זהו אינו שינוי קבוע אלא מבצע זמני שאמור להימשך עד ה-30 ליוני 2018. במסגרת המבצע מוריד המועדון את הדרישות לקבלת סטטוס סילבר, גולד ופלטינום באופן משמעותי. לא תאמינו כמה קצרה יכולה להיות הדרך לסטטוס גולד, לדוגמה.


כדי להשיג סטטוס גבוה במועדון הנוסע המתמיד תצטרכו לצבור מספר מסוים של נקודות בסיס לאורך תקופה של שנה אחת. לא מדובר בשנה קלנדרית אלא ב-12 חודשים אחורנית למועד הבדיקה. לכאורה המועדון בודק כל חשבון אחת לחודש בתאריך קבוע. הסטטוס הגבוה נשמר לשנה שלאחר הבדיקה אבל יכול להתחדש קודם לכן בהתאם לצבירת הנקודות של חבר המועדון.

נקודות בסיס ניתן לצבור מטיסות אלעל ואפ, בהתאם למחלקת הכרטוס, ומשימוש בכרטיס האשראי פלייקארד פרימיום. 20% מהנקודות הנצברות בכרטיס האשראי נספרות כנקודות בסיס וניתן לצבור בדרך זו מקסימום של 300 נקודות בשנה (לא ידועה לי הגבלה חודשית אלא רק הגבלה שנתית).

אלו תנאי הסף הרגילים לסטטוס גבוה במועדון:

  • סילבר – 800 נקודות בסיס או 700 נקודות בסיס ו-12 קטעי טיסה.
  • גולד – 1500 נקודות בסיס או 1300 נקודות בסיס ו-25 קטעי טיסה.
  • פלטינום – 3000 נקודות בסיס או 2800 נקודות בסיס וקטעי טיסה.

המועדון מציע גם סטטוס טופפלטינום.

המבצע החדש

מעכשיו ועד סוף יוני 2018 ניתן יהיה להשיג או לשמר סטטוס גבוה במועדון הנוסע המתמיד עם השגת סך נקודות נמוך הרבה יותר מהרגיל.

Matmid Status Promo 2

ולהלן התנאים המלאים אותם ניתן למצוא בעמוד המבצע:

Matmid Status Promo 3

כהערה קטנה שימו לב שלא נדרשות פחות נקודות במסגרת המבצע להשגת סטטוס טופפלטינום שגם ככה דורש הרבה יותר מדי נקודות.

סטטוס גולד לבעלי חיובי אשראי גבוהים

כאמירה כללית סטטוס גולד, בעיניי, הוא ׳סטטוס המטרה׳ במועדון הנוסע המתמיד. כלומר, עם השגת הסטטוס הזה מתחילות להתקבל ההטבות המשמעותיות ביותר. בפרט: בעלי סטטוס גולד יכולים להיכנס לטרקלין המלך דוד (KDL) או טרקליני אלעל בחו״ל לפני כל טיסת אלעל. הטבות נוספות: שדרוג מובטח מראש תמורת כפל נקודות, בונוס של 25% לצבירת נקודות, מושבים מועדפים בחינם, שדרוגים מוזלים ברגע האחרון, הטבות כבודה ועוד.

במסגרת המבצע, כאמור לעיל, יש לצבור רק 1000 נקודות, או 800 נקודות ו-20 קטעי טיסה, כדי להשיג סטטוס גולד.

LY Gold Status

בעלי כרטיס האשראי פלייקארד פרימיום יכולים לצבור 300 נקודות בסיס בשנה משימוש בכרטיס אבל בשביל זה הם יצטרכו להגיע לחיוב שנתי כללי של 285,000 ש״ח (כמעט 24,000 ש״ח בחודש בממוצע). ניתן להגיע לצבירת הנקודות הדרושה בחיוב כולל נמוך הרבה יותר ברכישות במגוון בתי עסק שתומכים בצבירת נקודות מואצת ובניצול מבצעים מיוחדים. תיאורתית, אני מניח, ניתן לצבור 1500 נקודות (מתוכן 300 נקודות בסיס – 20%) עם חיוב ממוצע של פחות מ-15,000 ש״ח בחודש.

