השנה עזבתי את המועדון של אמריקן, AAdvantage, ועברתי למועדון של אלסקה. קרדטתי למועדון את מרבית הטיסות שלי בחודשים האחרונים וצברתי יתרה בריאה של מיילים. כעת הגיעה השעה להתחיל להשתמש במיילים האלוומצאתי יופי של כרטיס בונוס כסיפתח.


קוראים רבים שואלים אותי האם כדאי גם להם להתמקד במועדון של אלסקה, לקרדט אליו טיסות ולצבור בו מיילים (ממקורות שונים). התשובות לשאלות האלו מעט מורכבות. התחלתי לכתוב פוסט בנושא, ואני מבטיח שהוא יעלה בעתיד הקרוב, אך לבינתיים אענה בקצרה ובכלליות: המועדון של אלסקה נהדר אבל לא מתאים לכל אחד והמיילים שלו שווים המון אבל תצטרכו יתרה גבוהה של מיילים כדי באמת לחלץ מהם ערך גבוה במימוש.

לשמחתי לו״ז הנסיעות שלי והגמישות שיש לי בבחירת כרטיסי טיסה מאפשרים לי להתמקד במועדון של אלסקה ולצבור בו מאות אלפי מיילים בשנה. לי הוא מתאים. מתאים מאוד.

הטיסות שקרדטתי השנה למועדון כיסו מרחק טיסה מצטבר של בערך 80,000 מייל ואיפשרו לי לצבור בערך 190,000 מיילים למימוש (כי מרביתן היו במחלקת העסקים והקרדיט עבורן היה גבוה למדי). בקרוב אקרדט טיסה נוספת ואחריה אקבל את הסטטוס הגבוה ביותר במועדון ובונוס של 50,000 מיילים. סה״כ אצבור בשנת 2017 בסביבות רבע מיליון מיילים של אלסקה. לא רע בכלל. אפרט עוד בעניין זה בפוסט שיעלה בעתיד הקרוב כאמור.

כרטיסי בונוס של אלסקה

צברתם כמה עשרות אלפים או אפילו כמה מאות אלפים של מיילים במועדון? אז בטח תשמחו ללמוד שטבלאות המימוש של אלסקה אטרקטיביות למדי ומאפשרות כרטיסי בונוס מפנקים במיוחד.

הנה שבעה עקרונות בסיס שכדאי להכיר:

  1. המחירים הנקובים בטבלאות המימוש הם לכרטיס בכיווןאחד. כמובן שניתן לרכוש כרטיס הלוך/חזור והוא יתומחר במחיר כפול (כאילו שהוא בעצם כולל שני כרטיסים בכיווןאחד). לבדיקת מחיר של כרטיס בונוס במועדון לחצו כאן.
    – – –
  2. לא ניתן לשלב חברות שותפות בכרטיס בונוס אחד. כך, לדוגמה, לא תוכלו לרכוש כרטיס בונוס מת״א לטוקיו שכולל טיסה של קתאי בקו מת״א להונגקונג וטיסה של ג׳אל בקו מהונגקונג לטוקיו על אף ששתי החברות הן שותפות של המועדון. החריג היחיד לכלל הזה הוא שניתן לשלב טיסות של חברה שותפה אחת עם טיסות של אלסקה.
    – – –
  3. ניתן לשלב מחלקות שירות שונות בכרטיס בונוס אחד. מחלקת השירות הגבוהה ביותר בכרטיס היא שתקבע את מחירו. כך, לדוגמה, תוכלו לרכוש כרטיס בונוס מת״א לטוקיו שכולל טיסה של קתאי בקו מת״א להונגקונג במחלקת העסקים (אם תמצאו זמינות אי פעם) וטיסת המשך של קתאי בקו מהונגקונג לטוקיו במחלקה הראשונה (אין בעיית זמינות).
    – – –
  4. ניתן להנות מעצירה אחת בחינם (Stopover) גם בכרטיס בונוס בכיווןאחד. זו הטבה שמרבית מועדוני התעופה לא מציעים והיא הלכה למעשה מאפשרת להפוך כרטיס בונוס אחד לשניים. העצירה בכרטיס אפשרית רק בשדה הבית של החברה העיקרית בכרטיס לזמן בלתי מוגבל. כך, לדוגמה, תוכלו לרכוש כרטיס בונוס מת״א לטוקיו בטיסות של קתאי עם עצירה של חצי שנה בהונגקונג.
    – – –
  5. ניתן להזמין טיסות בטווח של 330 ימים קדימה בלבד. ישנם מועדוני תעופה שמאפשרים להזמין טיסות גם שנה שלמה קדימה ומכאן שהמועדון של אלסקה נמצא בחיסרון מסוים. בצד החיובי המועדון מאפשר הזמנת טיסות גם ברגע האחרון ללא מגבלה כלשהי.
    – – –
  6. ניתן להזמין טיסות כמעט עם כל השותפות באמצעות האתר של המועדון. סה״כ מנוע החיפוש באתר עובד היטב אבל אם לא מצאתם את מבוקשכם אז כדאי בהחלט להתקשר לשירות הלקוחות ולבקש שיעשו עבורכם בדיקה נוספת. נציגי השירות של אלסקה הם מהידידותיים ביותר שיש אם כי לא תמיד הזריזים ביותר. באתר המועדון לעולם לא תמצאו זמינות מושבים בטיסות של שתי שותפות: קתאי ולאן. על מנת להזמין מושבים לטיסותיהן תאלצו להתקשר לשירות הלקוחות.
    – – –
  7. למיטב ידיעתי המועדון לא מאפשר ׳הולד׳ על כרטיסי בונוס. כדאי תמיד לנסות אבל אל תצפו לתשובה חיובית. מדובר בחיסרון משמעותי.

