לפני כחודש פרסמתי שאייר אירופה הציעה כרטיסים מוזלים במיוחד במחלקת העסקים שלה למדריד ויעדים נוספים בספרד. כמה ימים אח״כ איבריה הצטרפה לחגיגה עם מחיר דומה אבל הצעה טובה הרבה יותר.

מוקדם יותר השנה, במאי, אלאיטליה החלה להציע כרטיסים מוזלים במחלקת פרימיום-אקונומי ליעדים שונים בעולם כשניתן היה להזמין את הטיסות הקצרות, מת״א לרומא, במחלקת העסקים.

כפי שאתם מבינים כרטיסים זולים במחלקות הפרימיום ליציאה מת״א הם לא עניין שבשיגרה. לפעמים יש מבצעים בחברות השונות אבל בדר״כ המחיר לא יורד נמוך מספיק כדי שאכתוב על כך פוסט.

אבל לטובת אלו מכם שאוהבים להסתובב בעולם, ואולי מנסים להשיג סטטוס גבוה במועדון תעופה, אציג היום כמה תעריפים מוזלים ואטרקטיביים שקיימים אי שם בעולם. חלק מהתעריפים האלו קיימים כבר זמן רב וסביר שימשיכו להתקיים בעוד חלק מהם מוצעים כרגע במסגרת מבצע תקופתי שכנראה ייגמר בקרוב.

בודפשט לצ׳נגדו החל מ-1200$ עם ק.ל.מ

KLM Ticket BUD-CTU

כבר יותר משנה וחצי שכמה חברות מברית סקיי-טים מציעות תעריפים מוזלים מאוד במחלקת העסקים בין אירופה לסין. בראשן ק.ל.מ ואייר פראנס, כשהיעדים המובילים בסין הם צ׳נגדו (CTU), שיאן (XIY), ווהאן (WUH) ושיאמן (XMN). בשנה שעברה תעריף מוזל כזה היה זמין גם ליציאה מת״א.

תנאי התעריף שונים מעט כתלות בשדה המוצא ושדה היעד. לפעמים הם מאפשרים עצירה (Stopover), לפעמים הם מאפשרים ניתוב דרך יעדים ראשיים באזור כמו בייג׳ינג, שנגחאי והונג קונג, לפעמים הם כוללים טיסות קודשייר עם חברות סיניות (לא מומלץ) וכמעט תמיד הם מאפשרים הוספת קטע טיסה פנים-אירופי בין פריס לאמסטרדם כדי ליצור קונקשיין כפול (ולצבור עוד כמה אלפי מיילים!). התנאים הסטנדרטיים הם למינימום שהייה של 7 ימים, מקסימום שהייה של 30 ימים ואפשרות לעצירה בדרך.

ק.ל.מ מציעה מחלקת עסקים טובה בקוים הבינ״ל הארוכים שלה ובין השאר מפעילה טיסות לצ׳נגדו במטוסי בואינג 787 עם מחלקת העסקים הטובה ביותר בצי שלה (Reverse Herringbone, תצורת 1X2X1).

כמה מיילים תוכלו לצבור?

הכרטיס שבחרתי כדוגמה מכסה מרחק כולל של 11,347 מייל מתוכו 1456 מייל בתוך אירופה (מחלקת כרטוס J) ו-9892 מייל בטיסות בינ״ל ארוכות (מחלקת כרטוס Z).

צבירת מיילים במחלקת כרטוס J של ק.ל.מ בכמה מועדונים שונים:

  • 125% במועדון MileagePlan (אלסקה איירליינס)
  • 150% במועדון MilleMiglia (אלאיטליה)
  • 175% במועדון SkyMiles (דלתא) ו-35% ממרחק הטיסה כ-MQD.
  • 250% במועדון FlyingBlue (ק.ל.מ ואייר פראנס, בטיסות פנים-אירופיות)

צבירת מיילים במחלקת כרטוס Z של ק.ל.מ בכמה מועדונים שונים:

  • 125% במועדון MileagePlan (אלסקה איירליינס)
  • 150% במועדון MilleMiglia (אלאיטליה)
  • 125% במועדון SkyMiles (דלתא) ו-25% ממרחק הטיסה כ-MQD.
  • 125% במועדון FlyingBlue (ק.ל.מ ואייר פראנס)

יוהנסבורג להונג-קונג החל מ-1400$ עם קנייה איירוויס

Kenya Airways Ticket JNB-HKG

שכיח למצוא תעריפים מוזלים במחלקות הפרימיום ליציאה מיעדים בדרום-אפריקה, ובעיקר יוהנסבורג (JNB) וקייפטאון (CPT), למגוון יעדים באסיה ואירופה. לרוב התעריפים האלו מוצעים ע״י חברות התעופה של נסיכויות המפרץ כמו קטאר איירוויס, אמירטס ואתיהאד. לפעמים מצטרפות לחגיגה גם חברות אפריקניות כמו קניה איירוויס ואתיופיאן איירליינס.