אלו שיצליחו לעמוד במשימה האחרונה, והיא לא פשוטה, יצטרכו לצבור רק 700 נקודות בסיס נוספות כדי להגיע לסטטוס או אפילו 500 נקודות נוספות אם יטוסו מספיק קטעי טיסה.

כמה ׳קל׳ לצבור 700 נקודות בסיס?

כרטיס הלוך/חזור לבייג׳ינג במחלקת העסקים, במחלקת הכרטוס המוזלת J, עולה לרוב סביב 2800$. כל טיסה תחת מחלקת כרטוס זו תצבור 180 נקודות וסה״כ 360 נקודות בסיס לכרטיס הלוך/חזור. רק שני כרטיסים כאלו יספיקו להשגת הסך הדרוש.

לחילופין אפשר לטוס ארבע פעמים הלוך/חזור לניויורק או הונגקונג במחלקת פרימיוםאקונומי, החל מ-1750$ לכרטיס, כשכל טיסה תצבור לפחות 100 נקודות.

כרטיס הלוך/חזור ליעדי במערב אירופה, במחלקת כרטוס L ומעלה, יצבור לפחות 80 נקודות. תשעה כרטיסים כאלו יספיקווזה מתאים לנוסעים עסקיים שטסים לאירופה לפחות אחת לחודש והמעסיק שלהם רוכש עבורם בדר״כ כרטיסים גמישים יחסית ויקרים יחסית.

לסיכום

אני שמח לראות שמועדון הנוסע המתמיד מצא עוד דרך לעודד נוסעים להמשיך לטוס עם אלעל ולהגיע לסטטוס גבוה. המועדון חייב לזכור שהוא מבודד, עם מעט מאוד שיתופי פעולה עם מועדונים אחרים ועם חברות תעופה אחרות, ולכן הוא חייב להיות אטרקטיבי יותר ביחס למתחריו. כיום סטטוס גבוה במועדון הוא נחתם של הנוסעים העסקיים בלבדאלו שטסים עם אלעל בדר״כ לא מתוך בחירה אלא כי לחברה שלהם יש הסכם מסחרי עם אלעלוהמבצע החדש אולי מעודד נוסעים שהבחירה בידיהם, ואולי אפילו לא נוסעים עסקיים, לטוס יותר עם אלעל.

אני בטוח שרבים מבעלי הסטטוס הגבוה כיום שמחים מאוד מהמבצע החדש שיאפשר להם לשמר את הסטטוס שלהם ביתר קלות או אפילו לדלג לדרגה הבאה. כאמור, גולד הוא בעיניי ׳סטטוס המטרה׳ אבל אין שום ספק שלסטטוס פלטינום יש ערך מוסף אמיתי.

6 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא בטוח שהבנתי.
    מה ההבדל בין נקודות הבסיס של כרטיס האשראי, לבין נקודות הבסיס בטיסות?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      נקודות של אלעל מתחלקות לשני סוגים: נקודות בסיס ונקודות אקסטרה. כל נקודת בסיס היא בעצם גם נקודת אקסטרה לטובת מימוש, אבל זה לא נכון ההפך. נקודות בסיס פגות תוקף בסוף שנת החברות של חבר המועדון ונקודות אקסטרה פגות תוקף כשלוש שנים לאחר שנצברו.

      נקודות בסיס ניתן לצבור רק בשלוש דרכים: טיסות אלעל (הנקודות שנצברות בגין הטיסה לפני כל בונוס שמגיע לחבר המועדון), טיסות אפ (אותו כנ״ל) ו-20% מסך הנקודות הנצברות בשימוש בכרטיס האשראי פלייקארד פרימיום (ה-80% הנותרות הן נקודות אקסטרה).

      הגב
  2. חגית מזוז

    בכמה כסף צריך לקנות על מנת לקבל שדרוג מפלטיניום לפלטיניום + ?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      לא הבנתי את השאלה…

      את שואלת לגבי שימוש בכרטיס פלייקארד פרימיום? אז לא ניתן להשיג סטטוס טופ בדרך זו.

      הגב

השאר תגובה