טרמינל 1 בנתב״ג חזר לפעילות מלאה

אחרי חצי שנה של שדרוגים ושיפוצים, בטקס חגיגי בנוכחות שר התחבורה, חזר הטרמינל לפעילות עם מסלול נוסע שלם (צ׳ק-אין, בידוק ביטחוני, עמדות הגירה…). מהטרמינל המחודש ימריאו מעתה כל הטיסות של חברות הלואוקוסט אפ, ראיינאייר, וויזאייר ואיזיג׳ט ובנוסף חלק מהטיסות של חברות נוספות. עד כה לא היו שערי טיסה בטרמינל 1 והנוסעים הועברו באוטובוסים, בצד האווירי של השדה, חזרה לטרמינל 3.

הצצה ראשונה לסדרה הבאה של בואינג: מטוסי ה-797

אחת הכותרות הגדולות מהסלון האווירי בפריס שמתקיים בימים אלו. בואינג הודיעה על כוונתה לייצר סדרת מטוסי נוסעים ׳אמצע השוק׳ (MoM) שיענו על ביקוש שזיהתה אצל חברות תעופה רבות. המטוסים כנראה יהיו בעלי שני מעברים, כלומר רחבי-גוף, אבל קטנים יותר ממטוסי ה-787. הסדרה החדשה לא צפויה להגיע לשוק בעשור הקרוב.

קבוצת מלונות אינטרקונטיננטל (IHG) הודיעה על רשת מלונות חדשה

טרם פורסם שמה של הרשת החדשה – אם בכלל נבחר לה שם. הרשת תהיה בדרגת אירוח בינונית (Mid-Scale), כלומר רשת מוזלת במיוחד, ותמחור החדרים צפוי להיות נמוך יותר משל רשת הולידיי-אין אקספרס שהיא עצמה רשת מוזלת מאוד. בינתיים נמסרו פרטים ראשוניים מאוד. לקבוצת אינטרקונטיננטל (IHG) יש כיום שתיים-עשרה רשתות שונות לרבות רשת מלונות קימפטון.

אתיהאד מבטלת את ההעברות החינמיות לנוסעי מחלקות הפרימיום

אכזבה קלה לנוסעים התכופים של אתיהאד כשהטבה נהדרת נעלמת. עד כה הציעה החברה לכל נוסעי מחלקות הפרימיום שלה, עסקים וראשונה (גם בכרטיסי בונוס), העברות פרטיות ברכבים יוקרתיים מהמלון לשדה לקראת הטיסה ומהשדה למלון לאחר הנחיתה ביעד. ריאלית מדובר בהטבה ששווה עשרות דולרים ואפילו מאות דולרים ביעדים מסוימים – במידה והיא מנוצלת. אני עצתי ניצלתי את ההטבה הזאת מספר פעמים והייתי מרוצה מאוד. עכשיו זה משתנה: כרטיסים שיכורטסו לאחר ה-3 ליולי 2017 לא יהיו זכאים יותר להטבה בחינם וההעברות כאמור יוצעו להם בתשלום נוסף.

מבצע מעניין למספר מלונות של קבוצת הילטון באזור הפסיפי

אם אתם במקרה מתכננים נסיעה לאוסטרליה, ניו-זילנד או פיג׳י בחודשים הבאים, לרבות בחורף הקרוב, אז המבצע הזה אולי רלוונטי עבורכם – רק שימו לב שהתעריף המוזל של המבצע אינו ניתן לביטול. במסגרת המבצע מציעים שישה מלונות עד 30% הנחה מהתעריף הגמיש הרגיל ובנוסף קרדיט בשווי מאה דולר אוסטרלי בהזמנת שני לילות ומעלה. להזמנה עד ה-30 ליוני 2017, לשהיות עד ה-31 למרץ 2018. לאחרונה ביליתי מספר לילות באחד המלונות המשתתפים במבצע – דאבל-טרי קווינסטאון (ניו-זילנד), שנמצא באותו מתחם עם ההילטון – ונהנתי מאוד.

איירבאס חושפת פרטים ראשונים על הגרסה הבאה של ה-A380

מטוס הענק, שלא זכה אפילו להזמנה אחת ב-2016 או 2017, עובר מתיחת פנים קוסמטית בעיקרה שתשפר במעט את צריכת הדלק שלו ותשפר בצורה משמעותית את קיבולת הנוסעים שלו (תוספת של כ-80 מושבים מעבר לקונפיגרציה הנוכחית). איירבאס כנראה לא מעוניינת לסגור את פס הייצור אז פונה לכיסן של החברות שאולי ישתכנעו שהמטוס העצום יכול להיות כלכלי עבורן.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת את רווחי המלונות בישראל

המלונאים בישראל לא מפסיקים להתלונן. הרגולציה המכבידה, המסים הגבוהים, הארנונה, עלויות הכשרות, האבטחה… הם מאשימים את כולם, מלבד את עצמם, במחירים הגבוהים של חדרי המלונות בישראל שגורמים לכ״כ הרבה תיירים לא להגיע לכאן (על אף מחירי טיסות נמוכים להפליא). לאחרונה הם אפילו פנו בתחנונים לנגידת בנק בישראל כדי שתעזור להם בשל התחזקות השקל שלטענתם גרמה להם נזק מצטבר של מעל 300 מיליון ש״ח רק בשנה האחרונה ועלול להביא לפיטוריי עובדים בשוק. ובכן, כעת חושפת הלמ״ס את הנתונים שהמלונאים לא רצו לפרסם: בשנת 2016 שוק המלונות בישראל הכניס כ-9.5 מליארד ש״ח (3% עלייה לעומת שנת 2015) כשמתוך הסכום הזה נותר בידי המלונות רווח של 1.8 מליארד ש״ח (19% מההכנסות).

השאר תגובה