נתחיל מכמה נתונים על אלסקה איירליינס (ידועה בקיצור כ׳אלסקה׳). בכל זאת מדובר בחברת תעופה שרוב הנוסעים הישראלים מעולם לא שמעו עליה.

  • אלסקה היא חברת התעופה השביעית בגודלה בצפון-אמריקה מבחינת תעבורת נוסעים. זה הכל, רק שביעית, אחרי אמריקן, דלתא, סוות׳ווסט, יונייטד, אייר קנדה וג׳ט-בלו.
    – – –
  • אבל, היא משרתת יותר יעדים מסוות׳ווסט וג׳ט-בלו. אחת הסיבות לכך היא שלחברה עדיין יש נוכחות משמעותית מאוד באלסקה (מתבקש, כן?) והיא מפעילה טיסות לרשימה לא קצרה של עיירות קטנות יחסית כדי לקשר אותן למטרופולינים גדולים.
    – – –
  • לאלסקה צי של מעל 150 מטוסים והכנסה שנתית של מעל 5 מליארד דולר. לצורך השוואה לאלעל צי של פחות מ-50 מטוסים והכנסה שנתית של בערך 2.5 מליארד דולר.
    – – –
  • כל הצי של החברה מורכב ממטוסי בואינג 737 בדגמים שונים. אין לה אפילו מטוס רחב-גוף אחד, והיא לא צריכה כאלו כי היא משרתת אך ורק יעדים בצפון ומרכז אמריקה.
    – – –
  • בסיסה העיקרי הוא בשדה התעופה הבינ״ל של סיאטל (SEA). החברה פעילה מאוד לאורף החוף המערבי והיא החברה שמטיסה הכי הרבה נוסעים בין מדינת אלסקה לשאר ארה״ב.
    – – –
  • החברה אינה שותפה באחת משלושת בריתות התעופה העולמיות. אבל, כפי שאציג בהמשך, יש לה רשת מעניינת של שותפויות עם חברות מרחבי העולם. אלסקה תנתק בקרוב את קשריה עם דלתא.
    – – –
  • החברה השלימה החודש את רכישתה של וירג׳ין אמריקה. האחרונה תמשיך לבינתיים לפעול כמותג עצמאי.

זה המקום לציין שאלסקה נהנית ממוניטין מצוין. גם מבחינת שביעות רצון של נוסעים (לרוב מדורגת ראשונה בארה״ב), גם מבחינת שירות לקוחות וגם מבחינת נתוני פעילות ועמידה בזמנים (באופן עקבי אחת משלושת החברות המובילות בצפון-אמריקה).

alask-on-time-performance

מועדון תעופה אטרקטיבי במיוחד

אלסקה מפעילה את מועדון MileagePlan (להרשמה לחצו כאן). אני בספק שלרבים מכם יש בו חשבון, או שבכלל שמעתם עליו, אבל הוא אחד הפופולריים ביותר בארה״ב. למה? משלוש סיבות עיקריות:

  1. למועדון יש רשימה לא גדולה אך מעניינת מאוד של חברות שותפות. ניתן לצבור מיילים מטיסות איתן ולממש מיילים לכרטיסי בונוס בטיסות שלהן.
    – – –
  2. טבלאות מימוש כרטיסי הבונוס של המועדון נוחות מאוד. זאת ועוד, החברה מאפשרת כרטיסי בונוס בכיוון-אחד, לא גובה היטל-דלק ברוב המוחלט של המקרים ואפילו מאפשר עצירה אחת (Stopover) בכל כרטיס בונוס.
    – – –
  3. הסטטוס הגבוה ביותר במועדון, MVP Gold 75K, הוא סטטוס מתגמל במיוחד מבחינת צבירת המיילים והמימוש שלהם.

mp-partners-1

mp-partners-2

צבירת מיילים לסטטוס ולמימוש

ראיתם את הרשימה המפוארת למעלה? מועדון MileagePlan מאפשר לצבור מיילים מטיסות עם כל החברות האלו כשכמה מהן נוחתות כיום בישראל או ינחתו כאן בקרוב: אייר פראנס, דלתא (השותפות תסתיים ב-30 לאפריל 2017), קתאי פסיפיק (הטיסה הראשונה לישראל תנחת ב-27 למרץ 2017), בריטיש, היינאן איירליינס, ק.ל.מ וקוריאן.

היופי הוא שהרשימה הזאת כוללת גם חברות השותפות בשתיים משלושת הבריתות הגדולות (אין נוכחות לברית סטאר) וגם חברות מובילות שאינן חברות כיום בברית תעופה כלשהי כמו אמירטס והיינאן איירליינס. כלומר, בחירה במועדון MileagePlan כמועדון ראשי לצבירת מיילים תאפשר לכם לגוון בין חברות שאחרת לא הייתם מרשים לעצמכם לגוון ביניהם בהנחה שאתם מעדיפים לרכז את הפעילות שלכם למועדון אחד. כך, לדוגמה, נוסעים שמרבים לטוס לארה״ב יכולים לבחור בין מספר חברות מובילות מבריתות שונות ולקרדט את כל הטיסות האלו לאותו מועדון תעופה.

מבחינת יחס צבירת המיילים המועדון של אלסקה הוא לכל הפחות הוגן אך במקרים מסוימים הוא נדיב בצורה חריגה. בפרט לטיסות במחלקות הפרימיום. אמשיך בדוגמה קטנה.

טבלת צבירת הנקודות/אוויוס של מועדון Executive Club (בריטיש) מטיסות בריטיש:

baec-earn-flying-ba

טבלת צבירת המיילים של מועדון AAdvantage (אמריקן) מאותן טיסות של בריטיש:

aadvantage-earn-flying-ba

וזו הטבלה של MileagePlan לצבירת מיילים מטיסות בריטיש:

mp-earn-flying-ba

שימו לב: מיילים שנצברים תחת הבונוס ״Class of Service״ בטבלה של אלסקה נספרים לטובת סטטוס גבוה במועדון.

אז מה אנחנו רואים בהשוואת שלושת הטבלאות?

