נתחיל בתזכורת על הסאגה של השנה האחרונה:

השגתי את הסטטוס הגבוה ביותר במועדון

במועדון MileagePlan (אלסקה) יש שלושה סטטוסים גבוהים:

alaska-mp-elite-cards

הראשון די מיותר בעיניי, השני כבר מציע סל הטבות נדיב אבל זה השלישי שיכול להציע את התמורה הגבוהה ביותר למחיר עבור נוסעים תכופים. בפרט בזכות הבונוס שהוא מציע לצבירת מיילים והמתנה שמקבל כל חבר מועדון שמגיע אליו (50,000 מיילים למימוש).

mileageplan-status-bonus

לשמחתי הצלחתי להגיע לרף הדרוש לסטטוס הגבוה ביותר, 90,000 מיילים סה״כ, בזכות מספר נסיעות שרובן היו במחלקות הפרימיום. השנה בעיקר נסעתי לארה״ב ולאסיה ואת מרבית הטיסות עם החברות המתאימות קרדטתי באמת למועדון של אלסקה (אם כי חלק מהטיסות קרדטתי למועדון של אמריקן…).

אני בספק שאטוס שוב בשבועיים הקרובים עד סוף השנה אז כנראה שאסיים את 2017 עם סך המיילים לסטטוס שיש לי כרגע בחשבון: 91,458 (על בסיס 34 קטעי טיסה).

סה״כ צברתי השנה 233,356 מיילים למימוש כולל בונוס של 50,000 מיילים שקיבלתי מיד עם השגת הסטטוס וכולל 32,500 מיילים שהעברתי למועדון בתחילת השנה. כלומר, מהטיסות עצמן צברתי קצת יותר מ-150,000 מיילים.

MileagePlan 2017 End-ofYear

אגב, הטיסה שאיתה חציתי את הרף לסטטוס הייתה טיסת הבוקר של בריטיש שאיתה הגעתי ללונדון לתחילת הטיול האחרון באירופה. מהטיסה הזאת צברתי 2,232 מיילים לסטטוס ו-5,022 מיילים למימוש.

MileagePlan 2017 End-ofYear 2

הסטטוס: MVP Gold 75K

כנראה שלעולם לא אתרגל לשם הזה.

הסטטוס מגיע עם סל הטבות נדיב מאוד אם כי רובו אינו רלוונטי עבורי. אני לא טס עם אלסקה עצמה ולכן כל ההטבות שהסטטוס מציע בטיסות החברה הן חסרות ערך עבורי ונותן לי להתמקד רק באחרות. אפשר לומר שמעניינות אותי בעיקר שלוש הטבות בלבד:

  1. בונוס של 125% בצבירת המיילים. ב-2017, לדוגמה, צברתי בערך 63,000 מיילים כצבירת בסיס מטיסות. כלומר, אם היה לי את הסטטוס לאורך כל השנה הוא הה נותן לי בערך 79,000 מיילים נוספים כבונוס. אם ניתן למיילים של אלסקה ערך ריאלי של 18$ ל-1,000, לפי הערכת השווי האחרונה שלי, אפשר יהיה להעריך שההטבה הזאת לבדה שווה לי בסביבות 1400$ בשנה.
    – – –
  2. בונוס של 50,000 מיילים בהשגת הסטטוס. זו הטבה נהדרת בעיניי שנותנת תמריץ משמעותי להגיע עד הסטטוס הגבוה ביותר ולא להסתפק בסטטוס ביניים. השנה, כפי שציינתי קודם, צברתי בערך 150,000 מיילים למימוש מהטיסות עצמןאז הבונוס הזה לבדו מהווה תוספת של יותר מ-30% לצבירה הכללית. ההטבה הזאת לבדה שווה לי בסביבות 900$ בשנה.
    – – –
  3. פטור מעמלות על כרטיסי בונוס. זו הטבה שקיימת גם במועדון של אמריקן ומאוד נהנתי ממנה לאורך השנים האחרונות. יש משהו פנטסטי באפשרות לשנות ולבטל כרטיסי בונוס ללא עלות כשההטבה הזאת בעצם מאפשרת להשתמש בכרטיסי בונוס בתור גיבויים לנסיעות עתידיות. קשה לתת להטבה ערך כספי אבל מבחינתי זו הטבה חשובה לסטטוס.

מעבר לשלושת ההטבות האלו אני מרגיש שאני מקבל שירות מהנציגים של אלסקה. גם במוקד שירות הלקוחות הכללי, גם במוקד שירות הלקוחות הייעודי לסטטוס שלי וגם מצוות המדיה הדיגיטלית של המועדון שאמון בין השאר עם עמודי הטוויטר והפייסבוק. זה כאילו שאלסקה מעסיקה את האנשים הנחמדים ביותר בעולם. את מזכיר לי את הימים הטובים של מוקד ה-EXP של אמריקן.

לסיכום

זו הייתה שנה מעניינת ואני שמח שהצלחתי להשלים את המעבר מהמועדון של אמריקן לזה של אלסקה. אני סקרן לראות מה יהיה בשנה הבאה.

עכשיו אחכה שהכרטיס החדש יגיע בדואר.

2 תגובות

השאר תגובה