הייתי רוצה להיות אוהד נלהב של אלעל. הייתי רוצה לטוס בטיסות החברה באופן תכוף ולהחזיק סטטוס גבוה במועדון שלה. אבל במצב הדברים הנוכחי – כמו שנראית החברה וכמו שנראה מועדון הלקוחות שלה – אני פשוט לא יכול. ההפך הוא הנכון, אם כבר, ואני מוצא את עצמי מתרחק מאלעל כמו מאש. מוקדם יותר החודש טסתי מניו-יורק לת״א במחלקת העסקים החדשה של אלעל, במטוס ה-789, והחוויה הייתה בינונית להחריד. כלומר, אפילו כשאני מנסה את הטוב ביותר שיש לחברה להציע, בקו דגל שלה (EWR-TLV), אני יוצא לא-מרוצה.

על כל פנים, אני חושב שאלעל סה״כ עושה צעדים בכיוון הנכון בתקופה האחרונה ולעומת זאת מועדון הנוסע המתמיד מתדרדר מהפח של הפחת. בכל מישור ובכל היבט. ערך הנקודות של המועדון קרס בשנה האחרונה, כרטיסי הפלייקארד איבדו הטבות משמעותיות, ישנה הצפה של בעלי סטטוס גבוה כי מחלקים אותו בחינם, שירות הלקוחות נפגע ועוד ועוד. מועדון הנוסע המתמיד במצב רע.

בשנה שעברה הודיע המועדון על ׳רענון תנאים׳ שייכנס לתוקף באפריל 2019. כתבתי על כך באוגוסט. מאז חלק מאותם שינויים נדחו והם ייכנסו לתוקף ב-1 ליולי 2019.

תמצית השינויים שייכנסו לתוקף בחצות בלילה שבין יום ראשון ליום שני:

צבירת נקודות מבוססת-הוצאה

כיום חברי המועדון צוברים נקודות בסיס מטיסות על בסיס היעד ומחלקת הכרטוס. זוהי השיטה המקובלת ע״י מרבית מועדוני התעופה בעולם כיום והיא נוחה מאוד לשימוש. כמובן שיש לה גם חסרונות, אבל בעיניי היא עדיפה בכל זאת. אלעל החליטה לאמץ שיטה חדשה שבה נוהגים מספר מועדוני תעופה מתקדמים לפיה צבירת נקודות הבסיס תהיה ע״פ המחיר המשולם על הכרטיס בלבד. מי מרוויח מהשינוי הזה? בעיקר נוסעים עסקיים שבאופן שיגרתי טסים בכרטיסים יקרים מאוד שהמעסיק שלהם רכש עבורם – וכעת יש להם תמריץ נוסף לגרום למעסיק שלהם לשלם אפילו יותר. מרבית חברי המועדון הולכים לצבור פחות נקודות מכל טיסה, אבל אלעל יודעת שהם ימשיכו לטוס אלעל בכל מקרה.

המודל החדש ייכנס לתוקף ב-1 לאפריל, ללא קשר למועד הזמנת הכרטיס. למידע נוסף לחצו כאן.

מחירון כרטיסי הבונוס

פרסמתי סקירה בנושא בתחילת החודש שעבר.

טבלאות המימוש החדשות כוללות גם הוזלות לכאורה. כלומר, ישנם כרטיסי בונוס שיהפכו להיות זולים יותר ב-1 לאפריל וזה לכאורה טיעון מצד אוהדי המועדון שלא מדובר בשינוי שלילי במיוחד. אבל האמת היא שכרטיסי הבונוס שיהפכו זולים יותר הם בעיקר לטיסות במחלקת התיירים לאירופה – וזה מימוש גרוע למדי לנקודות של אלעל (כיום וגם החל מה-1 לאפריל). מימוש טוב לנקודות של אלעל הוא ברכישת כרטיסי בונוס במחלקת העסקים ובפרט ליעדים רחוקים – ושם המחירים קופצים בטבלאות המימוש החדשות. זאת אחת הסיבות שאני מעריך כיום נקודה של אלעל בשווי של 35 סנט בלבד לעומת שווי של קרוב ל-50 סנט כפי שהייתה בעבר.

למידע נוסף לחצו כאן.

התנאים לסטטוס גבוה

כיום המועדון מציע ארבעה סטטוסים גבוהים: סילבר, גולד, פלטינום וטופ-פלטינום. אלו לא ישתנו. אבל דרישות הסף כן ישתנו: לסטטוס סילבר יידרשו 400 נקודות בסיס במקום 800 נקודות בסיס כיום, לסטטוס גולד יידרשו 1,000 נקודות בסיס במקום 1,500 נקודות בסיס כיום, לסטטוס פלטינום יידרשו 2,500 נקודות בסיס במקום 3,000 נקודות בסיס כיום ולסטטוס טופ-פלטינום יידרשו 6,500 נקודות בסיס במקום 7,000 נקודות בסיס כיום. לכאורה זה שינוי חיובי, אבל חשוב לזכור שני דברים: (א) בשנים האחרונות אלעל הציעה מסלול מהיר לסטטוס גבוה באופן שיגרתי ואף חילקה בקלות סטטוס גבוה בהשוואת מעמד לנוסעים תכופים של חברות אחרות. (ב) החל מה-1 לאפריל צבירת נקודות הבסיס תהיה נמוכה יותר כאמירה כללית אז לא בטוח שיידרשו פחות טיסות בפועל כדי להגיע לאותו סטטוס.

למידע נוסף לחצו כאן.

שינויים נוספים

המועדון משנה תנאים באינספור מישורים נוספים. רבים מהשינויים הם כביכול זניחים ועתידים להשפיע על אחוז קטן מהנוסעים – ובכל מקרה לערוך סקירה של כל השינויים, כולל הקטנים ביותר, זו הפקה ענקית. זה כאילו שנעשו מאמצים מכוונים לסבך הכל ככל האפשר.

למידע נוסף לחצו כאן.

בין השאר ישנם שינויים להטבות סטטוס (לרבות בונוס על צבירת הבסיס), שינויים להטבות למחזיקי כרטיסי הפלייקארד, שינויים למדיניות השדרוגים, שינויים לכרטיסי בונוס בשילוב נקודות וכסף, שינויים להיתרי כבודה ועוד ועוד. כפי שציינתי בתחילת הפוסט – חלק מהשינויים האלו ייכנסו לתוקף רק ב-1 ליולי (ראו כאן).

2 תגובות

  1. שי

    אולי תעשה סקירות על הסטטוסים הגבוהים ביותר של מועדוני תעופה ומלונות

    הגב

השאר תגובה