המסורת החדשה-יחסית של ׳שלישי של שאלות׳ התגלתה כמוצלחת ביותר ואני ממשיך לקבל מכם פידבקים חיוביים ופניות רבות גם במייל. בכל שבוע הפוסט של יום שלישי זוכה לעשרות תגובות עם שאלות קטנות כגדולות – אז תודה לכל מי שמגיב ומפתח את הדיון. לבינתיים, כל עוד אין פורומים כאן באתר, המסורת תישמר.

הגיבו לפוסט הזה ושתפו אותי ואת שאר הקוראים בכל שאלה, תהייה, התלבטות, הערה, רעיון, ביקורת וכל דבר אחר בתחום הנסיעות.

(ניתן לפרסם שאלות בצורה אנונימית לחלוטין. אם תציינו את כתובת המייל שלכם תוכלו לקבל התראות על תגובות וכו׳ אבל כתובת המייל לא תפורסם).

24 תגובות

  1. אלעד

    מנצל שוב את חוכמת ההמונים בבלוג, מחפש המלצה למלון איכותי בלונדון באזור קובנט גרדן, אולי דרך club1hotels או כל דרך אחרת להזמין מלון טוב.
    בתודה מראש

    הגב
  2. זאב

    כידוע, אחד מכרטיסי האשראי הטובים ביותר לצבירת נקודות הם של אלו של CHASE האמריקאית, עם צבירה די חלומית. יש לי אזרחות אמריקאית (וכמובן Social Security number) אך אין לי חשבון בנק בארה"ב. מישהו יודע האם ואיך אני יכול לעשות כרטיס אשראי שכזה?
    זכורני שראיתי בעבר מאן דהו שכתב כאן באחד התגובות שניתן לעשות והם אף שולחים לארץ וכו'.

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      אתה צריך חשבון בנק אמריקני, בתור התחלה, ואז לבנות לעצמך ׳קרדיט סקור׳. זה לא קורה ביום אחד – גם אם יש לך אזרחות אמריקנית. הדרך שלך לכרטיסים האלו תהיה קצרה משמעותית משל לא-אזרחים, ובפרט כי אתה לא צריך להוכיח את מעמדך בארה״ב ויש לך כבר SSN, אבל ׳קרדיט סקור׳ זה משהו שכל אחד צריך לבסס לפני שמאשרים לו כרטיסי אשראי יוקרתיים. כך להבנתי.

      את הכרטיס עצמו הם בטח ישמחו לשלוח לך לארץ. זה החלק הקל.

      הגב
      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

        מומלץ להתחיל עם כרטיס פשוט יותר ולבנות דרכו את הקרדיט סקור. אבל, גם עבור כרטיס פשוט תאלץ לתת כתובת מגורים בארהב ואולי אפילו לשלוח מסמך מזהה כלשהו, במיוחד אם אין לך שום היסטוריית אשראי בארהב.

    • רונן

      כמו שליאור אמר, אתה צריך קודם כל חשבון בנק.
      למזלך, בתור אמריקאי אתה יכול לעשות את זה אונליין בלי להגיע פיסית לסניף.
      אם אין לך בכלל הסטוריה תצטרך להתקדם לאט ולהוציא קודם כרטיס בסיסי כמו capital one platinum, ואחרי שתראה שאתה משלם בזמן תוכל להתקדם לאט לאט.
      בשביל שתקבל מסגרת זמן – אני תוך כ8 חודשים מאז שהוצאתי כרטיס ראשון קיבלתי את הCSR (הכרטיס הכי יוקרתי של Chase), וזה בלי שיש לי אזרחות או SSN (לא שזה משפיע)
      לגבי משלוח, רוב החברות לא מוכנות לשלוח לארץ (במיוחד לא כרטיס ראשון). שמעתי שChase יוצאי דופן בעניין וכן שולחים לארץ, אבל כשאני ניסיתי זה לא עבד משום מה.

      הגב
      • מני

        מה התהליך להוציא כרטיס אשראי למישהו שלא אזרח ואין לו SSN?