סה״כ היתרונות עולים בצורה משמעותית על החסרונות בכל הנוגע למימוש המיילים. טבלאות המימוש אטרקטיביות ברובן המוחלט, ניתן לבצע עצירה גם בכרטיס בונוס בכיווןאחד (הטבה פנטסטית) ומרבית כרטיסי הבונוס זמינים להזמנה באתר. חבל שלא ניתן לשלב בין מספר חברות שותפות בכרטיס אחד, כי זה מגביל משמעותית את האפשרויות, אז נקווה שהכלל הזה ישתנה בעתיד.

למועדון יש כיום 19 חברות תעופה שותפות:

MileagePlan Partners 1

MileagePlan Partners 2

MileagePlan Partners 3

כרטיס הבונוס הראשון שלי

האמת היא שרציתי לנצל לטובת האירוע את אחד המימושים האטרקטיביים ביותר שיש בטבלאות של המועדון: כרטיס בונוס מהמזרחהתיכון לצפוןאמריקה בטיסות של קתאי. בפרט: לטוס בין ת״א לניויורק במחלקת העסקים ו/או במחלקה הראשונה. אולי גם לכלול עצירה ארוכה בהונגקונג בדרך. המחיר של כרטיס בונוס כזה הוא מצחיק ביחס למרחק הטיסות:

MileagePlan US-TLV Award Chart

כן, 62,500 מיילים לשתי טיסות ארוכות במחלקת העסקים הנהדרת של קתאי. הטיסות האלו מכסות מרחק מצטבר של בערך 12,800 מייל אז מדובר ביחס של פחות מ-5:1. בשביל הפרופורציה: טיסה ישירה מת״א לניויורק מכסה מרחק של פחות מ-5,700 מייל וביחס דומה כרטיס בונוס בכיווןאחד היה אמור לעלות 28,000 מיילים.

אבל אם יש לכם יתרה של כמה מאות אלפי מיילים כנראה שתעדיפו לשלם פרמיה נוספת, של 7,500 מיילים בלבד, ולשדרג את הטיסה הארוכה בין הונגקונג לארה״ב ממחלקת העסקים למחלקה הראשונה. לצערנו בקו מהונגקונג לת״א לא פועלת מחלקה ראשונה אבל לשמחתנו בקו משרתים מטוסי איירבאס A350 חדישים עם מחלקת עסקים נהדרת.

cathay-pacific-a350-business-class-1

הבעיה האמיתית היא שאין זמינות למושבי בונוס במחלקת העסקים של קתאי בקו מהונגקונג לת״א. פעם היו בודדים בתאריכים נבחרים וכיום הזמינות ירדה לאפס. זה לא ניסיון להגזים או להכלילפשוט בדקתי את כל הלו״ז, שנה קדימה, ומצאתי מושבים פנויים רק בתאריך אחד בלבד וגם המושבים האלו היו זמינים להזמנה רק דרך המועדון של קתאי עצמה.