אחד התעריפים שזמינים באופן קבוע שייך לקנייה איירוויס, השותפה בברית סקיי-טים, ששדה הבית שלה בניירובי (NBO) אומנם ממוקם אידיאלית לטובת קונקשיין בין אפריקה לאסיה אבל הוא גם אחד השדות הגרועים ביותר שיצא לי לבקר בהם. כמה טוב שהחברה יכולה להציע זמני קונקשיין קצרים תודות לריבוי טיסות בקוים לדרום-אפריקה.

קנייה איירוויס טסה להונג-קונג (HKG) דרך בנגקוק (BKK) עם מטוסי בואינג 787 שכוללים מחלקת עסקים סה״כ מודרנית אבל בתצורת 2X2X2. הטיסות לדרום-אפריקה, לעומת זאת, מבוצעות במטוסים צרי-גוף.

כמה מיילים תוכלו לצבור?

הכרטיס שבחרתי כדוגמה מכסה מרחק כולל של 14,686 מייל. כל הטיסות בכרטיס, בהיותן כולן טיסות בינ״ל, מכורטסות תחת מחלקת כרטוס Z.

צבירת מיילים במחלקת כרטוס Z של קניה איירוויס בכמה מועדונים שונים:

  • 125% במועדון MilleMiglia (אלאיטליה)
  • 125% במועדון SkyMiles (דלתא) ו-25% ממרחק הטיסה כ-MQD.
  • 125% במועדון FlyingBlue (ק.ל.מ ואייר פראנס)

ציריך לסאו-פאולו החל מ-1800$ עם אמריקן

American Ticket ZRH-GRU

כבר שנים שחברות תעופה אמריקניות מציעות תעריפים סופר-אטרקטיביים בין אירופה לדרום-אמריקה. אולי מתוך ניסיון להתחרות בחברות האירופיות שמסוגלות להציע טיסות ישירות כמו איבריה, אייר אירופה, אייר פראנס, לופטהנזה, בריטיש איירוויס ואחרות. הכרטיסים האלו מתחילים ממחירים נמוכים באזור 1500$ ליעדים כמו לימה, בוגוטה או סנטיאגו – אבל צריך גמישות, מזל ובחירה נכונה של מסלול טיסה כדי להגיע למחירים הנמוכים ביותר.

אמריקן בדר״כ מציעה מחירים נמוכים יותר לעומת דלתא ויונייטד. במיוחד ליציאה מיעדים אירופים כמו מדריד (MAD), מילנו (MXP), ציריך (ZRH), פרנקפורט (FRA), פריס (CDG), רומא (FCO) ודוסלדורף (DUS). היעדים הזולים ביותר בדרום-אמריקה הם סאו-פאולו (GRU) וריו דה ג׳נרו (GIG), אבל לפעמים ניתן למצוא גם מחירים מצויינים ליעדים אחרים כמו מונטבידאו (MVD), בואנוס איירס (EZE) ואפילו לשדות קטנים ומקומיים כמו סנטוס דומון במרכז ריו דה ג׳נרו (SDU).

חשוב לשים לב לתנאי התעריף שמשתנים בהתאם לצמדי המוצא והיעד. חלק מהתעריפים מאפשרים עצירה בארה״ב, בחינם או תמורת תשלום, וחלקם לא. כדאי גם לשים לב לטיסות עצמן כי לאמריקן יש מגוון רחב של מחלקות עסקים בטיסות הארוכות ועדיף לבחור בטובות שבהן (קודם כל במטוסי בואינג 777-300ER, ואח״כ במטוסי בואינג 787-8). לפעמים ניתן לבחור גם בטיסות קודשייר של בריטיש, אבל לבריטיש יש מחלקת עסקים נחותה מזו של אמריקן.

כמה מיילים תוכלו לצבור?