      • רונן

        אתה חייב קודם כל חשבון בנק אמריקאי שרשום על כתובת אמריקאית.
        אח"כ צריך להתחיל לבנות credit history עם כרטיסים פשוטים (לפעמים צריך להתחיל מכרטיס secured) ולאט לאט להתקדם לכרטיסים הטובים.
        לא כל חברות האשראי מוכנות לעבוד עם מי שאין לו ssn, אבל יש מספיק כאלה שכן (למשל amex ו bofa). אם יש לך יכולת לקבל itin (מזהה מס אמריקאי) אז נפתחים בפניך אפילו יותר אפשרויות (למשל chase)

        אם אתה בא מחר למפגש אשמח להסביר לך יותר

      • chaim

        אני יהיה במפגש ואשמח לשמוע ממך פרטים לגבי הוצאת כרטיס אשראי אמריקאי .

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בתור מי שמוביל ארגון שמוציא כמה מאות אלפי דולרים טובים על נסיעות בשנה, שאלה לגבי חשבון נקודות עסקי: האגדה מספרת על אפשרות לאגד את כל נסיעות העסקים של החברה תחת חשבון נקודות אחד שיאפשר גמישות וניצול של הנקודות לרוחב החברה לעומת צבירה ספורדית לעובד כזה או אחר.
    בדיקה קצרה העלתה שזו אופציה רק לחברות ענק של עשרות אלפי עובדים, מישהו מכיר יכולת לבצע דבר כזה בחברה של סביב ה 1000 איש עם בערך 300-400 איש שטסים באופן קבוע?

    הבנתי גם שספציפית בארץ יש בעיה עם זה בגלל מגבלות מיסוי, גם כאן: אשמח לכל סיוע.
    שווה לציין שבלי קשר לנקודות, חברות תעופה פונות אלינו באופן קבוע על מנת להעדיף אותן על פני אחרות כהחלטת חברה – מציעים הנחות/הטבות מטען/שדרוגים כחלק מהסכם להיות המוביל העיקרי שלנו.

    הגב
      • אריה

        תגובת הדיוט אבל אתה בטח מודע לOnBusiness וPartnerPlusBenefit?

    • אריק

      רע מאוד לעובדים…. טסים תכופים לא ישמחו (אם בכלל) לוותר על המיילים שלהם, וגם על הסטטוס האישי שלהם

      הגב
  4. שי

    אלעל תחל ב 1.1.19 במכירת פרימיום אקונומי פלוס שירות פרימיום אקונומי בקו ללונדון בטיסות היוצאות ב 787
    חדשות רעות לבעלי סטאטוס גבוהה אשר קיבלו שדרוג למושבים בחינם עד עכשיו.

    הגב
  5. Elad P

    היי ליאור יש אופציה לקבל קוד הנחה שאפשר פעם ראשונה להזמין בבלאקליין?

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      V93T48FL

      עד סוף החודש הקוד אמור לתת 20% הנחה לנסיעה ראשונה. בחודש הבא אולי ייתן את אותו הקרדיט או לחילופין 10 פאונד/אירו/דולר הנחה.

      הגב
  6. סועד ראשים

    היי
    האם בטיסות בריטיש יש הבדל בציפוף בין ה787 ל777 בקו לישראל? בכל שלוש המחלקות או באף אחת?
    תודה

    הגב
    • Lior @ FlyingOut

      ההבדלים זניחים. לבריטיש יש אחידות גבוהה מאוד במוצר לאורך כל הצי בכל מחלקות השירות. הפער הגדול ביותר הוא במחלקת פרימיום-אקונומי שהיא חדישה משמעותית במטוסי ה-787. בחלק ממטוסי ה-777 קיימת מחלקה מחודשת גם כן, דומה באיכותה, אך בחלק אחר של מטוסי ה-777 יש מחלקת פרימיום-אקונומי נחותה משמעותית.

      הגב
  7. מיקי

    טיפים להתמודדות עם ג'ט לג?
    גם אחרי המון טיסות טרנסאטלנטיות וטיסות למזרח לא הצלחתי למצוא את פתרון הקסם…

    הגב

השאר תגובה