מבלי להיכנס לדקויות ניתן לראות שכמעט ואין הבדלים בקרדיט במחלקת התיירים (שימו לב למחלקת כרטוס H, היא החריג), סה״כ קרדיט דומה במחלקות תיירים-פרימיום אבל אז, כשמגיעים למחלקות הפרימיום – עסקים וראשונה – המועדון של אלסקה מציע קרדיט משמעותית טוב יותר משתי מתחריו.

נניח, לדוגמה, שטסתם מלונדון לסיאטל במחלקת העסקים של בריטיש (מחלקת כרטוס D). זה הקרדיט שתוכלו לקבל:

  • במועדון של בריטיש: 140 נקודות לסטטוס שהן 9.3% מהדרך לסטטוס הגבוה ביותר, 12,000 אוויוס צבירת בסיס ו-4,800 אוויוס נוספים אם אתם מחזיקים בסטטוס הגבוה ביותר.
    – – –
  • במועדון של אמריקן: 7200 נקודות לסטטוס שהן 7.2% מהדרך לסטטוס הגבוה ביותר, 6,000 מיילים צבירת בסיס ו-5,760 מיילים נוספים אם אתם מחזיקים בסטטוס הגבוה ביותר.
    – – –
  • במועדון של אלסקה: 12,000 מיילים לסטטוס שהם 13.3% מהדרך לסטטוס הגבוה ביותר, 16,800 מיילים למימוש צבירת בסיס ו-6,000 מיילים נוספים למימוש אם אתם מחזיקים בסטטוס הגבוה ביותר.

ההבדל בולט מאוד, ובאמת שמדובר בדוגמה אחת בלבד מתוך רשימה ארוכה של דוגמאות אפשריות עם מגוון מתוך חברות התעופה השותפות במועדון.

מועדון MileagePlan מאפשר לישראלים גם לצבור מיילים שימושיים ויקרים מטיסות עם חברות שאחרת כנראה לא היו צוברים מיילים מטיסותיהן. כמו, למשל, מכרטיסים מוזלים של היינאן איירליינס לבייג׳ינג:

hainan-tlv-pek-economy-fare

כרטיס כזה, שנמכר בחודשי החורף ב-400$ בלבד, יצבור קרוב ל-4,500 מיילים לסטטוס ולמימוש. לא כולל בונוס של עד 125% אם אתם מחזיקים סטטוס גבוה במועדון.

כרטיס מוזל במחלקת העסקים, שנמכר החל מ-2400$ בחודשי החורף, יצבור יותר מ-17,700 מיילים לסטטוס ולמימוש. לא כולל בונוס של קצת מעל 11,000 מיילים אם אתם מחזיקים בסטטוס הגבוה ביותר במועדון.

hainan-tlv-pek-business-fare

תוכלו גם לצבור מיילים מטיסות עם קתאי פסיפיק שתתחיל להפעיל טיסות נון-סטופ מהונג-קונג לת״א בעוד כמה חודשים. הנה פוסט מקיף שכתבתי בנושא.

והערה נוספת: יש מגבלות על צבירת מיילים מטיסות קודשייר. טיסות רבות אינן תקפות ולכן רצוי לבדוק מראש לפי מספר הטיסה.

להגיע לסטטוס גבוה בקלות

המועדון מציע שלושה סטטוסים גבוהים:

mp-elite-tiers

הראשון, MVP, דורש 25,000 מיילים לסטטוס בשנה קלנדרית בטיסות עם כל השותפות, וזה רף שפוי מאוד גם עבור נוסעים מזדמנים, אבל הוא מציע הטבות מאוד מוגבלות. ההטבה העיקרית של הסטטוס הזה היא בונוס של 50% לצבירת המיילים. בהתחשב בשווי הריאלי של המיילים של אלסקה – קרוב ל-20$ לכל 1,000 – זו הטבה מצוינת. הטבה נוספת שאפשר לציין היא הנחה של 50% למושבים מועדפים בטיסות של אמריקן אבל כרגע אמריקן לא טסה לת״א כך שההטבה אינה רלוונטית לרוב הנוסעים הישראלים.

הסטטוס השני, MVP Gold, דורש 50,000 מיילים לסטטוס בשנה קלנדרית – רף גבוה יותר שכבר מהווה אתגר אמיתי לנוסעים מזדמנים ואפילו תכופים – אבל מציע גם הטבות משופרות. עדיין, ההטבות האלו מוגבלות עבור כל מי שלא טס עם אלסקה. בין ההטבות: בונוס של 100% לצבירת מיילים, פטור מעלות שונות על כרטיסי בונוס, מושבים מועדפים בחינם בטיסות אמריקן, שירותי פריוריטי וכניסה לטרקלינים במספר שדות בעולם לפני טיסות עם שותפות, שוברי שדרוג לטיסות אלסקה שניתנים למימוש עבור נוסעים אחרים ועוד.

mp-elite-tiers-bonuses

את ההצגה גונב הסטטוס הגבוה ביותר, MVP Gold 75K (שם קליט), שדורש לא פחות מ-90,000 מיילים לסטטוס בשנה קלנדרית בטיסות עם השותפות השונות. זה רף גבוה מאוד, גם לנוסעים תכופים, ובמיוחד בהתחשב במספר השותפות במועדון. הרף הזה בר-השגה די בקלות אם אתם טסים במחלקות פרימיום אבל מאתגר מאוד אם אתם טסים במחלקת התיירים. מצד שני, מעבר להטבות של הסטטוס הקודם כאן תוכלו להנות מבונוס נדיב של 125% לצבירת מיילים ובונוס של 50,000 מיילים נוספים עם השגת הסטטוס ו/או חידושו בשנה שאח״כ.

שימו לב: אין דרישת סף לטיסות עם אלסקה כדי לקבל סטטוס גבוה. משזה נאמר, ניתן להשיג סטטוס גבוה ע״י קרדוט יתרה נמוכה יותר של מיילים לסטטוס בטיסות של אלסקה בלבד או ע״י קטעי טיסה.

אתן לכם דוגמה אחת כדי להמחיש את משמעות ההטבות האלו לנוסע תכוף.

