ילד חדש במשפחה בדר״כ מביא איתו שינויים רבים להרגלי החיים של ההורים. במיוחד אם מדובר בילד ראשון. בין השאר הורים חדשים נוטים לטוס פחות ולבלות כמה שיותר זמן בבית עם הנכס המשפחתי החדש. אבות שהם נוסעים תכופים כנראה יורידו למינימום את מספר הנסיעות שלהם בחודשים שלאחר הלידה ואמהות שהן נוסעות תכופות כנראה יבטלו כל נסיעה במהלך חופשת הלידה שלהן (שבה, בדר״כ, הן ממילא לא עובדות). הורים חדשים נוטים גם שלא לצאת לחופשות בחו״ל עם התינוקאו לפחות לא ליעדים רחוקים, לא בחודשים הראשונים ולא לעיתים תכופות.

במילים אחרות: בשנה שלאחר הלידה הורים נוטים להוריד הילוך, שלא נאמר לעבור לניוטרל, בכל הקשור לנסיעות לחו״ל. אם אותם הורים הם נוסעים תכופים, בעלי סטטוס גבוה במועדון כזה או אחר, הם כנראה יאבדו את מעמדם באותה שנה.

at-the-airport

מסתבר שמועדוני לקוחות מתחילים להבין שיש להם אינטרס לבוא לקראת ההורים הצעירים שבאופן זמני לא יכולים להמשיך בשיגרת הפעילות הרגילה שלהם. הרי אותם הורים, נוסעים תכופים, יחזרו לשיגרת הנסיעות בשלב זה או אחר ולכן כדאי למועדון לשמור אותם כלקוחות נאמנים. וטוב מכךלמועדון יש הזדמנות להראות לאותם בעלי סטטוס גבוה שהוא מבין את המצב שבו הם נמצאים ושהוא בא לקראתם באותה תקופה.

הטבות חדשות בשלושה מועדונים

בחודשים האחרונים הכריזו שני מועדוני תעופה בכירים ומועדון מלונות גדול אחד על הטבות שנוגעות להורים חדשים שמחזיקים בסטטוס גבוה.

המועדון של בריטיש – Executive Club

במסגרת מספר שינויים במועדון שנכנסו לתוקף בתחילת החודש הגיעה הטבה חדשה להקפאת סטטוס גבוה. ההטבה ניתנת לכל בעלי הסטטוס הגבוה במועדון והיא ניתנת למימוש עד פעמיים בכל מחזור של חמש שנים. ההטבה מיועדת להורים חדשיםאמהות, אבות והורים מאמצים. ההטבה בעצם מאפשרת לבעל הסטטוס להקפיא את הסטטוס שלוכלומר, לא להידרש לעמוד בדרישות לחדשולמשך שנה אחת לאחר שהוכיח כי הוא זכאי להטבה.

לפרטים מלאים לחצו כאן.

המועדון של אלסקה – MileagePlan

ההטבה נכנסה לתוקף ממש בימים האחרונים והיא מאפשרת לכל חבר מועדון המתגורר בארה״ב או קנדה (כן, לא רללונטי לישראלים) בעל סטטוס גבוה להקפיא את הסטטוס שלו לשנה. חישוב הזמנים מעט מורכב אבל, בגדול, הסטטוס יוקפא למשך כל אותה שנה קלנדרית שבה מסתיימת חופשת הלידה. כך, לדוגמה, חברת מועדון שתלד בסוף 2017 וחופשת הלידה שלה תסתיים לקראת אמצע 2018 תוכל לשמור את הסטטוס שלה לפחות עד 2019. ההטבה מיועדת לאבות, אמהות והורים מאמצים. לא נראה שיש הגבלה למספר הפעמים שניתן להנות מההטבה.

לפרטים מלאים לחצו כאן.

המועדון של הילטון – Hilton honors

ההטבה שמורה רק לבעלי סטטוס דיימונד, הגבוה במועדון, והינה חדפעמית לכל חיי החשבון. ההטבה מאפשרת לבעל הסטטוס להקפיא את הסטטוס שלו לשנת חברות אחת מכל סיבה שהיא. כלומר, לכאורה, ההטבה לא מיועדת בפרט להורים אבל כוונת המשורר ברורה. שימו לב שיש תנאי סף די גבוהים להטבה הזאת כך שלא כל בעל סטטוס דיימונד יהיה זכאי לה אוטומטית.

לפרטים נוספים לחצו כאן.

Hilton Honors Status-Hold

ההגיון מאחורי ההטבות האלו

סטטוס גבוה במועדון לקוחות הוא תמריץ אדיר להמשיך לרשום פעילות לאותו מועדון. למה? כי סטטוס גבוה מציע הטבות שארכן נגזר מהשימוש בהן כמו בונוס נקודות מכל פעילות, שדרוגים, שירותים שונים בחינם, פטור מעמלות וכיוצ״ב. כל עוד נוסע מחזיק בסטטוס גבוה במועדון של חברת תעופה כלשהי או רשת מלונות כלשהי הוא נהנה מתמריץ ברור להמשיך לטוס עם אותה חברה או להתארח במלונות של אותה הרשת. אם אותו אדם יאבד את הסטטוס הגבוה שלוהוא יאבד גם את התמריץ שנגזר ממנו.

אם נסיבות החיים הביאו אדם לקחת הפסקה מהשיגרה שלו, בין אם מדובר באם לאחר לידה או בכל מקרה אחר, ערכו כלקוח עתידי לא בהכרח נפגע. מהסיבה הזאת למועדון לקוחות יש עדיין תמריץ לשמור על אותו אדם כלקוח מועדף בצורה כזאת שתגשר מעל התקופה הקצרה שבה פעילותו נעצרה או דעכה.

תארו לכם אישה, נוסעת תכופה במיוחד במסגרת תפקידה בעבודה, שמביאה לעולם זוג תאומים. היא בוחרת בחופשת לידה ארוכה שיכולה להיארך עד שנה. בזמן הזה אין לה כוונה לטוס לחו״לבמסגרת העבודה או בכללאבל ברור שלאחר אותה שנה היא תחזור לנסיעות העסקיות התכופות (אולי במידה פחותה, אבל עדיין). בראייה לטווח רחוק היא עדיין לקוחה חשובה מאוד עבור המועדונים בהם היא מחזיקה בסטטוס גבוה. רצוי שאותם מועדונים ישכילו להבין את הנסיבות ולתת לה הטבה שגם תצהיר על הבנתם וגם תתמרץ אותה כחברת מועדון לשמור על נאמנות.

השאלות המתבקשות, אם כן, נוגעות לתנאי ההטבה ולא לעצם קיומה. כמה פעמים ניתן יהיה להנות מההטבה? האם היא מיועדת רק להורים חדשים או לכל חבר מועדון? איזו שנה ׳תוקפא׳ במסגרת ההטבה והאם היא תתחיל להיספר מיום הלידה? האם ההטבה צריכה להינתן בצמוד לאישור על הפסקת עבודה זמנית?

לסיכום

כל הכבוד למועדונים של בריטיש, אלסקה והילטון על היוזמה המבורכת שתטיב עם הורים חדשים החברים במעדונים האלו. ההטבה הזאת בהחלט צריכה לשחק תפקיד עבור קהל ההורים הצעירים או אלו שעתידים להיות הורים בשנים הבאות. לתחושתי תנאי ההטבה של הילטון הם הנכונים ביותר.

אשמח מאוד לראות מועדוני לקוחות שונים מאמצעים את הטרנד הזה ומציעים הטבה טובה גם לחבריהם. זה מתבקש.

השאר תגובה