הכרטיס שבחרתי כדוגמה מכסה מרחק מרשים של 19,940 מייל. כל הטיסות הבינ״ל, כולל אלו בתוך אירופה אם ישנן, מכורטסות בדר״כ במחלקת כרטוס I בעוד טיסות-פנים בארה״ב אם ישנן מכורטסות תמיד במחלקת כרטוס F.

צבירת מיילים במחלקת כרטוס I של אמריקן בכמה מועדונים שונים:

  • 150% במועדון MileagePlan (אלסקה איירליינס)
  • 125% במועדון Executive Club (בריטיש)
  • 125% במועדון FinnairPlus (פינאייר)
  • 125% במועדון Asia Miles (קתאי פסיפיק)
  • החל מ-5 מיילים ל-1 דולר במועדון AAdvantage (אמריקן)

צבירת מיילים במחלקת כרטוס F של אמריקן בכמה מועדונים שונים:

  • 200% במועדון MileagePlan (אלסקה איירליינס)
  • 150% במועדון Executive Club (בריטיש(
  • 150% במועדון FinnairPlus (פינאייר)
  • 150% במועדון Asia Miles (קתאי פסיפיק)
  • החל מ-5 מיילים ל-1 דולר במועדון AAdvantage (אמריקן)

ת״א לבייג׳ינג החל מ-1750$ עם אלאיטליה

Alitalia Ticket TLV-PEK

ככל הנראה הכרטיס האטרקטיבי ביותר ליציאה מת״א במחלקת העסקים ליעד רחוק. אין ספק שהתחרות בקו לבייג׳ינג הורידה את המחירים אבל זה נכון בעיקר במחלקת התיירים. היינאן איירליינס אומנם הציעה בחודשים הראשונים גם כרטיסים מוזלים במחלקת העסקים במחיר של פחות מ-2000$ אבל מאז המחירים עלו וכעת כרטיסים במחלקת העסקים בטיסה הישירה מתחילים מ-2400$.

אלאיטליה, אם כן, מציעה הצעה אטרקטיבית: חיסכון של מעל 25% במחיר, קצת יותר מ-600$, תמורת זמן נסיעה ארוך יותר (פוטנציאלית החל משש-עשרה שעות סה״כ במקום תשע שעות בטיסה ישירה). גם בגזרת המיילים זו הצעה טובה יותר עבור נוסעים רבים משום שאלאיטליה שותפה בברית סקיי-טיפ לעומת היינאן איירליינס או אלעל ששתיהן לא שותפות בברית תעופה כלשהי.

כמה מיילים תוכלו לצבור?

הכרטיס שבחרתי כדוגמה מכסה מרחק כולל של 12,986 מייל. כל הטיסות בכרטיס, בהיותן כולן טיסות בינ״ל, מכורטסות תחת מחלקת כרטוס I.

צבירת מיילים במחלקת כרטוס I של אלאיטליה בכמה מועדונים שונים:

  • 250% במועדון MilleMiglia (אלאיטליה, טיסות בין רומא לת״א)
  • 300% במועדון MilleMiglia (אלאיטליה, טיסות בינ״ל ארוכות)
  • 150% במועדון SkyMiles (דלתא) ו-30% ממרחק הטיסה כ-MQD.
  • 200% במועדון FlyingBlue (ק.ל.מ ואייר פראנס)
  • 300% במועדון Guest Miles (אתיהאד)

קולומבו לבוסטון החל מ-1100$ עם קטאר איירוויס

Qatar Airways Ticket CMB-BOS

קטאר איירוויס היא אחת מהחברות שמציעות באופן סידרתי תעריפים מוזלים במחלקת העסקים ממגוון רחב של יעדים באירופה, אסיה ולפעמים גם ארה״ב. קולומבו (CMB) הוא אחד מהשדות שזול מאוד להמריא מהם ולא רק עם קטאר איירוייס. השילוב של שתי העובדות האלו מייצר לפעמים כרטיסים מאוד אטרקטיביים.

שכיח למצוא כרטיסי הלוך/חזור מקולומבו ליעדים בארה״ב במחלקת עסקים החל מ-2000$. גם במחיר הזה מדובר בעסקה מצויינת לאור מרחק הטיסה והעובדה שזול יחסית להגיע לקולומבו מיעדים רבים באסיה. במסגרת מבצעים כרטיסי הלוך/חזור יכולים לרדת אפילו לאזור 1500$.

אבל עכשיו, במסגרת מבצע שיסתיים ב-5 לספטמבר, ניתן לרכוש כרטיסים מקולומבו לבוסטון (BOS) במחיר מצחיק של החל מ-1100$ בלבד. מחיר פנטסטי לכרטיס שכולל פחות או יותר שלושים וחמש שעות במחלקת העסקים המצויינת של אחת מחברות התעופה הטובות בעולם.