נניח איש עסקים שנדרש לטוס מת״א להונג-קונג שמונה פעמים בשנה. סה״כ סביר.תפקידו מאפשר לו לטוס במחלקת העסקים והוא מעדיף את המוצר של קתאי פסיפיק (באיירבאס A350) לעומת המוצר של אלעל (בבואינג 777). כלומר, הוא שפוי. מה גם שנכון להיום קתאי פסיפיק מציעה כרטיסים זולים יותר בקו עם מחיר התחלתי של 2700$ לעומת 2850$ לכרטיסים של אלעל. הנה כרטיס טיפוסי שאותו נוסע עסקי עלול לרכוש:

cathay-tlv-hkg-business-fare

איזה קרדיט הוא יצבור לאורך השנה הראשונה שלו? (מחלקת כרטוס I, מרחק טיסה של 4,800 מייל לכל כיוון).

mp-earn-flying-cx-premium-fares

בכל אחת מחמשת הטיסות הראשונות (שתיים וחצי נסיעות) הוא יצבור 6,000 מיילים לסטטוס ו-10,800 מיילים למימוש. מהטיסה השישית ועד הטיסה התשיעית (כולל) הוא יצבור 6,000 מיילים לסטטוס ו-13,200 מיילים למימוש. מהטיסה העשירית ועד הטיסה החמש-עשרה הוא יצבור 6,000 מיילים לסטטוס ו-15,600 מיילים למימוש. בטיסה השש-עשרה, החזור של הנסיעה השמינית והאחרונה, הוא יצבור 6,000 מיילים לסטטוס ולא פחות מ-16,800 מיילים למימוש.

אחרי הנסיעה השמינית הוא גם יקבל את הסטטוס הגבוה במועדון, MVP Gold 75K, ויזכה לבונוס של 50,000 מיילים למימוש.

סה״כ הנוסע שלנו צבר לאורך השנה הראשונה 267,200 מיילים. היתרה הזאת מספיקה לארבעה כרטיסי הלוך/חזור במחלקת העסקים מת״א להונג-קונג (עם עודף גדול) או לחמישה כרטיסי הלוך/חזור במחלקת התיירים. במילים אחרות: הנוסע שלנו קיבל כבר בשנה הראשונה, אותה הוא התחיל ללא סטטוס, החזר של מעל 50% מההוצאה שלו.

mp-random-prage-earn-and-redeem

איזה קרדיט הוא יצבור לאורך השנה השניה?

את השנה הזאת הוא יתחיל עם הסטטוס הגבוה ביותר במועדון שמקנה בונוס של 125% לצבירת המיילים עם כל השותפות. בכל טיסה בקו הוא יצבור 6,000 מיילים לסטטוס ו-16,800 מיילים למימוש.

את השנה הזאת הוא יסיים עם צבירה כוללת של 318,800 מיילים למימוש. מספיק לחמישה כרטיסי הלוך/חזור במחלקת העסקים והחזר ריאלי של קרוב ל-65% על ההוצאה. זה פשוט דימיוני.

השוואת סטטוס של מועדון מתחרה

אם אתם נוסעים תכופים והגעתם עד לחלק הזה של המאמר זו כנראה השאלה שהכי מעניינת אתכם. האם המועדון מציע השוואת סטטוס? לצערי התשובה מאכזבת: המועדון בהחלט מציע השוואת סטטוס של מועדונים מתחרים, אפילו עד הסטטוס הגבוה ביותר שלו, אבל רק למי שיכול להוכיח שהוא מתגורר ביעד שאותו משרתת אלסקה. כלומר, רק לתושבי צפון-אמריקה. כחלק מתהליך השוואת הסטטוס תתבקשו לשלוח צילום דרכון או רישיון נהיגה שמוכיחים את כתובת המגורים שלכם – ולכן השוואת סטטוס, בפועל, אינה זמינה ללא-אמריקאים.

מימוש מיילים במועדון

יש לא מעט פלוסים ומינוסים למימוש מיילים של אלסקה. הנה כמה מהם:

  • פלוס: ניתן לכפות עצירה (Stopover) בכל כרטיס בונוס. אפילו בכרטיסי בונוס בכיוון-אחד, מה שרוב מועדוני התעופה לא מאפשרים. כך, לדוגמה, תוכלו לרכוש כרטיס בונוס של קתאי פסיפיק מת״א לאוקלנד עם עצירה של כמה ימים בהונג-קונג.
    – – –
  • מינוס: לא ניתן לשלב טיסות עם שותפות שונות בכרטיס אחד. רוצים לטוס עם קתאי פסיפיק? לא תוכלו להוסיף לכרטיס גם טיסה של קוונטס, לדוגמה. שני חריגים לכלל: (1) לכל כרטיס בונוס ניתן להוסיף טיסות קישור של אלסקה. (2) ניתן לשלב טיסות של אייר פראנס וק.ל.מ תחת כרטיס אחד.
    – – –
  • פלוס: המועדון לא גובה היטל-דלק על כרטיסי בונוס. אבל ישנם מסים גבוהים במיוחד על כרטיסי בונוס מסוימים – בפרט אלו של בריטיש איירוויס ליציאה מלונדון.
    – – –
  • מינוס: אין טבלת מימוש מיילים אחת. זה קצת מסבך את החיים לכל מי שלא נהנה לשוטט באתרים של מועדוני תעופה. למועדון בעצם יש טבלת מימוש אחת לכל חברה שותפה לפי האזורים המתאימים. אי אפשר לטוס בין כל שני אזורים עם כל החברות השותפות.

עמלות כרטיסי בונוס

  • 15$ להזמנה טלפונית (אין עמלה להזמנה עצמאית באתר).
  • 12.50$ לכל כיוון בכרטיס בונוס עם חברות שותפות.
  • 125$ לביטול או שינוי של כרטיס בונוס.

בעלי סטטוס MVP Gold ו-MVP Gold75K נהנים מפטור מלא מכל העמלות.

