לקריאת הפוסט של השנה שעברהלחצו כאן.


ב-2018 טסתי 61 טיסות ׳בלבד׳ אשר כיסו מרחק מצטבר של כ-135,000 מייל. כלומר, בערך 20% פחות מהנתונים של השנה שעברה. כרגיל חלק משמעותי מהטיסות האלו היו תחת כרטיסי בונוס. רוב הטיסות היו במחלקת העסקים – ובכלל זה כל הטיסות הארוכות.

למעשה היו לי השנה רק חמש נסיעות גדולות: דרוםאמריקה בינואר, אסיה באפריל, מסביב לעולם בכיוון מערב ביולי, מסביב לעולם בכיוון מזרח באוקטובר ודרוםאמריקה בדצמבר. בין לבין עברתי בארה״ב, אירופה ודרוםאפריקה (ליום).

השנה הייתה די מעניינת, ומלבד שתי הנסיעות מסביב לעולם אפשר לציין גם:

  • שתי טיסות במחלקה הראשונה של לופטהנזה לרבות שני ביקורים ב-FCT.
  • טיסה BA001 של בריטיש, במטוס שכולו מחלקת עסקים, עם עצירה בשאנון.
  • טיסות במחלקות הראשונות של בריטיש, מלזיה איירליינס וקתאי.
  • הטיסה הארוכה בעולם, מסינגפור לניויורק, שארכה קרוב ל-18 שעות.
  • טיסת הבכורה של לאטאם מת״א לסנטיאגו עם עצירה בסאופאולו.

סטטוס גבוה בשנת 2018

השנה החזקתי בסטטוס גבוה של שלושה מועדוני תעופה:

  • סטטוס MVP Gold 75K במועדון של אלסקה (הסטטוס הגבוה ביותר).
  • סטטוס סילבר במועדון של בריטיש (הסטטוס השני מתוך שלושה).
  • סטטוס גולד במועדון של אלעל (הסטטוס השני מתוך ארבעה).

את הסטטוס של אלעל קיבלתי במתנה, במסגרת השוואתסטטוס ונחיתה רכה, ואני צפוי לאבד אותו במהלך חודש ינואר. זה מרגש בערך כמו סיום תקופת האחריות על הקומקום במטבח. סטטוס גולד של אלעל שווה מעט מאוד בימים אלו, ובכל מקרה אני לא כ״כ טס עם החברה (ואם כן אז בכרטיס בונוס במחלקת העסקיםוסטטוס לא משנה אז).

את הסטטוס במועדון של בריטיש קיבלתי במתנה מקורא של הבלוגוהוא בתוקף עד סוף 2019 – אבל השנה דווקא קירדטתי מספר טיסות למועדון.

הסטטוס היחיד שאני מתמקד בו, אם כן, הוא זה במועדון של אלסקה. הוא לא מקנה לי הטבות כלשהן באחת משלושת הבריתות (למעט הטבות אגביות עם בריטיש) אבל בעיניי זה אחד הסטטוסים הגבוהים האטרקטיביים ביותר בתעשייה שמאפשר צבירת נקודות מהירה במיוחד ושירות לקוחות מצוין. את שני אלו אני מעריך מאוד. מיעוט הנסיעות היחסי של השנה החולפת איפשר לי אומנם להבטיח את הסטטוס לשנה נוספת אבל ממש בקושי (ואני עדיין מחכה למספר טיסות אחרונות שייכנסו לחשבון).

הצפי שלי לשנת 2019

בשלב זה עדיין אין לי מושג איך תראה השנה הקרובה מבחינת היקף ואופיהנסיעות. יש הרבה דברים על הפרק וחלקם ישפיעו על הזמינות שלי לטוס.

אין ספק שאעשה מאמץ לשמור על הסטטוס הנוכחי שלי במועדון של אלסקה. בשנתיים האחרונות הוא הוכיח את עצמו כסטטוס כדאי עבורי עם הטבות שניצלתי היטב (ובפרט האפשרות לשנות/לבטל כרטיסי בונוס בחינם). שירות הלקוחות של המועדון מצוין, כפי שציינתי, וזה יתרון שאני נותן לו משקל משמעותי. לצבור 90,000 מיילים לסטטוס זה לא דבר פשוט אבל אני מאמין שאצליח ללא קושי דרמטי (ומקסימום תידרש איזו ריצתמיילים לסוף השנה).

השאלה הגדולה היא: האם לו״ז הנסיעות שלי בשנה הקרובה יאפשר לי להשיג סטטוס גבוה גם במועדוני תעופה אחרים מלבד זה של אלסקה. תשובה אין לי וכנראה שלא תהיה לי גם בחודשים הקרובים.

בראייה אופטימית הייתי רוצה להשיג סטטוס גולד בברית סטאר (במועדון של איגיאן, סביר להניח, כי הוא מציע את הדרך הקצרה ביותר) ואולי לשמר את הסטטוס שלי עם בריטיש. גם מסלול מהיר לסטטוס גבוה במועדון של יונייטד בא בחשבון, אני מניח. סטטוס בברית סקיי לא מעניין אותי כי אני כמעט ולא טס עם הברית הזאת.

לסיכום

ככל שעוברות השנים אני נוטה יותר לניסיון של ׳טיסות מעניינות׳ מאשר להשגת סטטוסים גבוהים. עבור מי שמלכתחילה רוכש כרטיסים במחלקות הפרימיום (בכסף או בנקודות) רוב ההטבות שמציע סטטוס גבוה פשוט אינן רלוונטיותולכן המרדף אחריו נהיה פחות משתלם. ישנן הטבות שנשארות רלוונטיות, כמובן, ולכן גם נוסעי מחלקות הפרימיום יכולים להנות מסטטוס גבוה כזה או אחר. בכל מקרה, בעיניי עדיפה שנה של טיסות מיוחדות וחוויות חדשות.

