קצת רקע

Airbnb התחיל כסטארטאפ באוגוסט 2008 ומאז גדל בקצב מסחרר לחברה פרטית ענקית המנהלת זירה מקוונת להזמנת מקומות אירוח. החברה עצמה אינה מחזיקה נכסים באופן ישיר אלא רק מציעה שירותי תיווך בין בעלי נכסים לשוכרים. אני כותב ״נכסים״ אך בעצם ניתן לשכור דרך Airbnb החל מחדר בדירה (או אפילו ספה בלבד), דרך בית-סירה השוכן על גדות נהר ועד אחוזות מפוארות בשלמותן. האתר גובה עמלה מהשוכר ומהמשכיר אך מציע מעט מאוד בטוחות לשני הצדדים.

למעשה חברת Airbnb היא חלק מהדור הראשון של כלכלת השיתוף החדשה ביחד עם חברות כמו Uber ו-Rover. החברה מאפשרת לאנשים פרטיים, למשל, לייצר בקלות וביעילות הכנסה מנכסים שבבעלותם. אגב, מחקרים הראו כי פעילותה של Airbnb אינה משפיעה כמעט כלל על שוק המלונות העולמי.

נכון להיום באתר Airbnb רשומים מעל שני מיליון נכסים הנמצאים ביותר משלושים אלף יעדים בעולם.

שלוש דרכים לצבור מיילים עם Airbnb

אתחיל מהערה מקדמית: נכון להיום, למיטב ידיעתי, אין אתר שמציע קאשבק עם Airbnb. כמו כן, אין ממש קופונים להנחות כפי שנוהגים להציע אתרי הזמנות למעט הנחה חד פעמית שניתנת למשתמשים חדשים (גובה ההנחה תלוי במקור לה והמבצעים תכופים). סה״כ הגיוני בהתחשב בעובדה שאת מחיר השכירות קובע המשכיר בעוד Airbnb רק לוקחת עמלה.

אם כן, עם Airbnb המחיר המוצג באתר הוא כנראה המחיר שתשלמו בפועל. משזה נאמר, ישנן שלוש דרכים ישירות לצבור מיילים מהזמנות אלו:

(1) שיתוף הפעולה עם מועדון Elevate (וירג׳ן אמריקה)

בנובמבר 2015, במהלך מפתיע וייחודי למדי, החל שיתוף פעולה בין Airbnb למועדון התעופה של וירג׳ן אמריקה. במסגרת שיתוף הפעולה הזה יכולים חברי מועדון Elevate לצבור מייל אחד לכל דולר אחד בחיוב הבסיס (לפני מסים) בהזמנות שמבוצעות ב-Airbnb.

כדי להנות מצבירת המיילים הזאת עליכם להיכנס לאתר הייעודי ולעבור דרכו לאתר Airbnb שם תוכלו להשלים את ההזמנה כרגיל. בעצם האתר הייעודי משמש כמו פורטל קניות או פורטל קאשבק, והמעבר בו נדרש לשם התיעוד.

מאז תחילת שיתוף הפעולה מציע מועדון התעופה מבצע למשתמשים חדשים – גם לשוכרים וגם למשכירים. שוכרים, כאלו שלא ביצעו מעולם הזמנה ב-Airbnb, יכולים להנות מהנחה של 20$ להזמנה ראשונה ובונוס של 1,500 מיילים (מינימום עלות הזמנה: 150$). משכירים – אבל הצעה זו פתוחה רק לאמריקאים ורק לכאלו שרושמים נכס חדש להשכרה – יכולים להנות מבונוס נדיב מאוד של 20,000 מיילים לאחר שישכירו את נכסם לחמישה לילות (מינימום עלות ללילה: 75$).

virgin-america-elevate-earn-with-airbnb

כדאי לזכור שאלסקה איירליינס רכשה לאחרונה את וירג׳ן אמריקה וכעת המועדונים של שתי החברות מאפשרים העברת מיילים ביניהם ביחס של 1:1.3 לטובת המועדון של וירג׳ן אמריקה. כלומר, ניתן בעקיפין לצבור בשלב זה 1.3 מיילים של מועדון MileagePlan (אלסקה איירליינס) עבור כל 1$ בחיוב בסיס בהזמנות של Airbnb. לא רע סה״כ. לפרטים נוספים על המועדון האחרון ראו את הפוסט הזה.