המועדון לא מאפשר לשים כרטיסי בונוס על הולד אבל כן מאפשר ביטול בחינם בתוך 24 שעות מההזמנה ושינוי בחינם בתוך 72 שעות מההזמנה. כמו כן, ניתן לבטל ולשנות ללא עמלה כרטיסי בונוס לטיסות עם מועד המראה ראשון של יום מ-60 ימים קדימה.

alaska-mp-elite-cards

עלויות כרטיסי בונוס

סה״כ, אם תעיינו קצת בטבלאות המימוש, המועדון מציע לא מעט כרטיסי בונוס אטרקטיביים במיוחד. הנה ארבע דוגמאות:

  • כרטיס בונוס בכיוון-אחד במחלקת העסקים מישראל לארה״ב עולה 70,000 מיילים בטיסות של בריטיש או בטיסות של אייר פראנס וק.ל.מ. סה״כ מחיר תחרותי לשוק. אם תרצו לטוס עם קתאי פסיפיק, בדרך הארוכה דרך הונג-קונג, תשלמו רק 62,500 מיילים. אותו מחיר עד הוואי. להיט!
    – – –
  • כרטיס בונוס בכיוון-אחד במחלקת התיירים בתוך אסיה עולה החל מ-12,500 מיילים בלבד. ואני מזכיר שניתן לבצע עצירה אחת לזמן בלתי מוגבל בכרטיס כזה – אז למעשה הוא יכול לשמש כמו שני כרטיסים בכיוון-אחד במידה וממילא רציתם לעצור בדרך. עצירות אפשריות: הונג-קונג (טיסות של קתאי פסיפיק), בייג׳ינג (טיסות של היינאן איירליינס), סיאול (טיסות של קוריאן, יקרות הרבה יותר) וטוקיו (טיסות של ג׳פן איירליינס).
     – – –
  • כרטיס בכיוון-אחד במחלקת העסקים מאזור אסיה (כולל הודו וסין) לניו-זילנד עולה רק 30,000 מיילים בטיסות של קתאי פסיפיק. החברה שולחת לאוקלנד גם מטוסי איירבאס A350 בטיסות לילה נוחות.
    – – –
  • כרטיס בכיוון-אחד במחלקת העסקים של פיג׳י איירוויס מניו-זילנד להוואי עולה רק 45,000 מיילים. וכן, תוכלו לעצור בנאדי, אחת הערים הגדולות במדינת האיים בה נמצא שדה התעופה הבינ״ל, לכמה ימים שתרצו בדרך.

קצת ציירתי סיבוב מסביב לעולם עם הדוגמאות האלו אבל זה היה חצי בטעות.

הזמנת כרטיסי בונוס

האתר של המועדון יודע להציג מושבי בונוס של רוב החברות השותפות אבל לא של כולן. על מנת להזמין כרטיסי בונוס של לאן (LAN) וקתאי פסיפיק יש להתקשר לשירות הלקוחות של המועדון. הזמנות אלו אמורות להיות פטורות מעמלת ההזמנה הטלפונית (15$).

האתר לא יציג מושבי בונוס בטיסות של חברות שותפות במקרים בהם לא ניתן להשתמש באותן טיסות להשלמת הנסיעה בין המוצא והיעד. כך, למשל, אם תחפשו מושבי בונוס לנסיעה מלונדון הית׳רו (LHR) להונולולו (HNL) לא תראו בתוצאות החיפוש טיסות של ג׳פן איירליינס, אפילו אם יש זמינות בטיסות אלו, משום שהמועדון לא מאפשר להשתמש בג׳פן איירליינס כדי לטוס מאירופה לצפון-אמריקה.

זמינות מושבי בונוס לרוב השותפות של אלסקה אפשר לחפש בנוחות באתרים של המועדונים FlyingBlue (אייר פראנס וק.ל.מ), Executive Club (בריטיש) ו-FrequentFlyer (קוונטס).

לצבור מיילים בלי לטוס

בקיץ האחרון פרסמתי פוסט בדיוק בנושא החשוב הזה.

מיילים של אלסקה אמורים להימחק לאחר שנתיים של חוסר פעילות בחשבון. בפועל ישנם דיווחים שגם זה לא באמת קורה והמיילים פשוט נשארים גם בחשבונות רדומים. אבל, לצורך העצה הטובה, כדאי כן ליצור פעילות בחשבון לפחות אחת ל-24 חודשים.

מה נחשבת פעילות בחשבון? כל מימוש מיילים לטובת כרטיס בונוס וכל צבירת מיילים (בכל כמות, מכל מקור) נחשבים לפעילות שמאריכה אוטומטית את חיי המיילים בחשבון בשנתיים נוספות. מאפסת את השעון. ויש דרכים לצבור יתרה נמוכה של מיילים בלי לעלות על מטוס בכלל. הנה כמה אפשרויות:

  • לרכוש מיילים. המועדון מוכר מיילים בשיגרה תמורת 27.5$ ל-1,000 בתוספת מס בגובה 7.5%. במחיר הזה לא הייתי רוכש מיילים ספקולטיבית, אבל, כל רכישה פרושה פעילות בחשבון. במסגרת מבצעים, המתקיימים מספר פעמים בשנה, ניתן להנות מהנחה גדולה או בונוס גדול. כך, לדוגמה, עד סוף השנה ניתן בונוס לרכישות של 10,000 מיילים ומעלה. תחת הבונוס המקסימלי – 40% – המחיר יורד עד כדי 21.2$ לכל 1,000 מיילים (מינימום רכישה: 30,000 מיילים). זה כבר מחיר אטרקטיבי יחסית לרכישה.
    mp-40-bonus-for-buying-miles
  • פורטל קניות. כמו רוב מועדוני התעופה הגדולים גם המועדון של אלסקה מפעיל פורטל קניות המאפשר לצבור מיילים מקניות במגוון רחב של חנויות מקוונות (מעל 800 כיום). תוכלו למצוא שם שמות גדולים כמו וולמארט, בסט ביי, גרופון, סירס, מייסיס, אפל, סטייפלס, סמסונג, אדידס, לוויס ועוד. הפורטל פועל באופן דומה לאתרי קאשבק רק שבמקום קאשבק תקבלו מיילים. באופן כללי אני ממליץ להעדיף אתרי קאשבק לטובת העניין – אבל במעבר בפורטל הקניות של המועדון, גם אם לא באופן קבוע, תוכלו לייצר פעילות מזדמנת בחשבון.mp-shopping-portal
  • שהיות במלונות. למועדון, כמקובל, שיתופי פעולה עם כל קבוצות המלונות הגדולות. כך שמספיק לילה אחד במלון של רשת בינ״ל, אותו תקרדטו למועדון, כדי ליצור פעילות מינימלית. זה לא משהו שכדאי לעשות לאורך זמן. כמו כן, ניתן לצבור מיילים של אלסקה מהזמנות דרך אתרי ההזמנות RocketMiles ו-PointsHound כשלפעמים מוצע בונוס נדיב מאוד להזמנות ראשונות (שמומלץ בחום לנצל).pointshound-booking-page
  • להמיר נקודות של מועדוני מלונות. חייבים לייצר פעילות בחשבון ולא רוצים לרכוש 1,000 מיילים סתם ככה? רוב מועדוני המלונות מאפשרים להמיר נקודות ביחס של 1:5 למועדוני תעופה. כלומר, יתרה של 10,000 נקודות במועדון כמו IHG Rewards תומר ל-2,000 מיילים במועדון התעופה MileagePlan. שוב, לא משהו שכדאי לעשות באופן שיגרתי אבל דרך קלה ליצור פעילות.
  • השכרות רכב ושירותים נוספים. למועדון מגוון רחב של שותפים עסקיים אותם תוכלו למצוא באתר המועדון.mp-pther-partners