כמה מיילים תוכלו לצבור?

הכרטיס שבחרתי כדוגמה מכסה מרחק מרשים של 17,523 מייל. כל הטיסות מכורטסות תחת מחלקת כרטוס R.

צבירת מיילים במחלקת כרטוס R של קטאר איירוויס בכמה מועדונים שונים:

  • 100% במועדון AAdvantage (אמריקן)
  • 125% במועדון Executive Club (בריטיש)
  • 125% במועדון FinnairPlus (פינאייר)
  • 125% במועדון Asia Miles (קתאי פסיפיק)

לסיכום

תעריפים מעניינים ומוזלים במחלקות הפרימיום קיימים באורך קבע ברחבי העולם – פשוט רובם אינם רלוונטיים עבור רובם המוחלט של הנוסעים. תעריפים מוזלים ליציאה מת״א כמעט ואין. אבל מי מכם שבמקרה נהנה לטוס בדרך הארוכה, מוכן להזמין טיסות קישור מורכבות (מילא לציריך, אבל לקולומבו?) וסה״כ מוכן לשלם כדי לטוס בחלק הקידמי של המטוס – התעריפים האלו יכולים להיות סיבה למסיבה.

אני, לדוגמה, שוקל ברצינות לרכוש כרטיס של קטאר איירויס מקולומבו לבוסטון. כרטיס כזה יצבור עבורי קרוב ל-40,000 מיילים למימוש (RDM), מעל 26,000 מיילים לסטטוס (EQM) ובערך 3500$ בדולרים לסטטוס (EQD). זה כרטיס מפתה מאוד, במיוחד כשהטיסות מדוחא לבוסטון מבוצעות במטוסי איירבאס A350 חדשים, הבעיה שלהגיע מת״א לקולומבו זה לא נוח במיוחד ולא זול.

10 תגובות

  1. אלעד

    היי ליאור, אשמח לדעתך על החוויה בטיסה ארוכת טווח מחלקת עסקים בחברות – ana, swiss, austrian, eva air. איזה מועדפת לטיסת בונוס לאסיה?
    תודה, אלעד

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      ארבעתן חברות טובות מאוד, אבל הייתי אומר שאווה אייר ואול-ניפון הן מדרגה אחת מעל סוויס ואוסטריאן. אם האוכל בטיסה מאוד חשוב לך אז לאוסטריאן יהיה יתרון נוסף על שלושת האחרות כי היא היחידה שמציעה שף במטוס ותפריט אוכל ברמה גבוהה.

      בעיניי חוויית הטיסה נקבעת קודם כל לפי המוצר הקשה. כלומר, המושב והמחלקה במטוס. בעניין הזה צריך לבדוק את המטוס המסוים שצפוי לשרת את הטיסה הרצויה לך כדי לקבוע מי מהחברות מציעה מוצר טוב יותר. סה״כ המוצר הטוב ביותר האפשרי, לדעתי, שייך לאווה אייר במטוסי ה-77W שלה. אלו מושבי Reverse Herringbone מעולים שמציעים פרטיות גבוהה והמון מרווח. שלושת החברות האחרות מציעות מושבים מסוג Staggered ברוב המטוסים שלהן – אלו מושבים נוחים סה״כ, ובמיוחד למי שנוסע לבד, אבל הם מציעים פרטיות מוגבלת ויחסית צפופים לשינה. כאמור, צריך לבדוק איזה מטוס צפוי להפעיל את הטיסה.

      אווה אייר מפעילה מטוסי 77W בקו מטייפה לפריס. מושבי בונוס לרוב זמינים רק בסמוך למועד הטיסה, אבל עם קצת מזל אפשר למצוא אותם גם חודשים מראש.

      הגב
  2. אלעד

    תודה רבה ליאור על התשובה המפורטת.
    באווה אייר יש זמינות ב77W, באול ניופן מדובר על 787 (יש אפשרות ל777 דרך פרנקפורט אך בזמינות פחותה) ובסוויס מדובר על ה777 החדש.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      זה לטעמי הסדר הנכון. אווה אייר מנצחת בנוק-אאוט. בדרימליינר של אול-ניפון וב-77W של סוויס יש את אותם מושבים בעצם – אלו של סוויס חדשים יותר ונראים טוב יותר, אבל לדעתי אול-ניפון מנצחת בקלות במוצר הרך (שירות, תפריטים וכו׳). קשה להתחרות עם חברות אסייתיות בגזרת השירות בכלל.