שיתוף פעולה עם מועדון SkyMiles (דלתא)

שנה אחרי וירג׳ן אמריקה, בנובמבר 2016, נכנסה דלתא לשיתוף פעולה דומה עם Airbnb. הנוסחה זהה: מייל אחד לכל דולר אחד בחיוב הבסיס (לפני מסים). גם במקרה הזה צריך לעבור באתר ייעודי.

עד ה-30 לאפריל מציע מועדון התעופה מבצע אטרקטיבי מאוד שפתוח גם למשתמשים חדשים וגם למשתמשים קיימים באתר Airbnb. במסגרת המבצע חברי המועדון צוברים שלושה מיילים לכל דולר אחד בחיוב (לפני מסים). כלומר, בונוס של 200%. בנוסף לכך משתמשים חדשים, כאלו שלא ביצעו מעולם הזמנה ב-Airbnb, יזכו בבונוס של 2,000 מיילים לאחר ההזמנה הראשונה שלהם.

delta-skymiles-earn-with-airbnb

משכירים חדשים, ככל הנראה גם לא-אמריקאים, יכולים לקבל במסגרת המבצע בונוס של עד 25,000 מיילים באופן מדורג. בונוס ראשון של 2,500 מיילים לאחר שיצברו הכנסות בסכום כולל של 250$, בונוס שני של 7,500 מיילים לאחר שיצברו הכנסות בסכום כולל של 1000$ ובונוס שלישי של 15,000 מיילים לאחר שיצברו הכנסות בסכום כולל של 2500$. אם נניח שמייל אחד של דלתא שווה לכל הפחות סנט אחד (הערכה די פסימית) הרי שמדובר על בונוס של לפחות 10% כל ההכנסות.

המבצע בתוקף להזמנות שיוקמו עד ה-30 לאפריל 2017 לשהיות עד ה-30 לאפריל 2018. לא נדרשת הרשמה מוקדמת.

שימוש באפליקציית הקניות של יונייטד

האפשרות הזאת רלוונטית בעיקר לשוק האמריקני אבל אציין אותה בכל זאת למען הסדר הטוב.

יונייטד מפעילה אפליקציה למכשירים ניידים שנקראת MileagePlusX. זו אפליקציית שמשמשת כפורטל קניות סלולרי שעובד במתכונת דומה לאתר קאשבק רק שבמקום כסף צוברים מיילים. האפליקציה לא ניתן להורדה מחנות האפליקציות הישראלית של אפל, לדוגמה, והיא מיועדת כאמור לשוק האמריקני.

נכון להיום, וזה נתון לשינוי בכל רגע, הזמנות של Airbnb מזכות בצבירה של שלושה מיילים לכל דולר אחד בחיוב הבסיס (לפני מסים).

united-mileageplus-x-app

לסיכום

אם אתם מאוהדי Airbnb, או אפילו אם רק שאלתם לנסות את האתר בחופשה הבאה שלכם, כדאי שתדעו שיש באפשרותכם לצבור מיילים מההזמנות האלו. אומנם לא מדובר בקצב צבירה מסחרר אבל עם בונוס להזמנה ראשונה ואולי עוד כמה מבצעים מזדמנים שיגיעו בהמשך הדרך אפשר בהחלט להשיג החזר ראוי על ההוצאה שממילא מתכננים להוציא. למה לא לצבור מיילים כשאפשר?

כמו כן זיכרו שכל צבירת מיילים בחשבון של מועדון תעופה נחשבת לפעילות בחשבון ואפקטיבית נותנת הארכה לתוקף המיילים בחשבון (פחות רלוונטי במועדון SkyMiles).

תגובה אחת

השאר תגובה