שני טריקים שימושיים

(1) לרכוש מיילים של אלסקה בזיל הזול עד סוף החודש!

החודש אלסקה השלימה את הרכישה של וירג׳ן אמריקה. כפועל יוצא מועדוני התעופה של שתי החברות הפכו ל-BFF. השבוע נודע כי בתוך כמה שבועות ניתן יהיה להמיר מיילים של וירג׳ן אמריקה למיילים של אלסקה ביחס של 1:1.3 לטובת הראשון. כלומר, 10,000 מיילים של וירג׳ן אמריקה שווים 13,000 מיילים של אלסקה. מעולה, אבל, למה שיהיו לכם מיילים של וירג׳ן אמריקה?

אין סיבה שיהיו, אבל, אתם יכולים לרכוש אותם. לא באופן ישיר אלא דרך מועדון SPG (סטארווד) שבמקרה מציע מבצע מכירת נקודות עד סוף החודש. במסגרת המבצע, עליו כתבתי בתחילת נובמבר, כל חבר מועדון זכאי להנחה של 25% עד 50% מהמחיר הרגיל של הנקודות (35$ ל-1,000). תחת ההנחה המקסימלית מחיר הנקודות צונח עד 17.5$ ל-1,000 שזה מחיר פנטסטי לנקודות של SPG.

וזה לא נגמר כאן. על כל המרה של 20,000 נקודות למיילים מועדון SPG מוסיף 5,000 מיילים נוספים כבונוס. שני מועדוני התעופה לעיל – של אלסקה ושל וירג׳ן אמריקה – הם שותפים של מועדון SPG.

ומה יצא לנו?

חבר מועדון SPG שזכאי להנחה מקסימלית יכול לרכוש 20,000 נקודות ב-350$ בלבד. את הנקודות האלו הוא יכול להמיר ל-25,000 מיילים של וירג׳ן אמריקה. את המיילים של וירג׳ן אמריקה הוא יוכל בהמשך להמיר ל-32,500 מיילים של אלסקה. או, בתרגום, הוא יכול לרכוש מיילים של אלסקה במחיר מצחיק של 10.77$ ל-1,000. וכן, זה סופר כדאי.

אבל מעטים מחברי מועדון SPG זכאים להנחה המקסימלית. רבים, כמוני, זכאים להנחת ביניים של 35% ׳בלבד׳. תחת ההנחה הזאת 20,000 נקודות עולות 455$ ובתרגום מיילים של אלסקה עולים 14$ ל-1,000. עדיין מחיר מצוין.

spg-buy-points-35-off

(2) לרכוש מיילים במחיר מוזל בכל יום בשנה

אלסקה מציעה תוכנית בשם ״Fly & Buy Miles״. הרעיון פשוט: בתהליך הרכישה של כרטיס טיסה באתר החברה ניתנת לכם האפשרות לרכוש עד 10,000 מיילים במחיר מוזל של 21.5$ לכל 1,000 מיילים כולל 7.5% מס. כמובן שאלו מיילים למימוש בלבד ולא נספרים לטובת סטטוס גבוה במועדון.

מה מעניין פה, מלבד המחיר הנמוך? שרכישת המיילים מנותקת מרכישת הכרטיס. זו רכישה ללא-החזר שמתבצעת מיידית – אז בפועל ניתן להזמין כרטיס גמיש לחלוטין (יקר, ללא עמלת ביטול), לרכוש את המיילים בתהליך ההזמנה באתר ואח״כ לבטל את הכרטיס ולקבל חזרה את כל הכסף ששולם עבורו (ללא הסכום ששולם על המיילים, כמובן). והופ – רכשתם לכם 10,000 מיילים חדשים במחיר מוזל מאוד.

ניתן לרכוש בדרך זו 2,500 או 5,000 או 10,000 מיילים בכל הזמנה, באותו מחיר, ולשייך את המיילים לחשבון של אחד הנוסעים באותה הזמנה.

זה טריק חוקי, לכאורה, אבל לא הייתי מנסה לעשות אותו פעמים רבות ברצף.

חיפוש טיסות:

alaska-flybuy-select-a-flight

בחירת טיסה אחת בתעריף גמיש עם החזר מלא (Refundable):

alaska-flybuy-flight-details

לאחר מסך נוסף של הזנת פרטים אישיים תוכלו לרכוש את המיילים:

alaska-flybuy-purchase-miles

לסיכום

אני מקווה שהשתכנעתם שלכל הפחות מדובר במועדון מעניין מאוד עם כמה מאפיינים יחודיים. הוא לא מתאים לכולם, זה ברור, אבל אולי הוא מתאים לחלקכם.