      היתרון של סוויס, אם אתה יוצא מישראל, הוא באפשרות לטוס במטוסים רחבי-גוף לאורך כל הדרך. זו אולי סיבה לבחור בסוויס על פני אול-ניפון, אבל עדיין הייתי לוקח את אווה אייר בשורה התחתונה.

      הגב
  3. אלעד

    תודה רבה!
    דווקא בקטע תל אביב ציריך אין זמינות לטיסה ישירה (רק עם טורקיש). הזמנתי אוסטריאן לוינה ומשם עם אווה אייר. חזור עם אול ניופאן

    הגב
  4. עידו

    שמתי לב שיש המון חברות תעופה בלי מוצר אישי במחלקת העסקים (שאני אומר מוצר אני מתכוון לכיסא-מיטה)
    הרבה חברות לא מעצבות לעצמן מוצר או לוקחות חברה גדולה שתייצר להם אלא לוקחות דגמים פשוטים שנמצאים בעוד הרבה חברות.
    לדוגמא: הדגם במחלקת העסקים של טורקיש איירליינס מאוד נפוץ.

    האם אתה יודע למה הרבה חברות עושות את זה ולא מעצבות מוצר אישי ובלעדי לחברה?
    דרך אגב, שמתי לב שאין עוד חברות שמשתמשות באותו דגם של מחלקת העסקים באל על. לעומת זאת, מחלקה ראשונה ברל על מופעלת בתור מחלקת עסקים ברויאל גורדניאן.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      שאלה מצוינת.

      התשובה היא שיש בעולם מספר יצרניות מושבים גדולות והן מחלקות ביניהן את השוק. זה לא כלכלי לאף חברת תעופה לעצב מאפס את המושבים שלה, ליצור אותם ולהתקין אותם. עלויות ה-R&D אדירות. אז כל חברת תעופה מבקשת הצעות מהיצרניות המובילות ומקבלת מספר דגמים לבחור מהם. היא יכולה לבחור את הדגם בתצורה הבסיסת שלו, מה שמוזיל עלויות, או שהיא יכולה להתעקש עם שינויים עיצוביים ו/או שיפורים שונים (לפעמים בהתאמה אישית ותחת הסכם בלעדיות). כך יוצא שבפועל יש מעט מאוד מוצרים שמוצעים כיום לחברות המובילות וכל אחת בוחרת אחד מהם ועושה בו שינויים שעיקרם עיצוביים כדי שהוא לפחות ייראה מעט שונה ממה שמציעות חברות מתחרות שלה.

      אלעל בחרה בדגם CL של ריקארו. זה דגם חדש יחסית שיש מעט מאוד חברות בעולם שמשתמשות בו ואלעל בחרה בעיצוב מיוחד שלו שבו היא הראשונה שמשתמשת. סה״כ אלעל עשתה בחירה טובה למדי עם המושבים האלו למרות שיש לקוחות שמתלוננים. הרבה חושבים שאלעל משתמשת באותו דגם שבו יונייטד משתמשת במטוסי ה-77W שלה, במחלקת העסקים החדשה פולאריס, אם כי יונייטד בחרה במושב מדגם אופטימה של זודיאק שהוא פשוט דומה מאוד ל-CL של ריקארו אבל לא זהה לו.

      הגב
      • עידו

        לך כבר יצא לטוס בביזנס החדש של אל על? אתה יודע על מה התלונות?

      • עידו

        נ.ב

        שכתבתי על מחלקת העסקים של אלעל התכוונתי למיושנת שנמצאת בכל הצי ולא הזאת החדשה בדרימליינר אבל זה הגיוני שאין חברות שמשתמשות (מיושן)

      • Lior @ FlyingOut

        טרם יצא לי.

        הבנתי שהתלונה העיקרית היא על רוחב המושב עצמו. יש מספיק בשטח לכל מושב ויש מספיק תאי אחסון אבל המושב צר. באופן כללי מטוסי ה-787 צרים יותר ממטוסי ה-777 וה-747 כך שמותקנים בהם מושבים מעט צרים יותר בהתאם. כמובן זה לא בהשוואה למוצר הקודם של אלעל, שבכלל לא היה בתצורת 1X2X1, אלא בהשוואה למוצרים מתחרים כמו זה של יונייטד.

השאר תגובה