אני שמח על ההספק שלי השנהואפילו אם הוא היה נמוך משמעותית מזה של שנים קודמותוכולי תקווה שההספק של השנה הקרובה יהיה אף גבוה יותר. תמיד יש לאן לשאוף, תמיד יש טיסות מעניינות לנסות ותמיד יש יעדים חדשים לגלות. אם אפשר לאסוף סטטוסים גבוהים על הדרך אז מה טוב.

10 תגובות

  1. עידו

    מעניין מאוד!
    איך קוראים לתוכנה/אתר שמוצג בתמונה הראשונה?

    הגב
  2. אלברטו

    מעניין. אני כבר 5 שנים Diamondשל Delta. מתחיל לעבוד במקום שיטוס טיסות ארוכות לדרום אמריקה במחלקת עסקים. כפי שאתה אומר, הסטטוס כר לא יהיה ממש רלוונטי, גם ככה אקבל את כל ההטבות וממש לא משנה באיזו חברה, העיקר לטוס עסקים. כנראה זה יהיה עם Iberia ואז אצטרך לחשוב איפה לשמור את הנקודות. מה עדיף? איבריה? אמריקה איירלינס? אחר?

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אני חושב שזה תלוי קודם כל במספר הנסיעות הצפוי לך לשנה.

      אם אתה חושב שתוכל להגיע לסטטוס EXP במועדון של אמריקן – וזה חישוב שאפשר לעשות, גם אם בגסות – אז זו הבחירה העדיפה בברית. הסטטוס הזה אטרקטיבי מאוד. חלק מההטבות שלו ידרשו ממך לטוס עם אמריקן (אני מתכוון לשוברי השדרוג…) אבל מניח שכל נוסע תכוף יכול/רוצה לטוס לפחות פעם בשנה לארה״ב מהכסף שלו.

      אם אתה לא חושב שתגיע ל-EXP, או לא חושב שתגיע לארה״ב, אז אולי המועדון של בריטיש הוא הבחירה הנכונה במידה ורוב הטיסות שלך יהיו עם איבריה.

      המועדון של אמריקן יציע לך בקלות השוואת סטטוס, וזה יתרון, בעוד המועדון של בריטיש כנראה לא. אבל שווה לנסות בכל מקרה.

      הגב
  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תודה
    מתי נזכה לשמוע על חוויות מטיסת סינגפור איירליינס לניו יורק? (-:

    הגב
  4. מיטל

    ואו, 61 זה מלא!! מתוך סקרנות – יש לך עוד קצת מספרים על הטיסות? כמה נקנו לעומת כמה הם בונוס? כמה lowcost לעומת טיסות בבריתות הגדולות?

    הגב
  5. הנוסע

    פסוט מצויין תודה. לגבי המסקנה שלך "רוב ההטבות שמציע סטטוס גבוה פשוט אינן רלוונטיות" אני לא כלכך מסכים עם מסקנה זו. אני בסטטוס גבוה מאוד ביונטייד ואני חושב שההטבות שאני מקבל בהחלט מסייעות. למשל הקופונים לשדרוגים מאפשרים לי לרכוש טיסות במחלקות פרימיום שחלקן מבוססות על שידרוג, כך שבסוף היום המחיר שאני משלם הוא הרבה יותר קטן מאשר הייתי רוכש כרטיס במחלקת פרימיום במחיר מלא. במיוחד ביונטייד שהסיכוי לשידרוג בטיסה טרנסאטלנטית הוא פונקציה ישירה לגובה הסטטוס וצבירת המיילים בטיסות. כמו כן, הטבה נוספת וחשובה היא איש קשר שזמין 24/7 עם מענה מיידי, מה שלא ניתן לקבל ללא סטטוס גבוה. זה סייע לי בהרבה מקרים של טיסות מבוטלות, בעיקר בארה"ב שתנאי מזג האויר משתנים.
    בסוף היום כל אחד צריך לעשות את החשבון שלו, והאם כדאי לו להתאמץ על מנת להגיע לסטטוס גבוה או לפזר את הטיסות בכל החברות לפי המחיר שהוא מוצא לאותו היעד אליו הוא רוצה להגיע.

    הגב
    • Lior@FlyingOut

      אני סה״כ מסכים איתך. לא התכוונתי לרמוז שלסטטוס אין משמעות כשטסים ביזנס – אלא שיש לו משמעות מוגבלת יותר.

      שוברי שדרוג הם כלי שמוצע רק לסטטוסים הגבוהים ביותר, בדר״כ, וזה אכן דבר בעל ערך שיכול לחסוך הרבה כסף גם למי שרגיל לרכוש כרטיסים בביזנס. מעט מאוד מועדוני תעופה מקצים צוות שירות ייעודי לבעלי סטטוס מסוים ורק מעטים מתוך אלו מציעים לנוסעים ׳איש קשר ייעודי׳. זו הטבה פנטסטית, כמובן, אבל היא נדירה ולהרבה נוסעים היא לא באמת שימושית יותר משירות לקוחות שפשוט עובד כמו שצריך.

      הכוונה שלי הייתה להטבות שימושיות יותר ושכיחות יותר לשימוש כמו מסלולים מהירים בשדות תעופה, מושבים מועדפים, כניסה לטרקלינים, עלייה מוקדמת למטוס וכו׳. אלו הטבות שהופכות כמעט חסרות ערך כשאתה מחזיק כל הזמן כרטיסים במחלקות הפרימיום.

      הגב

השאר תגובה