המועדון מציע צבירת מיילים נדיבה, במיוחד במחלקות הפרימיום, ומימוש מיילים שאינו נטול חסרונות אבל פוטנציאלית מאוד אטרקטיבי. כדי להנות מאלו, ובפרט למי שמכוון לסטטוס גבוה, צריך לעשות כמה ויתורים קשים ובראשם צמצום החברות איתן אפשר לטוס כדי להתקדם בסטטוס והעדר הטבות בטיסות עם חברות שותפות (יתרון שיש לכל מועדון במסגרת ברית תעופה). אם דפוס הנסיעות שלכם מאפשר לכם להגיע לסטטוס בינוני או גבוה בברית תעופה אבל אתם טסים בעיקר במחלקת התיירים – החסרונות של MileagePlan אולי יהיו כואבים מדי עבורכם.

אני, למשל, מחזיק בסטטוס הגבוה בברית OneWorld (דרך מועדון AAdvantage). הסטטוס הזה מאפשר לי להיכנס לכל הטרקלינים של הברית לפני כל טיסה עם כל אחת מהשותפות בברית בכל מחלקת שירות. מן הסתם הטבה שאין לה משמעות כשאני טס במחלקת פרימיום ממילא אבל יש לה משמעות גדולה כשאני טס במחלקת התיירים (מודה, מיעוט הטיסות שלי כיום). לוותר על ההטבה הזאת לגמרי יהיה די כואב, וכך גם על הטבות נוספות כמו מושבים מועדפים, שירותי פריוריטי בשדה וכיוצ״ב יתרונות שיש למועדון שהוא חלק מברית תעופה ואין למועדון של אלסקה.

הכל מסתכם לחברות השותפות במועדון. אם כמה מהן בספקטרום הראייה שלכם מבחינת העדפות ולו״ז אז אולי המועדון של אלסקה מתאים לכם כמו כפפה. ואם אתם לא רואים את עצמכם טסים עם מרביתן – אולי כדאי לוותר מראש ולהעדיף מועדון מוביל באחת שלושת הבריתות הגדולות.

29 תגובות

  1. יואל

    הי, אני מאוד נהנה לקרוא את הבלוג שלך, ולא אחת מוצא שימוש לטיפים שלך.
    שאלתי נוגעת למועדוני תעופה מקבוצת ONE WORLD.
    לאחר תקופה ארוכה של בדיקות וחפירות הגעתי למסקנה שכדאי לי להתחבר למועדון של אמריקן. עיקר הטיסות שלי בקבוצה הן של איבריה ואמריקן ולעיתים נדירות של בריטיש. אבל אז טרפת לי את הקלפים בפוסט הזה על אלסקה שמאוד אטרקטיבי. השאלה היא האם כדאי לי לקרדט את טיסת אמריקן הקרובה שלי שבמחלקת עסקים לחשבון אלסקה, וטיסות עתידיות שלי באיבריה ושאר הקבוצה (שלא בלוז בתקופה הקרובה) לחשבון אמריקן שאפתח? או לקרדט הכל לחשבון אמריקן בלבד?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אהלן יואל,

      מכיוון שאיני מכיר את דפוס הנסיעות שלך אתן לך תשובה יחסית כללית. אתה מוזמן אח״כ לכתוב לי מייל עם פרטים נוספים במידה ותישאר ההתלבטות.

      ראשית, בעיניי המועדון של אמריקן אטרקטיבי הרבה יותר עבור מי שיכול להגיע לסטטוס הגבוה ביותר שלו – EXP. הסיבה שאני מתלבט אם להישאר במועדון או לא היא בדיוק בגלל שאני מחזיק בסטטוס זה. אם דפוס הנסיעות שלך לא מאפשר לך ממילא להגיע לרף הדרוש יכול בהחלט להיות שיוטב לך לוותר מלכתחילה. המועדון פחות אטרקטיבי ממה שהיה פעם.

      שנית, עם טיסות במחלקות הפרימיום, של איבריה וגם של שותפות אחרות בברית, יהיה לך קל יחסית להגיע לסטטוס גבוה במועדון Executive Club (בריטיש) והוא יכול להיות בחירה טובה עבורך. המועדון של איבריה, IberiaPlus, הוא אחיו התאום אבל הקצת פחות מוצלח – אז ביניהם הבריטי עדיף.

      שלישית, אני אוהב את הרעיון של שילוב המועדונים של אלסקה ובריטיש. כברירת מחדל תקרדט טיסות לאלסקה ובמקרים בהם זה לא אפשרי, כמו בטיסות איבריה, תקרדט לבריטיש. איפה היתרונות בדרך הזאת? (1) תתקדם לסטטוס גבוה עם אלסקה כשהמטרה הראשונה צריכה להיות 50,000 מיילים לסטטוס MVP. הלוך/חזור לארה״ב במחלקת העסקים אמור לסגור כמעט חצי מהמרחק הזה. (2) במועדון הבריטי תצבור באופן מזדמן אוויוס (ונקודות לסטטוס) מטיסות של איבריה. אוויוס הוא מטבע מצוין לכרטיסי בונוס בטיסות קצרות. ׳השלמת פערים׳ כפי שציינתי באחד הפוסטים.

      אם, לעומת זאת, אתה מרבה לטוס עם איבריה ובפרט במחלקות הפרימיום – נגיד לפחות שליש מהטיסות בשנה – אז אולי באמת יוטב לך לרכז כבר את כל הפעילות למועדון מהברית כדי למקסם את הצבירה ולהגיע לסטטוס גבוה.

      הגב
      • יואל

        תודה על התשובה המאוד מפורטת.
        במידה ואכן בערך שליש מהטיסות הצפויות שלי הן עם איבריה ובמחלקת פרימיום, מה כדאי: לפתוח חשבון בבריטיש או באמריקן?

      • Lior @ FlyingOut

        נגיד ככה…

        תעריך כמה טיסות צפויות לך ב-2017 שתוכל לקרדט לאלסקה. לצורך העניין תכפיל כל מסלול ב-1.5 כדי לקבל אומדן סביר למיילים לסטטוס שתקבל, כך שנגיד הלוך/חזור לחוף המזרחי של ארה״ב יהיה סביב 15,000 מיילים. אם הסך עולה על 50,000 מיילים, נגיד אפילו 60,000 מיילים כדי להיות פסימיים בכוונה, אז שווה לך להתקדם עם אלסקה כי כנראה תוכל להגיע לסטטוס MVP. אם הסך נמוך יותר אז שווה לך לשקול שוב את אמריקן.

