה.

IC Amstel Lounge

A Bar. הבר של המלון, גם הוא נמצא בקומת הכניסה, נפתח בשעות הצהריים ומציע מבחר רחב מאוד של אלכוהול איכותי. הבר בהחלט לא גדול אבל מעוצב בצורה נעימה מאוד. מקום קלאסי לשבת עם כוס יין צרפתי אדום, וויסקי טוב או קוקטייל שלא שמעתם עליו מעולם.

IC Amstel - A Bar

Health Club. מתחם הבריאות של המלון כולל בריכה מקורה שמתקיימים בה לפעמים שיעורי ספורט, סאונה, ג׳קוזי, חדר כושר (עם אפשרות למאמן אישי), חדרי טיפולים, בר בריאות ועוד. מי שמעדיף לצאת לריצה ברחבי העיר ישמח למצוא מפת ריצה בחדרו או המלצות נוספות אצל הקונסיירג׳. 

IC Amstel Pool

IC Amstel Health Club

לסיכום

האמסטל הוא אחד המלונות הטובים ביותר שיצא לי לשהות בהם. הוא יוקרתי במיוחד, עמוס היסטוריה ומעוצב להפליא. זהו מלון קטן מאוד שנותן לאורחיו תחושה מאוד בייתית.

זול הוא לא. נכון שאת החדר אפשר לרכוש גם בנקודות מועדון במקום לשלם את המחיר המבוקש ברוב לילות השנה – מעל 500 אירו לחדר הפשוט ביותר – אבל עדיין כל שירותי המלון הנוספים יקרים מאוד. כך, לדוגמה, אורחים רשומים זכאים לכניסה חופשית למתחם הבריאות של המלון הכולל בריכה מקורה וחדר כושר אך אורחים מבחוץ נאלצים לשלם לא פחות מ-50 אירו עבור הכניסה. ארוחת בוקר עולה אפילו יותר.

כמו כן, המלון הוא מעט מחוץ למרכז העניינים עבור התייר הבליין. בהחלט יש מסעדות, פאבים ובתי קפה במרחק הליכה קצר מהמלון אבל כדי להגיע למוקדי הבילוי העיקריים נדרשית הליכה של ממש. מצד שני, האזור של המלון שקט מאוד ונעים להסתובב בו גם בלילה.

אם יש לכם 50,000 נקודות של מועדון IHG Rewards ואתם זקוקים ללילה באמסטרדם – אל תתלבטו יותר מדי והזמינו לעצמכם חדר במלון האייקוני הזה.

5 תגובות

  1. תשעה מלונות באירופה בהם כדאי להשתמש בנקודות (גם אם אין לכם) – FlyingOut

    […] הנה ביקורת מקיפה שלי על המלון מהשנה האחרונה. בעיניי מדובר באחד המלונות הטובים ביותר באמסטרדם בפרט ובאירופה בכלל – ואחד המלונות החשובים ביותר של רשת אינטרקונטיננטל בעולם. המלון גובה ברוב השנה מעל 500 אירו ללילה עבור החדר הפשוט ביותר שלו. נכון להיום המלון הוא בקטגוריה 9 במועדון IHG Rewards ועל כן דורש 50,000 נקודות ללילה. המועדון מוכר בשיגרה נקודות החל מ-11.5$ ל-1,000 אך במסגרת מבצעים – שמגיעים מספר פעמים בשנה – המחיר יורד עד 5.75$ ל-1,000, כפי שציינתי מוקדם יותר בפוסט. כלומר, תוכלו לרכוש 50,000 נקודות תמורת 287.5$ בלבד ובסכום הזה לקבל חווייה מדהימה בחצי המחיר בערך. […]

    הגב

השאר תגובה