אז חשבתי על הדבר הטוב הבא

כמה עולה כרטיס בונוס שכולל רק טיסה ישירה של קתאי מארה״ב להונגקונג במחלקה הראשונה? 70,000 מיילים. כמה עולה אותו כרטיס שכולל טיסת המשך של קתאי ליעד אחר באסיה או אפילו טיסת המשך לת״א? 70,000 מיילים. כמה עולה אותו כרטיס שכולל טיסת המשך שמכסה יותר מ-6,600 מייל מהונגקונג ליוהנסבורג? ובכן, גם 70,000 מיילים.

הגיוני? לא. שימושי? בהחלט.

אחרי מעט התלבטויות החלטתי לרכוש כרטיס בונוס משיקגו מיוהנסבורג עם עצירה של ארבעה חודשים בהונגקונג. למעשה אשתמש בשתי הטיסות במסגרת שתי נסיעות שונות כך שלכאורה רכשתי למעשה שני כרטיסי בונוס במסווה של אחד ובמחיר אטרקטיבי במיוחד.

GCM ORD-HKG-JNB

הטיסה משיקגו להונגקונג היא במחלקה הראשונה הנהדרת של קתאי והטיסה מהונגקונג ליוהנסבורג היא במחלקת העסקים משום שהחברה לא מפעילה מחלקה ראשונה בקו ליוהנסבורג. תאריכי הטיסות גמישים מבחינתי כי יש באפשרותי לשנות את הכרטיס ככל שארצה ללא עמלה (אחת מהטבות הסטטוס במועדון).

הכרטיס הזה, שטיסותיו מכסות מרחק מצטבר של כמעט 14,500 מייל (יותר ממחצית היקף כדור הארץ), עלה לי סה״כ 70,000 מיילים ובערך 50$ במסים. אותו יחס של 5:1 אלא שהפעם מדובר בכרטיס בונוס במחלקה הראשונה. אני לא מכיר מימוש ביחס גבוה יותר במועדונים אחרים.

שימו לב, אגב, שבאותו מחיר (70,000 מיילים) ניתן גם להזמין כרטיס מדרוםאפריקה לצפוןאמריקה במחלקת העסקים של איירפראנס (עם או בלי עצירה בפריס). אין ספק שמדובר בטיסות נוחות פחות לעומת אלו של קתאי אבל עדיין מימוש אטרקטיבי מאוד. בדרך זו, אם תרצו, אפשר לטוס בקלות מסביב לעולם עם שני כרטיסי בונוס כולל מספר עצירות.

לסיכום

המועדון של אלסקה הוא פנטסטי עבור מי שיכול להגיע ליתרת מיילים גבוהה ולממש את המיילים האלו לטיסות במחלקות הפרימיום. האפשרויות המצויות בטבלאות המימוש של המועדון מגוון למדי והמחירי במקרים רבים נמוכים בצורה מצחיקה (בהשוואה לאלו של מועדונים אחרים, הרי המועדון של אלסקה לא פועל בוואקום).

אני שמח שהזדמן לי לבחור בכרטיס בונוס כ״כ מעניין למימוש ראשון במועדון וכולי תקווה שאכן אטוס אותו במסלול הנ״ל. אני מתכנן לרכוש לפחות כרטיס בונוס נוסף עם המיילים של אלסקה לטיסות בשנה הבאה אבל טרם בחרתי איזה ומתי. נחיה ונראה.

4 תגובות

  1. יובל

    נתקלתי בבלוג במקרה (או שלא חח) – ושמח שכך:) אני גם לאחרונה ניצלתי מיילים של אלסקה, ואין ספק שזו נכון להיום התכנית המובילה בין האמריקאיות. אכן מתסכל מאוד שהזמינות בקו ת״א-הונג קונג היא פשוט אפס! בדקתי גם כן שנה קדימה ואין אפילו מושב אחד לרפואה. אני אישית הלכתי על ניו יורק-טוקיו (עצירה) – בנגקוק בביזנס של jal תמורת 62,500 מיילים. אמנם זה הפרש קטן להוסיף לראשונה (70,000) אבל לא היתה זמינות והתאריכים שלי לא היו גמישים….

    תמשיך לכתוב! חסר בלוג ישראלי רציני בתחום!

    הגב

השאר תגובה