        ככלל, לאור התיאור שנתת, אני בעד השילוב אלסקה ובריטיש.

  2. אופיר

    אני לא לגמרי מבין את הפיצול בריטיש / אלסקה. למה לא לרכז הכל בבריטיש? סטטוס גולד הוא בעל יתרונות מאוד משמעותיים (על פני סילבר) ויש גם תת-סטטוסים בתוך גולד שגם הם אטרקטיביים.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      טיעון טוב, אבל זו בעיניי שאלה של היקף נסיעות יותר מכל דבר אחר.

      אם היקף הנסיעות הצפוי יספיק לסטטוס סילבר לכל הפחות, ואפילו לסטטוס גולד, אז אולי באמת כדאי לבחור רק במועדון של בריטיש ולהתקדם בו עד כמה שניתן. וזאת למרות שאני מאמין שהוא פחות אטרקטיבי כמועדון ראשי לאספני מיילים ונקודות בגלל אופי מימוש הנקודות (מבוסס מרחק ולא בשיטת אזורים, פחות מקום לגמיפיקציה) וגם משום שבריטיש גובה היטל-דלק על רוב כרטיסי הבונוס. כדאי גם לזכור שאם הנוסע טס בעיקר במחלקות הפרימיום אז להטבות של סטטוס גבוה – מלבד בונוס בצבירה – יש משמעות פחותה.

      במועדון של אלסקה כבר אחרי 50,000 מיילים לסטטוס (נגיד מקביל לסילבר של בריטיש מבחינת היקף) מתחילים להנות מבונוס של 100% בצבירת מיילים. המימוש אטרקטיבי יותר מאשר במועדון הבריטי, לפחות לטעמי, ובאופן כללי אני מעריך מיילים של אלסקה כמעט פי שתיים מאוויוס של בריטיש. אז בעצם מדובר על הקרבת סטטוס, שלא בהכרח נדרש, לטובת צבירה מהירה יותר של מטבע איכותי יותר.

      הגב
  3. אופיר

    טוב, לא מכיר את התוכנית של אלסקה לעומקה אבל מנסיוני עד כה אוויוס של בריטיש טובים לשימוש בטיסות ארוכות של הרבה חברות אחרות בברית (LAN למשל) ובגלל האפשרות להעביר מיילים בחופשיות לחשבון באיבריה אפשר לנצל את כרטיסי הבונוס של איבריה שבהם ההיטלים הרבה יותר נמוכים. האוויוס גם שווים הרבה בשדרוגים (בעיקר מפרמיום אקונומי לביזנס אבל גם מביזנס לפירסט). אבל כמו שאתה אומר זה מאוד תלוי בנתונים האישיים של כל נוסע.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      חלילה לא ניסיתי להספיד את המועדון של בריטיש ו/או את האוויוס. אני חבר מועדון בעצמי, אוסף אוויוס בכל הזדמנות ומוצא את המטבע הזה מאוד שימושי (כמטבע משני, אומנם, אבל עדיין). זה מועדון שיש לו הרבה יתרונות וסטטוס גולד מציע הטבות יפות – במיוחד למי שטס בעיקר עם בריטיש.

      פשוט לאור תיאור העובדות לעיל חשבתי שהשילוב יהיה מתאים יותר.

      ורציתי להגיד תודה שאתה מפתח את הדיון בנושא. יש בהחלט טיעונים טובים לטובת בריטיש, וטוב שגם יואל (ששאל את השאלה) יקרא אותם.

      הגב
      • יואל

        בהחלט קראתי. ושאפו לך ולחברי הבלוג שממשיכים לפתח כל רעיון וכיוון מחשבה.
        ולענייני האישי. ניסיתי להעריך מה יקרה איתי ב-2017 ונראה לי שפרט לטיסה הקרובה שיש לי עם אמריקן לחוף המערבי במחלקת עסקים, לא יהיו לי טיסות נוספות השנה עם החברות השותפות עם אלסקה. רוב הטיסות שלי בשנה הקרובה מבחינת מועדון OW יהיו עם איבריה (עסקים). המטרה מבחינתי היא כרטיסי בונוס לטיול משפחתי, כך שנראה לי שההחלטה הרציונלית תהיה בחירה במועדון אחד. השאלה איזה: ברטיש, אמריקן או אחר? אני עדיין לא פוסל את השילוב שהמלצת – אלסקה ובריטיש – אבל ברור לי שבנקודת זמן זו, מבחינתי זה הימור ארוך טווח.

        ועוד משהו שקראתי בבלוג שיכול לשנות את התמונה. יש לי סטטוס פלטינה באל על. האם אלסקה יוכלו להשוות סטטוס? האם אחד המועדונים האחרים יוכלו להשוות?

      • Lior @ FlyingOut

        אם הרוב המוחלט של הטיסות שלך יהיו עם איבריה אז כנראה שעדיף לך לוותר על המועדון של אלסקה על אף הבונוסים המוגדלים שהוא מציע החל מהשנה למחלקות הפרימיום. במצב שאתה מתאר הייתי מכוון לסטטוס גולד במועדון של בריטיש. המועדון של אמריקן הוא חלופה טובה רק במידה ואתה יודע להגיד, בוודאות די גבוהה, שלא תהיה לך בעיה להגיע ל-100,000 מיילים לסטטוס (EQM) ודרישות הסף בהוצאה כוללת (EQD).

  4. חן

    היום קיבלתי מייל כחבר בוורגין אני זכאי להטבה באלסקה,
    10K מייל או 100$ הנחה עתידית בנוסף מקבל 30% בונוס כאשר ממיר נקודות מוורגין לאלסקה.

    מה עדיף המייל או הנקודות?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      מזל טוב!

      ראוי לציין שלהטבה הזאת זכאים רק אלו שהיה להם חשבון במועדון של וירג׳ן אמריקה לפני ה-5 לדצמבר 2016. כלומר, ההטבה לא תינתן לנרשמים חדשים.

      בעיניי 10,000 מיילים של אלסקה שווים לכל הפחות 150$ וריאלית קרוב יותר ל-200$. מצ״ב למטה פוסט רלוונטי שפרסמתי מוקדם יותר החודש.

      אגב, אין בונוס של 30% בהמרה אלא נקבע יחס המרה קבוע של 1:1.3 בין מיילים של שני המועדונים (לטובת המועדון של וירג׳ן אמריקה).

      https://flying-out.com/2017/01/04/value-your-points/

      הגב
  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם אני קיבלתי את הטבת ה-10.000 והם אכן מופיעים בחשבוני. אין תלונות.

    כאחד שמתגורר בחוף המזרחי, אני חושב יותר ויותר לערוק לזרועותיה החמימות של אלסקה. הסטטוס (פלטיניום) באמריקן כבר לא עושה את זה. המועדון של אמריקן נהיה גרוע מיום ליום.

    זמינות כרטיסי הבונוס בעסקים, הן ללונדון והן ללוס אנגלס, פשוט מחפירה במקרה הטוב ולא קיימת במקרה הרע. צבירת נקודות? אם לא קנית כרטיסים יקרים, אתה פשוט מקבל אפס.

    אלסקה מציעה השוואת סטטוס לחברי אמריקן. אני חושב, בעיקר אחרי הפוסט הזה, שאני הולך על זה.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      בהחלט, המועדון של אמריקן במגמת ירידה בעוד המועדון של אלסקה במגמת עלייה. במיוחד עכשיו לאחר שאלסקה רכשה את וירג׳ן אמריקה והגדילה משמעותית את רשת הפעילות שלה. אמריקן בינתיים הוסיפה סטטוס חדש, פלטינום-פרו, מה שפגע במעמד סטטוס פלטינום.

      רק כדאי לשים לב שאלסקה לא נותנת הרבה מיילים למחלקות הכרטוס הנמוכות של אמריקן – אבל אם הכרטיס זול מספיק זה עדיין יהיה יותר ממה שתקבל מאמריקן עצמה. אם תוכל להגיע ל-MVP75K הרי שבשורה התחתונה תצבור הרבה יותר מיילים מטיסות אמריקן במועדון של אלסקה (כולל 125% בונוס לצבירה ו-50K בונוס שנתי).

      הגב
  6. איך לצבור מיילים מהזמנות דרך Airbnb – FlyingOut

    […] כדאי לזכור שאלסקה איירליינס רכשה לאחרונה את וירג׳ן אמריקה וכעת המועדונים של שתי החברות מאפשרים העברת מיילים ביניהם ביחס של 1:1.3 לטובת המועדון של וירג׳ן אמריקה. כלומר, ניתן בעקיפין לצבור בשלב זה 1.3 מיילים של מועדון MileagePlan (אלסקה איירליינס) עבור כל 1$ בחיוב בסיס בהזמנות של Airbnb. לא רע סה״כ. לפרטים נוספים על המועדון האחרון ראו את הפוסט הזה. […]

    הגב
  7. האם ולמה כדאי להחזיק חשבונות פעילים במועדונים של בריטיש ואיבריה? – FlyingOut

    […] בעונת הקיץ בריטיש תפעיל לא פחות מ-19 טיסות שבועיות בין לונדון הית׳רו לת״א. אך לעובדה זו לבדה אין משמעות לבחירת מועדון תעופה שכן ניתן לקרדט טיסות של בריטיש לכל מועדון בברית OneWorld ואף למספר מועדונים של חברות שאינן בברית כמו מועדון MileagePlan של אלסקה איירליינס (שגם הוא מועדון מומלץ). […]

    הגב
  8. חדשות משמחות: פינאייר היא שותפה חדשה של מועדון MileagePlan – FlyingOut

    […] בחרתי לעבור למועדון MileagePlan של אלסקה. בארה״ב הוא מועדון מוכר ופופולרי אבל לאור העובדה שאלסקה היא חברה איזורית לא גדולה במיוחד המועדון לא מוכר לנוסעים באזורים אחרים בעולם. וחבל, כי מדובר במועדון מתקדם ומעניין. אם תרצו לקרוא עוד על המועדון – ראו את הפוסט הזה. […]

    הגב
  9. איך לצבור מיילים מהזמנות דרך Airbnb - FlyingOut

    […] כדאי לזכור שאלסקה איירליינס רכשה לאחרונה את וירג׳ן אמריקה וכעת המועדונים של שתי החברות מאפשרים העברת מיילים ביניהם ביחס של 1:1.3 לטובת המועדון של וירג׳ן אמריקה. כלומר, ניתן בעקיפין לצבור בשלב זה 1.3 מיילים של מועדון MileagePlan (אלסקה איירליינס) עבור כל 1$ בחיוב בסיס בהזמנות של Airbnb. לא רע סה״כ. לפרטים נוספים על המועדון האחרון ראו את הפוסט הזה. […]

    הגב
  10. האם ולמה כדאי להחזיק חשבונות פעילים במועדונים של בריטיש ואיבריה? - FlyingOut

    […] בעונת הקיץ בריטיש תפעיל לא פחות מ-19 טיסות שבועיות בין לונדון הית׳רו לת״א. אך לעובדה זו לבדה אין משמעות לבחירת מועדון תעופה שכן ניתן לקרדט טיסות של בריטיש לכל מועדון בברית OneWorld ואף למספר מועדונים של חברות שאינן בברית כמו מועדון MileagePlan של אלסקה איירליינס (שגם הוא מועדון מומלץ). […]

    הגב
  11. מחשבות ראשונות על תוכניתה של אלסקה איירליינס להצטרף לברית וואן-וורלד - FlyingOut

    […] המדריך המלא למועדון MileagePlan (דצמבר 2016) מכוונים לסטטוס גבוה במועדון MileagePlan? (יולי 2017) מיילים של אלסקה – צבירה ומימוש (יולי 2019) המדריך האולטימטיבי לכרטיסי בונוס של מועדון MileagePlan (יולי 2019) הפתעה: אלעל היא השותפה החדשה של מועדון MileagePlan (מאי 2019) […]

    הגב

השאר תגובה